Roxana Voicu
Foto: CampusNews
 documente
(02 Feb 2011) PDF, 474KB

Roxana Voicu Dorobantu de la Facultatea de Relatii Economice Internationale a discutat online despre ce trebuie sa stie un absolvent de studii economice pentru a corespunde cerintelor de pe piata muncii

de Magda Barascu CampusNews

Marţi, 1 februarie 2011, 13:31    NEWS | INTALNIRI ONLINE

Print YM E-mail Mai mare| Mai mic Comentarii

Cum fac studentii din domeniul economic al afacerilor internationale trecerea de la scoala la cerintele de pe piata muncii? Cum se construieste un sistem inovativ si eficient de corelare a calificarilor si competentelor studentilor din domeniul economie-afaceri internationale cu cerintele specifice necesare pe piata muncii? Roxana Voicu Dorobantu de la Facultatea de Relatii Economice Internationale a discutat online despre ce trebuie sa stie un absolvent de studii economice pentru a corespunde cerintelor de pe piata muncii.

In cadrul proiectului Facilitarea tranzitiei de la scoala la viata activa pentru studentii din domeniul economiei - afaceri internationale, prin intermediul stagiilor de practica la nivel local, interregional si transnational, 400 de studenti vor invata sa actioneze in lumea globala a afacerilor, dezvoltandu-si aptitudinile de munca intr-un mediu concurential si, astfel, sporindu-si posibilitatile de insertie pe piata muncii in momentul absolvirii.

Proiectul a fost lansat pe 31 ianuarie 2011 si este o initiativa a Academiei de Studii Economice din Bucuresti, in calitate de coordonator si a partenerilor: Universitatea Ovidius din Constanta, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iasi, Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti, Camera de Comert, Industrie, Navigatie si Agricultura Constanta, Institutul European din Romania, SC SOCEP SA, Banca Comerciala Romana, Ensight Management Consulting SRL si Eurogroup SAS, Franta.

Roxana Voicu-Dorobantu este in prezent lector la Academia de Studii Economice din Bucuresti, fiind in acelasi timp implicata  si in alte proiecte de afaceri, mai ales intr-o pozitie de consultanta. Roxana este economist licentiat, absolventa in Relatii Economice Internationale, absolventa a unui Master in pietele de capital si de management al riscurilor (DAFI), si a fost beneficiara unei serii de burse internationale, la universitati precum Wirtschaftsuniversitat Viena, Austria si Institut d'Administration des Entreprises, Lille , Franta. In timp ce implica companii in diverse programe de responsabilitate sociala, ea este, de asemenea, interesata in gasirea de mijloace si metode pentru cresterea eficientei in echipele multiculturale.
Citeste mai multe despre     |   |   |   |   |   |   |   |   | 

  

Întrebări puse de cititorii CampusNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 Damian

    Cum sprijina ASE-ul accesul studentilor la stagii de practica si contactul cu lumea afacerilor?
    multumesc


    • Roxana Voicu Dorobantu

      In ASE Bucuresti exista o serie de proiecte europene in derulare in aria practicii in diverse domenii de educatie (aprobate in acest moment 8), la care se adauga initiative ale facultatilor. Proiectul despre care se vorbeste mai sus este cel aferent domeniul economie-afaceri internationale, si care aloca studentilor de la REI un numar 150 de locuri de practica pe parcursul a trei ani. Cu exceptia acestor proiecte, contactul cu mediul de afaceri se poate face prin mai multe modalitati: cursuri tinute de catre reprezentanti ai mediului de afaceri (cum este cursul de Cultura si Etica Bancara de la REI, in colaborare cu RBS), scoli de vara, workshopuri tematice, comunicari stiintifice evaluate si de oameni de afaceri.


  • Întrebarea nr. 2 Dan

    Din CV-ul atasat am observat o experienta vasta in aria educatiei. Felicitari pentru toate premiile si diplomele obtinute.

    Intrebarea mea e: Ce pregatire te face potrivita sa sfatuiesti tinerii cu privire la informatia necesara unui absolvent de studii economice pentru a corespunde cerintelor de pe piata muncii?

    Intreb asta pentru ca nu vad nici un fel de experienta in CV-ul tau care sa aiba legatura cu zona de Recrutare in Resurse Umane. In acelasi timp nu vad nici o experienta clara in domeniul privat care sa spuna: "Stiu cum e sa lucrez la stat." sau "Stiu cum e sa lucrezi intr-o multinationala" sau "Stiu cum e sa patrunzi pe piata internationala a muncii" sau "Stiu cum e sa lucrezi pentru o entitate internationala (UE sau UN)."


    • Roxana Voicu Dorobantu

      Multumesc de aprecieri. Prima mentiune ar fi ca un CV complet, cu toata experienta profesionala il poti gasi la http://ase.academia.edu/RoxanaVoicuDorobantu/CurriculumVitae
      Astazi insa vorbesc ca reprezentant al proiectului "Facilitarea tranzitiei de la scoala la viata activa pentru studentii din domeniul economie-afaceri internationale", in care cerintele pe piata muncii pentru studentii amintiti s-au stabilit prin colaborarea universitatilor partenere cu companiile incluse in proiect, si implicit, cu departamentele lor de Resurse Umane.


  • Întrebarea nr. 3 incepator!

    Ce sunt invatati studentii sa faca in timpul facultatii ca sa mearga cu fruntea sus la angajare?
    Unde fac practica efectiv?
    Dumneavoastra, cadrele didactice, sefii facultatilor cum negociati sau cum va implicati in stabilirea conditiilor puse la angajarea tinerilor pe piata muncii?


    • Roxana Voicu Dorobantu

      1. Mersul cu fruntea sus la angajare presupune, din punctul meu de vedere, mai multe elemente. In primul rand, o buna pregatire teoretica. Si aici intervine faptul ca procesul de invatare este o colaborare intre profesor si student, cu scopul final de a dobandi competente la un nivel inalt. Prin urmare, as spune ca primul pas se face deja: pregatirea teoretica. In al doilea rand, o cunoastere a mecanismului de recrutare. In acest sens, in planurile de invatamant ale universitatilor nu exista cursuri specifice, dar organizatiile studentesti, precum si alte organizatii in domeniu, ofera workshopuri, cursuri, seminarii care sa va invete cum se aplica la un loc de munca, cum ar trebui sa va prezentati la un interviu etc. Si in al treilea rand, este vorba si de atitudine: cu fruntea sus la angajare ar trebui sa mergeti oricand si oriunde, cata vreme sunteti siguri pe ceea ce stiti si pe ceea ce puteti sa faceti.
      2. In cadrul proiectului de fata, practica pentru studentii din domeniul economie-afaceri internationale de la ASE Bucuresti, Ovidius Constanta si 'Alexandru Ioan Cuza' Iasi se face la partenerii din proiect: CCIB, CCINA, IER, SOCEP, BCR, Ensight, precum si la alte companii cu care vom semna acorduri pe perioada proiectului.
      3. Nu putem stabili direct criteriile puse de companii la angajare, acestea fiind libere sa isi stabileasca propriile conditii. Ce putem face este sa crestem dialogul cu mediul de afaceri, astfel incat sa va putem in universitati pregati pentru acele posibile cerinte ale companiilor.


  • Întrebarea nr. 4 gigel

    Stimata doamna, as vrea sa va atrag atentia asupra unor imprecizii din CV-ul dumneavoastra:
    - media de absolvire a facultatii nu este media aritmetica dintre media anilor de studiu si media licentei, ci media anilor de studiu.
    - spuneti ca ati urmat studii doctorale. S-au finalizat? E normal sa precizati acest lucru.
    - scoala de vara la o universitate nu inseamna bursa la respectiva universitate.
    - nu este precizata o lista de lucrari stiintifice care sa justifice faptul ca sunteti lector (cum scrie in articol). De altfel in CV scrie ca sunteti preparator. Care e realitatea?
    - felicitari pentru a fi sefa de promotie in scoala generala, desi nu imi dau seama in ce masura are vreo importanta acest fapt in cv-ul unui tanar de 30 de ani.
    - in ce masura au fost comunicarile dumneavoastra contributii original si in ce masura au fost traduceri/rezumate?
    - In 2009 sunteti inca studenta? Ca asa reiese din faptul ca sunteti reprezentatul studentilor.

    In fine, o intrebare: nu credeti ca numarul de absolventi ai ASE-ului ar trebui sa scada drastic pentru a avea intr-adevar loc o selectie a acestora? Nu credeti ca pana nu va avea loc o selectie a celor care primesc diploma acestia nu vor avea relevanta pe piata muncii?

    PS: rog moderatorii sa nu stearga comentariile privind CV-ul doamnei Voicu. Este important sa vedem in ce masura acesta este un CV in adevaratul sens al cuvantului, nu doar o insiruire de performante mai mult sau mai putin impresionante.


    • Roxana Voicu Dorobantu

      Multumesc pentru atentia acordata CV-ului meu. Va indrept atentia catre CV-ul extins, pe care il puteti gasi la http://ase.academia.edu/RoxanaVoicuDorobantu/CurriculumVitae . In ceea ce priveste impreciziile mentionate de dumneavoastra, imi permit sa va raspund:
      - media este cea din foaia matricola, cu modalitatea de calcul de la momentul absolvirii, precum si cu formularea aferenta.
      - sustinerea tezei de doctorat este programata pentru martie 2011.
      - scoala de vara a fost finantata de WU pentru participarea mea, prin urmare se poate considera ca intra in categoria 'burse'
      - din 2009, lector in cadrul Academiei de Studii Economice
      - CV-ul amintit de dumneavoastra reprezinta o selectie a prezentarii mele academice. In acest sens, pozitia de sefa de promotie in scoala generala atesta o preocupare constanta pe parcursul carierei mele pentru excelenta.
      - comunicarile au fost apreciate de catre comisii academice si din mediul de afaceri, atat nationale, cat si internationale, ca reprezentand cercetari originale. Mai mult, plagiatul (chiar si sub forma unor traduceri/rezumate) reprezinta pentru mine o desconsiderare a profesiei de dascal, si nu ma caracterizeaza defel.
      - pozitia mea in proiectul de care amintiti este de reprezentant al studentilor, deoarece la momentul demararii proiectului eram studenta. Pozitia s-a mentinut pe parcursul derularii proiectului, la aceasta data, incheiat.


      In ceea ce priveste intrebarile dumneavoastra:
      Sunt de acord ca selectia studentilor trebuie sa se faca pe parcursul studiilor. Important nu este numarul de studenti inmatriculati, ci numarul de absolventi. Numarul efectiv depinde insa si de cerintele pe piata muncii la nivel global. Prin urmare, nu pot spune daca o reducere drastica este solutia, cata vreme nu numarul mare de studenti este problema sistemului in acest moment.


  • Întrebarea nr. 5 Maria

    Stimate domnule Gigel,
    am observat interesul pentru acest proiect, care coincide si cu interesul propriu. Nu inteleg, totusi, ce importanta au mediile de absolvire ale dnei. profesoare, pentru ca, daca suntem interesati de practica si de migratia fortei de munca intracomunitara, posibil ca acele cifre la care va referiti sa fie IRELEVANTE! In domeniul contributiei proprii si a relevantei articolelor publicate, sunt convinsa ca dumneavoastra detineti comunicari sau articole publicate in reviste de prestigiu la nivel global, dar cred ca ar fi interesant sa si specificati cateva, din lunga lista (asa, ca si contraargument).
    Intrebarea mea pentru doamna profesoara este daca in cadrul proiectului sunt acceptati si masteranzi, si daca da, de la ce universitati?
    Multumesc


    • Roxana Voicu Dorobantu

      Multumesc de aprecieri. O lista de publicatii atat nationale,cat si internationale, puteti gasi in CV-ul complet: http://ase.academia.edu/RoxanaVoicuDorobantu/CurriculumVitae

      In ceea ce priveste intrebarea: da, proiectul de practica despre care vorbim se adreseaza atat studentilor din ciclul licenta (ani terminali), cat si celor de la masterat, cu conditia sa fie in domeniul economie-afaceri internationale, si sa aiba in planul de invatamant al anului curent materia 'Practica'.
      Proiectul se adreseaza studentilor de la Academia de Studii Economice din Bucuresti, Universitatea Ovidius din Constanta si Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi.


  • Întrebarea nr. 6 Razvan

    Cand isi va imbunatatii A.S.E-ul nivelul de educatie?
    Cand isi va actualiza A.S.E-ul materialele pe care le dau studentilor?
    La admiterea la master am dat din strategia de aderare a Romaniei la UE din 2005, iar in timpul programului de licenta nu am facut absolut nimic util. Despre Keynes nu am invatat, micro,macro si econometrie se invata doar sumar, cand termini A.S.E.-ul nu ai cum sa te numesti economist. O profesoara mi-a sus ca N.A.T.O. este o organizatie economica. Trageti voi concluziile. A.S.E.-ul este o afacere si atat, diploma nu valoreaza nimic. Astept interviul de maine.


    • Roxana Voicu Dorobantu

      Buna, Razvan. Sper ca esti si astazi pe receptie. Iti pot raspunde la primele doua intrebari, deoarece in ceea ce priveste aprecierile legate de admiterea la masterat si afirmatiile unor profesori, pot mentiona doar ca fiecare dintre cei care au propus programa de admitere si care au afirmat ceea ce amintesti tu sunt raspunzatori pentru actele, faptele si vorbele lor.
      De asemenea, trebuie sa mentionez ca nu pot vorbi despre intreaga institutie, ci doar despre situatia de la facultatea de Relatii Economice Internationale.
      Legat de imbunatatirea nivelului de educatie, eu sper ca de la an la an se modifica lucrurile inspre mai bine. In acest sens, incepem colaborarea directa, pe planuri de invatamant si programe analitice cu mediul de afaceri. Platforma de practica pe care vrem sa o producem in proiectul de fata are chiar acest obiectiv: dialogul intre universitate si mediul de afaceri pentru imbunatatirea competentelor dezvoltate la studenti.

      Legat de materialele actualizate, depinde de la profesor la profesor. Exista cadre didactice care lucreaza doar cu materiale de ultima ora, dar, intr-adevar se mai pot intalni si situatii in care se lucreaza dupa materiale considerate 'clasice'. Cred ca si de datoria studentilor sa reactioneze si sa solicite, inca din timpul cursului, materiale noi sau teme pe care le considera relevante.


  • Întrebarea nr. 7 popas

    Am cunoscut-o pe Roxana la cursurile de master DAFI, pe care le-am urmat impreuna. As dori sa afirm faptul ca Roxana este o persoana foarte inteligenta si dedicata pe proiectele pe care le are. La cursuri era proactiva, intretinea discutii cu profesorii, si s-a remarcat a fi una dintre putinele persoane care detinea cunostinte solide despre materiile predate. Uneori imi spuneam ca as fi dorit sa stiu si eu cate stia ea.
    Bravo Roxana! Tine-o tot asa...

    Ideal ar fi ca Gigeii sa fie putin mai toleranti decat babele din fata blocului care te barfesc pentru orice, si sa nu mai judece oamenii inainte de a-i cunoaste.


    • Roxana Voicu Dorobantu

      Buna, ma bucur ca am astfel prilejul sa ma intalnesc, chiar si virtual, cu colegi de acum ceva vreme. Multumesc de apreciere, este cu atat mai imbucuratoare venind de tine!
      Si pentru ca vorbim despre proiect, mi-ar face mare placere sa ne auzim pentru a vedea cum putem imbunatati situatia actuala, din perspectiva unei persoane trecute prin sistemul educational de la noi si care are deja o experienta in 'productie'.
      Ma poti gasi la rovodo@rei.ase.ro oricand.


  • Întrebarea nr. 8 alex

    1. Pt Maria: Stimata doamna, o singura remarca...daca nu intelegeti ce importanta au mediile de absolvire si considerati ca cifrele alea sunt "irelevante"... de ce credeati ca au fost mentionate in CV?
    2. Pt Gigel: media de absolvire a facultatii era chiar media dintre lucrarea de licenta si media anilor de studiu. Eu am terminat REI in 1999 si exact asa s-a facut media pe diploma de absolvire - (media celor 4 ani + media de la licenta) / 2 - , nu stiu acum cum se mai calculeaza.
    3. Pt Roxana Voicu Dorobantu: care este cel mai important atu cu care ies pe piata muncii absolventii de la REI in comparatie cu absolventii de la celelalte facultati? Multumesc.


    • Roxana Voicu Dorobantu

      Absolventii de REI (atat cei din ASE, cat si cei de la alte universitati, dar din acelasi domeniu) au avantajul unei baze largi de teme economice, pe care o pot dezvolta oricand prin cursuri/traininguri suplimentare in orice directie. Astfel se ajunge la situatia in care avem absolventi care lucreaza in marketing, banci, management, IT etc. Specializarea limitata, care poate fi privita si la un punct slab, ofera insa o deschidere mare pentru piata muncii. La aceasta, se adauga cele doua limbi straine care se studiaza, precum si paleta larga de cursuri optionale.


  • Întrebarea nr. 9 dan

    Cum facilitati accesul studentilor la stagiile de practica si unde anume se va face aceasta practica? Va fi numai in Capitala sau si in restul tarii?
    De unde va venit ideea unui astfel de proiect?
    Multumesc si succes.


    • Roxana Voicu Dorobantu

      Proiectul (mai multe detalii despre el la http://www.rei.ase.ro/practica/ ) ofera un numar de 400 de locuri de practica in companiile partenere. La acestea se adauga locurile de practica pe care vom strange de la alte companii cu care vom semna acorduri in acest sens pe tot parcursul proiectului.
      Astfel, practica se va face la companiile partenere, precum si la alte companii in domeniu. Cele trei regiuni incluse in proiect sunt Bucuresti, Iasi si Constanta, dar avem solicitari de semnare de acorduri suplimentare cu companii si din alte zone ale tarii. Important este de stiut ca proiectul acorda 54 de locuri de practica ce presupun mobilitate interregionala (de exemplu, studentii de la Bucuresti vor face practica la Iasi si Constanta, samd), cu toate cheltuielile platite conform legii.
      Ideea a venit din necesitate: era evidenta nevoia unui sistem care sa permita accesul studentilor la locuri de practica, dar care sa ofere si un feedback al companiilor pe ceea ce stiu studentii nostri. In plus, proiectul porneste de la o serie de initiative existente (intr-adevar, nu pe acest domeniu al economiei si afacerilor internationale), cum ar fi StartInternship. Nu vorbim insa aici despre internship-uri, ci despre materia 'Practica' din planul de invatamant, cu numar de credite alocat si care se termina cu examen/colocviu si nota.
      In masura in care sunteti in grupul tinta, va asteptam sa aplicati incepand cu 1 martie 2011!


  • Întrebarea nr. 10 Alina

    In ce an trebuie sa fii ca sa poti lua parte la acest proiect?
    Ce conditii trebuie indeplinite?


    • Roxana Voicu Dorobantu

      In ani terminali: pentru licenta - anii 2-3 (depinde de partener in care an are inclusa materia "Practica" in planul de invatamant), pentru masterat - anul 2.

      Lista de conditii de selectie pentru locurile de practica si pentru premiile (vizite de lucru la Eurogroup, Franta) vor fi publicate pe site-ul proiectului la 1 martie 2011.

      http://www.rei.ase.ro/practica/

      In principiu, conteaza situatia academica, experienta profesionala (cu mentiunea ca proiectul doreste sa ofere accesul la mediul de afaceri si studentilor care nu au experienta profesionala) si, mai ales, motivele pentru care vrei sa faci practica in proiectul nostru.

      Te asteptam cu dosar de candidatura, daca este cazul!


  • Întrebarea nr. 11 Bogdan

    Cum ii pregatiti pe studenti sa faca fata concurentei si cerintelor pietei muncii din 2011?
    multumesc


    • Roxana Voicu Dorobantu

      Daca este vorba despre proiectul de fata: prin integrarea lor pentru 3 saptamani/un semestru intr-o companie in care sa faca practica 'pe bune'. Astfel, pot avea inainte de absolvire o evaluare obiectiva a cunostintelor si competentelor pe care le detin, evaluare ce nu provine de la un profesor, ci chiar de la o persoana din mediul de afaceri. O evaluare obiectiva ajuta la identificarea punctelor slabe care ar putea dauna in momentul intrarii intr-o concurenta acerba, cum este cea din prezent de pe piata muncii.

      Daca este vorba despre demersul institutional, atunci prin crearea de astfel de programe de practica, prin imbunatatirea pregatirii teoretice si, mai important, adecvarea ei la ce se intampla in mediul real.


  • Întrebarea nr. 12 Adriana

    Cati dintre studentii dumneavoastra raman in Romania si cati pleaca afara? Nu exista riscul sa-i pregatiti de fapt pentru alta piata a muncii decat cea romaneasca?


    • Roxana Voicu Dorobantu

      In prezent derulam un proiect de identificarea a situatiei absolventilor din ultimii 20 de ani ai Academiei de Studii Economice si implicit, ai Facultatii de Relatii Economice Internationale. Prin urmare, un procent clar nu va pot da, fara a fi un raspuns hazardat. Insa, din experienta dialogului cu absolventi, un numar mare dintre acestia activeaza in afara granitelor Romaniei.
      Din punctul meu de vedere, riscul despre care vorbiti poate fi privit si ca un castig: ii pregatim pentru o concurenta si mai mare decat cea interna si aparent, pana in acest moment, cu succes. Ne-am bucura sa avem absolventi angajati in firme din strainatate, cu care sa putem colabora pentru imbunatatirea sistemului actual.


  • Întrebarea nr. 13 Traian

    Va ganditi sa creati niste incubatoare de afaceri pentru studentii dumneavoastra? Daca da, cum vor functiona?
    Multumesc


    • Roxana Voicu Dorobantu

      In cadrul acestui proiect, crearea de incubatoare de afaceri nu a fost luata in considerare. Exista insa in Facultatea de Relatii Economice Internationale, un proiect menit sa acorde studentilor acces la intreprinderi simulate, al carei coordonator este Universitatea Ovidius din Constanta.

      Deocamdata, nu avem o initiativa pe termen scurt pentru incubatoare, dar ne-ar face placere sa discutam ideea dumneavoastra in detaliu, pentru a o putea include in planul nostru pe termen mediu. Ma puteti gasi in acest sens la rovodo@rei.ase.ro
      Va multumesc si eu pentru interes si idee!


  • Întrebarea nr. 14 Adeona

    Cine va beneficia de acest proiect?
    Cand va incepe si cat va dura?
    Lucrati si cu alte universitati?
    multumesc


    • Roxana Voicu Dorobantu

      Beneficiarii proiectului (sau grupul tinta in limbajul proiectelor europene sunt):

      - 400 de studenti din domeniul economie-afaceri internationale de la universitatile partenere: ASE Bucuresti, Ovidius Constanta si "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi - studentii in anii terminali (2-3 pentru licenta si 2 pentru masterat)

      - 28 de tutori de practica din companii. Pregatim in acest proiect si persoanele care vor coordona la nivelul companiilor care ofera stagii de practica, pentru a putea realiza activitatea in mod eficient si a obtine un feedback adecvat.

      Dintre studenti, 54 vor face practica interregionala, iar 30 vor primi premii la partenerul nostru transnational: Eurogroup, Franta.

      Proiectul a inceput la 3 ianuarie 2011 si va dura pana la 31 decembrie 2013.

      Daca va aflati printre potentialii beneficiari, va asteptam sa aplicati dupa 1 martie pe adresa proiectului. Mai multe detalii, precum si informatii pe parcursul derularii proiectului, puteti gasi pe pagina acestuia: http://www.rei.ase.ro/practica/

7658 vizualizari
  • o intrebare (Marţi, 1 februarie 2011, 14:50)

    Damian [anonim]

    Cum sprijina ASE-ul accesul studentilor la stagii de practica si contactul cu lumea afacerilor?
    multumesc
    • Raspuns (Miercuri, 2 februarie 2011, 11:59)

      Roxana Voicu Dorobantu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Damian

      In ASE Bucuresti exista o serie de proiecte europene in derulare in aria practicii in diverse domenii de educatie (aprobate in acest moment 8), la care se adauga initiative ale facultatilor. Proiectul despre care se vorbeste mai sus este cel aferent domeniul economie-afaceri internationale, si care aloca studentilor de la REI un numar 150 de locuri de practica pe parcursul a trei ani. Cu exceptia acestor proiecte, contactul cu mediul de afaceri se poate face prin mai multe modalitati: cursuri tinute de catre reprezentanti ai mediului de afaceri (cum este cursul de Cultura si Etica Bancara de la REI, in colaborare cu RBS), scoli de vara, workshopuri tematice, comunicari stiintifice evaluate si de oameni de afaceri.
  • Intrebare de fond. (Marţi, 1 februarie 2011, 14:58)

    Dan [anonim]

    Din CV-ul atasat am observat o experienta vasta in aria educatiei. Felicitari pentru toate premiile si diplomele obtinute.

    Intrebarea mea e: Ce pregatire te face potrivita sa sfatuiesti tinerii cu privire la informatia necesara unui absolvent de studii economice pentru a corespunde cerintelor de pe piata muncii?

    Intreb asta pentru ca nu vad nici un fel de experienta in CV-ul tau care sa aiba legatura cu zona de Recrutare in Resurse Umane. In acelasi timp nu vad nici o experienta clara in domeniul privat care sa spuna: "Stiu cum e sa lucrez la stat." sau "Stiu cum e sa lucrezi intr-o multinationala" sau "Stiu cum e sa patrunzi pe piata internationala a muncii" sau "Stiu cum e sa lucrezi pentru o entitate internationala (UE sau UN)."
    • Raspuns (Miercuri, 2 februarie 2011, 12:03)

      Roxana Voicu Dorobantu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dan

      Multumesc de aprecieri. Prima mentiune ar fi ca un CV complet, cu toata experienta profesionala il poti gasi la http://ase.academia.edu/RoxanaVoicuDorobantu/CurriculumVitae
      Astazi insa vorbesc ca reprezentant al proiectului "Facilitarea tranzitiei de la scoala la viata activa pentru studentii din domeniul economie-afaceri internationale", in care cerintele pe piata muncii pentru studentii amintiti s-au stabilit prin colaborarea universitatilor partenere cu companiile incluse in proiect, si implicit, cu departamentele lor de Resurse Umane.
  • Roxana Voicu...angajare (Marţi, 1 februarie 2011, 16:20)

    incepator! [anonim]

    Ce sunt invatati studentii sa faca in timpul facultatii ca sa mearga cu fruntea sus la angajare?
    Unde fac practica efectiv?
    Dumneavoastra, cadrele didactice, sefii facultatilor cum negociati sau cum va implicati in stabilirea conditiilor puse la angajarea tinerilor pe piata muncii?
    • Raspuns (Miercuri, 2 februarie 2011, 12:11)

      Roxana Voicu Dorobantu [hotnews.ro] i-a raspuns lui incepator!

      1. Mersul cu fruntea sus la angajare presupune, din punctul meu de vedere, mai multe elemente. In primul rand, o buna pregatire teoretica. Si aici intervine faptul ca procesul de invatare este o colaborare intre profesor si student, cu scopul final de a dobandi competente la un nivel inalt. Prin urmare, as spune ca primul pas se face deja: pregatirea teoretica. In al doilea rand, o cunoastere a mecanismului de recrutare. In acest sens, in planurile de invatamant ale universitatilor nu exista cursuri specifice, dar organizatiile studentesti, precum si alte organizatii in domeniu, ofera workshopuri, cursuri, seminarii care sa va invete cum se aplica la un loc de munca, cum ar trebui sa va prezentati la un interviu etc. Si in al treilea rand, este vorba si de atitudine: cu fruntea sus la angajare ar trebui sa mergeti oricand si oriunde, cata vreme sunteti siguri pe ceea ce stiti si pe ceea ce puteti sa faceti.
      2. In cadrul proiectului de fata, practica pentru studentii din domeniul economie-afaceri internationale de la ASE Bucuresti, Ovidius Constanta si 'Alexandru Ioan Cuza' Iasi se face la partenerii din proiect: CCIB, CCINA, IER, SOCEP, BCR, Ensight, precum si la alte companii cu care vom semna acorduri pe perioada proiectului.
      3. Nu putem stabili direct criteriile puse de companii la angajare, acestea fiind libere sa isi stabileasca propriile conditii. Ce putem face este sa crestem dialogul cu mediul de afaceri, astfel incat sa va putem in universitati pregati pentru acele posibile cerinte ale companiilor.
  • ??? (Marţi, 1 februarie 2011, 17:54)

    gigel [anonim]

    Stimata doamna, as vrea sa va atrag atentia asupra unor imprecizii din CV-ul dumneavoastra:
    - media de absolvire a facultatii nu este media aritmetica dintre media anilor de studiu si media licentei, ci media anilor de studiu.
    - spuneti ca ati urmat studii doctorale. S-au finalizat? E normal sa precizati acest lucru.
    - scoala de vara la o universitate nu inseamna bursa la respectiva universitate.
    - nu este precizata o lista de lucrari stiintifice care sa justifice faptul ca sunteti lector (cum scrie in articol). De altfel in CV scrie ca sunteti preparator. Care e realitatea?
    - felicitari pentru a fi sefa de promotie in scoala generala, desi nu imi dau seama in ce masura are vreo importanta acest fapt in cv-ul unui tanar de 30 de ani.
    - in ce masura au fost comunicarile dumneavoastra contributii original si in ce masura au fost traduceri/rezumate?
    - In 2009 sunteti inca studenta? Ca asa reiese din faptul ca sunteti reprezentatul studentilor.

    In fine, o intrebare: nu credeti ca numarul de absolventi ai ASE-ului ar trebui sa scada drastic pentru a avea intr-adevar loc o selectie a acestora? Nu credeti ca pana nu va avea loc o selectie a celor care primesc diploma acestia nu vor avea relevanta pe piata muncii?

    PS: rog moderatorii sa nu stearga comentariile privind CV-ul doamnei Voicu. Este important sa vedem in ce masura acesta este un CV in adevaratul sens al cuvantului, nu doar o insiruire de performante mai mult sau mai putin impresionante.
    • Raspuns (Miercuri, 2 februarie 2011, 12:21)

      Roxana Voicu Dorobantu [hotnews.ro] i-a raspuns lui gigel

      Multumesc pentru atentia acordata CV-ului meu. Va indrept atentia catre CV-ul extins, pe care il puteti gasi la http://ase.academia.edu/RoxanaVoicuDorobantu/CurriculumVitae . In ceea ce priveste impreciziile mentionate de dumneavoastra, imi permit sa va raspund:
      - media este cea din foaia matricola, cu modalitatea de calcul de la momentul absolvirii, precum si cu formularea aferenta.
      - sustinerea tezei de doctorat este programata pentru martie 2011.
      - scoala de vara a fost finantata de WU pentru participarea mea, prin urmare se poate considera ca intra in categoria 'burse'
      - din 2009, lector in cadrul Academiei de Studii Economice
      - CV-ul amintit de dumneavoastra reprezinta o selectie a prezentarii mele academice. In acest sens, pozitia de sefa de promotie in scoala generala atesta o preocupare constanta pe parcursul carierei mele pentru excelenta.
      - comunicarile au fost apreciate de catre comisii academice si din mediul de afaceri, atat nationale, cat si internationale, ca reprezentand cercetari originale. Mai mult, plagiatul (chiar si sub forma unor traduceri/rezumate) reprezinta pentru mine o desconsiderare a profesiei de dascal, si nu ma caracterizeaza defel.
      - pozitia mea in proiectul de care amintiti este de reprezentant al studentilor, deoarece la momentul demararii proiectului eram studenta. Pozitia s-a mentinut pe parcursul derularii proiectului, la aceasta data, incheiat.


      In ceea ce priveste intrebarile dumneavoastra:
      Sunt de acord ca selectia studentilor trebuie sa se faca pe parcursul studiilor. Important nu este numarul de studenti inmatriculati, ci numarul de absolventi. Numarul efectiv depinde insa si de cerintele pe piata muncii la nivel global. Prin urmare, nu pot spune daca o reducere drastica este solutia, cata vreme nu numarul mare de studenti este problema sistemului in acest moment.
  • Comentariu (Marţi, 1 februarie 2011, 19:09)

    Maria [anonim]

    Stimate domnule Gigel,
    am observat interesul pentru acest proiect, care coincide si cu interesul propriu. Nu inteleg, totusi, ce importanta au mediile de absolvire ale dnei. profesoare, pentru ca, daca suntem interesati de practica si de migratia fortei de munca intracomunitara, posibil ca acele cifre la care va referiti sa fie IRELEVANTE! In domeniul contributiei proprii si a relevantei articolelor publicate, sunt convinsa ca dumneavoastra detineti comunicari sau articole publicate in reviste de prestigiu la nivel global, dar cred ca ar fi interesant sa si specificati cateva, din lunga lista (asa, ca si contraargument).
    Intrebarea mea pentru doamna profesoara este daca in cadrul proiectului sunt acceptati si masteranzi, si daca da, de la ce universitati?
    Multumesc
    • Raspuns (Miercuri, 2 februarie 2011, 12:24)

      Roxana Voicu Dorobantu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Maria

      Multumesc de aprecieri. O lista de publicatii atat nationale,cat si internationale, puteti gasi in CV-ul complet: http://ase.academia.edu/RoxanaVoicuDorobantu/CurriculumVitae

      In ceea ce priveste intrebarea: da, proiectul de practica despre care vorbim se adreseaza atat studentilor din ciclul licenta (ani terminali), cat si celor de la masterat, cu conditia sa fie in domeniul economie-afaceri internationale, si sa aiba in planul de invatamant al anului curent materia 'Practica'.
      Proiectul se adreseaza studentilor de la Academia de Studii Economice din Bucuresti, Universitatea Ovidius din Constanta si Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi.
  • Nivelul educatiei (Marţi, 1 februarie 2011, 22:29)

    Razvan [anonim]

    Cand isi va imbunatatii A.S.E-ul nivelul de educatie?
    Cand isi va actualiza A.S.E-ul materialele pe care le dau studentilor?
    La admiterea la master am dat din strategia de aderare a Romaniei la UE din 2005, iar in timpul programului de licenta nu am facut absolut nimic util. Despre Keynes nu am invatat, micro,macro si econometrie se invata doar sumar, cand termini A.S.E.-ul nu ai cum sa te numesti economist. O profesoara mi-a sus ca N.A.T.O. este o organizatie economica. Trageti voi concluziile. A.S.E.-ul este o afacere si atat, diploma nu valoreaza nimic. Astept interviul de maine.
    • Raspuns (Miercuri, 2 februarie 2011, 12:31)

      Roxana Voicu Dorobantu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Razvan

      Buna, Razvan. Sper ca esti si astazi pe receptie. Iti pot raspunde la primele doua intrebari, deoarece in ceea ce priveste aprecierile legate de admiterea la masterat si afirmatiile unor profesori, pot mentiona doar ca fiecare dintre cei care au propus programa de admitere si care au afirmat ceea ce amintesti tu sunt raspunzatori pentru actele, faptele si vorbele lor.
      De asemenea, trebuie sa mentionez ca nu pot vorbi despre intreaga institutie, ci doar despre situatia de la facultatea de Relatii Economice Internationale.
      Legat de imbunatatirea nivelului de educatie, eu sper ca de la an la an se modifica lucrurile inspre mai bine. In acest sens, incepem colaborarea directa, pe planuri de invatamant si programe analitice cu mediul de afaceri. Platforma de practica pe care vrem sa o producem in proiectul de fata are chiar acest obiectiv: dialogul intre universitate si mediul de afaceri pentru imbunatatirea competentelor dezvoltate la studenti.

      Legat de materialele actualizate, depinde de la profesor la profesor. Exista cadre didactice care lucreaza doar cu materiale de ultima ora, dar, intr-adevar se mai pot intalni si situatii in care se lucreaza dupa materiale considerate 'clasice'. Cred ca si de datoria studentilor sa reactioneze si sa solicite, inca din timpul cursului, materiale noi sau teme pe care le considera relevante.
  • Bravo Roxana! (Marţi, 1 februarie 2011, 22:40)

    popas [anonim]

    Am cunoscut-o pe Roxana la cursurile de master DAFI, pe care le-am urmat impreuna. As dori sa afirm faptul ca Roxana este o persoana foarte inteligenta si dedicata pe proiectele pe care le are. La cursuri era proactiva, intretinea discutii cu profesorii, si s-a remarcat a fi una dintre putinele persoane care detinea cunostinte solide despre materiile predate. Uneori imi spuneam ca as fi dorit sa stiu si eu cate stia ea.
    Bravo Roxana! Tine-o tot asa...

    Ideal ar fi ca Gigeii sa fie putin mai toleranti decat babele din fata blocului care te barfesc pentru orice, si sa nu mai judece oamenii inainte de a-i cunoaste.
    • Raspuns (Miercuri, 2 februarie 2011, 12:35)

      Roxana Voicu Dorobantu [hotnews.ro] i-a raspuns lui popas

      Buna, ma bucur ca am astfel prilejul sa ma intalnesc, chiar si virtual, cu colegi de acum ceva vreme. Multumesc de apreciere, este cu atat mai imbucuratoare venind de tine!
      Si pentru ca vorbim despre proiect, mi-ar face mare placere sa ne auzim pentru a vedea cum putem imbunatati situatia actuala, din perspectiva unei persoane trecute prin sistemul educational de la noi si care are deja o experienta in 'productie'.
      Ma poti gasi la rovodo@rei.ase.ro oricand.
  • remarci..intrebari (Miercuri, 2 februarie 2011, 1:14)

    alex [anonim]

    1. Pt Maria: Stimata doamna, o singura remarca...daca nu intelegeti ce importanta au mediile de absolvire si considerati ca cifrele alea sunt "irelevante"... de ce credeati ca au fost mentionate in CV?
    2. Pt Gigel: media de absolvire a facultatii era chiar media dintre lucrarea de licenta si media anilor de studiu. Eu am terminat REI in 1999 si exact asa s-a facut media pe diploma de absolvire - (media celor 4 ani + media de la licenta) / 2 - , nu stiu acum cum se mai calculeaza.
    3. Pt Roxana Voicu Dorobantu: care este cel mai important atu cu care ies pe piata muncii absolventii de la REI in comparatie cu absolventii de la celelalte facultati? Multumesc.
    • Raspuns (Miercuri, 2 februarie 2011, 12:40)

      Roxana Voicu Dorobantu [hotnews.ro] i-a raspuns lui alex

      Absolventii de REI (atat cei din ASE, cat si cei de la alte universitati, dar din acelasi domeniu) au avantajul unei baze largi de teme economice, pe care o pot dezvolta oricand prin cursuri/traininguri suplimentare in orice directie. Astfel se ajunge la situatia in care avem absolventi care lucreaza in marketing, banci, management, IT etc. Specializarea limitata, care poate fi privita si la un punct slab, ofera insa o deschidere mare pentru piata muncii. La aceasta, se adauga cele doua limbi straine care se studiaza, precum si paleta larga de cursuri optionale.
  • cateva intrebari (Miercuri, 2 februarie 2011, 8:55)

    dan [anonim]

    Cum facilitati accesul studentilor la stagiile de practica si unde anume se va face aceasta practica? Va fi numai in Capitala sau si in restul tarii?
    De unde va venit ideea unui astfel de proiect?
    Multumesc si succes.
    • Raspuns (Miercuri, 2 februarie 2011, 12:47)

      Roxana Voicu Dorobantu [hotnews.ro] i-a raspuns lui dan

      Proiectul (mai multe detalii despre el la http://www.rei.ase.ro/practica/ ) ofera un numar de 400 de locuri de practica in companiile partenere. La acestea se adauga locurile de practica pe care vom strange de la alte companii cu care vom semna acorduri in acest sens pe tot parcursul proiectului.
      Astfel, practica se va face la companiile partenere, precum si la alte companii in domeniu. Cele trei regiuni incluse in proiect sunt Bucuresti, Iasi si Constanta, dar avem solicitari de semnare de acorduri suplimentare cu companii si din alte zone ale tarii. Important este de stiut ca proiectul acorda 54 de locuri de practica ce presupun mobilitate interregionala (de exemplu, studentii de la Bucuresti vor face practica la Iasi si Constanta, samd), cu toate cheltuielile platite conform legii.
      Ideea a venit din necesitate: era evidenta nevoia unui sistem care sa permita accesul studentilor la locuri de practica, dar care sa ofere si un feedback al companiilor pe ceea ce stiu studentii nostri. In plus, proiectul porneste de la o serie de initiative existente (intr-adevar, nu pe acest domeniu al economiei si afacerilor internationale), cum ar fi StartInternship. Nu vorbim insa aici despre internship-uri, ci despre materia 'Practica' din planul de invatamant, cu numar de credite alocat si care se termina cu examen/colocviu si nota.
      In masura in care sunteti in grupul tinta, va asteptam sa aplicati incepand cu 1 martie 2011!
  • student in anul? (Miercuri, 2 februarie 2011, 8:58)

    Alina [anonim]

    In ce an trebuie sa fii ca sa poti lua parte la acest proiect?
    Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Raspuns (Miercuri, 2 februarie 2011, 12:51)

      Roxana Voicu Dorobantu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alina

      In ani terminali: pentru licenta - anii 2-3 (depinde de partener in care an are inclusa materia "Practica" in planul de invatamant), pentru masterat - anul 2.

      Lista de conditii de selectie pentru locurile de practica si pentru premiile (vizite de lucru la Eurogroup, Franta) vor fi publicate pe site-ul proiectului la 1 martie 2011.

      http://www.rei.ase.ro/practica/

      In principiu, conteaza situatia academica, experienta profesionala (cu mentiunea ca proiectul doreste sa ofere accesul la mediul de afaceri si studentilor care nu au experienta profesionala) si, mai ales, motivele pentru care vrei sa faci practica in proiectul nostru.

      Te asteptam cu dosar de candidatura, daca este cazul!
  • intrebare (Miercuri, 2 februarie 2011, 11:18)

    Bogdan [anonim]

    Cum ii pregatiti pe studenti sa faca fata concurentei si cerintelor pietei muncii din 2011?
    multumesc
    • Raspuns (Miercuri, 2 februarie 2011, 12:56)

      Roxana Voicu Dorobantu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Bogdan

      Daca este vorba despre proiectul de fata: prin integrarea lor pentru 3 saptamani/un semestru intr-o companie in care sa faca practica 'pe bune'. Astfel, pot avea inainte de absolvire o evaluare obiectiva a cunostintelor si competentelor pe care le detin, evaluare ce nu provine de la un profesor, ci chiar de la o persoana din mediul de afaceri. O evaluare obiectiva ajuta la identificarea punctelor slabe care ar putea dauna in momentul intrarii intr-o concurenta acerba, cum este cea din prezent de pe piata muncii.

      Daca este vorba despre demersul institutional, atunci prin crearea de astfel de programe de practica, prin imbunatatirea pregatirii teoretice si, mai important, adecvarea ei la ce se intampla in mediul real.
  • intrebare (Miercuri, 2 februarie 2011, 11:20)

    Adriana [anonim]

    Cati dintre studentii dumneavoastra raman in Romania si cati pleaca afara? Nu exista riscul sa-i pregatiti de fapt pentru alta piata a muncii decat cea romaneasca?
    • Raspuns (Miercuri, 2 februarie 2011, 12:59)

      Roxana Voicu Dorobantu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Adriana

      In prezent derulam un proiect de identificarea a situatiei absolventilor din ultimii 20 de ani ai Academiei de Studii Economice si implicit, ai Facultatii de Relatii Economice Internationale. Prin urmare, un procent clar nu va pot da, fara a fi un raspuns hazardat. Insa, din experienta dialogului cu absolventi, un numar mare dintre acestia activeaza in afara granitelor Romaniei.
      Din punctul meu de vedere, riscul despre care vorbiti poate fi privit si ca un castig: ii pregatim pentru o concurenta si mai mare decat cea interna si aparent, pana in acest moment, cu succes. Ne-am bucura sa avem absolventi angajati in firme din strainatate, cu care sa putem colabora pentru imbunatatirea sistemului actual.
  • intrebare (Miercuri, 2 februarie 2011, 11:32)

    Traian [anonim]

    Va ganditi sa creati niste incubatoare de afaceri pentru studentii dumneavoastra? Daca da, cum vor functiona?
    Multumesc
    • Raspuns (Miercuri, 2 februarie 2011, 13:02)

      Roxana Voicu Dorobantu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Traian

      In cadrul acestui proiect, crearea de incubatoare de afaceri nu a fost luata in considerare. Exista insa in Facultatea de Relatii Economice Internationale, un proiect menit sa acorde studentilor acces la intreprinderi simulate, al carei coordonator este Universitatea Ovidius din Constanta.

      Deocamdata, nu avem o initiativa pe termen scurt pentru incubatoare, dar ne-ar face placere sa discutam ideea dumneavoastra in detaliu, pentru a o putea include in planul nostru pe termen mediu. Ma puteti gasi in acest sens la rovodo@rei.ase.ro
      Va multumesc si eu pentru interes si idee!
  • curiozitate (Miercuri, 2 februarie 2011, 11:35)

    Adeona [anonim]

    Cine va beneficia de acest proiect?
    Cand va incepe si cat va dura?
    Lucrati si cu alte universitati?
    multumesc
    • Raspuns (Miercuri, 2 februarie 2011, 13:07)

      Roxana Voicu Dorobantu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Adeona

      Beneficiarii proiectului (sau grupul tinta in limbajul proiectelor europene sunt):

      - 400 de studenti din domeniul economie-afaceri internationale de la universitatile partenere: ASE Bucuresti, Ovidius Constanta si "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi - studentii in anii terminali (2-3 pentru licenta si 2 pentru masterat)

      - 28 de tutori de practica din companii. Pregatim in acest proiect si persoanele care vor coordona la nivelul companiilor care ofera stagii de practica, pentru a putea realiza activitatea in mod eficient si a obtine un feedback adecvat.

      Dintre studenti, 54 vor face practica interregionala, iar 30 vor primi premii la partenerul nostru transnational: Eurogroup, Franta.

      Proiectul a inceput la 3 ianuarie 2011 si va dura pana la 31 decembrie 2013.

      Daca va aflati printre potentialii beneficiari, va asteptam sa aplicati dupa 1 martie pe adresa proiectului. Mai multe detalii, precum si informatii pe parcursul derularii proiectului, puteti gasi pe pagina acestuia: http://www.rei.ase.ro/practica/
  • practica rei (Marţi, 24 aprilie 2012, 17:56)

    raly [anonim]

    Buna ziua,
    As dori sa va intreb,daca sunt de la o alta facultate tot de Relatii Economice Internationale,unde as putea sa fac practica ? Astept raspunsul dumneavostra,
    Va multumesc .


VIDEO
Niciun videoclip
FOTO
Nicio imagine

TOP5

Ultimele
stiri
    Nu există niciun articol deocamdată în această categorie
A apărut o problemă pe server