ADfel

Luni incepe a 3-a editie a festivalui de publicitate neconventionala
Foto: Hotnews

Sapte zile de publicitate neconventionala

de Diana Vasilescu HotNews.ro

Vineri, 22 august 2008, 12:35    TIMP LIBER | AGENDA

Print YM E-mail Mai mare| Mai mic Comentarii

Singurul festival de publicitate neconventionala din Romania va avea loc anul acesta intre 25-31 august pe terasa La Motoare din Bucuresti. Anul trecut, campania ADfel l-a avut in prim plan pe Maximilian, un personaj fictiv cu potential viral, care vindea publicitate pe lumea cealalta si care a vrut sa arate tuturor cum poate functiona neconventionalul in advertising. Desi anul acesta conceptul este diferit, iar Maximilian a disparut, ideea de baza ramane aceeasi. Si anume ca neconventionalul in comunicare functioneaza. ADfel pune in valoare idei "iesite din comun" ce tin de comunicarea neconvetionala si care creaza o legatura intre brandurile participante si public cu scopul de a demonstra ca publicitatea poate fi un produs de entertainment, afirma Codin Oraseanu, project manager ADfel.    

Hotnews.ro: De ce este nevoie de un festival de publicitate neconventionala?
Codin Oraseanu: ADfel subscrie la misiunea IQads de a ajuta piata romaneasca de publicitate sa creasca. In afara, la toate festivalurile mari de publicitate, categoria de publicitate neconventionala e deja consacrata. IQads nu urmeaza decat cursul normal al lucrurilor, acela de a incuraja creatiile “innovative” si la noi. Dar pentru ca agentiile sa poata crea mai multe campanii neconventionale, cineva trebuie sa le aprobe. De cele mai multe ori, brand managerii sunt prea ocupati sa faca lucrurile sa mearga folosind instrumentele clasice de promovare, de aceea am pus la cale acest festival, care sa le aduca foarte aproape tuturor publicitatea neconventionala, indiferent ca sunt agentii, clienti sau consumatori.

Hotnews.ro:  Credeti ca publicul din Romania este pregatit pentru acest gen de publicitate?
Codin Oraseanu:  Ce e interesant la neconventional e ca nu trebuie sa fii “pregatit” pentru el, nu e nevoie de nici un fel de educatie in acest sens, eficienta acestui gen de publicitate constand tocmai in puterea de a lua prin suprindere consumatorul si de a-i transmite mesajul cat mai simplu si neintrusiv cu putinta. Desi conceptul pare extravagant pentru ca este unul relativ nou pe piata de publicitate din Romania, executiile neconventionale sunt mai simplu de inteles decat cele clasice, pentru ca trebuie sa puna efectiv in scena mesajul, spre deosebire de spoturi si printuri, care sunt de fapt suporturi pentru a spune o poveste, care poate fi subtila si de aici riscul sa nu fie inteleasa de publicul larg, nedeprins cu „publicitatea de festival”.

Hotnews.ro: Ce urmariti prin organizarea acestui festival?
Codin Oraseanu:  Scopul festivalului ADfel e sa popularizeze ideea de neconventional, sa creeze un context in care eficienta lui sa poata fi inteleasa de catre oamenii cu putere de decizie, sa stimuleze creativitatea agentiilor prin ideile neconventionale prezentate, sa ofere eforturilor creative neconventionale ale agentiilor romanesti recunoasterea publica binemeritata si, nu in ultimul rand, sa ofere un prilej pentru discutii lejere, intr-o atmosfera relaxata, la Motoare, despre publicitatea neconventionala si despre cat de utila poate fi ea.

Hotnews.ro:  Din punct de vedere al asteptarilor, cum vi s-a parut editia de anul trecut?
Codin Oraseanu:  Editia de anul trecut a fost mult mai buna ca anterioara, agentiile au fost mai receptive la indemnul de a se alatura efortului nostru creativ, iar publicul a inceput sa guste din savoarea neconventionalului. Executiile neconventionale au fost mai multe decat la prima editie si au starnit incantarea celor prezenti. Uimitoare a fost reactia publicului din terasa la Motoare, atentia si implicarea in fiecare dintre happening-uri: au jucat, de exemplu, spanzuratoarea prin sms pe ecranul imens de pe scena, intelegand altfel decat de la tv conceptul “Play On” de la Fanta; au participat la un concurs de sms-uri despre cum arata viata cu zero compromisuri, asa cum Coca-Cola Zero are “Acelasi gust, zero zahar”; au jucat “Adevar sau provocare”, dupa indemnul “Spune pe bune” de la Sprite. Mai multe gasiti pe blogul ADfel.ro.

Hotnews.ro:  Ce aduceti nou in editia de anul acesta?
Codin Oraseanu: A treia editie ADfel va avea mai multe branduri prezente, din categorii diverse, o expozitie de lucrari neconventionale romanesti si Petrecerile tematice "Burn Dark Night Parties", in weekendul 28-30 august si Atelierele Coca-Cola Zero, in cadrul carora cateva echipe de pasionati de publicitate vor functiona ca o mini-agentie de publicitate si vor trece prin toate etapele crearii unei campanii de publicitate: briefing, strategie, creatie, sub atenta indrumare a unora dintre cei mai buni specialisti din agentiile din Romania.
 
Tot in cadrul festivalului veti avea ocazia de a vedea un top 10 al spoof-urilor de reclame, care vor face parte dintr-o proiectie anti-conventionala de publicitate. Castigatorul celui mai bun spoof va pleca acasa cu 1000 de euro si cu titlul de Grand Spoof 2008. Editia de anul acesta a pregatit si o expozitie in care vor fi prezentate lucrari neconventionale ale celor mai importante agentii publicitare autohtone. Pentru detalii referitoare la editia de anul trecut accesati blogul ADfel pe www.adfel.ro.

  
1021 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    Cateva explicatii (Vineri, 22 august 2008, 13:23)

    Englishman in Buciureshti [anonim]

    "...de a incuraja creatiile “innovative” si la noi."

    E de la sine inteles, ca un om de <advertising> nu poate sa vorbeasca 100% in his native language, pentru ca nu e "cool" deloc.


    "...nu e nevoie de nici un fel de educatie in acest sens"

    Adica este cu, pentru, despre si facuta de prosti. Nu mai stim ce sa facem, nu mai avem nici o idee buna, hai sa facem kk in sus si sa zicem ca e "innovative"... poate ne baga si pe noi cineva in seama.

    Ce fraieri !!


TOP5

Ultimele
stiri
    Nu există niciun articol deocamdată în această categorie

FORUM

Ultimele
discutii