Stefan Vlaston
Foto: Arhiva personala

Profitorii sistemului educational isi apara averile si salariile ilegale

de Stefan Vlaston HotNews.ro

Miercuri, 21 aprilie 2010, 14:10    NEWS | OPINII

Print YM E-mail Mai mare| Mai mic Comentarii

Aceasta este explicatia grevelor, manifestatiilor, boicotului, inclusiv prin manipularea studentilor, impotriva proiectului Legii Educatiei Nationale. Autonomia universitara si alte prevederi ale actualei Legi au fost interpretate si folosite pentru apararea intereselor oligarhiei academice si a profesorilor, nu si ale elevilor, studentilor si economiei tarii.
 
In ultimii 20 de ani sistemele de educatie si formare profesionala au alunecat, incet dar sigur, spre un punct de echilibru in care sunt satisfacute interesele profitorilor sistemului si mai putin sau deloc interesele beneficiarilor, care  platesc aceste servicii.
 
Fabricile de diplome din invatamantul superior, evaluarile externe si interne independente care ne pun la colt, nemultumirea mediului de afaceri, brandul “capsunar”  pe care il are  forta de munca romaneasca in piata muncii europene, toate acestea sunt dovezi clare ale degradarii educatiei romanesti.
Nu este nevoie ca cineva sa decredibilizeze educatia, cum crede dna ministru Andronescu. O face singura.
 
Evaluarea si controlul calitatii educatiei, desi are si o lege in ultimii 4 ani, nu a schimbat nimic: ARACIS a gasit la evaluarea periodica institutionala ca 2/3 din universitatile de stat sunt perfecte, au “grad ridicat de incredere”, cand toata lumea stie ca, de fapt, majoritatea  lucreaza in regim de “fabrici de produs diplome”. Cat despre invatamantul preuniversitar, evaluarea se reduce la alcatuirea si controlul a mii de pagini de documente, in spatele carora, adeseori,  nu se afla nimic, nici vorba de calitate.
 
Beneficiarii
 
Elevii, studentii, parintii,  mediul de afaceri, societatea in general sunt beneficiarii sistemelor educationale. Din nefericire, desi  platesc prin taxe si impozite serviciile educationale, beneficiarii n-au invatat inca sa bata cu pumnul in masa furnizorilor, sa solicite servicii de calitate. Se multumesc cu diplome fara acoperire in competente, cand nu sunt falsificate de-a dreptul, valabile pe termen scurt, mai ales in Romania si mai ales in sectorul bugetar. Pe termen mediu si lung aceasta atitudine se va dovedi nu numai paguboasa, dar si o metoda sigura de a pierde timp si bani.
 
Profesorii adevarati
 
Sunt din ce in ce mai putini. Multi au iesit la pensie. Sunt acei profesori care se ataseaza de elevi si studenti, fac din pasiune meseria, nu conditioneaza prestatia de avantaje multiple, legale sau ilegale. Primesc, la randu-le, dragostea si pretuirea invataceilor, recunoasterea imateriala a faptului  ca si-au daruit mintea si sufletul nu pentru bani ci pentru viitorul nostru, al tuturor.
 
Profitorii educatiei
 
Aici lista e mult mai lunga.

O parte dintre profesori,  aparati de grade si vechime nu fac mai nimic pentru elevii lor. Desi au 18 ore pe saptamana si 4 luni de concediu platit pe an, nu le fac nici pe acestea in totalitate, profitand de faptul ca elevii refuza  sa ramana la toate orele, unele plictisindu-i pur si simplu. Mai mult, s-a instalat opinia propagata de capi ai invatamantului ca scoala este obligata sa predea si sa evalueze iar sarcina elevilor este sa invete. Daca invata bine, daca nu, treaba lor, profesorii n-au nicio vina! Oricum, mistificarea, minciuna si ipocrizia examenelor nationale care sunt furate pur si simplu, profesori cot la cot cu elevi, nu reusesc sa ascunda lipsa de rezultate din invatamant.

Diferente de 40 de puncte procentuale intre judete la promovarea bacalaureatului nu par sa miste pe nimeni din conducerea statului si ministerului!  Nici judete cu 99% promovabilitate la bacalaureat! Fiind vorba de zeci de mii de elevi, legile statisticii spun clar ca e vorba de fraude si furt organizat.  Pentru presa si opinia publica aceste date sunt elocvente.

Intrebarea esentiala este: coincid interesele acestor profesori cu interesele elevilor si ale studentilor? Din pacate raspunsul este “nu”!
 
Sindicatele care ii apara pe profesori contra unor cotizatii consistente. Nu i-a auzit nimeni vorbind de calitatea procesului educational, de faptul ca scoala este a elevilor si a studentilor, platita prin taxe si impozite de beneficiari, nu locul din care isi iau salarii profesorii si ceilalti angajati din invatamant. Sindicatele se opun vehement noului proiect al Legii Educatiei, pentru ca profesorii sa-si prezerve interesele si sa le plateasca in continuare cotizatiile. Liderii sindicali se opun declararii propriilor averi si venituri. Oare de ce?
 
Unii directori de scoli sau licee, care trec 2-3 ore pe la scoala, desi incaseaza 3500-4000 lei pe luna, apoi isi vad de treburile personale, lasand si pe altii sa faca la fel.  Controalele de la inspectorate tin cont de relatiile politice sau de prietenie, o mana spala pe alta si amandoua partidul, ca doar mai vin alegeri.
 
 
Salariati din scheme de personal supraincarcate,  de care nu este nevoie, dar asigura „debuseu” pentru relatiile directorului, inspectorilor, partidului care conduce localitatea respectiva.
 
Firme “agreate” care fac reparatii si dotari la preturi luxuriante. Comisioanele arhicunoscute si acceptate largesc aria profitorilor cu aceia care distribuie fondurile bugetare.
 
Veniturile si averile oligarhiei universitare: nume si sume
 
Profitorii cei mai feroce sunt de departe cei din invatamantul superior. Tot ei sunt si cei mai inversunati impotriva Legii Educatiei Nationale in frunte cu Andrei Marga, Ecaterina Andronescu si grupurile  pe care acestia le controleaza. Aici se constata o adevarata mafie a banilor, posturilor si cardasiei dintre politicieni si potentatii domeniului universitar.

Se pot spune multe lucruri despre relatiile de cumetrie, despre nepotism, devalizarea bugetului de stat, plagiate, diplome false, dar cel mai clar tablou il reprezinta lista veniturilor unora dintre cei ajunsi la “borcanul cu miere bugetara”, pe care il “consuma” in interes propriu, profitand de naivitatea si lipsa de exigenta a studentilor, (uneori cumparand prin avantaje multiple pe sefii acestora) si, mai grav, de lipsa de control din partea statului care se lasa devalizat cu o “veselie” suspecta dar explicabila.
 
Va oferim mai jos un tablou elocvent al averilor si salariilor bugetare pe care le au cativa dintre profitorii feroce ai “sistemului” actual. Mentionam ca salariile sunt obtinute ilegal, incalcand Art. 111 din Codul Muncii, prin cumuluri multiple  la universitati de stat, Institute ale Academiei Romane sau alte institutii publice. Convertirea in Euro a fost facuta la cursul mediu de 4.1 lei pentru un Euro.
 
1. Prof. dr. Catalin Zamfir, prof. dr. Elena Zamfir, Universitatea din Bucuresti. Venitul mediu pentru anul 2007 : peste 7 000 Euro net/luna (Catalin Zamfir), peste 6 300 Euro net/luna (Elena Zamfir). Avere: 4 apartamente, conturi bancare de sute de mii de euro.
2. Salarii « ocazionale » pentru luna aprilie 2009 in clanul geografilor la Universitatea din Bucuresti : prof. dr. Erdeli George 8 985 Euro, prof. dr. Ciulache Sterie 8 275 Euro, prof. dr.  Ielenicz Mihai 6 878 Euro, prof. dr. Grecu Floare 6 790 Euro.
3. Prof. dr. Florian Popa, rector UMF-Bucuresti. Venit mediu pentru 2008 : peste 6 300 Euro net/luna.
4. Prof. dr. Dragulescu Stefan, rector UMF-Timisoara. Venit mediu pe 2008: peste 6 200 Euro net/luna. Conturi bancare de sute de mii de euro, 6 locuinte.
5. Prof. dr. BOCOS-Bintitan Musata Dacia, UBB-Cluj. Venit mediu pe 2008 de la UBB: peste 6 000 Euro net/luna.
6. Prof. dr. Gyemant Ladislau, decan UBB-Cluj. Venit mediu lunar pe 2008: peste 5 300 Euro net/luna.
7. Prof. dr. Ioan Vida, profesor SNSPA si presedintele CCR. Venit mediu pe 2008: peste 6 600 Euro net/luna.
8. Prof. dr. Tudorel Toader, Universitatea Alexandru Ioan Cuza Iasi si judecator CCR. Venit mediu pe 2008: peste 5 300 Euro net/luna.
9. Prof. dr.  Mihut Lizica, rector Universitatea Aurel Vlaicu din Arad: 7 apartamente, o vila, o casa de vacanta, 4 terenuri. Venit mediu pe 2008: peste 4 700 Euro net/luna.
10. Prof. dr. Ilica Anton, decan Universitatea Aurel Vlaicu din Arad: 3 terenuri, 3 vile. Venit mediu pe 2008: peste 4 300 Euro net/luna.
11. Prof. dr. Aspazia Cojocaru, Universitatea Valahia din Tirgoviste si judecator CCR. Venit mediu pe 2008: peste 6500 Euro net/luna.
12. Prof. dr. Ecaterina Andronescu, rector Universitatea Politehnica Bucuresti. Venit mediu lunar pentru 2008: peste 3 700 Euro net/luna.
13. Prof. dr. Nicole Robu, rector Universitatea Politehnica Timisoara. Venit mediu lunar pentru 2008: peste 3 800 Euro net/luna.
 
In concluzie, profitorii educatiei au ajuns sa devalizeze fondurile, si asa putine, de care dispune statul, spre satisfacerea intereselor lor pe termen scurt. Nimeni nu pare sa apere interesele pe termen mediu si lung ale intregii societati, nici macar Guvernul Romaniei. Interese care duc spre bunastarea tuturor iar daca sunt ignorate, spre prabusirea tuturor.
Citeste mai multe despre     |   |   |   |   |   |   |   |   | 

  
4139 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    Adevaruri spuse pe jumatate... (Miercuri, 21 aprilie 2010, 14:29)

    Omu' de pe margine [anonim]

    Domnule Vlaston,

    Ca de obicei, spuneti un adevar pe jumatate alegand dintre toate cele care exista in invatamantul romanesc doar acele lucruri care va sustin punctul de vedere.

    Am sa va intreb, pentru ca vorbiti despre salarii, si sper sa raspundeti si la aceste intrebari, daca:

    1) vi se pare firesc ca un invatator, care formeaza (luptandu-se efectiv cu) copiii din clasele I-IV, sa fie salarizat asa cum este propus in noua lege a salarizarii bugetarilor (nu ca inainte ar fi avut un salariu mai bun...)?

    2) vi se pare fireasca diferenta dintre salariul de incadrare a profesorului universitar si cele ale celorlalte grade didactice din invatamantul universitar?

    3) credeti ca va exista calitate in invatamantul preuniversitar sau universitar cu cadre didactice "motivate" asa cum propune legea salarizarii unice a bugetarilor sau cu invatatori/profesori-martiri?

    4) de ce va este atat de greu, si dumneavoastra si guvernantilor sa intelegeti ca pana nu i se ofera unui om, indiferent de profesia/ocupatia sa, motivatia (inclusiv sau mai ales financiara!) necesara pentru a munci, acesta nu va munci? Ca, pur si simplu, pentru a-i cere cuiva ceva, mai intai trebuie sa-i dai?
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Miercuri, 21 aprilie 2010, 15:42)

      Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui Omu' de pe margine

      Profesorii univ. si cei din preuniv. au beneficiat de o dublare a salariilor in perioada 2004-2008. Vi se pare ca s-a dublat calitatea prestatiei lor? Daca ar exista resurse (dar nu exista) sa dublam la fiecare 5 ani salariile, apreciati ca s-ar schimba ceva in calitatea prestatiei lor?

      Comparatia cu salariile celor din vest este nerelevanta pentru ca salarizarea depinde de PIB/locuitor. ori aici stiti cum stam.

      E bine sa renuntam la infrastructura, la autostrazi, pentru salariile de azi, iar copiii de maine sa traiasca tot intr-o tara fara autostrazi?

      Altceva lipseste: salarizarea dupa performanta si rezultate si atunci am avea in adevar motivarea cadrelor didactice.

      Raspunsul contine si intrebari, in functie de raspunsuri avem o pozitie sau alta, apropo de problema ridicata.
      • 0 (0 voturi)    
        Adevaruri spuse pe jumatate... (Miercuri, 21 aprilie 2010, 15:39)

        Omu' de pe mergine [anonim] i-a raspuns lui Stefan Vlaston

        Va multumesc pentru raspuns. Daca veti revedea intrebarile mele si, in paralel, raspunsurile dumneavoastra, veti observa ca, practic, NU mi-ati raspuns la niciuna dintre intrebari!

        Ceea ce ma face sa cred ca toata aceasta discutie pe care o provocati pe tema reformarii invatamantului nu este decat o noua salva trasa de un (viitor?) om politic... Ceea ce ma dezamageste foarte tare...

        Spuneti: "profesorii univ. si cei din preuniv. au beneficiat de o dublare a salariilor in perioada 2004-2008". Sper sa nu va intalniti in zilele urmatoare cu vreun cadru didactic care va va demonstra, cu fluturasul in mana, ca aceste salarii NU S-AU DUBLAT!

        Spuneti: "comparatia cu salariile celor din vest este nerelevanta pentru ca salarizarea depinde de PIB/locuitor...". Da, "stiu cum stam" la PIB-ul pe locuitor dar nu eu nu am facut referire la salariile din vest ci la discrepantele - nejustificate, dupa parerea mea - intre salariile profesorilor universitari si a celorlalte grade didactice din invatamantul universitar si la remunerarea mizerabila a celor care depun efortul cel mai mare in educarea copiilor nostri!

        Nu mi-ati raspuns nici daca credeti ca va exista calitate in invatamant cu cadre didacticele "motivate" (sau martirizate), asa cum propune legea salarizarii unice a bugetarilor!

        Nu mi-ati raspuns nici daca sunteti de acord ca unui om ii puteti cere abia dupa ce, mai intai, ii dati...

        Va spun ca, acum 20 de ani, nu am intors armele (la propriu domnule Vlaston!) impotriva unui regim pentru ca acum sa vad ca "se militeaza" pentru "reforme" care schimba forma dar lasa neatins fondul problemelor!

        Va spun ca intreleg cum functioneaza propaganda si ca, din pacate, reformele despre care vorbiti si despre care vorbeste si noua lege a invatamanntului, nu schimba cu nimic problemele ci doar agita apele la suprafata acestora, ceea ce din nou, ma dezamageste foarte mult!

        Astept, in continuare, raspunsurile dumneavoastra la intrebarile mele!
    • 0 (0 voturi)    
      - (Miercuri, 21 aprilie 2010, 17:22)

      cristina [anonim] i-a raspuns lui Omu' de pe margine

      1) Ce salariu este propus prin comparatie cu salariul mediu? Cum cuantificati ca se "lupta" cu copii?

      2) Problema nu e diferenta ci faptul ca se iau gradele fara merite. Nu se cere activitate de cercetare si articole in publicatii recunoscute international.

      3) Pentru ca avem absolventi care nu isi gasesc de lucru si nu sunt competitivi nu va da nimeni bani. De ce se trec elevii fara sa stie la examene? De ce se iau grade incorect (sunt judete in care toti candidatii iau examenul de grad)?

      4) Adica daca vi s-ar da mai multi bani nu ati mai lasa sa se copieze la bac? Faceti invers, dati examene pe bune 1-2 ani si dupa aia cereti bani. Si apropo, acceptati ca unii dintre profesori nu isi fac treaba si scapati de ei intern. Ca atunci ar fi mai multi bani pentru profesorii buni.
      • 0 (0 voturi)    
        Raspunsurile mele... (Miercuri, 21 aprilie 2010, 18:27)

        Omu' de pe margine [anonim] i-a raspuns lui cristina

        1) Cred ca un invatator face un efort mai mare pentru a educa un copil de 6-8-10 ani decat un profesor universitar pentru a educa un adult de 18-20-22 de ani. De aici "lupta" cu copiii. Fiica mea este in clasa a doua si vad cat ii este de "usor" invatatoarei ei...

        2) Da, unele grade se obtin fara merite reale sau probate dar:
        - criteriile de promovare nu au legatura cu realitatea romaneasca (nu s-au mai organizat competitii pentru cercetare de ceva vreme iar despre cele organizate anterior, sunt convins ca aveti informatiile adecvate despre obiectivitatea evaluarilor si a selectiilor facute...)
        - toata lumea vrea sa ajunga profesor universitar pentru ca acesta este singurul grad didactic platit decent (cel putin in sistemul universitar). "Goana" dupa titlul de profesor ar putea fi atenuata daca si celelalte grade didactice ar fi remunerate si obtinute in mod obiectiv;

        3) Elevii trec fara sa stie la examene, sunt chemati la meditatii sau copiaza la bac, in primul rand, pentru ca profesorii lor sunt prost platiti/motivati sa-si faca treaba! Daca unui profesor/invatator i s-ar da un salariu decent i s-ar putea cere apoi sa presteze servicii educationale de calitate!

        4) Eu cred ca este pur si simplu imoral sa oferi salarii penibile, nemotivante cadrelor didactice dar, in acelasi timp, sa le ceri sa cada jos pentru cauza invatamantului romanesc! Iar la bac, domnule Vlaston, se copiaza si pentru ca, din pacate, natia noastra este obisnuiasca sa se "orienteze" (asa cum, de exemplu, nu vrea sa plateasca bilet la tren, ci sa mearga cu nasul!). Daca profesorii mai sunt si nemotivati sa-si faca treaba, cred ca acestia nu au incotro decat sa lase elevii sa copieze la bac... Haideti sa facem invers: sa-i dam profesorului 5000 de lei pe luna (asupra gradului didactic si a sumei putem discuta...) si sa-i impunem standarde de calitate: si daca nu le respecta, sa il scoatem din sistem! Ce ziceti? E mai corect asa, adica mai capitalist?
        • 0 (0 voturi)    
          - (Joi, 22 aprilie 2010, 18:06)

          cristina [anonim] i-a raspuns lui Omu' de pe margine

          1) Comparati mere cu pere. Invatatorul foloseste mai multa pedagogie dar preda o materie mult mai simpla. Cadrul universitar ar trebui sa faca si cercetare pe langa cursuri.

          2) Eu zic ca daca se dau grade incorect profesorii isi fac rau singuri. O sa incetati cand veti avea suma fixa pentru sporuri. Sa le impartiti cu toti cei carora le dati grade aiurea in loc sa ia sporuri cei mai buni.

          3) Nu cred, cine isi bate joc de meseria sa o va face si pe bani mai multi. Oi fi eu o fire pesimista...

          4) In liceu am avut un profesor extraordinar de matematica. La sfarsitul fiecarui an, la ultima ora, trecea pe cei 2-3 elevi care trebuiau sa ramana repetenti. O facea intotdeauna la ultima ora si explica intotdeauna ca asa ii cere domnul director. Ma intreb si azi ce il enerva mai tare, salariul sau faptul ca era obligat sa treaca pe toata lumea.
          Cand o sa aveti un sindicat care sa va apere impotriva acestor abuzuri?

          5) Nu exista natii obisnuite sa se "orienteze".

          6) Eu cand m-am angajat am avut un salariu pe perioada de proba si apoi am negociat salariul definitiv.
        • 0 (0 voturi)    
          De ce 5000RON? (Marţi, 27 aprilie 2010, 8:40)

          Andrei [anonim] i-a raspuns lui Omu' de pe margine

          De ce sa-i dam unui profesor 5000 RON? De ce nu 5000 de euro? Sau 10000? Sau 100.000? In mediul privat intai muncesti si demonstrezi ca esti capabil si abia apoi esti recompensat cu mariri salariale. Ce propuneti dumneavoastra (intai sa marim salariile, apoi sa pretindem performanta) este o aberatie monstruoasa.
  • 0 (0 voturi)    
    Despre educatie (Miercuri, 21 aprilie 2010, 14:31)

    Lucian Banica [anonim]

    e de rau
    • 0 (0 voturi)    
      Din pacate aveti dreptate! (Miercuri, 21 aprilie 2010, 15:15)

      Carina [anonim] i-a raspuns lui Lucian Banica

      Domnule Vlaston,
      Din pacate aveti dreptate si nu vad cum s-ar putea schimba lucrurile. Am fost in Romania 10 ani profesor si sunt mama a 3 copii. Baietii ( care acum sunt ingineri IT in Belgia) mi-au spus de multe ori ca au facut scoala degeaba, tot ce au invatat au invatat singuri, muncind inca de studenti.
      Fiica noastra (15 ani) acum invata in Olanda- si suntem inca surprinsi de calitatea invatamantului de aici!
      Aici s-a inceput reforma invatamantului in 1957 si totul functioneaza pentru copii. Diferenta este incredibila!
      Din pacate sunt extrem de pesimista in legatura cu ce se intampla in Romania- in toata nebunia asta de greve si revendicari, nu am auzit niciodata ridicandu-se problema interesului copiilor. Este revoltator!

      Va doresc numai bine
  • 0 (0 voturi)    
    nu dezinformati! (Miercuri, 21 aprilie 2010, 14:42)

    un profesor [anonim]

    Sinteti obiectiv, dar tot ati strecurat o soparla: "4 luni de concediu platit". Sint in fapt 72 de zile lucratoare pe an. Cazurile prezentate si alte cateva asemanatoare sint singulare. In rest, se trudeste din greu ca sa se mai salveze ceva din prostia, dobitocenia si ignoranta pe care familia si mass-media au impregnat-o generatiei tinere. Cum ar fi sa luptati zilnic cu elevi care sfideaza deoarece aud acasa ca esti un amarat de profesor, care isi scurg efectiv secretiile cavitatilor nazale si bucale sub banca sau pe scaunul colegului pe care l-ai scos la tabla, care nu se spala si nu-si schimba hainele (fiindca nu au), care beau de la ora 8 fie o bere, fie vodca turnata peste cola (si rad in nas, ca "e voie sa bem suc dom' profesor, ce aveti cu noi?"), de la care iei lejer TBC, raie sau paduchi, care se manifesta sonor si grobian prin ragaieli, smircaieli si ragete? Si inca n-am epuizat decat 10% din ceea ce se intimpla la un grup scolar industrial oarecare. Pe masura ce urci scara scolilor cu pretentii, iesi din mizeria materiala a individului om aflat la adolescenta si intri in cea morala, impregnata de aceleasi familii.
    Si toata munca unui dascal oarecare, fie bun sau rau, se face pe o medie de 300-400 euro.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu dezinformez (Miercuri, 21 aprilie 2010, 15:47)

      Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui un profesor

      De la 36 de saptamani de scoala la 52 de saptamani cat are anul diferenta este de 16 saptamani, in care nu se face scoala. Cei care merg la examene primesc bani. Daca ii cheama directorii la scoala peste zilele de concediu, trec pe acolo, dar nu au ore.

      Exista si alte activitati, care intra in cele 40 de ore saptamanale din norma didactica (care este altceva decat norma de predare de 16-18 ore).
    • 0 (0 voturi)    
      Domnului cadru didactic scarbit (Miercuri, 21 aprilie 2010, 15:55)

      Domnul Trandafir [anonim] i-a raspuns lui un profesor

      Pai, domnule cadru didactic, daca sunteti atat de oripilat de copiii pe care ar trebui sa ii educati, de ce mai ocupati un scaun degeaba la scoala la care sunteti angajat bugetar ? Poate ca o activitate in natura v-ar scapa de toata aceasta oribila truda pe care o depuneti, plin de greata si dezgust, zi de zi si ceas de ceas, pentru educarea si propasirea tinerelor vlastare ale natiunii, asa ca poate ca v-ar avantaja un post in agricultura. In alta ordine dee ide: daca chiar asa se intampla cum apocaliptic descrieti dumneavoastra, in scolile din Romania, inseamna ca cei pusi sa educe si sa formeze elevii, n-au nicio legatura cu educatia si habar n-au despre pedagogie, psihologia copilului, etc. Sunteti o adunatura de indivizi apatici, plini de suficienta caracteritica oamenilor plini de sine, incapabili sa intelegeti care e rolul dumneavostra social si mai ales moral. Prin afirmatiile dumneavoastra nu faceti decat sa subliniati absoluta ncesitate privind reforma a ceea ce ar trebui sa fie invatamantul in Romania, si nu bataia de joc de azi, in care prima grija a cadrului didactic e banul, ban pentru care e dispus, prin tot felul de greve si manifestari bolsevice, sa sacrifice educatie, elevi, studenti, tot ceea ce ar trebui sa reprezinte principala sa grija. Si asta, tot pe banii nostri, umili contribuabili la Bugetul de Stat care va plateste salariile, chiar daca multi dintre dumneavoastra nu le meritati sub nicio forma.
      • 0 (0 voturi)    
        vai (Miercuri, 21 aprilie 2010, 18:48)

        student [anonim] i-a raspuns lui Domnul Trandafir

        o dar vai! am citit 2 propozitii din ce ati spus si deja m-am scarbit. dvs chiar n-ati calcat intr-o scoala in ultimii 5 ani sa vedeti care-i realitatea? nu e vorba de psihologia copilului sau altceva. e vorba de copii needucati, prost crescuti, rasfatati, care au acces nelimitat la internet unde gasesc toate porcariile(poze, videoclipuri etc) pe care le vor si care imita comportamentul celor pe care ii vad. e vina parintilor ca ei sunt prost crescuti si ca nu fac altceva decat sa se comporte ca niste salbatici. profesorul nu are rolul sa iti educe tie plodul necivilizat. e rolul tau ca parinte in cei 7 ani de-acasa. asa ca lasa aberatiile cu rolul moral si civic si pune mana pe o carte de psihologie sa-ti inveti copilul cums a se comporte in societate. asta in cazul in care nu este prea tarziu pt ai tai...
      • 0 (0 voturi)    
        unui trandafir cu spini... (Miercuri, 21 aprilie 2010, 19:45)

        ionica [anonim] i-a raspuns lui Domnul Trandafir

        Domnule Trandafir, nu mai cereti educatia la scoala, fara a face educatie acasa! E cumva scoala responsabila pentru 'cei sapte ani de acasa' ?!?
        Si, apropo, dvs mergeti de placere la servici, nu si pentru bani? Sigur sunteti un om deosebit, pentru care banii nu au nicio semnificatie... Toti romanii muncesc doar de placere, fara a le pasa de banii primiti, doar profesorii astia au atata nesimtire in ei...
  • 0 (0 voturi)    
    Invatamantul e la pamant (Miercuri, 21 aprilie 2010, 14:43)

    Cristian [anonim]

    Am terminat anul trecut Politehnica si ceea ce povesteste domnul Vlaston se muleaza exact peste situatia prin care am trecut si eu. Am avut parte de profesori cu grad de "Profesor" care nu veneau la ore si ii trimiteau pe cei mai tineri in locul lor, profesori care nu stiau cu ce se mananca tehnicile avansate pe care ar trebui sa le predea in cadrul cursului si care se rezumau la a preda acelasi curs pe care il predau de 20-30 de ani. Cel mai socant caz a fost cel in care un profesor mi-a marturisit ca lucrarile de laborator pe care le faceam la obiectul lui au fost concepute in anul 1982 de un profesor care intre timp a emigrat in SUA. Ceea ce se intampla in Politehnica este strigator la cer, o bataie de joc adusa studentilor, ne omoara cu discipline teoretice si indrumatoare de laborator tiparite inainte de 1980. Domnule Vlaston nu s-ar putea crea un portal, o pagina, in care sa semneze studentii si fostii studenti pentru sustinerea noii legi a educatiei si o pagina in care sa ne expunem liberi opiniile asupra acestui subiect pentru a fi facute publice mai apoi? Va multumesc.
    • 0 (0 voturi)    
      exista un protal (Miercuri, 21 aprilie 2010, 15:47)

      Gigel Militaru [anonim] i-a raspuns lui Cristian

      Cristian exista deja un astfel de portal, dedicat strict legii, pus la dispozitie de daniel funeriu la

      http://www.unpasinainte.edu.ro/
    • 0 (0 voturi)    
      Am retinut ideea (Miercuri, 21 aprilie 2010, 15:51)

      Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui Cristian

      Pana una alta trimiteti-mi mie materiale pe vlaston@yahoo.com si le public pe site-ul asociatiei www.educer.eu
  • 0 (0 voturi)    
    Am incercat in permanenta.... (Miercuri, 21 aprilie 2010, 14:55)

    Rescatorul [anonim]

    sa-mi inteleg colegii din sistemul de invatamant preuniversitar si sa le sprijin initiativele. Din pacate, aservirea sindicatelor din invatamant la cardasia antiromaneasca a PSD/PNL/PC si PRM, precum si la Realitatea-FNI (Vocea Moskovei 2) si Antenele-Felix, imi provoaca o greata iremediabila. Rusine! Ati distrus sistemul educational din aceasta tara, am ajuns mai rau decat pe vremea lui Ceausescu. Sunteti lipsiti de etica si profesionalism, nu va intereseaza decat interesele voastre meschine. Voi, nu aveti copii si nepoti? Cum le fauriti viitorul? Toata Europa si UE este procupata sa treaca de la cunostinte la competente, sa raspunda mai bine nevoilor prezentului si viitorului. Asta incearca si ministrul Funeriu si legea sa. Voi chiar nu vreti sa dati nimic de la voi? Daca nu va place in invatamant, plecati! Dar nu periclitati viitorul copiilor si nepotilor nostri, iresponsabililor! (Nu credeam sa ajung vreodata sa ma adresez astfel colegilor mei, dar si rabdarea mea are limite)
  • 0 (0 voturi)    
    Analiza eronata (Miercuri, 21 aprilie 2010, 14:55)

    Andrei-Liviu [anonim]

    Cu tot respectul pe care-l am pentru varsta dvs., cred ca ati facut o analiza eronata si v-ati oprit doar asupra "profitorilor cei mai feroce (...) din invatamantul superior" ceea ce este stupid.
    Invatamantul cuprinde educatori, invatatori, profesori de gimnaziu, liceu - universitarii nu reprezinta nici 10% din masa cadrelor didactice.
    Ca tot ati facut o lista cu sumele castigate de "dascali", va mai dau eu niste sume:
    - Vasile D., invatator cu gradul I, salariu de merit, peste 35 de ani vechime - 2100 ron
    - Elena D., invatator cu gradul I, peste 35 de ani vechime - 1800 ron.

    Se incadreaza si acestia doi in caracterizarea cretina facuta de dvs.? Isi apara si ei averile (apartament la bloc in mediul rural, logan chel luat in rate pe 7 ani) si salariile "ilegale"?
    • 0 (0 voturi)    
      salarii sunt mici (Miercuri, 21 aprilie 2010, 15:54)

      Gigel Militaru [anonim] i-a raspuns lui Andrei-Liviu

      Draga Andrei Liviu,

      salariile pe care le pomenti pentru invatatori sunt mizerabile pentru munca extrem, extrem de dificila pe care o au de facut. Ei nu isi apara 'salariile ilegale' ci trebuie luptat pentru salarii mai mari.

      In conditiile astea de criza mizerabila .... e greu de spus de unde sa vina banii. Noi am indicat o sursa prin care se fura enorm de multi bani de la buget: cumuluri ilegale care se scurg in buzunarele unei oligarhii. Din motivul asta am prezentat acele sume enorme. Ei pot fi directonati spre marirea salariile la baza: debutantii in sistem.

      Documentul Edu Cer va prezinta salarii de peste 5 000 Euro ale marilor rechini academici. Sunt si cei mai feroce contra legii, in frunte cu Andrei Marga. L-ati auzit pe Andrei Marga sa apere interese invatatorilor? NU, isi apara doar setea de putere si bani pe care a are o intreaga retea... din care fac parte si sefii de sindicat din pacate.
      • 0 (0 voturi)    
        salariile...sunt mici! (Miercuri, 21 aprilie 2010, 23:54)

        cucul [anonim] i-a raspuns lui Gigel Militaru

        Domnule Gigel,

        in conditiile in care nu stiti sa va exprimati corect, nu stiu ce pretentii am putea avea la...logica argumentatiei dvs!?
        Pe de o parte criticati recurgerea la greve de catre dascali iar pe de lata parte promovati ...caragialesc... lupta pt salarii mai mari! (si da-i si lupta!...)
        Pe de o parte e evident ca sunteti adeptul legii propuse de guvern iar pe de alta parte va intrebati, nedumerit, de unde sa vina banii... deci promovati o lege... nefundamentata pe principii economice!
        Apoi, ciudat pt aripa politica sub care e evident ca v-ati aciuit si care se pretinde ...antibolsevica, propuneti masuri de ...curata factura bolsevica: saluam de la "bogati"si sa dam la "saraci"!... Nu tu lege, nu tu viziune, nici macar o prioritate pe termen lung, in interesul national ci pur si simplu... vendeta impotriva adversarului politic care se intampla sa fie Andrei Marga... singurul vinovat pt situatia dezastruasa din invatamantul romanesc! :) Halal argumentatie!... Halal clarviziune si ... ca atare... halal sanse de reusita pt un asemenea proiect!... si din pacate... vai si amar de viitorul acestei tari pe care o condamnati - din incompetenta si din orbire politicianista - la zeci de ani de intuneric!... pt ca, lipsa educatiei, a unei educatii solide, condamna un popor la inapoiere, la starea de consumator perpetuu manipulabil si, ce e mai rau, dispensabil! Si, apropos, o educatie solida presupune in primul rand cunostinte care, de-abia apoi se pot constitui in competente, cu un efort suplimentar si in nici un caz prin substituire!
        In fine, fara a nega situatiile punctuale prezentate si care descriu o realitate muuult mai descurajanta prin amploarea pe care a luat-o fenomenul - cumul de functii peste orice limita fizica de sustinere a acestuia - prin prezentarea acestor situatii nu faceti decat sa ascundeti faptul ca fondul de salarii nu reprezinta nici macar o treime din bugetul ministerului! Unde se duc restul banilor nu ne spuneti, desi acole e buba
    • 0 (0 voturi)    
      ...SI NU PREA! (Miercuri, 21 aprilie 2010, 15:58)

      GAVRILACHE [anonim] i-a raspuns lui Andrei-Liviu

      Dle Liviu,
      de cand urmaresc problema educatiei (adica de cativa ani buni), n-am auzit pe nimeni sa fi afirmat ca profesorii din preuniversitara si invatatorii ar avea salarii mari! E drept, mai sunt unii care o dau inainte, desi stiu ca nu e adevarat, cu 4 luni de vacanta, cu trei ore de munca pe zi etc. Dar trebuie sa recunoasteti ca 6000 de euro net/luna este un salariu pe care nu-l merita aproape nimeni in Romania (cu atat mai putin cei enumerati in articol)! Este vorba doar de nesimtire, privilegii, gasti, presiune, egoism si lipsa de rusine! Chiar credeti ca dl. Vlaston se referea la Vasile D. si Elena D. ?
      • 0 (0 voturi)    
        ...si totusi! (Joi, 22 aprilie 2010, 0:12)

        cucul [anonim] i-a raspuns lui GAVRILACHE

        Pai tocmai asta e problema: in toate luarile de pozitie se scot in fata cazurile negative, care, in treacat fie spus, reprezinta corolarul politicii din educatie dusa de toate guvernele si parlamentel post-decembriste, dar nu se pomeneste un cuvant despre solutii viabile pt Vasile D si Elena D.! Si in felul acesta, eludand problemele acestora, adica a celor care intruchipeaza marea masa de educatori din sistem, se eludeaza de fapt problema de fond a invatamantului romanesc din ultimii 20 de ani, adica degradarea continua a sustinerii celor care fac educatia zi de zi, prin scaderea continua a veniturilor acestora! Practic, din 1990 incoace, salariile profesorilor (nu ma refer aici la cei incriminati in articol ci la V.D. si E.D!) au scazut la mai putin de 60%, in termeni reali! Sigur, e criza! dar criza n-are voie sa afecteze exact cele doua arii cele mai neglijate dupa 1990: educatia si sanatatea, dupa cum n-are voie sa afecteze achitarea datoriilor pe care statul le-a contractat si pe care le are de achitat fata de pensionari! Orice alt domeniu poate fi "vitregit"de resurse din cauza crizei, acestea insa nu! E absolut fals ca in perioada de criza trebuie sa ...investesti! Investesti daca ai ce, dupa ce iti platesti datoriile: fata de cei care te-au creditat o viata (pensionarii), fata de cei care te educa si care in acest fel te pregatesc pt viitor (dascalii) si respectiv fata de cei care te tin in viata si sanatos (medicii)... Cat despre aspectul marginal al gastilor, al salariilor nesimtite al privilegiilor... acestea sunt urmarea fireasca a poiliticii lipsite de viziune din ultimii douazeci de ani in domeniul educatiei...pt care nu sunt vinovati dascalii! Ei doar au suportat efectele acestei politici iar cei mai tupeisti s-au...adaptat la cadrul care li s-a impus!
        • 0 (0 voturi)    
          da, sustin legea! (Joi, 22 aprilie 2010, 9:05)

          Gigel Militaru [anonim] i-a raspuns lui cucul

          Da, sustin legea in forma propusa de domnul Funeriu! Este o legea moderna, europeana, care poate scoate universitatea romanesca din mainile grupurilor de putere care au acaparat-o!

          Legea are puncte tari perfect compatibile cu ce este in vest:
          - poate posturile de conducere sunt scoase la concurs public, asa cum sunt in toate marile universitati din lume
          - se desfinteaza "Catedra" -- ca loc in care incepe feudalizarea universitara.
          - se fac pensionari la 65 de ani asa cum e peste tot in Europa.
          - are prevederi antinepotism
          etc etc etc
  • 0 (0 voturi)    
    DE RAU, PUTIN ZIS! (Miercuri, 21 aprilie 2010, 15:06)

    GAVRILACHE [anonim]

    Sunt absolut de acord cu dvs. Mai mult, am constatat ca mare parte din profesorii adevarati sunt tineri, inca nu sunt titulari, nu iau spaga (mai mult, fac meditatii sambata, fara bani) etc. Pentru cei cativa pe care ii cunosc, relatia profesor-elev este una esentiala, respectul este reciproc si, poate unii or sa rada, lucrul acesta se vede in rezultatele copiilor si in atasamentul lor fata de respectivii profesori!
    In privinta veniturilor unor profesori universitari, remarca dlui Banica Lucian este una blanda! De rau e putin zis!
  • 0 (0 voturi)    
    puncte de suspans (Miercuri, 21 aprilie 2010, 15:28)

    Mircea Santimbreanu [anonim]

    Lucrurile care sunt discutate in acest articol sunt perfect adevarate.

    Intrebarile care apar sunt urmatoarele"

    1) Noua lege a educatiei nationale pe care o promovati va reusi sa schimbe toate aceste nereguli?
    Sau din anumite motive, pe care eu nu le cunosc in acest moment, sunteti partizanul acestei noi legi?

    2) Nu va reusi o noua "gasca" sa inlocuiasca o veche "gasca", scopul fiind acela de a avea acces la 'resurse'?
    Sustin acest lucru prin prisma puterii foarte mari pe care o va avea Ministerul Educatiei Nationale fata de Universitati, Minister care se cunoaste este controlat politic.
    • 0 (0 voturi)    
      N-am niciun motiv (Miercuri, 21 aprilie 2010, 15:56)

      Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui Mircea Santimbreanu

      Dar viitoarea lege prevede un control mai riguros al statului asupra edducatiei. Daca nu statul, atunci cine? Sigur ca e posibila si "gasca" ministrului. Dar da socoteala, in procesul democratic, prin motiuni de cenzura, prin demitere, sta in obiectivul presei si opiniei publice. Invers, rectorii si senatele univ., profesorii obisnuiti nu dau soscoteala nimaniu, niciodata. Asadar este o alegere in tre doua rele, a raului cel mai mic.
  • 0 (0 voturi)    
    True (Miercuri, 21 aprilie 2010, 17:08)

    Cristina [anonim]

    Ati uitat sa o mentionati pe decana Facultatii de Medicina Dentara Iasi- Norina Forna
  • 0 (0 voturi)    
    dezgustator (Miercuri, 21 aprilie 2010, 17:26)

    eryta [anonim]

    Imi este literalmente greata sa citesc asa ceva. Stimate domnule, sunt un profesor de 27 de ani, titular, care merge zi de zi la munca si isi tine TOATE orele. Stau la munca mai mult decat e necesar ca sa ajut institutia implicata in tot felul de proiecte, in care oamenii chiar muncesc. Elevii mei au promovabilitate de 100% la bac. Aproape fiecare ora e o lupta ca sa-i fac sa le placa materia, sa o invete cu placere, nu de teama notelor. Am devenit profesor din PASIUNE. Cunoasteti cuvantul? Sau obsesia oligarhiilor si a profitorilor v-a orbit? Dupa 5 ani de batjocura din partea a aproape tot ceea ce inseamna presa, guvern, etc, pot spune ca nu mai resimt decat scarba in fata acestui sistem si a unor oameni care isi permit sa scrie asa ceva. Va multumesc!
    • 0 (0 voturi)    
      "Profesorii adevarati" (Miercuri, 21 aprilie 2010, 17:44)

      Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui eryta

      Dv. faceti parte din paragraful referitor la "Profesorii adevarati"

      De ce va suparati? Cititi si restul postarilor si sa vedeti care este realitatea trista. Ca exista si insule de excelenta este adevarat. Dar este suficient?
  • 0 (0 voturi)    
    COPIATUL (Miercuri, 21 aprilie 2010, 18:16)

    marius [anonim]

    Din punctul meu de vedere ceam mai mare problema in momentul actual este COPIATUL ! (si inainte de '89 se copia pe rupte dar acum s-a depasit orice limita, copiatul a devenit o "arta")
    - lipseste societatea de repere si valori (nu mai stii daca cineva a copiat/plagiat sau merita aprecierea necesara)
    - toti vor sa copieze pentru ca niciodata nu se stie cat copiaza cei din jur si daca situatie este concurentiala iti iau locul
    - inverseaza valori
    - face inutila orice analiza a nivelului de cunostinte (am avea o mare surpriza daca intr-un an s-ar da BAC-ul pe bune)
    - nu se poate evalua capacitate si performata profesorilor
    - nimeni nu-si mai poate face o autoevaluare (elevul/studentul care doreste sa invete ceva nu mai stie daca a invatat suficient sau alti au copiat prea mult si sfarsesc prin a copia si el)
    - "modele" sunt cei care copiaza mai mult si cu cat mai multa nonsalanta
    ... etc.
    Efectele sunt vizibile iata doua exemple extreme:
    - incompetenta maxima in posturile de la stat;
    - fentarea regulior de circulatie( depasirea in zone interzise, ignorarea semaforului ... contestarea amenzi)

    Pe cand un articol despre copiat ?
    Pe langa alte beneficii ale noi legi nu se poate interzice explicit copiatul plus pedepsele(drastice) aferente? astfel cel care copiaza nu ar mai incalca doar un regulament intern sau o cutuma ci direct legea si pedeapsa ar fi pe masura nu la latitudinea un profesor 'prietenos'.
  • 0 (0 voturi)    
    salarii (Miercuri, 21 aprilie 2010, 18:38)

    Alex [anonim]

    Sunteti slab informat domnule Vlaston, rectorul ULBS din Sibiu castiga 15000 de euro ca de 2 ori cat prorectorii aceleiasi universitati
  • 0 (0 voturi)    
    prestatori de servicii (Miercuri, 21 aprilie 2010, 18:45)

    andi [anonim]

    un lucru ma deranjeaza, acela ca sunt vazut ca "prestator de servicii". Cu asta, si adaug "competentele", m-ati terminat, si dvs. si ministrul Funeriu. Uite din aceasta cauza nu vom ajunge nicaieri, pt. ca mergem pe un limbaj de lemn pedagogic, care suna frumos dar nu spune nimic. Cred ca trebuie sa ne intoarcem la bazele pedagogiei si atunci se vor vedea si efectele pozitive. In ce priveste argumentele generale de mai sus, sunt partial de acord. E clar ca sindicatele si rectorii doresc sa isi pastreze privilegiile, problema e ca vom cadea in cealalta extrema. Daca ramin la cheremul directorului sau al primarului, cine imi mai apara mie interesele? Ma refer la potentiale abuzuri? Dar la tineri de ce nu va ginditi? Ei sunt cel mai usor de supus la abuzuri, in perioada ce va urma. Credeti ca vom scapa asa usor de pile, relatii, discriminiari, bisericute? No way! Nu uitati ca traim in Ro si tarele astea sunt de sute de ani. La noi cine si-a facut treaba si nu a dorit sa intre in clanuri a fost mereu prost vazut. Vor urma niste ani grei, de degringolada, vom trai si vom vedea. Forme fara fond, la astea suntem cei mai buni.
  • 0 (0 voturi)    
    flimsy (Miercuri, 21 aprilie 2010, 19:04)

    crap [anonim]

    argumentatia. ori insulele de excelenta nu sunt suficiente, cum spuneti mai sus, ori scolile sunt bune si vor putea face fata cu succes la toate probleme ridicate de mutarea clasei a noua la generala, fara a-i dezavantaja pe cei buni. e ceva legat de logica aici, ori mi se pare mie.

    cat despre profitorii rapace a-i invatamantului, ce sa zic, unele sume sunt ridicole (de mici)! cam cat credeti e castigul unui rector afara? 50k, 100k? lejer poate trece de 200k, lejer.. cat despre cei ce aparent arata nenumarate case si alte 'autostrade' obtinute intr-un mod inexplicabil, asta e probabil apanajul dna sau parchetului national, probabil, nu are de-aface cu sistemul.. sau credeti ca afara nu-i mai prinde cu matza'n sac din cand in cand..

    va inversunati de pomana. asigurati-va ca standardele universitare sunt respectate, si se vor rezolva o multime de lucruri. cand spuneti fabricile de diplome practic murdariti la un loc jeguri provinciale fara discernamant cu institutii consacrate, care inca mentin un output de calitate. tot credeti ca schimbarile vor face si vor drege.. vor face pe naiba! daca societatea pe ansamblu nu se insanatoseste, daca economia nu se transforma sa ofere oportunitati si motivatii reale absolventilor, puteti sa treceti din transformare in transformare, ca tot acolo veti ajunge..

    ma amuza nespus cand spuneti ca suntem pusi la colt de evaluarile de afara.. de ani de zile ii pun lejer la colt pe multi specialisti din diferite colturi ale lumii.. am lucrat cu australieni, americani, japonezi, chinezi, indieni etc. sunt un produs clasic al sistemului de dinainte, ala 'imbacsit si prafuit' cum spunea cineva odata. da' ala care m-a invatat, zic eu, ca viata e o continua invatare, ca 'invatati, invatati, invatati' e exact ce se aplica afara, ca salamul cu soia e la mare cinste si se spune ca pestele ar fi bine sa'l mananci la fiecare masa.. :)) uaw! observati vreo inconsistenta aici intre ce e afara si asa zisa prostie a sistemului comunist?
  • 0 (0 voturi)    
    Manipulare! (Miercuri, 21 aprilie 2010, 19:40)

    b [anonim]

    Ma uit si eu la articolul 111 si vad ca are urmatorul continut
    ART. 111 - Durata maxima legala

    (1) Durata maxima legala a timpului de munca nu poate depasi 48 de ore pe saptamana, inclusiv orele suplimentare.

    (2) (modificat prin OUG 65/2005, reglementare modificata la randul ei prin Legea de aprobare 371/2005) Prin exceptie, durata timpului de munca, ce include si orele suplimentare, poate fi prelungita peste 48 de ore pe saptamana, cu conditia ca media orelor de munca, calculata pe o perioada de referinta de 3 luni calendaristice, sa nu depaseasca 48 de ore pe saptamana.

    (2_1) (introdus prin OUG 65/2005, reglementare modificata la randul ei prin Legea de aprobare 371/2005) Pentru anumite sectoare de activitate, unitati sau profesii stabilite prin contractul colectiv de munca unic la nivel national, se pot negocia, prin contractul colectiv de munca la nivel de ramura de activitate aplicabil, perioade de referinta mai mari de 3 luni, dar care sa nu depaseasca 12 luni.

    (2_2) (introdus prin OUG 65/2005) La stabilirea perioadelor de referinta prevazute la alin. (2) si (21) nu se iau in calcul durata concediului de odihna anual si situatiile de suspendare a contractului individual de munca.

    (3) (modificat prin OUG 65/2005) Prevederile alin. (1), (2) si (2_1) nu se aplica tinerilor care nu au implinit varsta de 18 ani .

    Cele 48 de ore de la 2) se refera la durata timpului de munca prestata la un angajator, nu in general, lucru evident intrucat scopul era evitarea exploatarii de catre un anagajator, nu ingradirea angajatului de a munci in mai multe locuri. Acestea fiind spuse, as intreba ce lege este incalcata prin respectivele cumuluri. Oricum, doar primul exemplu este e cumul, restul fiind doar averi sau salarii prea mari. Asadar, nu inteleg de ce ati mai facut apel la articolul ala. Poate doar ca sa manipulati?
    • 0 (0 voturi)    
      a cui e manipularea? (Joi, 22 aprilie 2010, 8:35)

      Gigel Militaru [anonim] i-a raspuns lui b

      "B", norma de munca (repet de MUNCA) a oricarui angajat cu norma intreaga intr-o institutie publica este de 8 ore pe zi, 40 de ore pe saptamina. Inclusiv pentru profesorii universitari cum sunt si eu. Asta e legea.

      Cei ce manipuleaza sunt 'profitorii" cind spun ca "norma" unui profesor universitar este de 6-8 ore pe saptamina! Asta e "norma didactica" de predare efectiva. La ea, pentru completare la cele 40 de ore se adauga alte ore care deriva din meserie: pregatirea cursurilor, evaluari, activitate de cercetare.

      In plus, legea permite sa faci cumul sau plata cu ora alte 8 ore suplimentare pe saptamina. Atit! Cei ce au norma de baza, intrega intr-o univerisitate, NU pot avea conform codului muncii jumate de norma cumul (adica alte 20 de ore pe saptamina) intr-un institut de cercetare sau alta universitate.

      Ori noi vorbim de cumuluri la 4-5 universitati! Nu doar primul exemplu e de cumul- ci majoritatea incepind cu judecatorii Curtii Constituionale din exemplu: care au cumul si la universitati (unde pun pariu ca nu au trecut sa iti tina cursurile ci isi trimit servitorii) si de unde iau salariu si de la CCR.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu e nici o manipulare (Joi, 22 aprilie 2010, 9:08)

      Badita Ion Sebastian [anonim] i-a raspuns lui b

      In drept este un principiu: Unde legea nu prevede nici interpretul nu trebuie sa o faca! Legea interzice durata de munca la mai mult de 48 ore pe saptamana, sigur cu exceptiile de la alineatul 2. Nu scrie nicaieri ca se refera la un singur angajator!
      Apoi daca nu va plac prevederile art. 111 din Codul Muncii ne putem duce la Directiva 2003/88/CE privind anumite aspecte ale organizarii timpului de lucru:

      Citim art. 6 din Directiva:

      "Timpul de lucru maxim saptamanal

      Statele membre iau masurile necesare pentru ca, in functie de necesitatile de protectie a sanatatii si securitatii lucratorilor:
      (a) timpul de lucru saptamanal sa fie limitat prin acte cu putere de lege si acte administrative sau prin conventii colective sau acorduri incheiate intre partenerii sociali;
      (b) timpul mediu de lucru pentru fiecare perioada de sapte zile, inclusiv orele suplimentare, sa nu depaseasca 48 de ore."
    • 0 (0 voturi)    
      Directiva 2003 a CE (Joi, 22 aprilie 2010, 9:34)

      Gigel Militaru [anonim] i-a raspuns lui b

      Directiva 2003/88/CE privind anumite aspecte ale organizarii timpului de lucru

      http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_9651/Directiva/2003/88/CE/privind/anumite/aspecte/ale/organizarii/timpului/de/lucru.html

      Articolul 6

      Timpul de lucru maxim saptamanal
      Statele membre iau masurile necesare pentru ca, in functie de necesitatile de protectie a sanatatii si securitatii lucratorilor:

      (a) timpul de lucru saptamanal sa fie limitat prin acte cu putere de lege si acte administrative sau prin conventii colective sau acorduri incheiate intre partenerii sociali;

      (b) timpul mediu de lucru pentru fiecare perioada de sapte zile, inclusiv orele suplimentare, sa nu depaseasca 48 de ore.
  • 0 (0 voturi)    
    evident (Miercuri, 21 aprilie 2010, 20:07)

    razvan [anonim]

    E usor a spune ca un profesor bun ar trebui sa isi faca munca din pasiune si dragoste pentru copii. La inceput asa a fost, dar odata ce m-am mutat in chirie, sa am si eu o viata a mea, si in loc sa ma gandesc acasa ce am de facut pentru a doua zi ca lectiile sa fie mai interesante, am inceput sa ma gandesc cum sa imi platesc chiria si daca am bani de mancare pe luna in curs...se cam schimba lucrurile.
    Astfel, nu voi inceta niciodata sa militez pentru o marire a salariilor in invatamant. Mie mi se pare o chestiune de subzistenta. Desi imi place ceea ce fac, sper sa imi gasesc alt job pana nu e prea tarziu.
  • 0 (0 voturi)    
    Cruciada partial exagerata (Miercuri, 21 aprilie 2010, 21:01)

    AndreiT [anonim]

    Ca de obicei vlaston prezinta doar anumite aspecte, care ii convin. Se pune si intrebarea, de ce e atat de activ acest om? Adevarul e ca la urma urmei nu a fost decat un profesor de liceu, care nu cunoaste din interior lumea universitara. Sunt absolut de acord ca nu e normal ca niste profesori univ. sa adune averile de mii de euro/luna din exemplele date (daca or fi adevarate, si nu doar propaganda...) Sunt de acord si cu monitorizarea mai stricta a univ. private care au scapat de sub contriol, si fac afaceri de zeci de miloane de euro/an!
    Pe de alta parte nu imi plac generalizarile nefondate si nu sunt de acord cu aprecierile gen "profesorii nu isi tin orele", sau "profesorii trateaza cu indiferenta pe studenti", etc. Are mr. vaston date sigure si corecte statistice pe tara, sau vb. doar din auzite? De unde stie el ca profesorii nu isi tin orele? Si cum poate spune , dupa cum a afirmat intr-un alt mesaj, ca cercetarea tb. sa fie finantata de mediul privat...In nicio tara normala, cercetarea fundamentala nu e sprijinita de privat decat f. putin; e finantata de stat (si inca f. bine). Pacat ca se incearca o cruciada (bazata pe anumite realitati de altfel) dar care exagereaza si nu ia in calcul toate variabilele sistemului. Ar tb. ca deciziile din sistem sa se ia de un grup suf. de mare de oameni de valoare certa, profesori univ., academicieni, etc. cu publicatii recunoscute international, care sa studieze in detaliu, cu mintea limpede si fara excese partinice, toate aspectele sistemului de inv. si cercetare.
    • 0 (0 voturi)    
      Calitatea domnului Vlaston (Joi, 22 aprilie 2010, 9:52)

      Badita Ion Sebastian [anonim] i-a raspuns lui AndreiT

      Domnul Vlaston vorbeste in calitatea de presedinte al Asociatiei EDU CER.

      Faptul ca este profesor de liceu nu are nici o relevanta atata timp cat sustine pozitia EDU CER, asociatie care are ca membrii, numerosi universitari (aproximativ 80% din membrii EDU CER sunt profesori universitari).
      • 0 (0 voturi)    
        Asta e "calitatea"?.. (Joi, 22 aprilie 2010, 22:35)

        Doru [anonim] i-a raspuns lui Badita Ion Sebastian

        Domnule, simplul fapt de a fi presedinte al unei asociatii, care poate fi o asociatie fantoma, nu e suficient.
        Unde e lista cu membrii acestei asociatii?...Oare participa ei activ la definitivarea pozitiilor educer, prin vot? de unde stiti ca 80% din ei sunt profesori univ.?...Cine ia atunci deciziile educer in ceea ce priveste inv. sup., daca ziceti ca sunt altii? suntem satui de vorbe. A nu se intelege de aici ca iau apararea profitorilor sistemului, dar nu mi se par normale niste exagerari si generalizari nefondate. Nu cumva e doar o reglare de conturi?....
  • 0 (0 voturi)    
    adevar pe jumatate... (Joi, 22 aprilie 2010, 10:33)

    Stev3 [anonim]

    Noua lege a invatamantului este o lege proasta, fara viziune. Fumeriu tot vorbeste de calitate, de perspective si de integrare europeana/modniala a invatamantului romanesc... numai ca nimic nu se vede in proiectul de lege!

    Daca Funeraru ar vrea intr-adevar reforma in invatamant schimba de ex. sistemul de desemnare a conducatorilor de doctorat. In loc de profesori universitari si CP-I (in mare niste nulitati) ar da sansa tinerilor cu vizibilitate internationala. Ai titlul de doctor? Ai ISI-ri? Ai IF cumulat? Ai citari ISI? Ai sub 30 de ani? Nu e o problema! Poti fi conducator de doctorat! Adica asa ar fi normal.... Asa se face in UE si in tarile civilizate, care au universitati in topul 500!
  • 0 (0 voturi)    
    cine ? (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 12:12)

    justice [anonim]

    Am cautat (Scopus) sa vad ce realizari are acest autor, care este presedinte Edu Cer (ce o fi asta ?) si care critica in stinga si dreapta, dar mai ales la "baza si la centru", "salariile nesimtite" (ca sa citez un clasic !). Rezultatul este urmatorul:

    No authors were found matching your request.

    Evident, cu parerea se poate da. Cred insa ca trebuie sa o faca cei indreptatiti. Ei exista ! Sper ca vor iesi la suprafata, dupa ce se va scapa de "ciuma portocalie".
  • 0 (0 voturi)    
    Calculator de salarii online (Marţi, 10 august 2010, 16:14)

    Toma Veronica [anonim]

    Va pot recomanda un CALCULATOR DE SALARII foarte util, cu urmatoarele caracteristici:

    * este ONLINE si poate fi accesat oricand, de pe orice calculator conectat la Internet;
    * afiseaza CONTRIBUTIILE angajatorului precum si pe cele ale salariatului catre bugetul de stat;
    * afiseaza FORMULELE de calcul si PROCENTELE pentru fiecare tip de contributie in parte;
    * calculeaza salariul NET (salariul in mana) si cel COMPLET (salariul suportat de angajator), pornind de la cel BRUT (salariul din contractul de munca);
    * calculeaza salariul BRUT si cel COMPLET, pornind de la cel NET;
    * calculeaza salariul BRUT si cel NET, pornind de la cel COMPLET;
    * este ACTUALIZAT si IMBUNATATIT in mod constant.

    Il gasiti pe situl Contabilizat.ro!
    (http://www.contabilizat.ro/calculator_de_salarii.html)


TOP5

Ultimele
stiri
    Nu există niciun articol deocamdată în această categorie

FORUM

Ultimele
discutii