Andrei Pitis
Foto: CampusNews

Andrei Pitis a discutat online despre importanta intelegerii internetului in educatia scolara

de Magda Barascu CampusNews

Marţi, 19 octombrie 2010, 15:59    NEWS | INTALNIRI ONLINE

Print YM E-mail Mai mare| Mai mic Comentarii

De ce ignora scoala romaneasca total educatia frecventarii internetului? Este internetul o unealta utila sau nu? Cat de performant este sistemul universitar romanesc? Andrei Pitis, profesor asociat la Universitatea Politehnica Bucuresti, a discutat online despre importanta intelegerii internetului in educatia scolara.
  • Intalnirea s-a incheiat
Nota redactiei:
  • Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
  • Va rugam sa nu adresati mai mult de doua intrebari pentru a da posibilitatea invitatatilor sa raspunda la cat mai multe probleme ridicate de cititori.

Ce solutii pot fi gasite la situatia actuala din invatamantul universitar romanesc? Ce mai inseamna calitate in educatie si ce "sanse de vindecare" are educatia din Romania?

Andrei Pitis este co-fondator al RoEduNet www.roedu.netMember si preda Sisteme de Operare la Universitatea Politehnica din Bucuresti.

"Un element esential care lipseste din scoala noastra este educatia frecventarii internetului care ar trebui sa inceapa cel putin de la gimnaziu, daca nu de la scoala primara. Cuvantul Internet nu are voie sa lipseasca la noi marii intelectuali ai Romaniei sustin in continuare ca internetul este un pericol la adresa cartii", declara luni matematicianul Solomon Marcus, intr-un interviu HotNews.ro.

Citeste mai multe despre     |   |   |   |   |   |   |   | 

  

Întrebări puse de cititorii CampusNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 Diana Toader

    Ce parere aveti de introducerea materiei Competente digitale de utilizare a tehnologiei informatiei ca insturment de invatare si cunoastere?
    De ce este privit internetul ca o sursa mai putin credibila in randul cadrelor didactice din Romania?


    • Andrei Pitis

      Internetul este o sursa mai putin credibila in general fata de un manual scolar sau chiar de o carte scrisa, deoarece materialele publicate prin edituri trec printr-un filtru al editurii macar.

      Cred ca este bine sa invatam elevii si studentii cum pot sa determine daca o sursa de informare pe internet este credibila sau nu, si asta poate fi un obiect de studiu in sine.


  • Întrebarea nr. 2 Bogdan Iordache

    Felicitari pentru subiect.

    In ce fel crezi ca s-ar putea face educarea celor din gimnaziu / liceu cu privire la utilizarea Internetului, care ar fi obiectivele ? Pana la urma, cel putin in mediul urban, majoritatea celor care ajung la 12 ani stiu sa-l foloseasca intr-o masura mai mare sau mai mica.


    • Andrei Pitis

      Obiectivele educarii constau in a invata elevii/studentii si chiar si adultii cum sa foloseasca noianul de informatii de pe internet. Cum sa caute o anumita informatie si cum sa se decida daca este credibila sau nu.

      Au fost incercari multiple de a filtra continutul la care au acces copiii pe internet, unele mai de succes, alte nu prea - eu cred ca e important sa ne invatam copiii ce sa caute si ce sa nu caute pe internet.

      Predarea, mai ales in facultati, trebuie sa se schimbe ca si paradigma. In trecut, profesorul era depozitarul informatiei, doar el avea access la studii de specialitate. Acum toti studentii pot sa gaseasca aceste informatii de pe internet, insa nu stiu cum sa le puna cap la cap.

      In viitor, si eu sper cat mai repede, profesorul trebuie sa intre in clasa cu ideea ca si el poate sa invete de la studenti, si sa creeze un mediu colaborativ in care toti sa invete de la toti, si nu doar studentii de la profesor.


  • Întrebarea nr. 3 Irineu

    Invatamantul are foarte multe hibe, asta e clar. Internetul a devenit o sursa de informatii mult mai buna decat cartile(daca stii sa il folosesti).

    Problema e urmatoarea: in unele scoli sunt calculatoare, dar nu sunt folosite. De aici vine intrebarea-> Mentalitatea profesorilor e de vina? Lipsa de pregatire, sau lipsa de motivatie?


    • Andrei Pitis

      Sa nu uitam ca multi dintre profesori si invatatori nu au avut calculatoare pana de curand, si ca nu sunt pregatiti ei insisi in acest domeniu. Este complicat sa le cerem sa explice mai departe niste concepte pe care unii dintre ei abia le inteleg acum.

      Rolul parintilor trebuie sa fie mai mare aici, vorbesc desigur de parinti care se pricep la aceasta problematica. Ei trebuie sa includa in educatia copiilor lor, asa cum ii invata percepte morale universal valabile, si cum sa le aplice in relatie cu internetul.

      In timp, sunt sigur ca si in scoli acest lucru se va intampla, eu stiu ca sunt mai multe initiative private non profit in directia asta, chiar si in Romania, care colaboreaza cu unele scoli sa invete copii sa foloseasca Internetul.


  • Întrebarea nr. 4 denvarel

    Si daca linuxul nu e printre ele de ce nu e


    • Andrei Pitis

      Predau notiuni generale despre sisteme de operare, si Linuxul este foarte prezent, pe el se desfasoara majoritatea orelor de laborator. Poti sa vezi cursul online:

      http://elf.cs.pub.ro/so

      Acolo sunt si slide-urile de curs si laboratoarele. Ma numar printre contribuitorii la Linux si open source inca de prin 1993, si am sustinut Linuxul ca unica alternativa in perioada dezvoltarii RoEduNet (1995-2000).


  • Întrebarea nr. 5 Doina

    De ce cred multi profesori ca internetul provoacă dezastre in şcoli?

    Care este situatia penetrarii internetului in scolile si universitatile din tara?


    • Andrei Pitis

      Eu cred ca multi profesori se tem de Internet pentru ca este un mediu ne-editat de multe ori, si poate contine foarte multe minciuni. Nimeni nu opreste pe cineva sa isi faca un site pe care sa publice studii medicale false si sa pretinda ca a gasit leacul pentru te miri ce boala, si in realitate sa fie o minciuna. Sau sa scrie o istorie falsa a oricarei tari.

      Copiii, si de ce nu, si adultii, sunt tentati sa creada cuvantul scris. De multe ori aud de la prieteni diverse lucruri si, cand ii intreb de unde stiu, imi raspund: am citit pe internet. Ca si cum ar fi acelasi lucru cu a citi intr-o carte de specialitate...

      Sunt capcane care trebuiesc evitate prin educatie, asa cum evitam minciunile spuse de oameni si in afara internetului.


  • Întrebarea nr. 6 bogdan

    Cum vedeti Internetul ca un mijloc de documentare si de expresie in scoala?


    • Andrei Pitis

      Sunt doua lucruri diferite aici. Unul este despre documentare - asta deja se intampla, vad la fetele mele, care folosesc Internetul in acest fel chiar din scoala primara. Aici este vorba despre ce vorbeam mai sus, de a sti sa alegi sursele.

      Cea de-a doua parte este ca si unealta in invatamant. Parerea mea este ca fiecare curs trebuie sa aiba un spatiu online in care profesorul, asistentii si studentii sau elevii sa comunice. Acolo trebuiesc puse materialele de curs, laborator, trebuie sa existe forum de discutii intre toti cei implicati.

      Mai mult decat atata, un astfel de instrument permite si luarea de feedback la sfarsitul cursului, despre profesor, curs, etc - feedback care trebuie folosit in mod constructiv pentru imbunatatirea cursului. Noi folosim acest instrument cu rezultate foarte bune. Am dat URLul in alt raspuns..


  • Întrebarea nr. 7 Dan

    Un nou studiu publict de |Reuters arata ca 2 miliarde de oameni vor fi conectati la www pana la sfarsitul anului. Cati dintre ei il folosesc in scopuri educationale?
    In universitatile romanesti poti folosi la bibliografie internetul?


    • Andrei Pitis

      In mod sigur multi dintre ei il folosesc ca si referinta. In momentul de fata, nu mai este nevoie sa memorezi o multime de informatii, deoarece ele se gasesc deja pe web, trebuie doar sa ai un device mobil si sa tastezi o intrebare.

      Din aceasta cauza eu cred ca si paradigma de invatamant trebuie schimbata, in loc de a memora totul, trebuie sa stii sa cauti.

      Asta nu inseamna ca memorarea trebuie sa dispara cu desavarsire!! Ea are scopul ei, si asta este relevat de ex in zona filozofiei, unde trebuie sa citesti un text de atatea ori incat sa-l memorezi, pentru a putea ca el sa aiba un impact mai profund asupra ta si sa poti sa il intelegi cu adevarat. La fel si in medicina, cand operezi nu ai luxul de a citi pe internet. Insa, in multe alte domenii, accesul la informatie schimba totul.


  • Întrebarea nr. 8 Daniela

    Cati tineri mai sunt interesati de Politehnica?
    Cum vi se par noile generatii?


    • Andrei Pitis

      Sunt foarte multi interesati de zona de calculatoare si tehnologii. Aceasta este o meserie care se plateste destul de bine chiar si in Romania.

      Acest fapt a generat o schimbare fata de cei care studiau calculatoare mai demult, cand multi dintre ei veneau la aceasta facultate din pasiune, acum sunt destul de multi care o privesc ca pe o meserie ca oricare alta. Ce pot eu sa spun vazand studentii pe care ii am este ca, atunci cand exista si pasiune, rezultatele sunt pe masura.

      Mie imi plac noile generatii. Imi place sa interactionez cu ei, din cauza asta predau. Sunt foarte multi tineri care au vise foarte frumoase si cred si sper ca si le vor implini.

      Nu mi se pare ca generatiile actuale (la Calculatoare, nu stiu in alte parti) sunt mai bune sau mai putin bune decat cele vechi. In fiecare an exista oameni mai pasionati sau mai putin pasionati - dar eu, cu siguranta, am intalnit acolo o multime de oameni minunati.


  • Întrebarea nr. 9 OAna

    De ce profesorii si invatatorii trebuie sa inteleaga internetul ca instrument in actul de educatie?


    • Andrei Pitis

      Eu cred ca trebuie sa-l inteleaga, deoarece este o realitate la care sunt expusi copii, si trebuie sa-i ghideze s-o foloseasca. La fel cum invatatorii ii invata pe copii cum sa foloseasca un manual, ar putea sa-i invete sa foloseasca wikipedia, sau un dictionar online, sau cum sa scrie un text pe calculator, sa foloseasca un spreadsheet, etc.


  • Întrebarea nr. 10 Marilena

    Cum pot fi invatati copiii care sunt sursele credibile pe internet?


    • Andrei Pitis

      In general o sursa credibila este una verificata. Daca o sa va uitati pe wikipedia, o sa constatati ca unele articole, care abia au fost publicate, sunt marcate cu o avertizare ca nu au fost inca validate de comunitate si ar putea contine inadvertente.

      Deci, ca o regula generala, orice sursa de genul asta, care ofera posibilitatea de a fi verificata de catre mai multi, este mult mai credibila decat un site care nu.

      Mai exista un pericol - de data asta mai grav - in cazul interactiunilor in cadrul retelelor sociale si instant messaging. Copii pot sa dezvaluie o multime de lucruri senzitive unor persoane straine! In cazul asta, regula este simpla - "nu vorbi cu straini pe strada" - in cazul in care copilul cunoaste persoana respectiva in viata reala e ok, daca a intalnit-o doar pe internet, chiar daca se cunosc de 2 ani, nu e ok.


  • Întrebarea nr. 11 Daniel

    În cât timp credeţi că o să avem înregistrări online ale cursurilor aşa cum se întâmplă în facultăţile americane?


    • Andrei Pitis

      Cred ca fiecare curs ar trebui sa aiba un site, pe care sa se publice toate materialele de curs si pe care studentii/elevii si profesorii/asistentii sa comunice, sa posteze materiale pe care le gasesc relevante pentru curs, sa se dea anunturi, sa se colecteze feedback. Un exemplu este acela al cursului nostru, unde echipa condusa de Razvan Deaconescu face o treaba excelenta, care pe mine, ca profesor, ma ajuta foarte tare:

      http://elf.cs.pub.ro/so

      In timp, probabil ca vor fi si inregistrari video pe un astfel de site. Deocamdata, acest lucru se poate face doar pe baza de voluntariat, inregistrarea video si producerea ei costa si nu sunt suficiente fonduri pentru a o finanta..

3225 vizualizari
  • 2 intrebari (Marţi, 19 octombrie 2010, 17:35)

    Diana Toader [anonim]

    Ce parere aveti de introducerea materiei Competente digitale de utilizare a tehnologiei informatiei ca insturment de invatare si cunoastere?
    De ce este privit internetul ca o sursa mai putin credibila in randul cadrelor didactice din Romania?
    • Raspuns (Miercuri, 20 octombrie 2010, 12:03)

      Andrei Pitis [anonim] i-a raspuns lui Diana Toader

      Internetul este o sursa mai putin credibila in general fata de un manual scolar sau chiar de o carte scrisa, deoarece materialele publicate prin edituri trec printr-un filtru al editurii macar.

      Cred ca este bine sa invatam elevii si studentii cum pot sa determine daca o sursa de informare pe internet este credibila sau nu, si asta poate fi un obiect de studiu in sine.
  • felicitari & cum (Marţi, 19 octombrie 2010, 17:42)

    Bogdan Iordache [anonim]

    Felicitari pentru subiect.

    In ce fel crezi ca s-ar putea face educarea celor din gimnaziu / liceu cu privire la utilizarea Internetului, care ar fi obiectivele ? Pana la urma, cel putin in mediul urban, majoritatea celor care ajung la 12 ani stiu sa-l foloseasca intr-o masura mai mare sau mai mica.
    • Raspuns (Miercuri, 20 octombrie 2010, 12:06)

      Andrei Pitis [anonim] i-a raspuns lui Bogdan Iordache

      Obiectivele educarii constau in a invata elevii/studentii si chiar si adultii cum sa foloseasca noianul de informatii de pe internet. Cum sa caute o anumita informatie si cum sa se decida daca este credibila sau nu.

      Au fost incercari multiple de a filtra continutul la care au acces copiii pe internet, unele mai de succes, alte nu prea - eu cred ca e important sa ne invatam copiii ce sa caute si ce sa nu caute pe internet.

      Predarea, mai ales in facultati, trebuie sa se schimbe ca si paradigma. In trecut, profesorul era depozitarul informatiei, doar el avea access la studii de specialitate. Acum toti studentii pot sa gaseasca aceste informatii de pe internet, insa nu stiu cum sa le puna cap la cap.

      In viitor, si eu sper cat mai repede, profesorul trebuie sa intre in clasa cu ideea ca si el poate sa invete de la studenti, si sa creeze un mediu colaborativ in care toti sa invete de la toti, si nu doar studentii de la profesor.
  • ? (Marţi, 19 octombrie 2010, 20:15)

    Irineu [anonim]

    Invatamantul are foarte multe hibe, asta e clar. Internetul a devenit o sursa de informatii mult mai buna decat cartile(daca stii sa il folosesti).

    Problema e urmatoarea: in unele scoli sunt calculatoare, dar nu sunt folosite. De aici vine intrebarea-> Mentalitatea profesorilor e de vina? Lipsa de pregatire, sau lipsa de motivatie?
    • Raspuns (Miercuri, 20 octombrie 2010, 12:10)

      Andrei Pitis [anonim] i-a raspuns lui Irineu

      Sa nu uitam ca multi dintre profesori si invatatori nu au avut calculatoare pana de curand, si ca nu sunt pregatiti ei insisi in acest domeniu. Este complicat sa le cerem sa explice mai departe niste concepte pe care unii dintre ei abia le inteleg acum.

      Rolul parintilor trebuie sa fie mai mare aici, vorbesc desigur de parinti care se pricep la aceasta problematica. Ei trebuie sa includa in educatia copiilor lor, asa cum ii invata percepte morale universal valabile, si cum sa le aplice in relatie cu internetul.

      In timp, sunt sigur ca si in scoli acest lucru se va intampla, eu stiu ca sunt mai multe initiative private non profit in directia asta, chiar si in Romania, care colaboreaza cu unele scoli sa invete copii sa foloseasca Internetul.
  • Ce sisteme de operare predati? (Marţi, 19 octombrie 2010, 22:14)

    denvarel [utilizator]

    Si daca linuxul nu e printre ele de ce nu e
    • Raspuns (Miercuri, 20 octombrie 2010, 12:12)

      Andrei Pitis [anonim] i-a raspuns lui denvarel

      Predau notiuni generale despre sisteme de operare, si Linuxul este foarte prezent, pe el se desfasoara majoritatea orelor de laborator. Poti sa vezi cursul online:

      http://elf.cs.pub.ro/so

      Acolo sunt si slide-urile de curs si laboratoarele. Ma numar printre contribuitorii la Linux si open source inca de prin 1993, si am sustinut Linuxul ca unica alternativa in perioada dezvoltarii RoEduNet (1995-2000).
  • documentare (Miercuri, 20 octombrie 2010, 8:30)

    bogdan [anonim]

    Cum vedeti Internetul ca un mijloc de documentare si de expresie in scoala?
    • Raspuns (Miercuri, 20 octombrie 2010, 12:18)

      Andrei Pitis [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      Sunt doua lucruri diferite aici. Unul este despre documentare - asta deja se intampla, vad la fetele mele, care folosesc Internetul in acest fel chiar din scoala primara. Aici este vorba despre ce vorbeam mai sus, de a sti sa alegi sursele.

      Cea de-a doua parte este ca si unealta in invatamant. Parerea mea este ca fiecare curs trebuie sa aiba un spatiu online in care profesorul, asistentii si studentii sau elevii sa comunice. Acolo trebuiesc puse materialele de curs, laborator, trebuie sa existe forum de discutii intre toti cei implicati.

      Mai mult decat atata, un astfel de instrument permite si luarea de feedback la sfarsitul cursului, despre profesor, curs, etc - feedback care trebuie folosit in mod constructiv pentru imbunatatirea cursului. Noi folosim acest instrument cu rezultate foarte bune. Am dat URLul in alt raspuns..
  • curiozitati (Miercuri, 20 octombrie 2010, 8:33)

    Doina [anonim]

    De ce cred multi profesori ca internetul provoacă dezastre in şcoli?

    Care este situatia penetrarii internetului in scolile si universitatile din tara?
    • Raspuns (Miercuri, 20 octombrie 2010, 12:14)

      Andrei Pitis [anonim] i-a raspuns lui Doina

      Eu cred ca multi profesori se tem de Internet pentru ca este un mediu ne-editat de multe ori, si poate contine foarte multe minciuni. Nimeni nu opreste pe cineva sa isi faca un site pe care sa publice studii medicale false si sa pretinda ca a gasit leacul pentru te miri ce boala, si in realitate sa fie o minciuna. Sau sa scrie o istorie falsa a oricarei tari.

      Copiii, si de ce nu, si adultii, sunt tentati sa creada cuvantul scris. De multe ori aud de la prieteni diverse lucruri si, cand ii intreb de unde stiu, imi raspund: am citit pe internet. Ca si cum ar fi acelasi lucru cu a citi intr-o carte de specialitate...

      Sunt capcane care trebuiesc evitate prin educatie, asa cum evitam minciunile spuse de oameni si in afara internetului.
  • ... (Miercuri, 20 octombrie 2010, 8:39)

    Dan [anonim]

    Un nou studiu publict de |Reuters arata ca 2 miliarde de oameni vor fi conectati la www pana la sfarsitul anului. Cati dintre ei il folosesc in scopuri educationale?
    In universitatile romanesti poti folosi la bibliografie internetul?
    • Raspuns (Miercuri, 20 octombrie 2010, 12:25)

      Andrei Pitis [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dan

      In mod sigur multi dintre ei il folosesc ca si referinta. In momentul de fata, nu mai este nevoie sa memorezi o multime de informatii, deoarece ele se gasesc deja pe web, trebuie doar sa ai un device mobil si sa tastezi o intrebare.

      Din aceasta cauza eu cred ca si paradigma de invatamant trebuie schimbata, in loc de a memora totul, trebuie sa stii sa cauti.

      Asta nu inseamna ca memorarea trebuie sa dispara cu desavarsire!! Ea are scopul ei, si asta este relevat de ex in zona filozofiei, unde trebuie sa citesti un text de atatea ori incat sa-l memorezi, pentru a putea ca el sa aiba un impact mai profund asupra ta si sa poti sa il intelegi cu adevarat. La fel si in medicina, cand operezi nu ai luxul de a citi pe internet. Insa, in multe alte domenii, accesul la informatie schimba totul.
  • intrebari (Miercuri, 20 octombrie 2010, 9:14)

    Daniela [anonim]

    Cati tineri mai sunt interesati de Politehnica?
    Cum vi se par noile generatii?
    • Raspuns (Miercuri, 20 octombrie 2010, 12:29)

      Andrei Pitis [hotnews.ro] i-a raspuns lui Daniela

      Sunt foarte multi interesati de zona de calculatoare si tehnologii. Aceasta este o meserie care se plateste destul de bine chiar si in Romania.

      Acest fapt a generat o schimbare fata de cei care studiau calculatoare mai demult, cand multi dintre ei veneau la aceasta facultate din pasiune, acum sunt destul de multi care o privesc ca pe o meserie ca oricare alta. Ce pot eu sa spun vazand studentii pe care ii am este ca, atunci cand exista si pasiune, rezultatele sunt pe masura.

      Mie imi plac noile generatii. Imi place sa interactionez cu ei, din cauza asta predau. Sunt foarte multi tineri care au vise foarte frumoase si cred si sper ca si le vor implini.

      Nu mi se pare ca generatiile actuale (la Calculatoare, nu stiu in alte parti) sunt mai bune sau mai putin bune decat cele vechi. In fiecare an exista oameni mai pasionati sau mai putin pasionati - dar eu, cu siguranta, am intalnit acolo o multime de oameni minunati.
  • instrument (Miercuri, 20 octombrie 2010, 9:25)

    OAna [anonim]

    De ce profesorii si invatatorii trebuie sa inteleaga internetul ca instrument in actul de educatie?
    • Raspuns (Miercuri, 20 octombrie 2010, 12:30)

      Andrei Pitis [hotnews.ro] i-a raspuns lui OAna

      Eu cred ca trebuie sa-l inteleaga, deoarece este o realitate la care sunt expusi copii, si trebuie sa-i ghideze s-o foloseasca. La fel cum invatatorii ii invata pe copii cum sa foloseasca un manual, ar putea sa-i invete sa foloseasca wikipedia, sau un dictionar online, sau cum sa scrie un text pe calculator, sa foloseasca un spreadsheet, etc.
  • surse (Miercuri, 20 octombrie 2010, 10:05)

    Marilena [anonim]

    Cum pot fi invatati copiii care sunt sursele credibile pe internet?
    • Raspuns (Miercuri, 20 octombrie 2010, 12:34)

      Andrei Pitis [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marilena

      In general o sursa credibila este una verificata. Daca o sa va uitati pe wikipedia, o sa constatati ca unele articole, care abia au fost publicate, sunt marcate cu o avertizare ca nu au fost inca validate de comunitate si ar putea contine inadvertente.

      Deci, ca o regula generala, orice sursa de genul asta, care ofera posibilitatea de a fi verificata de catre mai multi, este mult mai credibila decat un site care nu.

      Mai exista un pericol - de data asta mai grav - in cazul interactiunilor in cadrul retelelor sociale si instant messaging. Copii pot sa dezvaluie o multime de lucruri senzitive unor persoane straine! In cazul asta, regula este simpla - "nu vorbi cu straini pe strada" - in cazul in care copilul cunoaste persoana respectiva in viata reala e ok, daca a intalnit-o doar pe internet, chiar daca se cunosc de 2 ani, nu e ok.
  • înregistrări online cursuri (Miercuri, 20 octombrie 2010, 10:11)

    Daniel [anonim]

    În cât timp credeţi că o să avem înregistrări online ale cursurilor aşa cum se întâmplă în facultăţile americane?
    • Raspuns (Miercuri, 20 octombrie 2010, 12:36)

      Andrei Pitis [hotnews.ro] i-a raspuns lui Daniel

      Cred ca fiecare curs ar trebui sa aiba un site, pe care sa se publice toate materialele de curs si pe care studentii/elevii si profesorii/asistentii sa comunice, sa posteze materiale pe care le gasesc relevante pentru curs, sa se dea anunturi, sa se colecteze feedback. Un exemplu este acela al cursului nostru, unde echipa condusa de Razvan Deaconescu face o treaba excelenta, care pe mine, ca profesor, ma ajuta foarte tare:

      http://elf.cs.pub.ro/so

      In timp, probabil ca vor fi si inregistrari video pe un astfel de site. Deocamdata, acest lucru se poate face doar pe baza de voluntariat, inregistrarea video si producerea ei costa si nu sunt suficiente fonduri pentru a o finanta..
  • Plagiatura in mediul universitar (Miercuri, 20 octombrie 2010, 14:30)

    OM [anonim]

    Cum se poate schimba cat mai repede lipsa de contributie personala care se practica in mediul universitar (si preuniversitar) din Romania? Toti am aflat de laboratoare copiate de pe internet, lucrari de licenta downloadate cu un SMS, de "universitatile" cu teste online la care gasesti raspunrile.. online.
  • Raspuns (Miercuri, 20 octombrie 2010, 19:30)

    Andrei Pitis [hotnews.ro]

    Nu cred ca stiu sa dau un raspuns general la intrebarea despre plagiat.

    Pot sa spun cum am rezolvat noi aceasta problema. Temele pe care studentii le fac in timpul semestrului se trimit online pe un server, unde sunt verificate cu niste programe speciale daca sunt copiate sau nu. Exista niste euristici speciale care determina daca un cod sursa seamana prea mult cu un altul. In acest caz, tema respectiva primeste nota 0 si se pierde dreptul de a intra in examen. O regula foarte simpla.

    Eu cred ca se pot dezvolta unelte care sa testeze daca o tema este copiata sau nu si pentru alte materii, nu doar pentru programare. Sigur, va fi un pic mai usor de pacalit, insa se poate interveni prin sondaj si manual si, in felul asta, descuraja copiatul.

    Eu cred ca trebuiesc enuntate aceste reguli, si aplicate tot timpul fara nici un fel de disriminare, la fel tuturor studentilor.


VIDEO
Niciun videoclip
FOTO
Nicio imagine

TOP5

Ultimele
stiri
    Nu există niciun articol deocamdată în această categorie
A apărut o problemă pe server