Caminele din Regie in renovare
Foto: CampusNews

Amintiri din studentie: Unde esti tu, studentia mea...

de Dr. Doc CampusNews

Miercuri, 23 martie 2011, 11:37    NEWS | ARTICOLUL TAU

Print YM E-mail Mai mare| Mai mic Comentarii

Am fost student la Politehnica in anii 83-88. A fost si greu si minunat. Mi-a placut atat de mult incat am ramas in invatamantul superior. Insa nu se compara cu ceea ce a fost atunci. Am tinut foarte mult sa fac armata cu colegii mei, in ciuda promisiunilor de aranjamente ale parintilor si la facultate am ramas uniti, desi printre noi erau si turnatori.

Dupa o hepatita in anul 2, m-am intors la ore si am vazut un avion de hartie zburand prin amfiteatru in timpul cursului de economie. Brusc am fost fericit ca sunt acolo, alaturi de "ai mei". Era un teatru viu. N-am avut multe absente. Nu am avut nicio "boaba", NICIODATA.

Mi-a placut programarea calculatoarelor si m-am ocupat de geometrie asistata, iar profesorul caruia ii faceam "temele" de cercetare a aranjat sa fac practica la catedra lui. Iar el avea "portia" de lucrari in fiecare an.

In ciuda hepatitei, am tinut si locul din camin si bine am facut, fiindca am ramas alaturi de colegi, acolo unde era "viata". Acum 5-6 ani am lucrat in strainatate un an intr-un proiect de cercetare si, pentru ca mi-era dor de casa, am gasit pe resursadefun, cred, o imagine cu un camin studentesc unde la ferestre era un cearceaf scris cu vopsea pe care scria "Unde esti tu, studentia mea..."

Acum vreau sa fiu profesorul cu care as fi dorit sa lucrez ca student. The rest is silence...
Citeste mai multe despre     |   | 

  
3401 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    laudabila intentie... (Miercuri, 23 martie 2011, 13:06)

    petre [anonim]

    Salut,

    "Acum vreau sa fiu profesorul cu care mi-as fi dorit sa lucrez..." este cat se poate de generos.
    In ultima vreme, prin prisma meseriei, am avut contacte cu organizatiile studentesti din Poli. Ei, studentii de acolo (BEST, etc), incearca sa faca si altceva decat ceea ce primesc de la scoala insa , din pacate , in ecuatia asta n-am prea vazut si profesori.
    Cum vezi tu (imi permit sa-ti spun tu ptr ca suntem cam de aceiasi varsta) lucrurile din perspectiva Profesor?

    Crezi ca ar trebui sa va implicati si altfel nu numai in transferul de cunostinte , de multe ori doar teoretice?

    In ce masura raspund studentii?
    • 0 (0 voturi)    
      Implicare (1din2) = (Miercuri, 22 august 2012, 23:51)

      Dr Doc [anonim] i-a raspuns lui petre

      Simplu transfer de cunostinte inseamna somnambulism educational.
      Un profesor trebuie sa se ocupe si de crearea de cunostinte (unele transferabile catre studenti), de cladirea unei reputatii, de promovarea unor atitudini ale studentilor si de multe altele.
      In mod concret, memorizarea nu este cheia invatarii.
      La materia pe care o predau am facut urmatoarele:
      01. am fotografiat, filmat, colectat, sortat si indexat informatie multimedia care sa prezinte cazuri concrete pe care le dezbatem la curs; colectia este de 8.5 Gb si creste in continuare;
      02. am creat mult material grafic explicativ pe care il asociez cu informatiile vizuale din practica pentru a pune in evidenta o serie de principii, metode, etc
      03. toate aplicatiile sunt studii de caz din domeniul de specializare al studentului respectiv;
      04. examinarea consta in rezolvarea a 4 aplicatii, fie la examen, fie la examene partiale pe care studentul le poate sustine de mai multe ori, de comun acord cu profesorul;
      05. studentul primeste probleme rezolvate cu mult material grafic care prezinta scheme de calcul, grafice, etc pentru a intelege mai bine rezolvarea respectiva; rezolvarea include si aspete teoretice deoarece in ziua de azi prezenta la curs nu mai este obligatorie, deci "vindem" teoria "impachetata" in studii de caz;
      06. odata cu problema rezolvata studentul primeste si o serie de teme de casa, care se dovedesc a fi subiecte;
      07. am scris aplicatii software pentru fiecare capitol al disciplinei predate, iar schimbarea subiectelor nu reprezinta o problema; aceste aplicatii pot fi folosite si in alte studii, nu numai in domeniul educational; rezultatele acestor aplicatii constau in rezolvari detaliate ale problemei cat si in elemente grafice (diagrame, etc);
      08. la primul curs prezint rolul disciplinei, pozitia in cadrul pachetului de discipline, ce alte discipline deserveste in facultate, la Masterat si la Doctorat;
      09. . . .
  • 0 (0 voturi)    
    regrete (Miercuri, 23 martie 2011, 14:14)

    Liviu [anonim]

    intradevar frumosi ani,
    eu am fost in Politehnica intre 81-86,
    cred insa ca invatamintul superior actual este mai mult o afacere decit sursa de cunoastere,
    acesta e si motivul pentru care am refuzat o cariera academica
    • 0 (0 voturi)    
      "afacere" vs. "sursa de cunoastere" (Joi, 24 martie 2011, 8:10)

      Ronda [anonim] i-a raspuns lui Liviu

      Sunt curios sa intelg cum un salariu de lector de 2000 Ron (net) dupa 15 ani de cariera academica este o afacere? Si diferenta nu e mare la grade didactice mai mari. Iar restul banilor [daca/cand] se fac, se fac pe proiecte pe care se munceste din greu si cinstit.
      • 0 (0 voturi)    
        "afacere" vs. "sursa de cunoastere" (Vineri, 25 martie 2011, 12:44)

        Liviu [anonim] i-a raspuns lui Ronda

        Ma refer la calitatea invatamintului superior din Ro, vezi top Shanhai, la numeroasele plagiate descoperite si nesanctionate, la diplomele fara acoperire livrate, gen SH
        Speram ca in Universitati sa gasim acele resurse de crestere morala, economica,...nu acele famigli, cred ca putem observa toti care este aportul lor in societatea romaneasca.
        Am gandit ca studentii vor cauta sa invete de la universitati, dupa ce aceste universitati vor fi devenit sursa de cunoastere pentru domeniul in care activeaza.


VIDEO
Niciun videoclip
FOTO
Nicio imagine

TOP5

Ultimele
stiri
    Nu există niciun articol deocamdată în această categorie
A apărut o problemă pe server