Clasificarea universitatilor si ierarhizarea programelor de studii

de Stefan Vlaston CampusNews

Miercuri, 27 aprilie 2011, 22:25    NEWS | OPINII

Print YM E-mail Mai mare| Mai mic Comentarii

A aparut, in draft, proiectul intitulat "Metodologia de evaluare pentru clasificarea universitatilor si ierarhizarea programelor de studii" - in atasament. Aceasta metodologie este unul dintre mecanismele de greutate in aplicarea Legii Educatiei Nationale si este important sa discutam si sa facem propuneri de optimizare. Altfel, nemultumirile ulterioare nu vor fi legitimate de un efort de a imbunatati legislatia secundara.

Metodologia in discutie contine multe pagini de prezentare a situatiei mondiale in domeniul ierarhizarii si clasificarii universitatilor si programelor de studii, situatie ce nu-si are locul intr-un act normativ din legislatia secundara. Cel mult intr-o nota de fundamentare.

Clasificarea universitatilor trebuie sa fie ulterior legata de finantare.

Universitatile noastre inseamna, de prea multe ori, fabrici de diplome, fara vreun control asupra rezultatelor sumelor mari de bani cheltuiti din fonduri publice. Caracterizarea Comisiei Prezidentiale condusa de Mircea Miclea,  facuta invatamantului superior romanesc, "insule de excelenta intr-o mare de mediocritate", nu si-a pierdut actualitatea si trebuie vazut daca metodologia propusa in dezbatere publica are vreo sansa sa schimbe aceste lucruri.

In primul rand este de discutat daca sunt necesare criterii proprii, autohtone, de evaluare a universitatilor si programelor de studii sau, apartenta la SEISC (Spatiul European al Invatamantului Superior si Cercetarii) le face superflue, adica este mai util sa adoptam regulile si criteriile din UE pentru a ne alinia la standarde si criterii europene.

Acest lucru este cu atat mai important cu cat diplomele acordate de universitatile noastre ar trebui sa fie echivalente cu dipolomele emise de alte universitati din UE iar prima evaluare in vederea clasificarii trebuie realizata, conform LEN, de agentii straine de evaluare.  Ori nu vad ce agentii serioase ar veni sa evalueze dupa referentiale "neserioase", specifice plaiurilor mioritice romanesti!

Mai ales ca, Ministerul Educatiei a incheiat un parteneriat cu Asociatia Universitatilor Europene (EUA), membru fondator in EQAR (Registrul European al agentiilor de evaluare a calitatii in educatie), prin care EUA se ofera sa colaboreze la evaluarea initiala a universitatilor, realizata prin prevederile LEN doar de agentii straine.

O prima fraza din metodologie arunca tot efortul in derizoriu:
"Procesul de evaluare cu scopul clasificarii universitatilor nu reprezinta in niciun fel un proces de ierarhizare a institutiilor de invatamant superior din Romania".

Clasificare fara ierarhizare, iata un efort complet inutil.

Am in vedere experienta de la CUC (Coalitia pentru Universitati Curate), care a facut o clasificare a universitatilor de stat dupa criterii precum: 1. transparenta si corectitudine administrativa; 2. corectitudine academica; 3. calitatea guvernantei; 4. management financiar.

Rezultatul a fost o clasificare, dar si o ierarhizare: nicio universitate cu cinci stele, 3 cu patru stele, ...sase universitati cu o singura stea si o universitate ci zero stele.

De ce ne este teama sa constatam ca universitatea X este mai putin performanta decat universitatea Y? Eu unul nu inteleg. Si viitorii studenti, cum isi aleg universitatea, daca nimeni nu le spune care este mai buna?

Sigur, nu putem compara mere cu pere. Adica, o universitate centrata pe educatie cu una de cercetare avansata si educatie. Dar in cadrul aceleiasi categorii se pot face clasamente care sa insemne si ierarhie, cum s-a obtinut la CUC.

Se poate argumenta ca sunt mai relevante ierarhiile programelor de studii. Adevarat, dar in opinia mea nu exista calitate fara competitie si competitie fara ierarhii. Nu suntem in situatia Americii, in care nimeni nu confunda Harvard sau MIT cu cine stie ce universitate comunitara, avand valoarea unei scoli postliceale de la noi.

Iata un alt aspect ingrijorator:
"Autoevaluarea si evaluarea externa a universitatilor, in vederea clasificarii, se vor realiza pe baza a patru criterii: 1. Predare si invatare; 2. Cercetare; 3. Relatiile universitatii cu mediul extern; 4. Capacitate institutionala".

Persista principiul care ne-a demolat invatamantul in ultimii 20 de ani: rolul scolii si universitatii este sa predea si sa evalueze, al studentului si al elevului sa studieze. Daca poate, bine, daca nu, sanatate! Noi ne-am luat banii, de la buget sau direct din buzunarul beneficiarului!

Nicaieri in lume nu se mai poarta o astfel de coneptie educationala. Peste tot finantarea este legata strict de rezultatele proceselor, cuantificate si puse la loc de cinste printre criterii. Ce inseamna "predare si invatare" fara cuantificarea prin rezultate? Adica
  • 1.    Insertia in piata muncii, in specializare absolvita si nivelul de salarizare, intr-un interval de timp de la absolvire precizat .
  • 2.    Gradul de satisfacere a asteptarilor beneficiarilor, la o distanta in timp de la absolvire, masurat pe un esantion reprezentativ.

Odata cu intrarea in functie a Registrului Matricol Unic  al Universitatilor din Romania (RMUR), prevazut de LEN, ar trebui ca toata aceasta monitorizare sa fie usor de realizat, de catre gestionarii Registrului, care sa fie "de terta parte", pentru a fi obiectivi.

Daca nu se vor introduce astfel de criterii in referentialul de evaluare, ne vom trezi ca in evaluarea ARACIS,  2/3 din universitatile romanesti au ¬grad ridicat de incredere", cand toata tara stie ca reprezinta, inainte de orice, fabrici de produs diplome si bani.

Este adevarat ca la standarde se prevad:
  • PI 1 Asigurarea resurselor umane (Universitatea dovedeste o preocupare permanenta pentru asigurarea resurselor umane necesare derularii la standarde de calitate a activitatilor de predare si invatare.)
  • PI 2 Curriculum si calificari (Universitatea asigura organizarea de programe de studii al caror curriculum este adecvat nevoilor de formare ale studentilor si ofera acestora sanse cat mai mari in insertia pe piata muncii prin calificarile obtinute in urma absolvirii programelor de studii.)
Daca insa, in metodologia de evaluare nu se prevad, in  mod concret, metode de masurare a rezultatelor, in sensul celor prezentate mai sus, ma tem ca vom avea iarasi o forma fara fond, care sa serveasca doar interesele nelegitime ale furnizorilor, nu si celor legitime ale beneficiarilor si platitorilor serviciilor educationale.

Aceleiasi obiectii sunt valabile si pentru cercetarea stiitifica:
  • C 1 Rezultate obtinute in activitatea de cercetare stiintifica/creatie artistica (Universitatea are in vedere implicarea in activitatea de cercetare stiintifica/creatie artistica, prin cresterea permanenta a rezultatelor efectiv obtinute.)
  • C 2 Asigurarea resurselor necesare activitatii de cercetare stiintifica/creatie artistica (Intensificarea atragerii resurselor necesare activitatii de cercetare stiintifica/creatie artistica reprezinta una dintre conditiile asigurarii dezvoltarii performantei in cercetarea stiintifica.)

Rezultate, rezultate, dar masurabile cum? Cum vrea fiecare universitate? Numar de articol ISI, brevete, inventii, indice H, factor de impact relativ, cum se vor masura rezultatele? Inteleg ca in LEN sa nu fie trecute, dar daca nici in metodologie, atunci unde?

Sa trecem la evaluarea programelor de studii universitare:
"Evaluarea programelor de studii universitare cu scopul ierarhizarii se realizeaza in functie de domeniul de studii, pe baza rezultatelor efective asociate cu urmatoarele criterii de evaluare:
1. Predare si invatare;
2. Cercetare stiintifica;
3. Relatiile universitatii cu mediul extern; 4. Capacitate institutionala.

Fiecarui criteriu de evaluare ii este asociat un set de standarde de referinta, iar fiecarui standard ii este asociat un set de indicatori de colectare de date primare (variabile)".

Se mentioneaza ca  " Definirea indicatorilor/variabilelor ce corespund standardelor este realizata in cadrul ghidului de aplicare. Variabilele ce corespund standardelor prezentei metodologii de evaluare sunt publicate periodic de un consortiu format din ARACIS, CNATDCU si CNCS".  ¬In interiorul fiecarei ierarhii pe domeniu de studii, in functie de punctajul obtinut, programele de studii ale unei universitati vor fi distribuite intr-una din urmatoarele clase: A, B, C, D si E".

Ramane si aici observatia de fond: daca referentialul de evaluare este romanesc, degeaba chemam agentii straine, care sa lucreze la evaluare cu tiparul clientului. Rezultatele nu vor fi decat cele pe masura tiparului.

In concluzie, reprosurile la adresa prezentei metodologii sunt, in esenta, urmatoarele:
1.    Referentialul de evaluare este specific romanesc, in loc sa fie cel din UE
2.    Referentialul de evaluare nu tine cont de rezultatele proceselor, masurate in rata de insertie a absolventilor in piata muncii si de nivelul de salarizare, precum si de gradul de satisfacere ale asteparilor beneficiarilor.

Reiterez apelul adresat cititorilor HotNews sa-si spuna opiniile la comentarii, ii asigur ca sunt citite de factorii interesati in optimizarea metodologiei in discutie. Daca persoanele interesate in progresul invatamantului universitar nu vin cu idei si propuneri, vor ramane in opera interesele care au adus educatia acolo unde este acum: printre ultimele din Europa si din lume. ¬
Citeste mai multe despre     |   | 

  
7659 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    birocratie. (Miercuri, 27 aprilie 2011, 23:34)

    Paul [anonim]

    Nu credeti ca este prea multa birocratie???

    Nu credeti ca ar fi mult mai simplu sa se lasa piata sa decida??? Chiar credeti ca pe absolventii de liceu ii intereseaza numarul de elevi/m^2 al Facultatii X???

    Cred ca ARCIS-ul in cooperarea cu fiscul ar trebui sa publice o lista cu salariul mediul al absolventilor Facultatii X, generatia xxxx-yyyy. Este suficient. Trebuie doar completata baza de date a fiscului cu facultatea absolvita si anul (daca nu cumva exista aceasta informatie). Apoi fiecare facultate are dreptul sa scolarizeze un numar minim si maxim de studenti cu taxa (faza asta in timp, dupa ce se aseaza lucrarile, ar putea dispare). Numai atat trebuie facut. In rest este maculatura. Daca ma gandesc bine de fapt pot sa faca toate statisticile care vor, dar sa publice si clasamentul cu media salariilor (absolventii si media vor sti unde sa se uite).
    • 0 (0 voturi)    
      Cam asta (Joi, 28 aprilie 2011, 7:57)

      Vlaston Stefan [utilizator] i-a raspuns lui Paul

      Propuneam si eu. Fara evaluarea iesirilor in termeni de insertie in piata muncii si nivelul mediu al salariilor, avem doar forme fara fond.
    • 0 (0 voturi)    
      nu e chiar relevant ... (Joi, 28 aprilie 2011, 9:58)

      GoPo [anonim] i-a raspuns lui Paul

      Ce faci cu cei ce nu mai sunt in Romanaia? La specializarea mea, Calculatoare, peste 30% suntem in strainatate. Apoi, ce faci cu cei ce sunt mangeri de firme iar la FISC sunt declarate sume modice? etc
      Ce faci cu cei ce au facut o facultate din pasine si inca nu sunt platiti corespunzator, vezi mdicii, profesorii, etc.... Inseamna ca ei nu sunt valorosi si sunt mai valorosi cei ce sunt intr-o banca si frunzaresc hartii???????
      Deci, e munca inutila si irelevanta. Va fi si aceasta o statistica pe langa multe altele.
      • 0 (0 voturi)    
        solutii (Vineri, 29 aprilie 2011, 22:41)

        Paul [anonim] i-a raspuns lui GoPo

        1. Este suficienta si o statistica pt primii 4-5 ani de la terminarea facultatii (nu stiu ce procent din absolventi au plecat imendiat dupa terminarea facultatii).

        2. Si o statistica realizata pe 60% din absolventi este relevanta. Sunt domenii care sunt recunoscute pentru posibilitatea de a lucra in strainatate, deci absolventii de liceu vor sti ce sa aleaga.

        3. Clasamentul are rolul de a scoate in evidenta ca o facultate este mai buna decat alta. De asemenea absolventii stiu ca medicii care lucreaza la stat sunt prost platiti si nu ii impedica nimeni sa urmeze medicina sau sa fie profesori.
    • 0 (0 voturi)    
      trebuie masurat PROGRESUS si nu doar OUTPUTUL (Joi, 28 aprilie 2011, 10:16)

      Pro [anonim] i-a raspuns lui Paul

      Cel mai bun criteriu este cel ce va scoate in evidenta EVOLUTIA studentului de la admitere pana la absolvire.
      Pt. statul roaman nu este o afacere ca un un olimpic a facut la UPB 4 ani si in aceasta perioada el nu a progresat cu nimic, progres care ar fi fost obtinut de el si intr-o alta universitate, fara renume.
      Ar fi un castig pentru stat ca un copil luat "din munti" sa fie adus pe piata muncii, cand el altfel nu avea nici o sansa.
      Acest ultim caz este cu adevarat un castig si o investitie UTILA.
      Pt. aceasta ar trebui comparat nivelul studentului la admitere cu nivelul la absolvire si ponderat cu rata medie de progres pe cei 3 sau 4 ani.
      Sunt bani aruncati catre marile universitati din Buc. si Cluj atunci cand iau elevi din liceele de elita din tara si acestor elevi nu le aduc plus-valoare REALA, universitatile BUNE doar profita "indirect" de valoarea copiilor scolarizati.
      Ei, domnule Vlaston cum puteti face aici o diferenta in EFICIENTA INVESTITIEI.
      Daca ne pripim cu aceasta clasificare vom ajunge sa clasificam grupuri de studenti si nu Universitati ca aducatoare de PLUS-VALOARE.

      Puteti sa o luati si astfel:
      Presupunem ca avem 10 elevi din care 5 sunt preminti iar 5 sunt mediocri.
      Primii 5 merg la o MARE Universitate si ajung pe piata muncii ca ingineri foarte bine platiti. Ceilalti 5 merg la o universitate de provincie si cu ajutorul profesorilor de acolo ajung si ei pe piata muncii si sunt platiti ceva mai putin decat primii 5. In acest caz care este universitatea care a adus PLUS-VALOARE investitiei statului?

      In concluzie: Propun sa se masoare PROGRESUS absolventului si nu doar OUTPUTUL
      • 0 (0 voturi)    
        Daca (Joi, 28 aprilie 2011, 13:52)

        Vlaston Stefan [utilizator] i-a raspuns lui Pro

        Se va masura progresul dupa "tehnica" de la bacalaureat cand 90% trec examenul si inca cu note mari, ne-am lamurit. Asta e problema cu masurarea progresului: cine o face si cat de cinstita este. Cel putin piata muncii nu este asa usor de corupt.
        • 0 (0 voturi)    
          sisemul este simplu daca-l dorim (Joi, 28 aprilie 2011, 22:35)

          Pro [anonim] i-a raspuns lui Vlaston Stefan

          Dar in acest caz veti masura indivizi si nu Universitati. Marile universitati se vor ascunde in spatele copiilor (absolventilor) valorosi.
          Mecanismul propus este cel vechi si functional:
          1. BAC-ul va masura performanta la iesirea din Liceu si nu va fi folosit la admitere, motiv pt. care nu va mai fi viciat pt. ca nu va fi presiune pe el.
          2. Fiecare universiatte sa introduca examen de admitere si sa-si selecteze dupa principiile dorite.
          3. La iesire din Universiate vor fi evaluati de PIATA MUNCII - testul decisiv.

          Sistemul ar fi simplu si am avea un input la intrare in universiate si un output la iesire. Se va putea compara nivelul cu care a intrat si nivelul cu care a iesit (evident dupa principii statistice), nivel care pate fi cuantificat chiar prin salariul.

          Eu am finalizat doctoratul la UPB si cunosc valoarea scolii, dar dupa clasificare va aparea in top si nu mi se pare corect. Aceasta Universitate este valoroasa pt. ca este in capitala si atrage copii din provincie, dar nu le aduce o crestere in valoare ci in cel mai bun caz le este conservata valoarea.
          Daca ar fi fost o Universiatte valoroasa (UPB sau UBB) ar fi trebuit ca din toti olimpicii internationali (scosi de sistemul liceal), prin plus-valoare sa-i aduca la nivelul de candidat la premiul Nobel. Chiar mai mult, multi olimpici dupa intrare la UPB sau UBB nu au mai excelat. Stiti ca acesta este fenomenul. In acest caz se vor duce fondurile din nou spre Bucuresti si Cluj.
    • 0 (0 voturi)    
      piata nu functioneaza peste tot (Joi, 28 aprilie 2011, 11:16)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Paul

      Din acest motiv exista in tari cu piete foarte bine stabilizate (SUA, Anglia...) standarde de evaluare a unitatilor de invatamant. E ridicol sa pui pe aceiasi balanta ( a pietetei) productia de suruburi, cultura morcovilor si invatamantul. Piata alege sigur institutii gen Spiru Haret - simple "manufacturi" de diplome fara acoperire in competente. Un morcov putred sau un surub defect pot fi usor detectate de cel ce plateste in timp ce un serviciu educational de slaba calitate se vede dupe mult timp (banii sunt de mult luati si cheltuiti). Este extrem de necesara o metodologie de clasificare si evaluare in invatamant. Problema la noi - sa o facem real functionala nu un simplu exercitiu birocratic.
      • 0 (0 voturi)    
        piata functioneaza intotdeauna (Vineri, 29 aprilie 2011, 23:06)

        Paul [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

        Ar rezulta asa ceva:

        http://www.payscale.com/best-colleges/best-engineering-colleges.asp

        Nu v-ar place sa vedeti asa ceva si in Romania?

        Interventia statului in economie distruge piata!
  • 0 (0 voturi)    
    Eradicarea coruptiei (Joi, 28 aprilie 2011, 7:28)

    Ion Tinarog [anonim]

    Orice discutie privitoare la cresterea calitatii invatamantului romanesc, mai ales a celui superior, estre lipsita de eficienta daca ocoleste nevoia eradicarii CORUPTIEI ! Fara asta nu se realizeaza nimic. Increngatura scarboasa a directorilor din minister cu rectorii corupti, sustinuta cu maxima abilitate de madam Andronescu si altii de teapa ei, trebuie eradicata ! Altfel, in loc de institutii academice, vom avea tot doar antreprenorate bazate pe coruptie, in cadrul carora pregatirea studentilor ramane pe ultimul plan (absenteismul profesorilor ocupati cu deplasarile in strainatate si participarea la tot felul de manifestari, toate mai importante decat munca cu studentii), iar resursele se dirijeaza spre investitii, achizitii, dotari si, mai ales, reparatii, din care se fac marile averi ale rectorilor si directorilor moguli. LEN nu prevede nici o sanctiune. Ea promoveaza principii pe care le va aplica numai cine va dori, adica fraierii. Functionarii (directorii) din minister au reusit sa promoveze proiectul LEN aproape cum au vrut, fraierindu-l pe Funeriu si impingandu-l cu legea pe o linei moarta. Traiasca Andronescu, Oprean, Marga, Barbu si toti ceilalti Teodor Maghiar ai Romaniei.
    • 0 (0 voturi)    
      Corect (Joi, 28 aprilie 2011, 8:16)

      Vlaston Stefan [utilizator] i-a raspuns lui Ion Tinarog

      LEN prevede prea putine sanctiuni, dovada ca nici incompatibilitatile nu se sanctioneaza. Rectorii parlamentari stau, bine mersi, in functii multiple. Iar actuala metodologie este tot emanatia "structurilor", care vor sa-si pastreze avantajele castigate
      • 0 (0 voturi)    
        noname (Joi, 28 aprilie 2011, 14:07)

        nonanme [anonim] i-a raspuns lui Vlaston Stefan

        Ministrul Funeriu are la dispozitie mijloace de sanctionare, doar ca nu doreste sa le foloseasca. Nu doreste separarea neghinei ... neajutorat nu este si daca ne gandim cum a trecut legea dumnealui si multe altele... chiar are toate mijloacele de sanctionare la indemana. Intrebarea este ce asteapta ?!

        Pentru clasificarea universitatilor eu as fi propus in primul rand o analiza a curiculei fiecarei specializari si comparatia acesteia cu cea din tarile civilizate. Comparatia ar fi trebuit realizata de catre un specialist strain.
        O catedra condusa de impostori se vede imediat in curicula.

        Apoi, desigur calitatea publicatiilor cadrelor didactice din respectiva comunitate-speializare. Dar si aici as fi apelat la un specialist dintr-o tara civilizata. Nu as fi numarat asa zise ISI-uri. Daca esti intr-un anumit domeniu si citesti doua, trei lucrari ale unui specialist iti dai seama daca este sau impostor.

        Cele doua analize se pot realiza prin internet si cred ca nu costa mult. Apoi, in functie de note-calificative as fi clasificat pe specializari facultatile si le-as fi retinut pe primele , sa zicem, 5.

        Personal, nu cred ca se va realiza ceva pozitiv inaintea eradicarii coruptiei si a coruptilor. Eu chiar cred ca ministrul are alte interese decat cele pe care le comunica cu foarte multa emfaza.

        Apropo, nu gasiti si dvs. o incompatibilitate aici ?
        http://www.irst.ro/about/
        http://edu.presidency.ro/?pag=12
  • 0 (0 voturi)    
    Evaluarea universitatilor (Joi, 28 aprilie 2011, 20:56)

    Sanda [anonim]

    Nu cred ca se pot prelua criterii de evaluare din UE atata timp cit conditiile social economice din Romania nu sunt asemanatoare. Insertia pe piata muncii depinde de oferta si, din pacate, si de alte variabile. De exemplu, citi absolventi de Administratie publica credeti ca sunt absorbiti de primarii, prefecturi, etc? Eventual cei agreati politic sau cu pile....In invatamant se intra printr-un concurs nerelevant si in limita unei oferte scazute. Absolventii unor facultati teoretice (matematica, fizica, chimie, etc) nu au nici o sansa pe piata muncii: locul lor ar fi in cercetare dar stim cu totii cum sta situatia in acest domeniu...Ce facem atunci? Desfiintam aceste specializari? Deci, insertia pe piata muncii poate fi un criteriu doar pentru anumite categorii de specialisti, cautati de economia privata: IT-isti, economisti, ingineri....Tot ceea ce inseamna incadrarea in structuri ale statului este viciat de factorul politic si de alte metehne romanesti.
    La fel sta treaba si in privinta salariului, nu este un indicator relevant in economia romaneasca.
    Lucrez in domeniu (invatamant superior de stat) si pot sa afirm cu toata raspunderea ca cea mai mare problema este finantarea pe numar de studenti. Profesorii sunt nevoiti sa coboare standardele in evaluare pentru a asigura functionarea institutiei si nu sunt fericiti de acest rabat la calitate.
    Invatamintul nostru are nevoie de solutii inteligente si creative si nu de retetele unor state in care lucrurile sunt bine asezate de multa vreme si lipsesc si ,,metehnele" spatiului mioritic. Din pacate, atata timp cit invatamintul nu va iesi de sub umbrela politicului nu se va intimpla nimic constructiv. LEN aduce citeva ,,cosmetizari" al caror efect va fi repede anihilat iar metodologiile facute de neaveniti, incompetenti sau unelte docile ale puterii vor fi la fel ca si cele de pana acum.
    • 0 (0 voturi)    
      E vorba (Vineri, 29 aprilie 2011, 6:59)

      Vlaston Stefan [utilizator] i-a raspuns lui Sanda

      De o piata a muncii globalizata. Cat de greu ar fi sa aplici un chestionar online pe un esantion reprezentativ de cateva mii de absolventi?
  • 0 (0 voturi)    
    formulare in loc de creiere (Duminică, 8 mai 2011, 12:38)

    Dedalus [anonim]

    Inca o metoda de justifica existenta parazitara a ARACS-ului si a unei puzderii de functionari inutili si icnompetenti, bani aruncati la firme care sa tine "baze de date" aiurea....

    Alti oameni chinuiti sa scrie nshpe mii de prostii pe tot felul de formulare cand pe verticala cand pe orizonta...

    Zoltan Andras spunea bine candva:

    "Tara te vrea prost!"
  • 0 (0 voturi)    
    Aiurea (Miercuri, 11 mai 2011, 21:38)

    Dan Surdu [anonim]

    se vede de la o posta ca unora le lipseste activitatea la catedra sau, si mai rau, ca experienta lor cu catedra unei institutii de invatamant superior a fost biasata de modul in care au ajuns acolo....
    de trei zile lucram asiduu la completarea fiselor cu criterii pentru aceasta ierarhizare.... sunt 80 de criterii din care macar vreo 60-70% sunt absolut cretine si irelevante pentru a sustine ca un program de studii din orasul X ar fi mai bun decat cel din orasul Y. Pana la urma ce vrem sa facem aici?
    Am innebunit cu totii? Pentru cele 10-12 milioane pe care le luam pentru mai mult de 50 de ore de munca efectiva (da, si cea de acasa e munca) sa ne intoxicam pana la nevroza cu toate aceste hartogarii pe care un viitor ministru le va schimba intr-o secunda dintr-o criza de personalitate? Veniti sa-mi intrebati fostii studenti daca sunt multumiti de ceea ce i-am invatat, intrebati-i pe angajatori daca sunt multumiti si lasati-ma in pace cu masuratul salilor de curs, cu numaratul cartilor din biblioteca sau al studentilor de la sate pe care i-am avut in ultimii cinci ani (printre altele asta facem acum)
    daca scopul e sa ne faceti sa ne dam incet incet demisia ar trebui sa-l anuntati mai fara jena, domnule ministru... oricum, dupa cum tocmai am aflat, posturile sunt scoase la concurs dupa aceeasi regula stupida a iesirilor din sistem. cu alte cuvinte, ca sa pot promova depind de pensionarea mai varstinicilor mei colegi. halal meritocratie!


VIDEO
Niciun videoclip
FOTO
Nicio imagine

TOP5

Ultimele
stiri
    Nu există niciun articol deocamdată în această categorie
A apărut o problemă pe server