Stefan Vlaston
Foto: Arhiva personala

​Bilantul ministrului Daniel Funeriu

de Stefan Vlaston CampusNews

Vineri, 27 august 2010, 9:13    NEWS | OPINII

Print YM E-mail Mai mare| Mai mic Comentarii

Avand in vedere eventuala remaniere de la 1 septembrie, incercam sa punem la dispozitia evaluatorilor un bilant al activitatii ministrilor, sub forma unei analize swot, urmata de recomandari pentru optimizarea activitatii in perioada urmatoare.

Bile albe
  • Realizarea proiectului Legii Educatiei Nationale. Este un proiect bun in proportie de 85-90%, prin preluarea majoritatii solutiilor propuse de comisia prezidentiala condusa de Mircea Miclea. Masurile antinepotism, antiplagiat, limitarea numarului de norme in invatamantul universitar, pensionarea obligatorie la 65 de ani, suspendarea rectorilor de catre ministru, descentralizarea in invatamantul preuniversitar a managementului, finantarii, curriculei si a recrutarii resursei umane sunt optiuni strategice de maxima importanta. S-au realizat numeroase dezbateri publice, inclusiv cu sindicatele, cu asociatiile interesate, cu studenti, elevi si parinti.
  • Stapanirea fenomenului sindical. In ciuda anuntatelor scaderi de salarii, n-au avut loc greve de amploare, anul scolar si examenele de absolvire s-au incheiat cu bine, fara mari sincope.
  • Nu s-au mai intamplat scurgeri de informatii de la comisiile centrale de elaborare a subiectelor de examen, aproape nelipsite in anii trecuti.
  • Rezolvarea rapida a scandalului legat de consilierul Melania Mandas Vergu, prin demiterea acesteia. Chiar daca, asa cum se spune, a fost impusa de Emil Boc.
  • Derularea aproape fireasca, fara evenimente majore, a activitatilor din sistem, in ciuda situatiei economice dificile, a lipsei fondurilor pentru investitii si salarii, a fenomenelor meteo nefavorabile, chiar in timpul examenelor.
  • Nu a destituit, asa cum a facut ministrul Andronescu, inspectori si directori, dupa criterii politice. 
Bile negre
  • Deficientele proiectului Legii Educatiei Nationale. Nu leaga salarizarea personalului din invatamant de performante si rezultatele muncii. De altfel, intreaga lege de salarizare “unitara” a bugetarilor e gresita, pentru ca presupune ca toti bugetarii sunt “unitari”, adica nu se deosebesc intre ei prin performante, capacitati, capabilitati. Salarizarea dupa grade si vechime este o reminiscenta comunista, de care nu scapam, iata, la 20 de ani de la schimbarea de regim. Prost rezolvata este evaluarea si controlul calitatii proceselor, institutiilor si actorilor din educatie, pentru ca evaluarea ramane sa se realizeze de catre furnizori, nu este de terta parte. Legea nu prevede o descentralizare completa si explicita, prin trecerea tuturor atributiilor legate de reteaua scolara la Consiliile Judetene, nu prevede masuri pentru recredibilizarea examenelor de absolvire.  Proiectul de lege a fost trimis la Parlament abia pe 12 aprilie, facand imposibila trecerea sa prin procedurile parlamentare pana la sfarsitul sesiunii. 
  • Ministrul Daniel Funeriu n-a interzis cumulurile de functii si salarii bugetare ilegale, in ciuda numeroaselor semnalari ale asociatiei EDU CER si nu numai. Desi abia in ultimul timp a anuntat renuntarea la finantarea a trei academii de catre stat, nu a dus la indeplinire promisiunea si nu e clar de ce doar pentru trei academii din 6 cate exista.
  • Nu s-a facut nici un pas in realizarea unui nou Curriculum scolar. Acest nou curriculum este asteptat de 20 de ani, noul ministru nu a reusit, in 8 luni de functionare, sa oblige ISE (Institutul de Stiinte ale Educatiei) sa elaboreze aceasta coloana vertebrala a educatiei, adaptat cerintelor pietei muncii romanesti si europene, particularitatilor de varsta, intereselor locale si regionale de dezvoltare, cerintelor stiintei pedagogiei moderne, flexibil si cuplat tehnologiilor moderne de invatare.
  • Examenul de bacalaureat a ramas la fel de necredibil ca in anii trecuti, prin diferentele enorme intre judete  ale procentelor de promovare, prin aparitia a 6-7 cazuri de dosare penale, prin procente de promovare de 98-100% ale unor unitati scolare din mediul rural. Ministrul refuza sa publice componenta comisiilor de bacalaureat pe unitati liceale. Nu s-au luat masurile necesare pentru credibilizarea acestor examene.
  • Nu exista transparenta executiei bugetare si a activitatii din MECTS, in ciuda promisiunii ca incepand cu 1 iulie se vor publica pe site toate cheltuielile. Site-ul institutiei are un format si continut tern, lipsit de informatii esentiale.
  • Nu s-a reusit eficientizarea sistemului. Finantarea “per capita” nu s-a aplicat, in ciuda legislatiei care obliga la aceasta de la 1 ianuarie 2010. Au ramas directiile judetene de sport si tineret, chiar daca comasate, fara obiect clar de activitate, probabil pentru clientela politica. Nu exista standarde de performanta si de calitate ale activitatii structurilor subordonate MECTS, de indeplinirea carora sa fie conditionata eliberarea salariilor. Nu s-a trecut la transformarea si debirocratizarea acestor structuri in regim de autofinantare, functionand pe baze contractuale cu ministerul si alti beneficiari. N-a fost schimbata structura de conducere a ministerului cu oameni tineri, scoliti in universitati straine si straini de obiceiurile balcanice ale managementului romanesc.
  • Nu s-a facut absolut nimic pentru evaluarea post finantare a sumelor cheltuite in anii trecuti in investitii si dotari, de catre comisii independente, inclusiv cu experti straini. Aceasta mare lacuna a intregului sistem romanesc face ca sume imense destinate infrastructurii si dotarilor sa dispara, fara ca cineva sa ia si masurile de verificare si recuperare.
  • Nu s-a facut nimic pentru alocarea dupa criterii europene si internationale a banilor si asa putini, destinati cercetarii.
  • Stabilirea planurilor de scolarizare pentru clasa a IX-a de liceu nu a tinut cont de structura pietei muncii, astfel incat aproape 60% din locuri au fost ocupate in filiera teoretica si vocationala, pentru un segment de aproximativ 20% joburi in piata muncii. Invatamantul tehnico-profesional a ramas vaduvit in continuare, prin absenta scolii profesionale, mergandu-se pe principiul ca toti elevii trebuie sa faca liceul si sa ajunga sa cotizeze la universitati. 
  • In invatamantul superior, nu s-au luat masuri minimale, chiar in absenta legii, pentru sanctionarea plagiatului, finantarea in functie de calitate. Nu se introduce evaluarea dupa criteriul intrarii in piata muncii a absolventilor, singurul capabil sa masoare performanta universitatilor.
  • In absorbtia fondurilor europene, Ministerul Educatiei este mult ramas in urma, cu un procent nejustificat de mic fata de cele 4,3 miliarde de euro alocate formarii profesionale. 

In concluzie, in asteptarea adoptarii Legii Educatiei Nationale, ministrul Daniel Funeriu n-a vrut sau n-a fost lasat si incurajat sa ia masuri importante de reforma, atat de necesara in educatie.

Bilantul este negativ, prin insumarea bilelor albe cu bilele negre. 

Remanierea dlui ministru Daniel Funeriu este legata si de potentialul inlocuitor, care daca este in afara problemelor esentiale al educatiei, se face mai mult rau. Uitandu-ne la resursa umana a partidelor de la putere, nu putem identifica un inlocuitor mai performant. In acest caz ar fi poate mai utila  mentinerea sa  pana la o noua evaluare la 1 ianuarie 2011.

Recomandari pentru ocupantul postului in viitor:

1. Adoptarea prin OUG a principalelor prevederi din proiectul Legii Educatiei Nationale, legate de descentralizarea manageriala, financiara, curriculara si de recrutarea resursei umane, pentru legarea salarizarii de performante si rezultatele muncii.
2. Interzicerea imediata prin act normativ a cumulurilor de functii si salarii bugetare, de finantare a academiilor din fonduri publice. 
3. Elaborarea unui nou Curriculum National pana la 1 ianuarie 2011 si pregatirea implementarii sale din anul scolar urmator.
4. Debirocratizarea, eficientizarea manageriala la varf prin schimbarea structurii de conducere a MECTS. Renuntarea la structurile birocratice ale ministerului si trecerea lor in regim de autofinantare.
5. Evaluarea si raportarea lunara pe site a situatiei absorbtiei fondurilor europene
6. Transparentizarea imediata a tuturor activitatilor si cheltuielilor facute in sistem.
7. Declansarea evaluarii si controlului postfinantare a obiectivelor de infrastructura si dotare incepute sau terminate in anii trecuti, de catre comisii neutre, cu consultanta straina.
8. Finantarea universitatilor doar in functie de calitatea decisa de insertia in piata muncii a absolventilor.
9. Reformarea imediata a invatamantului tehnico-profesional prin respectarea cerintelor si structurii pietei muncii, cuplata cu planuri de scolarizare adaptate structurii pietei muncii.
10. Adoptarea imediata de masuri pentru credibilizarea examenelor de absolvire.

Citeste mai multe despre     |   |   |   |   |   |   |   |   | 

  
4301 vizualizari
  • +1 (1 vot)    
    e cel mai bun de pana acum! (Vineri, 27 august 2010, 9:32)

    laurentiu [anonim]

    faptul ca a reusit sa reduca drastic copiatul(furtul) la examene atat la elevi cat si la examenele profesorilor e un biloi alb care le face pe alea negre sa para niste furnicute!!!

    e singurul om(cu exceptia lui vlad tepes) care a reusit sa stavileasca furtul macar si pentru o perioada mica de timp.
    Eu l-as lasa ministru pe viata !
    • 0 (2 voturi)    
      oare? (Vineri, 27 august 2010, 9:45)

      dan [anonim] i-a raspuns lui laurentiu

      cunosc profesori ce au fost in comisii si care au lasat elevii sa copieze.
      • +1 (1 vot)    
        e o chestiune de oameni (Vineri, 27 august 2010, 10:21)

        traian [anonim] i-a raspuns lui dan

        si eu cunosc doi presedinti ai unor comisii de bacalaureat care au trebuit sa lupte cu ceilalti membri ai comisiilor respective pentru ca examenul sa se desfasoare corect. adica membrii comisiilor, mai toti profi cu obiceiuri veci, sa nu zic neaparat comuniste, profi unsi cu toate alifiile carora le zbarnaiau telefoanele in timp ce se faceau corecturile, s-au pus pe cearta cu presedintii comisiilor pentru ca li se parea ca se aplica prea strict regulamentul. meritul lui Funeriu si al unor oameni din minister este ca in multe centre de examen s-au ales ca presedinti de comisie oameni tineri, scoliti prin vest, care au o mai mare alergie la smechereala decat vechii presedinti de comisie. asta nu inseamna ca ministrul ar fi putut selectiona oameni integri in toate centrele de examinare. pur si simplu deocamdata nu sunt suficienti oameni integri in sistem. iar daca dvs cunoasteti profi care i-au lasat pe elevi sa copieze, n-ar fi rau sa-i denuntati. daca noi, oamenii de rand, nu denuntam cazurile astea de cangrena morala, situatia nu are cum sa se schimbe.
    • 0 (0 voturi)    
      Daca ati urmarit (Vineri, 27 august 2010, 13:58)

      Vlaston Stefan [utilizator] i-a raspuns lui laurentiu

      Analizele de pe hotnews, ati vedea ca nu e chiar asa.

      Vezi http://www.campusnews.ro/stiri-opinii-7633928-analiza-statistica-rezultatelor-examenele-din-invatamant-2010.htm
  • 0 (2 voturi)    
    Absorbtie fonduri europene-MEdCT (Vineri, 27 august 2010, 9:42)

    Functionar [anonim]

    Dl Vlaston, cum vreti d-voastra ca ministerul sa aiba absorbtie mai buna in conditiile in care :
    1) dl Ministru Funeriu a adus in functia de director al Unitatii de Implementare proiecte o persoana care are o pregatire precara pentru acest post (d-ra Claudia Butuc), facandu-se "remarcata" prin absentele prelungite, iar managerii si personalul implicat in proiecte asteapta cu lunile rezolvarea unor probleme elementare pentru care au nevoie de avizul conducerii MECTS?
    2) Anumite persoane din conducerea MECTS (dir financiar, dir. juridic) fac tot felul de jocuri de interese personale, mai mult sau mai putin legale, obstructionand demararea procedurilor de achizitii din acestea (Planul anual al achizitiilot pe 2010 a fost aprobat de abia la finalul lunii martie 2010 iar managerii de proiecte au fost obligati prin acestea sa faca licitiatie chiar si pentru UN PIX!!!!). Au rezultat intarzieri in implementare la proiectele in derulare de cate 5,6 luni numai in 2010!!
    3)Personalul si asa putin, din proiecte, motivat prin salarizarea din acestea (personalul contractual care are contracte individuale de munca) si care sustine de fapt activitatea din aceste proiecte, este aproape permanent hartuit, prin eliminarea din echipele de proiecte si alte amenintari de genul "veti da toti banii innapoi!"(dir. financiar Paunica), in conditiile in care OIPOSDRU MECTS a declarat eligibile aceste chetuieli!
    4) Ordinele de ministru pentru noile proiecte nu s-au semnat, desi AMPOSDRU a solicitat semnarea contractelor de finantare din iunie 2010, proiectele putand incepe astfel la 1 iulie 2010!!! Fara o minima pregatire din partea beneficiarului-constituire echipa de management, delegare competente, alocare bugetara, etc, proiectele nu pot demara. Nimic din toate acestea nu s-a realizat de 6 luni, desi proiectele au fost selectate spre finantare...
    Si ar mai fi multe altele...
    Cum vreti ca MECTS sa aiba absorbtie in aceste conditii, d-le Vlaston (si in extenso, d-le Ministru Funderiu)?
    • 0 (0 voturi)    
      Ati sesizat (Vineri, 27 august 2010, 14:03)

      Vlaston Stefan [utilizator] i-a raspuns lui Functionar

      cabinetul premierului? Cred ca puteti face o scrisoare amanuntita. Daca nu vreti sa va devoalati identitatea trimiteti-o la vlaston@yahoo.com
  • 0 (2 voturi)    
    . (Vineri, 27 august 2010, 9:45)

    stefan [anonim]

    buna ziua,

    nu sunt de acord cu bilantul dumneavoastra, deoarece nu pondereaza plusurile si minusurile, iar rezultatul cam aduna mere cu pere.

    primul exemplu, al legii educatiei, este chiar elocvent. Funeriu primeste un + pentru ca a promovat si a trecut legea, dar un - pentru ca aceasta are unele deficiente (care insumeaza, dumneavoastra o spuneti, 10-15%). cu alte cuvinte, bila neagra anuleaza bila alba si Funeriu iese pe 0 pentru o lege 80% in regula.

    mai departe, trebuie considerata si rigiditatea aparatului birocratic, care se modifica greu, in timp, si unde imbunatatirile nu se pot vedea peste noapte.

    mai mult, rezultatele de anul acesta de la BAC dovedesc o tarie de caracter remarcabila din partea lui Funeriu, care a reusit, totusi, sa se puna de-a curmezisul sistemului (trebuie sa recunoastem, furatul la BAC e un sistem in toata regula). e adevarat ca inca exista judete cu un procent de promovabilitate neverosimil, dar va aduc aminte ca acum un an, aceasta situatie era cronicizata, iar acum a fost tinuta in frau.

    sincer, doar pentru legea educatiei si impunerea unor reguli mai stricte de desfasurare a examenelor, domnul Funeriu merita sa isi pastreze functia, chit ca nu are site-ul la zi si n-a eficientizat sistemul.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu e vorba (Vineri, 27 august 2010, 14:00)

      Vlaston Stefan [utilizator] i-a raspuns lui stefan

      De un calcul strict matematic ci de o apreiere generala a cuiva care a urmarit indeaproape fenomenul educational.
      • 0 (0 voturi)    
        intelegere (Vineri, 27 august 2010, 15:20)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui Vlaston Stefan

        Sa urmaresti un fenomen nu inseamna sa-l si intelegi. Poti vedea lucrurile dintr-o perspectiva proprie, ceea ce faceti dv in acest articol.
        • 0 (0 voturi)    
          Face cineva altfel? (Vineri, 27 august 2010, 15:42)

          Vlaston Stefan [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

          Toate opiniile sunt din perspectiva proprie. daca l-ati fi scris dv. era altfel? Doar cititorii apreciaza dcaa perspectiva proprie coincide sau nu cu realitatea. Statistic, nu prin unanimitate.
          • 0 (0 voturi)    
            opinie (Vineri, 27 august 2010, 19:12)

            Constantin [anonim] i-a raspuns lui Vlaston Stefan

            Atunci ar trebui sa va limitati la opinii, nu la sfaturi. O opinie este ceva extrem de relativ.
            Sfaturile presupun o cunoastere obiectiva.
            • 0 (0 voturi)    
              Si (Sâmbătă, 28 august 2010, 7:09)

              Vlaston Stefan [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

              Vi se pare ca nu cunosc domeniul???

              Probabil si dv il cunoasteti din perspectiva proprie. Nici aici nu exista cunoastere fara o scara de valori proprie. Adica subiectiv
              • 0 (0 voturi)    
                experienta (Duminică, 29 august 2010, 12:35)

                Constantin [anonim] i-a raspuns lui Vlaston Stefan

                Da, mi se pare ca nu cunoasteti domeniul.
                Faptul ca ati predat un numar de ani intr-o scoala sau liceu nu inseamna ca si sunteti un profesionist.
                Apropo, cine garanteaza pentru asa zisa dv experienta?
                Puteti da cateva numa, sau macar unul de persoane ce pot garanta pentru dv?
          • 0 (0 voturi)    
            p.s.d=o (Sâmbătă, 4 septembrie 2010, 16:51)

            terry [anonim] i-a raspuns lui Vlaston Stefan

            sa nu vina p.d.s.r-ul cu tata katerina stalinista ca strica tot ce au facut sau vor sa faca prezentii!
  • -1 (1 vot)    
    si cea mai mare bila neagra (Vineri, 27 august 2010, 10:12)

    profesorul [anonim]

    lasarea profesorilor la coada grilei unice de salarizare. Au trecut pana si medicii rezidenti de coeficientul unui conferentiar universitar. Iar distrugerea miscarii sindicale nu mi se pare o mare realizare ... din contra. Romanii daca nu se pot manifesta zgomotos intra intr-o lupta de uzura in care nu isi mai manifesta interesul, pleaca si in general nu mai fac nimic nou si interesant. Mai bine ii lasa sa urle in strada, le mai dadea un punct la salariu si cel putin 5 ani mai faceau treaba. Asa probabil o sa-si verse furia in 2012, votand PSD si o sa se schimbe tot ce a facut Funeriu in maxim 3 luni.
    • 0 (0 voturi)    
      daca vor face asa (Vineri, 27 august 2010, 10:50)

      luci [anonim] i-a raspuns lui profesorul

      profesorii vor da adevarata masura a valorii lor. intr-un sistem concurential, intai accepti evaluarea - nu cumva profesorii au sarit ca arsi cand au auzit ca s-ar putea sa nu mai stea caldut in acelasi loc 30 de ani?! - si niste criterii de performanta, si abia dupa aceea urli ca vrei bani.
      intr-un sistem educational performant, un profesor nu este lipit de scaunul ala dupa titularizare pana la pensie, trece prin evaluari periodice si poate chiar sa fie demis si sa-si caute in alta parte, ca orice om normal din sistemul privat care isi cauta de lucru.
      cand se va putea intampla asa, va fi cu adevarat reformat sistemul. deci, hai sa nu punem mereu caruta inaintea boilor, ca am cam obosit sa auzim vai saracii profesori, dascalii nostri de frunte care sunt atat de buni ca jumate din elevi pica bacul...si pentru asta cer marire de salariu?
      motivatia in mediul privat, concurential, merge in paralel cu performanta, nu indiferent de aceasta.
  • 0 (0 voturi)    
    gresit (Vineri, 27 august 2010, 10:52)

    profesor.universitar [anonim]

    Domnule Vlaston ati gresit cariera .Trebuia sa va faceti avocat.Descentralizarea resursei umane la nivelul primarilor analfabeti din rural va fi cea mai mare aberatie cu conseciinte catastrofale pt viitor.De ce-l schimba pe Funeriu?Pentru ca a facut numai lucru contra romanilor si lumea nu-l mai vrea,cu exceptia domnului Vlaston si a altor cativa.
    • 0 (0 voturi)    
      De unde ati scos (Vineri, 27 august 2010, 13:54)

      Vlaston Stefan [utilizator] i-a raspuns lui profesor.universitar

      Chestia cu primarii? Cons. de adm. angajeaza directori si profesori. In care sunt si parinti si profesori si reprez. cons. locale.
  • 0 (0 voturi)    
    Bila Neagra (Vineri, 27 august 2010, 11:15)

    Vlad [anonim]

    Obligativitatea religiei. Desi e optionala exista o singura optiune: religia. Modul precar si anticonstitutional in care se practica predarea aceste materii este semnalat printr-un numar imens de abuzuri. In cea mai mare parte orele de rligie sunt indoctrinare cu scopul supunerii neconditionate fata de biserica si nu are nimic de-a face cu vreun sed ne norme etico-morale. Asta in timp ce Evolutionismul a fost scos din programa.
    Atitudine de secol 18...
    • 0 (0 voturi)    
      religia nu e obligatorie. (Vineri, 27 august 2010, 13:56)

      Vlaston Stefan [utilizator] i-a raspuns lui Vlad

      Legea spune clar: la decizia scrisa a parintelui sau tutorelui legal, elevul poate sa nu participe la orele de relofoe si i se inchide media generala fara media de la religie. Cine face altfel comite un abuz care trebuie reclamat.
      • 0 (0 voturi)    
        caracterul optional e doar teoretic, (Vineri, 27 august 2010, 19:20)

        Vlad [anonim] i-a raspuns lui Vlaston Stefan

        1. Practic majoritatea parintilor vor refuza sa isi lase copiii sa stea o ora uneori chiar in strada decat sa mearga la orice alta materie, in acest caz religie.

        2. Apoi una dintre "optiuni", religia, vine "din oficiu" iar a doua abia dupa ce se depune o cerere scrisa ceea ce anuleaza egalitatea dintre optiuni si deci caracterul optional...

        De fapt noua lege e mult mai proasta din acest punc de vedere pt ca inainte parintii puteau alege istoria religiilor, istoria artelor etc, pe cand acum nu aleg nimic. Este o alegere cu candidat unic.

        Oare suntem noi, romanii, chiar atat de bine pregatiti incat nu mai avem nevoie de o ora de engleza sau franceza sau....orice altceva.
        • 0 (0 voturi)    
          Nu e asa (Sâmbătă, 28 august 2010, 7:11)

          Vlaston Stefan [utilizator] i-a raspuns lui Vlad

          La mine la scoala sunt multi elevi care au ales sa nu faca religia, au acces la cabinetul de informatica, terenuri de sport sau stau in curtea-parc si se relaxeaza in conversatii cu colegi si colege.
          • 0 (0 voturi)    
            Exceptia nu face regula (Marţi, 31 august 2010, 15:16)

            Vlad [anonim] i-a raspuns lui Vlaston Stefan

            Un exemplu e un exemplu si nu contest ca exista situatii si mai bune....

            Insa "grosul" elevilor sunt bagati cam cu forta la orele de religie. Si nu aici e problema ci ca acolo, la acele ore, in prea multe cazuri se face indoctrinare. Eu doar intreb: chiar nu avem ceva mai bun sa le predam elevilor?
            • 0 (0 voturi)    
              ohoo (Sâmbătă, 4 septembrie 2010, 16:57)

              ehee [anonim] i-a raspuns lui Vlad

              ba da!istoria religiilor!
  • 0 (0 voturi)    
    Excelent articol + o propunere pt Hotnews (Vineri, 27 august 2010, 11:58)

    ion [anonim]

    Felicitari. Ma bucur ca mai citesc din cand in cand si articole bine documentate care ofera posibile masuri nu doar vaicareli despre ce naspa e in Romania, ce prost e guvernul, etc. M-am saturat de ziaristi care se plang tot timpul dar nu au nici o solutie mai buna.

    Propun Hotnews sa faceti o sectiune cu propuneri de masuri pentru guvern (care ar fi el) organizate pe ministere ca sa putem face o paralela intre ce masuri a luat fiecare ministru si ce masuri erau propuse pe Hotnews. Cred ca ar fi mai usor de evaluat activitatea ministrilor. Multumesc daca macar ati citit propunerea :)
  • 0 (0 voturi)    
    Legea invatamantului (Vineri, 27 august 2010, 14:42)

    profesor [anonim]

    S-a scris si s-a vorbit foarte mult in acesti 20 de ani despre invatamant. Din pacate majoritatea absoluta a comentatorilor nu erau din sistem si concluziile lor, in general, au fost in marea lor majoritate aberatii. Invatamantul este un domeniu extrem de delicat pentru simplu motiv ca materia prima cu care lucreaza profesorul este constiinta subiectului, subiect care este omul, o fiinta extrem de complicata. Rezultatele muncii sale nu sunt materiale ci spirituale, deci nu pot fi masurate cantitativ. Din acest motiv un profesor nu va putea niciodata sa fie retribuit dupa rezultatele muncii sale. El trebuie retribuit dupa pregatirea sa, care poate fi masurata. Pregatirea unui profesor este un aspect ce trebuie privit cu multa atentie si este de fapt sarcina sistemului insusi, sistemul de invatamant avand o mare putere de autoreformare in conditiile in care sistemul social din care face parte se reformeaza. Rezultatele muncii profesorului se vad in timp si se reflecta in calitatea umana si profesionala a fostilor lui elevi. Trebuie sa atrag atentia aici ca sistemul de invatamant este puternic influentat de climatul social in care isi desfasoara activitatea. Tinand cont de climatul social al Romaniei ultimilor 65 de ani nu ma mira faptul ca valorile in societatea romaneasca sunt individualizate ca rezultat al autoperfectionarii si nu ca rezultat al activitatii unui sistem de invatamant solid ancorat in realitatile societatii romanesti, din acest motiv simtindu-se o acuta criza de valori. Legea invatamantului realizata de dl. Funeriu este rupta de realitate ca si autorul insusi. Fac aceasta afirmatie in conditiile in care nu sunt implicat politic, sunt insa un om din sistem, cu o experienta de peste 30 ani.
  • 0 (0 voturi)    
    buna ziua (Vineri, 27 august 2010, 15:56)

    cercetator [anonim]

    ministerul coordonat de d-ul Funeriu este al educatiei si al ...cercetarii! Analiza facuta mai sus se refera la educatie; va sugerez sa extindeti si la partea de cercetare; Dezamagirea mea este mare la acest capitol tocmai pt ca aveam mari sperante ca d-ul Funeriu va muta "mastodontii" din sistem. D-ul Funeriu este cercetator, a publicat in reviste prestigioase, a obtinut granturi de cercetare in competitii "adevarate". Totusi vad ca aceste atribute nu l-au ajutat sa schimbe ceva prin partile esentiale ale cercetarii in Romania.

    Spuneti ca absorbtia fondurilor europene este cu randament mic! Banii vin in baza unor proiecte; proiecte gandite, scrise si evaluate la nivel european! Cu cine sa facem aceste proiecte la noi in Romania? Oricum asta nu ar fi o bila neagra in sarcina d-ului Funeriu, pentru ca formarea unor generatii de profesionisti se desfasoara pe intervalul mai multor mandate de ministru!

    Stiti ce au facut spaniolii ca sa impulsioneze cercetarea in stiinte biologice de la ei? Au angajat si pus in pozitii importante (directori de laboratoare, directori de institutii, etc) persoane cu prestigiu aduse DIN AFARA sistemului spaniol (americani, nemti, francezi etc) chiar daca din cauza aceasta multi spanioli nu au mai avut joburi in domeniu!

    o seara buna si sa fim optimisti!
  • 0 (0 voturi)    
    examenul cu grila (Vineri, 27 august 2010, 20:40)

    mucenic [anonim]

    nu pot intelege cum poti copia/ fura la un examen cu grila care ar trebui sa fie baza oricarei examinari. La prima mea intalnire cu un asemenea examen m-am simtit foarte stapan pe materie + aveam antecedente de nota 10 in timpul facultatii. E.G. stiam in principiu ca pelvisul la femeie este mai larg ca la barbat. Ei bine, intrebarea la examen nu a fost asa generala, m-a pus sa aleg dimensiunile precise: 10 cm, 10,5 cm, 11 cm, 11,5 cm sau 12 cm. Daca nu stiai exact dimensiunea ai pierdut raspunsul. In Romania as fi luat nota 10, in SUA am gresit raspunsul. Am dedus, daca vrei sa treci un examen cu grila (a carei dificultate poate sa fie reglata) trebuie sa stii materia la perfectie si toate capitolele. Imposibil sa copiezi.
  • 0 (0 voturi)    
    fd europene de la MECT...ce se face cu acei bani?? (Sâmbătă, 28 august 2010, 4:02)

    cetatean onest [anonim]

    Iar banii nu sunt putini - peste 50-60 de proiecte strategice minister si subordonatele traditional-clientelare = agentiile(=cate 5 mil euro/3 ani, incepand unele din noiembrie 2008, altele 2009/2010, vezi http://www.fonduri-ue.ro/upload/Lista%20contractate%2031%20iulie%202010.rar)...
    Nu ati observat ca majoritatea proiectelor ministerului sunt cu tot felul de insptii in varianta IT?!! Iar FIRMELE PARTENERE (dar cum au fost facute aceste parteneriate??!!) sunt, cand Siveco, cand Softwin...
    De ce nu sunt publice informatiile despre cum sunt cheltuiti banii europeni la Educatie? – de la echipele de proiect – fiecare membru cu nr contractului si suma platita lunar, partenerii si cum au fost selectati precum si sumele derulate prin acestia – inclusiv oamenii din minister platiti cu contracte la parteneri!!!, cheltuielile din proiecte – rapoarte financiare lunare! Si, MAI ALES…REZULTATELE proiectelor!
    Banii europeni SUNT BANI PUBLICI iar EduCer poate solicita aceste date prin Legea 544 a accesului la informatii...daca sunteti cu adevarat onest, adica masura interaga, nu jumatate!
    • 0 (0 voturi)    
      Multumesc de idee (Sâmbătă, 28 august 2010, 7:12)

      Vlaston Stefan [utilizator] i-a raspuns lui cetatean onest

      Chiar o s-o facem.
      • 0 (0 voturi)    
        plural (Duminică, 29 august 2010, 12:46)

        Anton [anonim] i-a raspuns lui Vlaston Stefan

        Dumneavoastra vorbiti nume in nume propriu sau in numele altora?
        Folositi pluralul in raspunsuri, in schimb articolul il semnati numai dv. Cine sunt celelalte persoane ce subscriu acestor idei?
        • 0 (0 voturi)    
          falsa valoare (Luni, 30 august 2010, 11:31)

          Constantin [anonim] i-a raspuns lui Anton

          Stefan Vlaston,
          Va raspund la intrebarea de mai sus, intrebare ce ascunde neputinta dv de a da un raspuns inteligent.
          Eu nu dau sfaturi ca sa ma aflu in treaba.
          Dar, daca voi da sfaturi si mi le voi expune in public, va asigur ca vor exista si oameni si mai ales rezultate ce vor atesta veridicitatea si calitatea a ceea ce spun.
          Ceea ce nu este cazul pentru dv.
          Pariez pe ce vreti ca nu se gaseste o persoana de calitate care sa-si puna cuvantul in joc pentru dv.
          De aceea si evitati sa raspundeti la aceasta intrebare. Nu aveti cu ce sa va atestati calitatea profesionala si incercati sa amagiti cititorii mai simpli si care cunosc si mai putin sistemul cu fraze lipsite de orice substanta.
          Daca nu este cazul, daca exista persoane de calitate ce va sustin demersurile si politica nu vad ce va impiedica sa le amintiti.
          • 0 (0 voturi)    
            Validare (Luni, 30 august 2010, 12:27)

            Vlaston Stefan [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

            Nu credeti ca aparitia articolelor mele (multe) pe un site prestigios, este o validare in sine? De ce ii tot dati cu persoane care sa-mi ateste valoarea, am nevoie de asa ceva? Dar dv.?
            • 0 (0 voturi)    
              relevant! (Luni, 30 august 2010, 12:43)

              Constantin [anonim] i-a raspuns lui Vlaston Stefan

              Sunteti doar un banal colaborator, atat. Nu sunteti un ziarist adevarat.
              Inteleg ca situl Hotnews este cel ce atesta profesionalismul dv in educatie?
              In general evitarea raspunsului la o intrebare clara nu denota decat imposibilitatea unui raspuns. Ca profesor ar trebui sa stiti asta.
              Repet: pariez pe orice ca nu exista o persoana de calitate dispusa sa-si puna cuvantul pentru dv.
              repet, cand cineva se pretinde specialist intr-un domeniu, cand da sfaturi dar refuza sa-si ateste in vreun fel calitatile de specialist atunci nu este decat un impostor.
              Mi se pare relevant refuzul dv de a da vreun nume si de a evita cu obstinatie un raspuns clar.
              • 0 (0 voturi)    
                Dupa ce (Luni, 30 august 2010, 13:51)

                Vlaston Stefan [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

                Publicati si dv. cat am publicat eu pe Hotnews mai discutam.

                Pana atunci, sanatate.

                Ca nu intelegeti ca n-am nevoie de recomandarea cuiva, iarasi e problema dv.
  • 0 (0 voturi)    
    precizare (Luni, 30 august 2010, 15:16)

    Constantin [anonim]

    Si, inainte de a termina acest monolog, deoarece dialog nu-l pot numi, o ultima precizare.
    V-am adresat intrebarea privind calitatile de specialist pe care vi le atribuiti dintr-un motiv simplu.
    Acum cateva zile am citit un alt articol, in alt ziar, despre ministrul Funeriu : "Ce este modelul "Emma"" in care va dadeati cu parerea si presupusul. La comentarii doua persoane v-au desfiintat intr-un mod politicios. Initial am crezut intr-o vendeta locala, cineva ce va plateste vreo polita, numai ca se mergea mai departe decat simple presupuneri. Se dadea si adresa unui blog in care autorul ( o persoana reala ) isi expunea punctul de vedere deloc magulitor la adresa dv ( se pare ca faceti si politica), iar in comentariile de acolo cadeai peste o alta adresa a unui ong de universitari (FAR). Si acolo erati desfiintat , oamenii nu ezitau sa-si dea numele reale. Si nimeni, dar absolut nimeni nu a avut un singur cuvant de aparare pentru dv.
    Am profitat de aparitia articolului de pe hotnews ca sa va intreb direct daca nu exista chiar nimeni serios ca sa ateste experienta dv si, dupa lipsa raspunsului, inteleg ca cei ce va critica au dreptate.


TOP5

Ultimele
stiri
    Nu există niciun articol deocamdată în această categorie

FORUM

Ultimele
discutii