Mircea Bostan
Foto: Arhiva personala

Bursier la Universitatea Warwick: Daca am intarziat cu 1 minut un termen de predare pentru un eseu, am pierdut toate punctele, nu exista scuze

de Magda Barascu Hotnews

Luni, 15 februarie 2010, 0:36    STUDII | STUDII & STRATEGII

Print YM E-mail Mai mare| Mai mic Comentarii

Mircea Bostan urmeaza un program de master la Universitatea Warwick. Este hotarat sa continue cu un doctorat in comert international. Crede ca activitatile extrascolare i-au oferit atuurile necesare pentru obtinerea bursei. Intr-un interviu HotNews.ro, Mircea povesteste despre experienta academica, despre diferentele dintre cele doua sisteme educationale si ce-i place cel mai tare la Marea Britanie.

De ce am ales un master de International Political Economy la Universitatea Warwick

"Imi plac relatiile internationale si economia. In opinia mea, cele doua se influenteaza reciproc enorm, asa incat rezultatele acestei interactiuni merita studiate. Dar, asa cum spune un articol celebru in domeniu, ‚it’s a case of mutual neglect’ , o neglijare reciproca intre cele doua domenii, de aceea acest camp academic este relativ nou. Alegerea a venit din pasiune si ca o provocare.

Am ales Warwick pentru ca are unul din cele mai bune mastere din lume pentru studiul International Political Economy.

Atuurile care m-au dus in Marea Britanie

Sunt absolvent al facultatilor de Stiinte Politice la SNSPA si Relatiile Economice Internationale la ASE.  Probabil motivatia, ‚life-plan’, faptul ca stiu ce vreau sa studiez si ce vreau sa fac mai departe sunt atuurile care m-au adus in Marea Britanie. Cred ca si activitatea extra-scolara a contat.



Mircea Bostan
Mircea Bostan
Foto: Arhiva personala

Ce te invata scoala britanica


Scoala britanica, in opinia mea, mi se pare ca se axeaza mult mai mult pe studiul individual. Rigoarea universitatilor difera in orice tara, dar, din cate stiu, la cele bune de aici este foarte severa. Daca am intarziat la Warwick cu 1 minut un deadline pentru un eseu am pierdut toate punctele, nu exista scuze.

La cursurile selectate de mine sunt aproximativ 12-15 studenti in grupa, din care doar 2-3 sunt englezi, asadar exista un mediu international. La dezbateri fiecare aduce exemple din tara sau zona lui geografica, fiecare vine cu mentalitatea si valorile lui, ceea ce face discutiile extrem de interesante. Mi se pare extraordinar sa poti sa ai oportunitatea de a invata ce este mai bun de la fiecare student international.

De ce Marea Britanie si nu un alt sistem educational vestic

Consider ca Marea Britanie are unul din cele mai bune sisteme educationale din lume. Topurile internationale, fie QS Times, fie Shanghai, plaseaza universitatile britanice pe locuri fruntase. In plus, domeniul meu, International Political Economy, este foarte dezvoltat in Anglia.

Diferentele dintre sistemul britanic educational si cel romanesc

Sunt numeroase diferente intre cele doua sisteme, fiecare avand particularitatile lui. As enumera numai oportunitatile oferite de catre universitati (sportive, culturale etc.), mediul international, modul de acordare a notelor, a burselor.

Relatia cu profesorii din UK
    
Cred ca este buna, cel putin din partea mea. I-am cautat pe fiecare la birou in orele de lucru sa ii intreb cum ma descurc, ce as putea sa imbunatatesc si au fost foarte deschisi.

Perioada de acomodare

A fost o perioada aglomerata, de atunci am agenda. In prima saptamana se intamplau, fara exagerare, zeci de introduceri, targuri, diverse evenimente. Am vorbit cu tutorul meu despre acest lucru si mi-a raspuns ca asa este Warwick, se traieste intens in campus.

Comunitatea de romani din Warwick

Este o comunitate mica, in jur de 40 de studenti, comparativ cu alte universitati din Marea Britanie. Marea majoritate studiaza in ciclul de licenta, ‚undergraduate’. Sunt studenti la management, inginerie, finante, au diverse profiluri. 
Mircea Bostan
Mircea Bostan
Foto: Arhiva personala

Activitati extrascolare

Imi place sa fac sport, sunt intr-o echipa de fotbal in cinci, inot, merg la sala. Este important sa fii sanatos, cum spuneau latinii: ‚Mens sana in corpore sano’.

Urmez doua cursuri de limba engleza, Academic Writing si Presentation Skills. Imi sunt necesare pentru a-mi perfectiona engleza.

Sunt International Officer pentru societatea romana de aici, recent am organizat o vizita a ambasadorului Romaniei la Warwick. Imi place sa fiu implicat in viata comunitatii.

Dupa terminarea masterului

Vreau sa ma specializez in domeniul meu si sa urmez un doctorat in comert international.

Marea Britanie si Coventry

Marea Britanie este o tara unde mereu trebuie sa ai umbrela la tine si marunt pentru autobuz. Urmarile neglijarii acestor aspecte pot fi neplacute. Locuiesc in Coventry, si nu are blocuri, asa ca toata lumea sta la casa, ceea ce il face un oras foarte intins. 

Socuri culturale?

Spre surpriza mea, nu am avut socuri culturale, sau cel putin nu asa de mari pe cat ma asteptam. Am ajuns prima oara in Marea Britanie anul trecut. Englezii au intr-adevar ciudateniile lor, robinete diferite pentru apa rece si apa clocotita, dar in viata de zi cu zi nu sunt diferente mari. Cred ca Romania si Marea Britanie au aceeasi cultura europeana. Diferentele sunt mult mai vizibile fata de cultura asiatica, slava etc.  Cel mai mult imi place ca am oportunitati pentru a-mi urma hobby-urile.

Cum cred ca-mi va folosi experienta din Marea Britanie

Traim intr-o piata a muncii globalizata si o experienta internationala avatajeaza, atat la nivel cultural, cat si la nivel de cunoastere a limbii sau al unor sisteme ce sunt diferite fata de Romania.
Citeste mai multe despre     |   |   | 

  
9879 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    Coventry... (Luni, 15 februarie 2010, 2:43)

    Ovidiu S [utilizator]

    Despre Coventry: orasul este gri-industrial la prima vedere dar dupa ce incepi sa-l cunosti ajungi la concluzia ca nu e chiar asa de rau... iar la Warwick University (top 3 in UK) intr-adevar se vede ca e viata. Felicitari Mircea pt alegere si spor in continuare. daca esti coventry-an scrie-mi te rog pe ovidiu.i.suciu@gmail.com, sa ne largim reteaua...
    • +1 (1 vot)    
      warwick top 3 in UK (Luni, 15 februarie 2010, 12:04)

      clony [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu S

      nu stiu nici daca este in top 10... inainte de warwick sunt multe altele, cum ar fi:

      Cambridge
      Oxford
      Imperial College
      University College of London
      Manchester Univesity
      King's College
      samd
      • 0 (0 voturi)    
        ........... (Luni, 15 februarie 2010, 12:28)

        Ovidiu S [utilizator] i-a raspuns lui clony

        http://extras.timesonline.co.uk/tol_gug/gooduniversityguide.php

        da, ai dreptate, nu mai e pe 3
      • 0 (0 voturi)    
        ai uitat (Marţi, 16 februarie 2010, 21:28)

        ada [anonim] i-a raspuns lui clony

        Durham? Oxfordul nu mai e ce a fost, decat in anumite domenii, ex stiinte politice.Totusi, e inaintea Uni Cambridge in top
      • 0 (0 voturi)    
        Warwick este in top 10 de 4 ani incoace cel putin (Marţi, 29 iunie 2010, 0:35)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui clony

        http://www.guardian.co.uk/education/table/2009/may/12/university-league-table

        http://www.guardian.co.uk/education/table/2010/jun/04/university-guide-business-and-management-studies
      • 0 (0 voturi)    
        rankings (Marţi, 29 iunie 2010, 0:40)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui clony

        Defapt, este pe in top 10 in mod constant inca din 1993, conform Times, Guardian, Sunday Times, FT, etc.

        http://en.wikipedia.org/wiki/University_of_Warwick#Rankings
  • 0 (0 voturi)    
    Bravo lui! (Luni, 15 februarie 2010, 8:07)

    florin [anonim]

    Ma bucur ca s-a adaptat atat de bine in UK
  • 0 (0 voturi)    
    Sunt mandra ca-l cunosc pe Mircea! (Luni, 15 februarie 2010, 10:10)

    janette [anonim]

    A muncit mult si a ajuns unde trebuia. Sunt sigura ca nu o sa se apreasca niciodata! Asa cum spuneam: SUNT MANDRA CA-L CUNOSC PE MIRCEA!
    Ii voi fi alaturi si-l voi indruma de cateori imi va cere ... si nu o va cere :-)
  • 0 (0 voturi)    
    Deadline (Luni, 15 februarie 2010, 10:24)

    ionut [anonim]

    Si la noi e aceeasi intransigenta legata de termene limita, nu e asta noutatea; din pacate, noi inca nu avem, si nici nu ne sinchisim sa avem, fondul profesoral, didactic, structural etc.
  • +1 (5 voturi)    
    imi pare rau de tine (Luni, 15 februarie 2010, 10:28)

    Dedalus [anonim]

    Daca te vei intoarce in Ro, nimeni nu va da doi bani pe tot ce ai invatat. Vei avea surpriza sa constati ca toate miturile despre care ai invatat sa te feresti, toate aiurelile si greselile sunt aici pe post de regula general acceptata.

    Tot ce ai invatat va fi considerat "o tampenie", toti vor spune ca "ai pierdut vremea pe acolo si nu ai invatat nmic".

    Altfel spus, intr-o tara in care 1/2 din populatie este analfabeta, cam cum crezi tu ca vei fi primit?

    Asta va fi o mare problema (am vazut-o la foarte multi...): masa de prosti din Ro te va considera pe tine prost pregatit, din simplul motiv ca nu esti de acord cu prostiile lor.

    Este posibil nici sa nu gassti de lucru, iar daca vei gasi, vei fi luat in ras de toti, ca nu te pricepi la nimic.

    Daca vei ramane pe acolo, va trebui sa infrunti o reticenta pe care sigur o cunosti deja.

    Romania isi distruge elitele, nu si le pune in valoare.
    • 0 (0 voturi)    
      Opinie (Luni, 15 februarie 2010, 11:25)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      Eu cred ca se va intoarce, desi nu a fost intrebat in interviu :-) ; nu oricine face SNSPA-ul :-))
    • 0 (0 voturi)    
      Aha (Marţi, 16 februarie 2010, 11:05)

      Mani [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      In loc sa vii si sa te aclameze lumea pe strazi, sa-ti dea imediat un post pe baza diplomei, eventual chiar unul de ministru, doar ai invatat afara, unde e mama stiintelor. Dar deh asa-s romanii, inapoiati, vor sa stie pe ce dau banii, adica ce stii sa faci. Nu avansati ca afara unde firmele arunca bani pe prezenta diplomelor.
  • +3 (7 voturi)    
    inca un articol "preferential" (Luni, 15 februarie 2010, 10:35)

    ... [anonim]

    in franta sau statele unite sunt si mai multi bursieri

    de ce nu se face fiecare saptamana un interviu cu ei???

    sau acest domn este un caz mai special dintre cei de la warwick

    eu cred ca la oxford si harvard, o sa gasim vreo 30-40 de compatrioti
    • 0 (0 voturi)    
      Privacy (Marţi, 16 februarie 2010, 10:44)

      ... [anonim] i-a raspuns lui ...

      Te-ai gândit că oamenii ăia or ţine la intimitatea lor şi nu or vrea să fie intervievaţi? Mie nu mi-ar place să mă ia un reporter la întrebări, cine sunt, ce fac...
      • 0 (0 voturi)    
        raspuns la "privacy" (Marţi, 16 februarie 2010, 10:57)

        ... [anonim] i-a raspuns lui ...

        da, ai dreptate

        eu am pus problema asa:

        in anglia sunt (un numar teoretic) 1,000 de student, cu cetatenia noastrai, la 8 universitati

        nu se spune nimic de 999 studenti (nici de inca 1 sau 2 din alte universitati), dar din senin, apare acest tip, pe un site de stiri, parca personalitatea lui, cu toate realizarile sale, era egal, cu olimpia din canada

        cam asta-i problema mea, pe care eu cu creierul meu nu pot sa inteleg
  • +1 (3 voturi)    
    De sprijinit astfel de oameni (Luni, 15 februarie 2010, 11:15)

    Rice C. [anonim]

    Cred ca astfel de oameni merita sprijiniti sa ajunga in organismele internationale unde sunt destul de putini romani. Ar trebui ca toti ambasadorii sa se preocupe sa tina legatura cu varfurile academice si sa ii ajute sa ramana alaturi de tara.
    Sunt curios daca se mai intoarce acest baiat...
  • +3 (5 voturi)    
    cine este acest domn ? (Luni, 15 februarie 2010, 11:51)

    A.M. [anonim]

    Nu-l cunosc pe acest domn, in schimb cunosc multi studenti romani studenti la master in universitati britanice din top 20 mondial. ma intreb de ce tocmai acest domn apare ca stire pe hotnews, oare are vreo legatura cu implicarea dumnealui in liga studentilor din strainatate ? liga de care nu stie mai nimeni. Din partea cui a primit domnul masterand bursa ? cumva din partea fundatiei dinu patriciu ?
    nu am nimic cu domul bostan dar am doar aceasta nedumerire de ce a fost dansul alesul ?
    altfel mult succes si sa nu uite sa se implice si in continuare in "viata comunitatii " apropos care comunitate a romanilor de la univ. warwick ? a romanilor masteranzi, si studenti in uk ? a altor romani ?
    • 0 (0 voturi)    
      ala de la Warwick (Luni, 15 februarie 2010, 23:41)

      nic [anonim] i-a raspuns lui A.M.

      Prietene este minuat ca ai ales Masterul afara.
      Este minunat ca te gindesti la tine.
      Totusi cum ai reusit sa apari pe acest stie informational deoarece ceea ce faci este extrem de banal.
      Daca ne respecti si te respecti mai spune altceva despre tine ?????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Daca nu raspunzi eu am prejudecata ca este o persoana prefacuta si sponsorizata ???
      Astept ca si persoana care are pct de vedere asemantoare
  • 0 (0 voturi)    
    La Warwick... (Luni, 15 februarie 2010, 12:19)

    Un fost englez [anonim]

    ...este o universitate foarte buna, este foarte bine cotata. Felicitari!
  • +1 (1 vot)    
    modele (Luni, 15 februarie 2010, 15:58)

    Elena [anonim]

    Avem cu siguranta nevoie de modele. Avem nevoie sa fim informati despre oameni care reusesc datorita educatiei. Felicitari Hotnews pentru ca ne prezentati astfel de tineri de la care adolescentii romani pot sa invete.
    • 0 (0 voturi)    
      Ho (Marţi, 16 februarie 2010, 11:03)

      Mani [anonim] i-a raspuns lui Elena

      Ca inca n-a reusit. Inca mai studiaza.
  • 0 (0 voturi)    
    Felicitari (Luni, 15 februarie 2010, 21:08)

    Mihai [anonim]

    Felicitari pentru ceea ce ati realizat, si totusi... cel mai important e cum veti trece peste acesti ani si nu numai faptul ca ati fost acceptat la Universitatea din Warwick.

    Trebuie sa recunosc ca nivelul e mult mai ridicat in strainatate decat la noi. Am participat si eu la un modul de 5 luni in Europa, apoi am fost invitat ca si doctorand la o Universitate din Marea Britanie, dar eram deja inscris la un program in tara care nu imi permitea sa renunt. Nu regret pentru ca acum sunt la un stagiu de 8 luni in Germania, dar ceea ce vreau sa insist e ca e foarte usor sa fii acceptat daca esti bun.

    Toate Universitatile din Europa isi doresc sa aiba studenti buni cu care sa lucreze pentru ca o Universitate ajunge la nivelul la care e si datorita studentilor si cercetatorilor pe care ii are si nu doar datorita cadrelor didactice.

    Asa ca sper sa reausesti sa confirmi in continuare.

    Numai bine.
  • 0 (0 voturi)    
    Reprezentativ (Marţi, 16 februarie 2010, 15:25)

    Andreea [anonim]

    Din punctul meu de vedere, nu este vorba ca domnul Bostan este mai special decat ceilalti 999 studenti care studiaza in Marea Britanie, ci tocmai faptul ca nu este special in sensul in care este reprezentativ pentru majoritatea dintre ei.
    Intervievarea fiecaruia dintre ei ar fi fara sens, pentru ca majoritatea ar spune lucrurile pe care le-a spus si dumnealui. Prin urmare, eu cred ca nu a fost intervievat pentru ca este iesit din comun, ci tocmai pentru ca este reprezentativ.
  • 0 (0 voturi)    
    Bastinasii si margelele colorate (Marţi, 16 februarie 2010, 16:28)

    Scippio [anonim]

    Genul asta de articole nu face decat sa arate ca inca n-am depasit faza bastinasilor care privesc in extaz la margelele colorate aduse din "vest".
    Pana nu demult vedeam la televizor reporteri inepti care isi udau trusoul la vederea masinilor straine ale nu stiu carui fotbalist. Acum , mai nou , avem serii de articole despre baieti si fete care studiaza in strainatate. Ok, au mai facut sute si mii inaintea lor, o vor mai face si mai maulti. Cu ce ne ajuta pe noi, cititorii, un astel de articol. Trebuie sa cadem in extaz in fata marelui om? E un baiat care a plecat din tara ca sa-i fie bine. Punct. A plecat pentru ca a putut, pt ca are varsta potrivita, pentru ca acum sunt multe oportunitati de a face asta, etc. Ce trebuie sa facem noi acum? Sa stam cu gurile cascate de uimire si sa citim cum si-a facut el "life plan" si nu stiu ce, si cum s-a dus el si a ciocanit la usa profesorului? Ce stire e asta? Ce lucru iesit din comun? Eu cred ca ar trebui ca si presa sa incerce sa se maturizeze si sa depaseasca faza margelelor colorate pentru bastinasii inapoiati
    • 0 (0 voturi)    
      Bravo Mircea! (Vineri, 19 februarie 2010, 13:19)

      Roxana [anonim] i-a raspuns lui Scippio

      Daca te-ai fi obosit sa citesti comentariul de deasupra ta, atunci ai fi vazut ca raspunsul la intrebarile tale este redat perfect acolo. :)

      Poate ca e timpul ca romanii sa lepede mentalitatea comunista conform careia numai cei de 11 conteaza, doar cei care s-au nascut cu cercel de aur in ureche sunt speciali si merita atentie.

      Sunt convinsa ca articolul acesta va fi mul mai folositor unui tanar obisnuit decat un articol despre un multi-medaliat la olimpiadele de chimie, matematica si fizica. Pentru ca arata ca daca esti serios, civilzat si stii ce vrei, atunci poti sa ajungi ca Mircea Bostan, nu trebuie neaparat sa te limitezi doar la RO...

      De asemenea, articolul asta vine in contextul in care din ce in ce mai multi elevi si studenti romani aleg sa-si faca studdile in vestul europei, deoarece din 2007 de cand am devenit membru UE platim aceleasi taxe scolare ca si rezidentii... nu 10 mii de euro pe an ca cei din afara UE. In consecinta studiul in strainatate a devenit foarte accesibil pentru multi, care este problama daca a fost ales un tip reprezentativ pentru a fi prezentat?!

      Mie mi-a placut articolul, foarte reconfortant :)


TOP5

Ultimele
stiri
    Nu există niciun articol deocamdată în această categorie