Stefan Vlaston
Foto: Arhiva personala

Jumatati de masura in restructurarea bugetara

de Stefan Vlaston CampusNews

Vineri, 23 iulie 2010, 15:03    NEWS | OPINII

Print YM E-mail Mai mare| Mai mic Comentarii

Tocmai ce s-a anuntat comasarea directiilor judetene pentru tineret si sport, operatiune care ar conduce la diponibilizari. Intr-o societate normala prima intrebare este la ce sunt utile astfel de directii, fie ele si comasate.

Adevarul este ca reprezinta ramasite ale statului comunist, care conducea si controla totul, de la sport, la tineret, sindicate, asociatii de femei, de pioneri, de utecisti, de barbati, de absolut orice.

Tinerii stau in scoala pana la 16-18 ani, cand fac si sport scolar. Apoi exista cluburi sportive scolare, in subordinea Ministerului Educatiei si finantate de bugetul de stat. Exista federatii nationale pe sporturi, avand finantare, cel putin partiala, tot de la stat.

Majoritatea absolventilor de liceu merg in invatamantul superior unde au de asemeni structuri ale sportului universitar, uneori chiar cluburi cu dotari in toata regula.

Si atunci, cu ce se ocupa astfel de directii judetene? Nimeni nu stie exact. Isi fac un plan de activitate, organizeaza o campanie doua pe an, de genul celei in care Monica Iacob Ridzi a inchiriat o scena cu 70.000 de euro. In rest, bazin de functii publice pentru clientele de partid. Locuri unde isi plaseaza activistii rubedeniile. Sinecuri pentru trantorii de partid.

Plus baza materiala, uneori consistenta, pe care o inchiriaza pe bani frumosi. Unde se duc banii pe chirii? Nimeni nu stie.

Tinerii zilelor noastre nu au nevoie de « organizarea » statului. Invers, statul ar avea nevoie de o organizare tinereasca, dinamica, inovatoare, pe care i-ar asigura-o managerii tineri.

Este cel putin curios cum un ministru tanar, Daniel Funeriu, umblat prin multe tari, s-a lasat pacalit de activistii de partid si n-a luat masura desfiintarii, pur si simplu, a unor astfel de structuri anacronice, provenite din comunism.

Cu astfel de exemple si multe altele, actualul guvern demonstreaza ca nu stie, nu vrea si nu poate sa mearga pana la capat cu restructurarea bugetara. Ca inca este prizonierul clientelei politice. Ca nu face ce trebuie pentru tara, cum in repetate randuri clameaza premierul Emil Boc.

Corect ar fi sa spuna: ce trebuie pentru tara, dar si pentru clientela de partid.​
1261 vizualizări
  • +1 (1 vot)    
    Aveti dreptate (Vineri, 23 iulie 2010, 16:42)

    Scippio [anonim]

    Aveti perfecta dreptate Dle Vlaston. Aceste structuri nu reprezinta decat niste anacronisme. Dupa parerea mea la fel sunt Directiile de sanatate publica judetene sau cum se mai cheama acum si in general tot felul de comitete si comitii bugetare judetene car nu-si mai au niciun rost intr-o tara democartica
  • -1 (1 vot)    
    Tineretul si-a gasit purtatorul de cuvant (Vineri, 23 iulie 2010, 16:50)

    DanBruma [anonim]

    @Vlaston: Spuneti: "Tinerii zilelor noastre nu au nevoie de « organizarea » statului." Sunteti cumva purtatorul de cuvant al tineretului de astazi al RO? Cine va lua in seama ce spuneti? Sa vorbeasca tineretul, d-le Vlaston, ca doar nu are prune in gura. Sau are?
  • +1 (1 vot)    
    Naivitate... (Vineri, 23 iulie 2010, 16:54)

    Gigi [anonim]

    Domnule Vlaston, ministrul Funeriu a avut nevoie de doamna Badea ca sufleor ca sa spuna ca este ilegal sa incerce ceva impotriva grevelor din invatamant, nu poate decat sa le monitorizeze si ca elevii trebuie sa mearga la scoala daca nu sunt anuntati altfel de conducerea scolii.

    Il acuzati de competenta manageriala de pomana. Mai mult ... incurcati experienta stiintifica in cercetare (chiar si la cel mai inalt nivel) cu experienta organizatorica.

    Acum sincer ... il vedeti pe dl Funeriu capabil sa se uite pe o organigrama si sa intrebe (consilier, secretar de stat etc) ... "astia cu ce se ocupa?". Eu sincer nu ...
  • 0 (0 voturi)    
    Ce s-a intamplat? (Vineri, 23 iulie 2010, 17:02)

    Dan Patrascu [anonim]

    Ce s-a intamplat cu dvs. dle. Vlaston? Pana acum scriati elogii clasei dirigente. Salut oricum aceasta schimbare de atitudine. Sper sa se perpetueze!
  • 0 (0 voturi)    
    inainte era mai bine (Vineri, 23 iulie 2010, 17:56)

    io [anonim]

    era un singur minister, al educatiei, tineretului si sportului.
    si era mai bine asa, sportul face parte din educatie.
    dealtfel i se si spune "educatie fizica".
    iar sportul de performanta ar fi cam echivalentul olimpiadelor scolare.
  • 0 (0 voturi)    
    manipulare (Vineri, 23 iulie 2010, 18:38)

    adolf [anonim]

    Dom' vlaston, cum de va sarit din schema manipularea grosolana a IPP Un pic de indignare, ce naiba!
  • 0 (0 voturi)    
    Raspunsul l-ati dat (Vineri, 23 iulie 2010, 18:51)

    stefan [anonim]

    "Adevarul este ca reprezinta ramasite ale statului comunist, care conducea si controla totul, de la sport, la tineret, sindicate, asociatii de femei, de pioneri, de utecisti, de barbati, de absolut orice."

    In aceasta fraza aveti dat raspunsul. Chiar daca au trecut 20 de ani. Chiar si noii politicieni sunt o copie fidela (ca sa nu spun clona) a activistilor de partid din acele vremuri.
    Iar oamenii inca mai poarta acele tare.
    Este enorm de greu.
    Ministrul Funeriu are un atu pe care inca nu-l valorifica. Din CV reiese ca a locuit in late tari, deci a platit impozite acolo, a cunoscut societatile unde a stat cu bune si cu rele. Spre deosebire de politicienii care se duc in vizite si concedii in alte parti.
    In mod normal ar trebui sa aiba niste idei. Iar daca nu sunt acceptate exista DEMISIA DE ONOARE.

    Din pacate postu de Ministru al Educatiei si INvatamantului nu e prea important in Ro. Este o a cincea roata la caruta. El poate crea in timp o elita de o certa valoare si cu alte puncte de vedere, ceea ce contravine total elitelor de azi.
    Cum ar fi ca in loc de subventii pentru caldura, corn, lapte si mere, ajutoare si tot felul de pomeni ar fi niste venituri decente pentru toti in asa fel incit sa poti plati factura de utilitati, sa dai tu copilului marul cornul sau laptele ce-l doresti.
    Hm! Oamenii ar fi mult mai independenti, adica ar incepe sa fie preocupati de altele, cum ar fi: cum se cheltuie banii-si sa puna intrebari multe si des peste tot; cum se poate imbogati X sau y in perioada cind a fost parlamentar sau consilier; sa ia la rost pe toti neavenitii de prin birouri si care plimba hirtiile de colo-colo asteptind mita...
    Exact cum mai spuneam nu de multe ori, ce-ar fi daca la scoala nu profesorul vine la clasa, ci clasa vine la profesor???
  • +1 (1 vot)    
    @Dan Bruma (Vineri, 23 iulie 2010, 19:08)

    Vlaston Stefan [utilizator]

    Dar dv, dv in numele cui combateti?
  • +1 (1 vot)    
    @Gigi (Vineri, 23 iulie 2010, 19:11)

    Vlaston Stefan [utilizator]

    Din pacate, aceia care sustin ca Boc a scapat caii in papusoi, au dreptate
  • 0 (0 voturi)    
    raspuns (Vineri, 23 iulie 2010, 20:15)

    shade [anonim]

    [...]curios cum un ministru tanar, Daniel Funeriu, [...] n-a luat masura desfiintarii, pur si simplu, a unor astfel de structuri [...]

    Mi-as permite sa va raspund, d-le Vlaston; institutiile statului sunt infiintate in urma adoptarii unor legi (de catre Parlament). Atata timp cat acestea nu sunt abrogate (tot de catre Parlament) nu se pot pur si simplu desfiinta institutiile de care fac vorbire. In cazul nostru este vorba de Legea nr. 69/28-04-2000.
  • 0 (0 voturi)    
    @shade (Sâmbătă, 24 iulie 2010, 8:06)

    Vlaston Stefan [utilizator]

    Si comasarea tot prin lege se face s-au s-a facut. Asa ca...
  • +1 (1 vot)    
    Desfiintarea institutiilor de tip ...Trântor (Duminică, 25 iulie 2010, 16:06)

    Criss [anonim]

    Îi dau dreptate lui Scippio și implicit dumneavoastră și, de aceea, mi-am permis să dau link-uri pentru aceste 2 articole pe blogul meu: http://educatia.wordpress.com.
    Această restructurare se face oricum fără cap și fără un minim bun simț dacă primarii și prefecții au înțeles că actorii și muzicienii se încadrează la personal administrativ numai bun de concediat. Adică o situație aberantă în care s-ar desființa: teatre de operă, balet sau dramă, filarmonici și probabil și muzee. Până și Ceaușescu înființa (sigur cu alte scopuri) astfel de instituții iar o ordonanță de azi le desființează.


PARTENERI