Simona Dan
Foto: CampusNews

Simona Dan, de la Rogalski Grigoriu Public Relations, a discutat online despre identitatea online, atu puternic la angajare

de Redactia CampusNews

Miercuri, 14 iulie 2010, 13:00    NEWS | INTALNIRI ONLINE

Print YM E-mail Mai mare| Mai mic Comentarii

Pentru tineri, retelele sociale reprezinta abia a treia optiune cand vine vorba sa caute proactiv un loc de munca. Pe primele locuri se claseaza clasica modalitate de transmitere a CV-ului pe mail si obtinerea unui job pe baza de recomandare. Pe de alta parte, pentru angajatori, retelele sociale si recomandarea unei cunostinte cantaresc la fel de mult. Identitatea in online a candidatului are o importanta insemnata, de care candidatii nu profita in totalitate.

Simona Dan, Chief Executive Officer al Rogalski Grigoriu Public Relations, discuta online cu cititorii CampusNews.ro miercuri, de la ora 13.00, despre importanta construirii unei identitati in mediul online, pe care o poti folosi ca un atu puternic la angajare.

Simona este responsabila de recrutarea specialistilor in comunicare din cadrul companiei Rogalski Grigoriu Public Relations, institutie care gestioneaza reputatia a peste 50 de branduri locale si internationale, din industriile medical & Pharma, FMCG, banking & finance, IT&C, consultancy.
  • Intalnirea a inceput
  • Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, nu contin intrebari sau constau in atacuri la persoana
Rogalski Grigoriu Public Relations este agentie specializata in managementul integrat al reputatiei organizatiilor si brandurilor.
Citeste mai multe despre     |   | 

  

Întrebări puse de cititorii CampusNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 marius_b

    Nu reusesc sa inteleg rostul acestei "identitati online", si cu atat mai putin motivul pentru care cineva i-ar da vreo importanta la angajare. Identitatea online verificabila se limiteaza la numarul de persoane pe care le avem in lista (Facebook sau oricare alta). E o colectie de nume, cu care angajatorul n-are de unde sa stie daca si conversam sau nu. Cu ce ma face mai vandabil daca il am in lista de prieteni pe Bill Gates? Sau pe Florin Salam? Daca am deja cunostinte in firma unde candidez n-o sa fiu dimpotriva banuit de pile? Sau din contra voi fi avantajat de faptul ca-l am in lista pe domnul director? Atentie: vorbesc de posturi tehnice, nu de un post de vanzator din usa-n usa unde evident cu cat mai mute contacte am cu atat mai util pot sa fiu. Ca pot sa fiu dezavantajat daca-mi pun poze nod la profil mi-e clar, insa altceva concret ZAU daca vad. Deci intrebarea: pentru un inginer, pentru un tehnician, pentru cineva a carui meserie NU este sinonima cu cultivarea unei retele de cunostinte, cat de relevanta este aceasta stralucitor prezentata identitate online?


    • Simona Dan

      Buna, Marius! buna tuturor!

      Ma bucur ca prima intrebare ma ajuta sa clarific niste aspecte importante.

      In primul rand, nu aceeasi importanta este acordata prezentei online in toate domeniile de activitate. Este adevarat ca ea cantareste mai mult pentru un om de comunicare.

      Cu toate acestea, pentru noi toti, indiferent de domeniul in care activam, conturile personale pe retele sociale sunt ca o carte de vizita, ca o oglinda. In ceea ce priveste marimea retelei tale de prieteni, pot afirma ca acesta este unul dintre cele mai neinsemnate elemente la care se uita un angajator atunci cand iti viziteaza conturile de retele sociale.

      Seriozitatea si stiul de prezentare in cadrul fotografiilor postate pe profilul tau cat si informatiile de la rubrica generica "Info" sunt mult mai importante. In plus, posturile tale zilnice si discutiile cu prietenii [fara a ne interesa cine sunt acestia] ne ofera detalii despre persoana ta: unde iti place sa-ti petreci timpul liber, care iti sunt preocuparile, ce citesti, ce informatii te intereseaza, etc.

      Toate acestea alcatuiesc o imagine mult mai reala, obiectiva, asupra persoanei decat cea pe care fiecare o prezinta la rubrica "hobby-uri" in CV-ul sau.

      Cat priveste faptul ca il ai pe Florin Salam in lista, acest detaliu s-ar putea sa treaca neobservat. Daca vorbesti cu el zilnic si mai ales cum o faci, asta spune ceva despre tine.

      Identitatea online se construieste in relelele sociale dupa cateva criterii: consecventa in vizibilitate, relevanta continutului pentru lista ta de prieteni, abilitatea de initia si sustine o conversatie. Asta te face interesant pentru cei din jur.


  • Întrebarea nr. 2 gigi

    Atu puternic la angajare? In ce sens? Doar pentru ca in afara de CV mai esti gasit pe LinkedIn cu aceleasi informatii din CV? Ce fel de calitati practice se gasesc in prezenta numelui tau si a unor informatii pe web? Poate doar daca te angajezi ca publisher web sau specialist software si vrei sa arati pe unde si ce probleme ai rezolvat, dar in rest? Cam absolut zero.

    Iar legat de securitatea si privacy-ul online, ce parere aveti? Sa inteleg ca mai degraba incurajati lumea sa isi dea "pantalonii jos" pe facebook si alte siteuri, de pe care datele personale pot fi lejer folosite in scopuri malitioase?

    Sa nu mai spun ca oriunde pe web, in discutii mai ales, sau in legaturi sociale, oricine poate debita orice, oricine poate eticheta pe oricine. Vi se par valoroase astfel de chestiuni?


    • Simona Dan

      Draga Gici,
      Iti propun sa facem un exercitiu: da search pe Google dupa numele tau si vezi ce apare. Daca ai déjà un profil pe Facebook, cu siguranta va fi printre primele afisari. Cineva, daca ar vrea sa te angajeze, are la indemana acest instrument si foarte probabil ca-l va folosi. Ce ai vrea sa gaseasca acolo? Un profil complet si actualizat de catre tine sau postari, poze, comentarii din diverse etape ale vietii tale? Crezi ca daca ar gasi ca ultima postare poza de grup din liceu ar putea fi interesat sa te cheme la un interviu in comparatie cu un contracandidat cu un profil actualizat?

      Apropo de pantaloni, lejeritatea pe care o ai in viata reala, s-ar putea sa o duci cu tine si in Facebook. Ideea e insa sa te gandesti ca daca la o petrecere sari imbracat in piscina, maine toata lumea va uita acest amanunt. Daca iti dai jos pantalonii pe Facebook, acolo asa vei ramane pentru multa vreme. Ceea ce te-ar fi facut simpatic la un party in viata reala, s-ar putea sa te faca indezirabil pentru un job. Elementele acestea de privacy exista si in retele. Poti alege ca schema cu pantalonii sa fie vizibila doar pentru prietenii apropiati.


  • Întrebarea nr. 3 Elena

    Cum functioneaza de fapt "identitatea online" la angajare? Trimiti CV-ul si inainte de interviu te cauta HRul pe facebook, twitter si linkedin sau te googleste? Daca nu ai facebook sau nu participi la marea indoctrinare online chiar conteaza?
    Sincer cred ca o mare parte din manageri si directori generali nu au o identitate online...so, chiar asa de puternic sa fie atu-ul asta?!


    • Simona Dan

      Procesul de recrutarea are doua directii, dinspre angajator catre angajat si vice versa. Iti povestesc cum am facut eu ultima recrutare. Aveam nevoie in echipa de un specialist cu abilitati in generarea de conversatii in medii sociale. Unde aveam cele mai mari sanse sa gasesc un astfel de om? Am postat un anunt pe Facebook. In cateva minute informatia ca la Rogalski se fac angajari a ajuns pe Twitter. In mai putin de doua zile aveam mai mult de 10 candidati eligibili. Din partea cealalta, stiu cazul unui prieten care si-a folosit blogul pentru a-si prezenta articolele scrise, certificarile, competentele. Imi povestea ca a primit o multime de oferte tentante de joburi, in timp mult mai scurt decat daca ar fi aplicat prin metode obisnuite, gen trimitere CV sau recomandare.


  • Întrebarea nr. 4 mirela

    E un obicei ca angajatorii sa caute pe google persoana pe care o recruteaza? Trebuie sa fac si eu asta si sa corectez/ indrept ce apare negativ despre mine, daca e cazul?


    • Simona Dan

      Da, este un obicei. E calea cea mai la indemana pentru a vedea cum se misca omul acela, un istoric, evolutia.
      Desigur ca e util sa faci tu asta mai intai si sa incerci o privire obiectiva: Ok, eu daca as vedea chestia asta despre cineva, ce as crede despre el? Mi-ar placea sa-mi fie coleg? Oare am fi pe aceeasi lungime de unda?


  • Întrebarea nr. 5 guru

    identitatea on-line e utila celor care lucreaza in internet sau oricui? un contabil poate fi ajutat de un profil pe care si-l face pe facebook ori myspace?


    • Simona Dan

      Celor care lucreaza in domeniul online-ului sau comunicarii, intr-adevar mai mult decat celorlalti. Dar da, si un contabil poate fi ajutat, pentru ca poate fi contactat mai usor de catre cineva care are nevoie de serviciile lui. Nu ti s-a intamplat sa vezi pe facebook intrebari de genul "Stie cineva un contabil bun?" sau "Vreau si eu un numar de telefon de la ceainaria X". In retelele sociale functioneaza foarte bine institutia recomandarii, de ce sa nu ne folosim de asta?


  • Întrebarea nr. 6 Ileana T

    Cunoasteti cazuri concrete, persoane, care si-au gasit un loc de munca fiind cautati de angajator datorita faptului ca au o identitate online ? Daca da, cate cazuri?


    • Simona Dan

      Am facut o mica cercetare printre angajatori, persoane responsabile cu recrutarea din mass media, advertising, PR. Din zece, opt au spus ca anul acesta au folosit cel putin o data retelele sociale pentru a angaja o persoana, ca era vorba de un job full time sau un proiect. In agentia noastra, la ultimele angajari a contat in procent de 25% abilitatea de gestionare a imaginii in medii sociale.


  • Întrebarea nr. 7 Marius

    Cum ma poate ajuta pagina de Facebook la angajare? Cum o pot folosi ca atu?


    • Simona Dan

      Concret, pagina de Facebook te ajuta
      1.sa lansezi mesajul esti in cautarea unui job
      2. sa te prezinti pe tine intr-o forma care te face eligibil. Metodele ar fi: postarea de fotografii care sa te reprezinte din punct de vedere profesional, actualizarea statusurilor cu informatii din domeniu (arata interes real, preocupare pentru informarea continua), daca angajatorul vizat are si el pagina de Facebook poti posta comentarii la starile acestuia, te poti implica in discutii care sa-ti evidentieze punctul de vedere, ii poti trimite mesaje prin care sa-ti manifesti disponibilitatea de a face parte din acea echipa.


  • Întrebarea nr. 8 mihai dumitrescu

    am profil pe site-urile de job-uri, dar nu exista un spatiu dedicat link-urilor catre paginile personale. unde as putea sa le trec? ce ar trebui sa contina ele (twitter, facebook, blog) ca sa fie un avantaj si nu o piedica la angajare?


    • Simona Dan

      Draga Mihai,

      E perfect ca ai facut primul pas de a avea conturi pe site-urile de Joburi. Linkul oferit de tine catre profilurile tale de Twitter si Facebook /blog ar arata o deschidere din partea ta, iar angajatorul ar fi, evident, ajutat de aceste informatii in plus. Nu stiu exact despre ce site-uri de joburi vorbesti si nu as putea sa-ti indic un loc exact in care sa postezi link-urile, insa sunt sigura ca ai putea sa le folosesti in semnatura de la sfarsitul scrisorii de intentie pe care o trimiti angajatorului. Cunosc persoane care au conturile lor de Facebook si Twitter trecute chiar si pe cartea de vizita.

      Depinde foarte mult de tine ca aceste profiluri deTwitter, Facebook sau blog-ul tau sa fie un avantaj sau o piedica la angajare. Depinde, cum am spus mai sus, de seriozitatea si stiul de prezentare in cadrul fotografiilor postate pe profilul tau, informatiile de la rubrica generica "Info", posturile tale zilnice si discutiile cu prietenii [fara a ne interesa cine sunt acestia]. Toate acestea ofera angajatorului detalii despre persoana ta: unde iti place sa-ti petreci timpul liber, care iti sunt preocuparile, ce citesti, ce informatii te intereseaza etc.


  • Întrebarea nr. 9 eu

    Am un nume destul de 'comun' . La un google search apar atatea alte persoane cu nume identice , la fel si la un search pe Facebook.
    Trebuie de acum sa platesc si la google ca search-ul dupa numele meu sa fie primul si sa nu apara alta vedeta click care a pozat in bikini si care intamplator are acelasi nume?
    Cum va sti angajatorul daca xsulescu care a trimis Cv-ul ,e unul si acelasi cu profilul xsulescu gasit pe nu stiu ce site de socializare ? Sa presupunem ca pozele difera sau lipsesc -cea din cv sau / si cea din profil , iar xsulescu are 'privacy settings ' si doar prietenii ii pot accesa informatiile...
    Foarte superficial sa recrutezi dupa astfel de criterii; mai ales in anumite profesii unde probele practice / portofoliu / experienta etc ar trebui sa conteze..


    • Simona Dan

      In cazul acesta, este recomandat sa vii tu in intampinarea angajatorului, trecand linkul conturilor de pe retelele sociale in cv, tocmai pentru ca stii aceasta problema.

      As vrea sa subliniez insa ca nu se recruteaza numai dupa aceste criterii. Prezenta online este o abilitate luata in seama in cadrul procesului de angajare, dar nu este singura si nu garanteaza obtinerea unui job. Intre un posibil angajat cu un profil impecabil in retelele sociale si unul care nu are prezenta online, deja te simti mai aproape de primul dintre ei, pentru ca ai mai aflat niste detalii in plus. Bineinteles ca dupa chemarea la interviu, angajatul va trebui sa treaca probe practice, dupa caz, va fi intrebat referitor la experienta sa profesionala etc.

      Asadar, prezenta online nu este in nici un caz singurul criteriu, ci ii furnizeaza angajatorului mai multe informatii decat cele standard, din alte documente. Nu se poate vorbi de superficialitate, ci, din contra, de o aprofundare a cunoasterii omului respectiv.

4050 vizualizari
  • are rost pentru toti? (Marţi, 13 iulie 2010, 15:24)

    marius_b [anonim]

    Nu reusesc sa inteleg rostul acestei "identitati online", si cu atat mai putin motivul pentru care cineva i-ar da vreo importanta la angajare. Identitatea online verificabila se limiteaza la numarul de persoane pe care le avem in lista (Facebook sau oricare alta). E o colectie de nume, cu care angajatorul n-are de unde sa stie daca si conversam sau nu. Cu ce ma face mai vandabil daca il am in lista de prieteni pe Bill Gates? Sau pe Florin Salam? Daca am deja cunostinte in firma unde candidez n-o sa fiu dimpotriva banuit de pile? Sau din contra voi fi avantajat de faptul ca-l am in lista pe domnul director? Atentie: vorbesc de posturi tehnice, nu de un post de vanzator din usa-n usa unde evident cu cat mai mute contacte am cu atat mai util pot sa fiu. Ca pot sa fiu dezavantajat daca-mi pun poze nod la profil mi-e clar, insa altceva concret ZAU daca vad. Deci intrebarea: pentru un inginer, pentru un tehnician, pentru cineva a carui meserie NU este sinonima cu cultivarea unei retele de cunostinte, cat de relevanta este aceasta stralucitor prezentata identitate online?
    • raspuns 1 (Miercuri, 14 iulie 2010, 13:04)

      Simona Dan [hotnews.ro] i-a raspuns lui marius_b

      Buna, Marius! buna tuturor!

      Ma bucur ca prima intrebare ma ajuta sa clarific niste aspecte importante.

      In primul rand, nu aceeasi importanta este acordata prezentei online in toate domeniile de activitate. Este adevarat ca ea cantareste mai mult pentru un om de comunicare.

      Cu toate acestea, pentru noi toti, indiferent de domeniul in care activam, conturile personale pe retele sociale sunt ca o carte de vizita, ca o oglinda. In ceea ce priveste marimea retelei tale de prieteni, pot afirma ca acesta este unul dintre cele mai neinsemnate elemente la care se uita un angajator atunci cand iti viziteaza conturile de retele sociale.

      Seriozitatea si stiul de prezentare in cadrul fotografiilor postate pe profilul tau cat si informatiile de la rubrica generica "Info" sunt mult mai importante. In plus, posturile tale zilnice si discutiile cu prietenii [fara a ne interesa cine sunt acestia] ne ofera detalii despre persoana ta: unde iti place sa-ti petreci timpul liber, care iti sunt preocuparile, ce citesti, ce informatii te intereseaza, etc.

      Toate acestea alcatuiesc o imagine mult mai reala, obiectiva, asupra persoanei decat cea pe care fiecare o prezinta la rubrica "hobby-uri" in CV-ul sau.

      Cat priveste faptul ca il ai pe Florin Salam in lista, acest detaliu s-ar putea sa treaca neobservat. Daca vorbesti cu el zilnic si mai ales cum o faci, asta spune ceva despre tine.

      Identitatea online se construieste in relelele sociale dupa cateva criterii: consecventa in vizibilitate, relevanta continutului pentru lista ta de prieteni, abilitatea de initia si sustine o conversatie. Asta te face interesant pentru cei din jur.
  • care e valoarea acestei "identitati online"? (Marţi, 13 iulie 2010, 16:47)

    gigi [anonim]

    Atu puternic la angajare? In ce sens? Doar pentru ca in afara de CV mai esti gasit pe LinkedIn cu aceleasi informatii din CV? Ce fel de calitati practice se gasesc in prezenta numelui tau si a unor informatii pe web? Poate doar daca te angajezi ca publisher web sau specialist software si vrei sa arati pe unde si ce probleme ai rezolvat, dar in rest? Cam absolut zero.

    Iar legat de securitatea si privacy-ul online, ce parere aveti? Sa inteleg ca mai degraba incurajati lumea sa isi dea "pantalonii jos" pe facebook si alte siteuri, de pe care datele personale pot fi lejer folosite in scopuri malitioase?

    Sa nu mai spun ca oriunde pe web, in discutii mai ales, sau in legaturi sociale, oricine poate debita orice, oricine poate eticheta pe oricine. Vi se par valoroase astfel de chestiuni?
    • raspuns 2 (Miercuri, 14 iulie 2010, 13:14)

      Simona Dan [hotnews.ro] i-a raspuns lui gigi

      Draga Gici,
      Iti propun sa facem un exercitiu: da search pe Google dupa numele tau si vezi ce apare. Daca ai déjà un profil pe Facebook, cu siguranta va fi printre primele afisari. Cineva, daca ar vrea sa te angajeze, are la indemana acest instrument si foarte probabil ca-l va folosi. Ce ai vrea sa gaseasca acolo? Un profil complet si actualizat de catre tine sau postari, poze, comentarii din diverse etape ale vietii tale? Crezi ca daca ar gasi ca ultima postare poza de grup din liceu ar putea fi interesat sa te cheme la un interviu in comparatie cu un contracandidat cu un profil actualizat?

      Apropo de pantaloni, lejeritatea pe care o ai in viata reala, s-ar putea sa o duci cu tine si in Facebook. Ideea e insa sa te gandesti ca daca la o petrecere sari imbracat in piscina, maine toata lumea va uita acest amanunt. Daca iti dai jos pantalonii pe Facebook, acolo asa vei ramane pentru multa vreme. Ceea ce te-ar fi facut simpatic la un party in viata reala, s-ar putea sa te faca indezirabil pentru un job. Elementele acestea de privacy exista si in retele. Poti alege ca schema cu pantalonii sa fie vizibila doar pentru prietenii apropiati.
  • Cum functioneaza de fapt? (Miercuri, 14 iulie 2010, 10:26)

    Elena [anonim]

    Cum functioneaza de fapt "identitatea online" la angajare? Trimiti CV-ul si inainte de interviu te cauta HRul pe facebook, twitter si linkedin sau te googleste? Daca nu ai facebook sau nu participi la marea indoctrinare online chiar conteaza?
    Sincer cred ca o mare parte din manageri si directori generali nu au o identitate online...so, chiar asa de puternic sa fie atu-ul asta?!
    • raspuns 3 (Miercuri, 14 iulie 2010, 13:29)

      Simona Dan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Elena

      Procesul de recrutarea are doua directii, dinspre angajator catre angajat si vice versa. Iti povestesc cum am facut eu ultima recrutare. Aveam nevoie in echipa de un specialist cu abilitati in generarea de conversatii in medii sociale. Unde aveam cele mai mari sanse sa gasesc un astfel de om? Am postat un anunt pe Facebook. In cateva minute informatia ca la Rogalski se fac angajari a ajuns pe Twitter. In mai putin de doua zile aveam mai mult de 10 candidati eligibili. Din partea cealalta, stiu cazul unui prieten care si-a folosit blogul pentru a-si prezenta articolele scrise, certificarile, competentele. Imi povestea ca a primit o multime de oferte tentante de joburi, in timp mult mai scurt decat daca ar fi aplicat prin metode obisnuite, gen trimitere CV sau recomandare.
  • facebook (Miercuri, 14 iulie 2010, 10:41)

    Marius [anonim]

    Cum ma poate ajuta pagina de Facebook la angajare? Cum o pot folosi ca atu?
    • raspuns 7 (Miercuri, 14 iulie 2010, 13:56)

      Simona Dan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marius

      Concret, pagina de Facebook te ajuta
      1.sa lansezi mesajul esti in cautarea unui job
      2. sa te prezinti pe tine intr-o forma care te face eligibil. Metodele ar fi: postarea de fotografii care sa te reprezinte din punct de vedere profesional, actualizarea statusurilor cu informatii din domeniu (arata interes real, preocupare pentru informarea continua), daca angajatorul vizat are si el pagina de Facebook poti posta comentarii la starile acestuia, te poti implica in discutii care sa-ti evidentieze punctul de vedere, ii poti trimite mesaje prin care sa-ti manifesti disponibilitatea de a face parte din acea echipa.
  • google me (Miercuri, 14 iulie 2010, 10:42)

    mirela [anonim]

    E un obicei ca angajatorii sa caute pe google persoana pe care o recruteaza? Trebuie sa fac si eu asta si sa corectez/ indrept ce apare negativ despre mine, daca e cazul?
    • raspuns 4 (Miercuri, 14 iulie 2010, 13:34)

      Simona Dan [hotnews.ro] i-a raspuns lui mirela

      Da, este un obicei. E calea cea mai la indemana pentru a vedea cum se misca omul acela, un istoric, evolutia.
      Desigur ca e util sa faci tu asta mai intai si sa incerci o privire obiectiva: Ok, eu daca as vedea chestia asta despre cineva, ce as crede despre el? Mi-ar placea sa-mi fie coleg? Oare am fi pe aceeasi lungime de unda?
  • site job si link-uri retele sociale (Miercuri, 14 iulie 2010, 10:44)

    mihai dumitrescu [anonim]

    am profil pe site-urile de job-uri, dar nu exista un spatiu dedicat link-urilor catre paginile personale. unde as putea sa le trec? ce ar trebui sa contina ele (twitter, facebook, blog) ca sa fie un avantaj si nu o piedica la angajare?
    • raspuns 7 (Miercuri, 14 iulie 2010, 13:59)

      Simona Dan [hotnews.ro] i-a raspuns lui mihai dumitrescu

      Draga Mihai,

      E perfect ca ai facut primul pas de a avea conturi pe site-urile de Joburi. Linkul oferit de tine catre profilurile tale de Twitter si Facebook /blog ar arata o deschidere din partea ta, iar angajatorul ar fi, evident, ajutat de aceste informatii in plus. Nu stiu exact despre ce site-uri de joburi vorbesti si nu as putea sa-ti indic un loc exact in care sa postezi link-urile, insa sunt sigura ca ai putea sa le folosesti in semnatura de la sfarsitul scrisorii de intentie pe care o trimiti angajatorului. Cunosc persoane care au conturile lor de Facebook si Twitter trecute chiar si pe cartea de vizita.

      Depinde foarte mult de tine ca aceste profiluri deTwitter, Facebook sau blog-ul tau sa fie un avantaj sau o piedica la angajare. Depinde, cum am spus mai sus, de seriozitatea si stiul de prezentare in cadrul fotografiilor postate pe profilul tau, informatiile de la rubrica generica "Info", posturile tale zilnice si discutiile cu prietenii [fara a ne interesa cine sunt acestia]. Toate acestea ofera angajatorului detalii despre persoana ta: unde iti place sa-ti petreci timpul liber, care iti sunt preocuparile, ce citesti, ce informatii te intereseaza etc.
  • identitate pt oricine? (Miercuri, 14 iulie 2010, 10:46)

    guru [anonim]

    identitatea on-line e utila celor care lucreaza in internet sau oricui? un contabil poate fi ajutat de un profil pe care si-l face pe facebook ori myspace?
    • raspuns 5 (Miercuri, 14 iulie 2010, 13:36)

      Simona Dan [hotnews.ro] i-a raspuns lui guru

      Celor care lucreaza in domeniul online-ului sau comunicarii, intr-adevar mai mult decat celorlalti. Dar da, si un contabil poate fi ajutat, pentru ca poate fi contactat mai usor de catre cineva care are nevoie de serviciile lui. Nu ti s-a intamplat sa vezi pe facebook intrebari de genul "Stie cineva un contabil bun?" sau "Vreau si eu un numar de telefon de la ceainaria X". In retelele sociale functioneaza foarte bine institutia recomandarii, de ce sa nu ne folosim de asta?
  • Cazuri concrete (Miercuri, 14 iulie 2010, 10:57)

    Ileana T [anonim]

    Cunoasteti cazuri concrete, persoane, care si-au gasit un loc de munca fiind cautati de angajator datorita faptului ca au o identitate online ? Daca da, cate cazuri?
    • raspuns 6 (Miercuri, 14 iulie 2010, 13:45)

      Simona Dan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ileana T

      Am facut o mica cercetare printre angajatori, persoane responsabile cu recrutarea din mass media, advertising, PR. Din zece, opt au spus ca anul acesta au folosit cel putin o data retelele sociale pentru a angaja o persoana, ca era vorba de un job full time sau un proiect. In agentia noastra, la ultimele angajari a contat in procent de 25% abilitatea de gestionare a imaginii in medii sociale.
  • Identitatea online - atu sau dovada de ignoranta (Miercuri, 14 iulie 2010, 10:59)

    J [anonim]

    La fel ca si alti cititori care au comentat mai devreme, ma intreb si eu daca e bine sa avem conturi cu numele real si datele personale reale pe diverse site-uri, sau este mai degraba o dovada de ignoranta din partea noastra. Ignoranta fata de ceea ce se intampla in fiecare zi pe Internet, in special fata de furtul de identitate.
    Pe de alta parte, daca cineva posteaza un comentariu cu injurii (sau in care ma lauda) pe pagina cu profilul meu de pe un site de socializare, ce valoare are acest lucru? Poate cineva sa aibe incredere in acea persoana? Binenteles, persoana poate fi verificata pe acel site si pe alte x site-uri, dar daca sunt 100 de candidati pentru angajare si fiecare are 10 astfel de comentarii pe site-urile de socializare (cel putin 10, in realitate sunt mult mai multe de obicei), inseamna 1000 de persoane care trebuie verificate. Cine face asta cu adevarat?
  • va rog (Miercuri, 14 iulie 2010, 11:43)

    Vlad G [anonim]

    ce anume este mai precis identitatea online? multumesc
    • raspuns 10 (Miercuri, 14 iulie 2010, 14:20)

      Simona Dan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Vlad G

      Identitatea online inseamna ce apare pe Google atunci cand iti cauti numele.

      Este de fapt un mix intre mai multe mijloace de comunicare online: blog, profil de LinkedIn, de Facebook, cont de twitter, alte conturi pe alte retele, articole sau posturi de pe alte site-uri in care se face referire la tine, comentarii postate la articole din ziare sau pe alte bloguri.

      Pe Linked In e recomandat sa ai cv-ul cat mai actualizat, sa fii conectat cu oameni din industria care te intereseaza (pentru a afla de noile oportunitati de job) si sa ai recomandari de la oameni cu care ai mai lucrat. Pe Facebook, identitatea se contruieste din pozele pe care le pui, linkurile la care dai share, discutiile pe care le deschizi. Legat de blogul personal, este iar o discutie interesanta: aici poti face analize, iti poti argumenta punctele de vedere, cu alte cuvinte, te poti recomanda ca specialist in domeniul tau.

      Este foarte important insa sa pastrezi un echilibru intre privat si public, pentru ca informatiile postate online sunt accesbile oricui.
  • retele sociale la job (Miercuri, 14 iulie 2010, 13:35)

    Sergiu [anonim]

    se stie ca majoritatea angajatilor isi construiesc "imaginea" din retelele sociale chiar la job. ce parere au oare angajatorii de aspectul asta?
    • raspuns 9 (Miercuri, 14 iulie 2010, 14:18)

      Simona Dan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Sergiu

      mi se pare o intrebare foarte pertinenta. s-a discutat destul de mult despre pierderile in bani din cauza timpului petrecut de catre angajati pe retele sociale. in calitate de angajator, la prima vedere sunt tentata sa spun ca reprezinta o problema, cum este si fumatul la serviciu, de pilda. daca ne uitam insa la cum contribuie angajatul respectiv la cresterea reputatiei companiei, vedem lucrurile din alta lumina. tot mai multe organizatii au ales sa introduca politici de social media. cei mai buni ambasadori pentru imaginea unei companii sunt angajatii.
  • discutabil (Miercuri, 14 iulie 2010, 13:42)

    eu [anonim]

    Am un nume destul de 'comun' . La un google search apar atatea alte persoane cu nume identice , la fel si la un search pe Facebook.
    Trebuie de acum sa platesc si la google ca search-ul dupa numele meu sa fie primul si sa nu apara alta vedeta click care a pozat in bikini si care intamplator are acelasi nume?
    Cum va sti angajatorul daca xsulescu care a trimis Cv-ul ,e unul si acelasi cu profilul xsulescu gasit pe nu stiu ce site de socializare ? Sa presupunem ca pozele difera sau lipsesc -cea din cv sau / si cea din profil , iar xsulescu are 'privacy settings ' si doar prietenii ii pot accesa informatiile...
    Foarte superficial sa recrutezi dupa astfel de criterii; mai ales in anumite profesii unde probele practice / portofoliu / experienta etc ar trebui sa conteze..
    • raspuns 8 (Miercuri, 14 iulie 2010, 14:09)

      Simona Dan [hotnews.ro] i-a raspuns lui eu

      In cazul acesta, este recomandat sa vii tu in intampinarea angajatorului, trecand linkul conturilor de pe retelele sociale in cv, tocmai pentru ca stii aceasta problema.

      As vrea sa subliniez insa ca nu se recruteaza numai dupa aceste criterii. Prezenta online este o abilitate luata in seama in cadrul procesului de angajare, dar nu este singura si nu garanteaza obtinerea unui job. Intre un posibil angajat cu un profil impecabil in retelele sociale si unul care nu are prezenta online, deja te simti mai aproape de primul dintre ei, pentru ca ai mai aflat niste detalii in plus. Bineinteles ca dupa chemarea la interviu, angajatul va trebui sa treaca probe practice, dupa caz, va fi intrebat referitor la experienta sa profesionala etc.

      Asadar, prezenta online nu este in nici un caz singurul criteriu, ci ii furnizeaza angajatorului mai multe informatii decat cele standard, din alte documente. Nu se poate vorbi de superficialitate, ci, din contra, de o aprofundare a cunoasterii omului respectiv.
  • brandul personal online (Miercuri, 14 iulie 2010, 15:28)

    Gabriel [anonim]

    Simona, din felul în care ați lucrat voi până acum cu diverse companii (deci angajatori), cum filtrează acestea informațiile care țin de prezența online a unor potențiali angajați? Mai concret: ați întâlnit companii care au sisteme clare de analiză sau e mai curând vorba de o abordare ”impresionistă” a conținutului? Pentru că eu cred că problema principală a companiilor în zona asta de analiză este filtrarea și discernerea între rezultate.
  • recomadarea e instori? (Miercuri, 14 iulie 2010, 16:00)

    ALINA TUTILA [anonim]

    Poate sunt eu de moda veche, dar, daca as fi in postura de a angaja pe cineva ar conta mai mult referinta personala din partea unui fost angajator sau referintele verbale sau scrise din partea celor cu care respectivul a fost in contact. Personal nu ma vad navigand pe internet decat in cautarea de informatii cu caracter general. Despre o persoana nu poti stii lucruri decat prin contact direct. Iar cat despre calitati si abilitati acestea nu se pot testa decat "live", la locul faptei. Cum evaluati potentialii angajati despre ceea ce stiu de fapt sa faca? Doar pe baza "compunerilor" de pe bloguri sau a povestioarelor postate pe facebook?


VIDEO
Niciun videoclip
FOTO
Nicio imagine

TOP5

Ultimele
stiri
    Nu există niciun articol deocamdată în această categorie