Pasiunea pentru biciclete, transformata in business profitabil

ciclop cosmin popan sorin kertesz
Foto: CampusNews

Cosmin Popan, de la blogul Portocala mecanica, la magazinul Ciclop

de Ovidiu Draghia CampusNews

Sâmbătă, 22 mai 2010, 7:18    FINANTE & SERVICII | IDEI DE AFACERI

Print YM E-mail Mai mare| Mai mic Comentarii

Cosmin Popan e biciclist, blogger – Portocala mecanica – si asociat intr-un business cu biciclete, Ciclop. Am stat de vorba cu el pentru a afla cum a evoluat de la pasiunea pentru biciclete la o afacere care, in ciuda crizei, creste binisor.

Pe cursiera, ca in Turul Frantei

Cosmin merge pe bicicleta de cand era copil. A inceput cu un Pegas pe care l-a pimp-uit cum faceau toti picii in trecut, cu bucatele colorate de plastic si cu tot felul de improvizatii. Apoi, a urmat bicicleta tatalui, inalta, pe care el pedala cu cadrul lipit de coaste. Sau lipit de vanataia care aparea inevitabil dupa cateva ture. A lasat bicicleta deoparte un timp, cand a venit la facultate la Cluj, unde nu era incurajat sa o foloseasca pentru ca biciclistii erau inca rari, dar tot acolo s-a reintalnit cu ea. Cosmin se uita foarte des la Turul Frantei, atat pentru calatoria virtuala de-a lungul Hexagonului, cat si pentru cursa ciclista. Urmarea acestei pasiuni a fost cumpararea unei cursiere, din dorinta de a fi in rand cu rutierii de la televizor. Si-a testat si cursiera si rezistenta cu un drum de peste 100 de km din Cluj pana in localitatea sa, Lozna (judetul Salaj). Apoi, dupa un accident de autobuz in Cluj in urma caruia bicicleta i-a fost distrusa, a urmat o alta pauza.

Portocala mecanica pentru ciclistii urbani altfel

Ajuns in Bucuresti, Cosmin a tinut un blog personal, pe blogspot.com. A constatat ca scrie foarte mult despre biciclete, i-o spuneau inclusiv prietenii apropiati. Asa s-a nascut blogul Portocala Mecanica, pornit prin martie 2009, menit sa arate biciclete misto de oras, altele decat mountain bike-urile nepotrivite pentru spatiul urban. Cosmin a calatorit mult in Vest si a inchiriat de fiecare data biciclete in orasele in care a mers. Nu e nicio surpriza ca Amsterdamul este printre favoritele sale datorita culturii cicliste.

Afacerea Ciclop, cu biciclete recondtionate

Ciclopul nu a fost gandit ca un next level al Portocalei Mecanice. Cosmin povesteste ca afacerea cu biciclete din jurul Ciclop a pornit cu doi parteneri, Ionut si Sorin. Ultimul a contribuit cu partea financiara si a canalizat practic pasiunea lui Cosmin in business. Ciclop a inceput cu un magazin on-line si cu un depozit situat undeva in nordul Bucurestiului. Primele biciclete au fost aduse in august 2009 din Olanda si au fost scoase la vanzare dupa reconditionare. La inceput, lucrurile s-au miscat mai greu si se vindea saptamanal cate o bicicleta. Ulterior, a fost gasit si reconditionat spatiul din Povernei 25, unde se afla acum un magazin si un atelier de reconditionare a bicicletelor. In prezent, business-ul reprezinta o combinatie de biciclete noi si de second hand, reconditionate.

In mai putin de un an, business-ul e pe plus

Partenerul sau, Sorin Kertesz, spune ca in prezent afacerea cu biciclete este deja pe plus, impinsa de investitia mare initiala. Mai mult, criza pare sa ajute un astfel de business pentru ca oamenii, deja preocupati de sanatatea personala si interesati de folosirea bicicletei, se gandesc acum si la economii pe care le pot face prin folosirea unui mijloc de transport gratuit. Investitia in bicicleta se amortizeaza destul de rapid. O afacere cum este Ciclop poate sa se dezvolte si pe alte directii, de la inchirierea de biciclete, pana la reparatii ale acestora, dar cei trei parteneri vor sa pastreze deocamdata directia de vanzare de biciclete si de accesorii.

Urbanii ciclisti romani, niste pionieri

Atat Sorin, cat si Cosmin, incurajeaza orasenii sa foloseasca bicicletele chiar daca nu au piste facute de primarie ori daca traseele create sunt de proasta calitate. Actualii biciclisti urbani sunt niste pionieri, desi sugeram sintagma ciclisti de sacrificiu, care vor impinge autoritatile sa creeze in anii urmatori piste reale, conectate la centrul orasului. Firmele vor intelege in timp ca angajatii lor biciclisti sunt la fel de importanti ca aceia cu masina personala – prin urmare, instalarea de rasteluri la intrarile in cladirile de birouri se va generaliza.

Citeste mai multe despre     |   |   |   | 

  
2990 vizualizari

VIDEO
Niciun videoclip
FOTO
Nicio imagine

TOP5

Ultimele
stiri
    Nu există niciun articol deocamdată în această categorie