Primele rezultate la examenul de bacalaureat 2010

de Stefan Vlaston CampusNews

Luni, 5 iulie 2010, 18:36    NEWS | OPINII

Print YM E-mail Mai mare| Mai mic Comentarii

Nu s-au postat pe site-ul oficial toate  rezultatele de la examenul de Bacalaureat 2010, dar cateva concluzii se pot degaja din navigarea pe rapoartele din judete. Prima concluzie este ca procentele de promovare sunt mai mici decat in anii trecuti, (ajungand in Bucuresti la 59%), o cadere medie de 10-15 puncte procentuale la nivel de tara.

Explicatia rezulta dintr-un cumul de factori. Cel mai important este acela ca notele de la examenele orale si de la sport nu si-au mai adus contributia “consistenta” la media generala, care trebuie sa fie mai mare sau egala cu 6, pentru promovare. Sa iei 9 sau 10 la sport era extrem de simplu, mai ales ca era o proba care nu lasa “urme”, deci nu putea fi verificata.

A doua explicatie rezida, probabil,  din faptul ca au fost mai putini profesorii care sa se preteze la conivente pentru fraudarea examenului. Indiferent daca era sau nu vorba de coruptie. Totusi, daca studiem listele cu rezultatele, in ordine alfabetica, sesizam usor diferenta intre clasele in care s-a copiat, fata de cele in care profesorii n-au permis frauda. Altfel nu se explica cum la o disciplina, matematica de exemplu, sunt “secvente” de 15-20 de elevi care au toti note de 2, 3, 4, iar in secventa imediat urmatoare toti elevii au 6, 7, 8.

Oricum, diferentele de zeci de puncte procentuale la promovare intre judete,  nu se pot explica statistic, pentru ca e vorba de zeci de mii de elevi si se aplica legea numerelor mari.

Exista judete in care s-a instalat o adevarata “cultura” a fraudei, inregistrand an de an procente de promovare uriase. Iata judetul Mehedinti, anul trecut a avut 99% procent de promovare, anul acesta “doar” 82%!

La polul opus judetul Galati, care anul trecut a avut procent de promovare 59%, anul acesta 50%. Ce diferente sa fie intre 2 judete dunarene, care sa provoace “salturi” de 30-40 puncte procentuale, la promovare, cand e vorba de mii de elevi? 
Exista apoi licee din localitati rurale, cu procente de promovare de 98-100%! 

Fara sa fac un proces de intentie, merita totusi efectuat un control post factum, o recorectare a tezelor de la cateva licee din aceasta categorie. Aceasta verificare a fost mereu promisa, niciodata realizata. Chiar daca nu vor exista teze xeroxate, cum s-a intamplat la Cluj, e foarte usor sa demonstrezi ca tezele sunt identice, chiar daca scrise de persoane diferite. Este provocarea la care trebuie  sa raspunda acum ministrul Funeriu. Inclusiv pentru sanctiunile pe care le va impune, in calitate de ministru care doreste reinstaurarea corectitudinii la examenele nationale.

Iata cateva rezultate:

Procente de promovare pe judete: Mehedinti-82%, Olt-79%, Constanta-79%, Bucuresti-59%, Dolj-65%, Calarasi-50%, Galati-50%.

Procente de promovare pe licee: Liceul Teoretic Gomoiu, Vanju Mare-98%(!), Liceul Brancusi, Baia de Arama-92%, Liceul Halanga-96%(!), toate din Mehedinti. Liceul din Ciorogarla-76%, Liceul din Buftea-78%, ambele din Ilfov. 

Concluziile finale, abia cand se vor definitiva rapoartele, inclusiv dupa solutionarea contestatiilor.
Citeste mai multe despre     |   |   |   |   |   |   |   |   | 

  
2766 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    mai este un factor de care trebuie tinut seama (Luni, 5 iulie 2010, 19:37)

    Minnie [anonim]

    Un factor pe care nu l-ati amintit, dar care si-a pus amprenta pe promovabilitatea din anii trecuti.

    Tineti dumneavoastra minte ca in anii trecuti se postau pe internet subiectele de bac? Va aduceti aminte ca, in maxim o luna de cand apareau subiectele, apareau si culegeri cu rezolvari? Acele carti erau memorate de elevi, in cazul in care nu stiau cum se rezolva un exercitiu sau altul. Ma refer acum la cazul cel mai cuminte, in care copiii nu copiau pur si simplu din carte rezolvarile. Si-atunci, cum sa nu fi fost promovari record?

    Puteti face un studiu comparativ, cu cat a crescut rata de promovabilitate in anii in care subiectele erau 'la liber' pe net. Pentru ca in acei ani, bacalaureatul nu reprezenta o testare a cunostintelor, ci a capacitatii de memorare. Au fost niste ani anormali, daca vreti.

    Iar daca vreti o comparatie normala, faceti-o, va rog, cu anii in care subiectele nu au fost anuntate din timp.
    • 0 (0 voturi)    
      bac 2010 (Luni, 5 iulie 2010, 21:17)

      insp [anonim] i-a raspuns lui Minnie

      Presa continua sa bata campii, ca Funeriu este de vina: a propos, Dl Funeriu a dat examen?! Rezultatele reale sunt si mai slabe: realitatea crunta este ca, educati de o mass-media ce scoate zilnic in prim-plan vipuri politice sau zis-artistice, cei mai multi tineri, tupeisti si amagiti de iluzia unei societati de consum, nu mai dau doi bani pe meserie, darmite pe cultura. Ma tem ca , in bunul stil autohton, sa trecem in urmatoarea sesiune in extrema cealalta, ca dupa sesiunea din 98. Domnul Ministru ar fi bine sa fie perseverent, iar cadrele didactice sa-si dea seama ca numai o imagine reala a examenelor nationale le poate reda demnitatea. Tot ce este procent judetean peste 80% trebuie sa dea de gandit.
    • 0 (0 voturi)    
      Subiecte pe net (Luni, 5 iulie 2010, 23:23)

      Vlaston Stefan [utilizator] i-a raspuns lui Minnie

      Nu se puteau memora. La mate, de ex., existau 1800 de subpuncte. Cum sa le tii minte pe toate?
      In schimb, aveam o cantitate FINITA de materie. Elevii parcurgeau variantele de pe net, in ideea ca o sa le cada una dintre ele. Acum tot dupa acelea ne pregatim si bine facem. Altfel, pare a fi un sac fara fund, o cantitate infinita de posibilitati, cu care nu-si bate nimeni capul, in ideea ca oricum nu e sigur ca-mi pica ce invat. Asta-i avantajul subiectelor pe net.
      • 0 (0 voturi)    
        partial de acord (Marţi, 6 iulie 2010, 19:17)

        Minnie [utilizator] i-a raspuns lui Vlaston Stefan

        Nu avea rost sa se memoreze un exercitiu de dificultate redusa, dar cele de dificultate mai crescuta, da. Pe bune, stiu cazuri cand fie s-au memorat rezolvarile mai... 'speciale', fie pur si simplu s-a copiat din cartea cu rezolvari.

        S-a ajuns astfel la subiecte rezolvate bine dar fara ca elevii sa aibe cu adevarat capacitatea de a le rezolva. Pana la urma, tot un soi de 'trisat', la fel cu 'copiatul' sau 'mita'.
    • 0 (0 voturi)    
      Mita in scoli ... (Luni, 5 iulie 2010, 23:42)

      zoe [anonim] i-a raspuns lui Minnie

      1000 eur spaga pt intrarea in clasa 1 la o faimoasa scoala din Bucuresti!!! Ca locatie, f aproape de biroul dlui Funeriu.

      Pe cand o vizita la dna directoare? Nu sunt "concursuri" de admitere, ci se vorbeste doar de dosarele "domnului primar", dosarele "domnului de la Inspectorat" si tot asa.

      De ce nu se sesizeaza nimeni?
    • 0 (0 voturi)    
      Alt factor (Marţi, 6 iulie 2010, 1:08)

      vasilica [anonim] i-a raspuns lui Minnie

      Exista un factor care este foarte real si important dar nu se poate tine seama, sa presupunem ca nimeni nu copiaza, notele ar reflecta ce au scris elevii pe hartie, dar in nici un caz nu premiaza corect efortul lor. Oamenii se nasc cu un IQ genetic, efortul il poate modifica foarte putin, deci daca un elev cu 87 IQ daca ia o nota medie, a muncit enorm de mult, in schimb unul cu 130 chiar si fara sa invete poate lua o nota medie. Ati auzit de cazuri rare de elevi care iau note mari doar cu ce inteleg din clasa? si elevi slabi care stau multe ore sa invete si apoi abia trec.
  • 0 (0 voturi)    
    tot s-a copiat (Luni, 5 iulie 2010, 21:03)

    marius [anonim]

    si eu sunt convins ca s-a mai copiat. Chiar la licee mari, unde prea toata lumea promoveaza, de la valdica la opinca, desi stim cu totii ca si pe la astfel de licee exista copii care nu se prea omoara cu cartea (ba unii se lupta din greu cu prafuri, cluburi etc., in special cei de bani gata). Si totusi acolo avem promovare 100%!!! Cei mai loviti sunt cei de la tehnice. Aici, nemaifiind subiectele cunoscute de pe net, nu s-a mai reusit nimic. Chiar si daca ii ajutau profesorii, tot nu iesea mare lucru. Se fac acolo tot felul de obiecte tehnice inutile, consuma orarul degeaba.
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Luni, 5 iulie 2010, 21:58)

    Aph [anonim]

    Asa cum am mai spus-o si pe un alt forum, un grad de promovabilitate mai mic de 80% denota reale probleme cu sistemul de invatamant. Nu ma refer la Bacalaureat, acesta ar trebui sa testeze elevii la un nivel mediu iar daca e altfel atunci sistemul il consider aberant. Atunci cand un elev ajunge la sfarsitul clasei a XII-a si nu stie o iota matematica, este vina cadrelor didactice, indiferent ca elevul frecventa cluburi, se droga s.a.m.d. Un astfel de elev nu trebuia sa ajunga in clasa a XII-lea, de ce nu a ramas corigent sau repetent cand inca mai putea fi salvat? Se va transforma un astfel de elev daca va repeta Bacalaureatul de 2 sau de 10 ori pana il promoveaza?

    Si, de curiozitate, care este numarul de elevi care repeta anul comparativ cu "inainte de '89"? Fiindca pe vremea mea, 1-2 colegi ramaneau repetenti in fiecare an iar asta se intampla la o scoala destul de serioasa din Bucuresti...
  • 0 (0 voturi)    
    Despre inconsistenta unor opinii! (Marţi, 6 iulie 2010, 0:48)

    ov [anonim]

    Am retinut remarca "Exista apoi licee din localitati rurale, cu procente de promovare de 98-100%!"

    Dle Vlaston, ati sustinut cu tarie ideea ca mutarea clasei a 9-a de la liceu rezolva o problema a invatamantului romanesc! Si aceasta in special datorita abandonului scolar din mediul rural, care sa aibe cauze economice! Dar daca Dvs nu aveti incredere in capacitatea liceelor din mediul rural, de ce aveti o asa incredere in masura mutarii clasei a 9-a in scolile generale din acelasi mediu rural, care sa rezolve problema abandonului scolar?

    Imi cer scuze daca interpretarea mea este una dura, dar marturisesc ca o asemenea masura (ma refer la mutarea clasei a 9-a in scoala generala) nu va face decat "sa ascunda gunoiul sub pres" si sa cosmetizeze statisticile, nu sa imbunatateasca nivelul de fond al educatiei!

    Tragedia invatamantului nostru din ultimii ani este dorinta multora de a schimba lucrurile in fel si chip, crezand ca fac un bine, fara sa constate o evidenta: educatia este un sistem cu raspuns lent, in care o masura luata acum da un efect dupa multi ani! In cazul fericit numai 5-6 ani, dar de multe ori abia dupa 10-12 ani! Si asta din cauza ca subiectii sunt niste copii care parcurg un ciclu educational lung, incomparabil mai lung decat orizontul de asteptare al unor decidenti, de multe ori mediocri!
    • 0 (0 voturi)    
      E vorba (Marţi, 6 iulie 2010, 13:58)

      Vlaston Stefan [utilizator] i-a raspuns lui ov

      De scoala genarala, care inseamna ca fiecare sa invete cat poate, cat mai mult, fara "sanctiune" la iesiere. Bacul e deja altceva, iti da dreptul la facultate.

      Sigur ca pana la urma trebuie rezolvat ansamblul, doar cu masuri secventiale nu reusim nimic.
  • 0 (0 voturi)    
    cateva precizari... (Joi, 8 iulie 2010, 9:11)

    Mihaela Prajinariu [anonim]

    http://www.stiri.botosani.ro/stire/21281/Ancheta+privind+comisia+de+bacalaureat+de+la+Economic%2C+in+plina+desfasurare%21.html
    Ma numesc Mihaela Prajinariu si imi pare rau ca folositi in articolul dumneavoastra informatii lansate in presa fara a fi verificate. Va respect punctul de vedere, dar v-as ruga sa nu-mi folositi numele decat dupa ce v-ati asigurat ca lucrurile stau chiar asa. Nu sunt cercetata penal, nu am fost implicata in evenimentele din culisele acestui bacalaureat si nu am avut decat nesansa sa fiu numita vicepresedinte la momentul nepotrivit, in locul nepotrivit. Va doresc mult succes! Cu deosebit respect, prof. dr. Mihaela Prajinariu


TOP5

Ultimele
stiri
    Nu există niciun articol deocamdată în această categorie

FORUM

Ultimele
discutii