Prevederile Legii Educatiei Nationale vor fi aplicabile din 10 februarie

de Asociatia EDU CER CampusNews

Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 9:44    NEWS | OPINII

Print YM E-mail Mai mare| Mai mic Comentarii

Pe 10 februarie 2011 se implinesc 30 de zile de la publicarea Legii Educatiei Nationale in Monitorul Oficial nr. 18/2011. Incercam sa selectam articolele importante care se pun in aplicare neintarziat, incepand cu aceasta data, conform Art. 361. (1) Prezenta lege intra in vigoare la 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Exista riscul sa inceapa "negocieri", amanari, derogari, prin legislatie secundara. Asociatia EDU CER anunta pe aceasta cale ca nu va tolera astfel de manevre, adresandu-se justitiei ori de cate ori constata incalcarea legii.

Speram ca ministrul Funeriu sa nu se lase intimidat nici la sedinta cu rectorii, de sambata, 15 ianuarie, anuntandu-i si pe aceasta cale ca va aplica legea in litera si spiritul ei, fara nicio tergiversare si fara nicio amanare.

1.    Articolul antinepotism

Este vorba de Art. 295:
(4) Dupa intrarea in vigoare a prezentei legi se interzice ocuparea concomitenta de catre soti, afini si rude pana la gradul al III-lea inclusiv a functiilor prin care unul sau una se afla fata de celalalt sau cealalta intr-o pozitie de conducere, control, autoritate sau evaluare institutionala directa la orice nivel in aceeasi universitate.

Am vazut diverse inerpretari, conform carora acest articol se aplica in viitor, iar actualele clanuri universitare nu sunt atinse de aceasta prevedere, raman bine mersi pe pozitii.

Nimic mai fals. Legea e clara. Pe data de 11 februarie 2011, toate persoanele care detin functii (nu neaparat de conducere, ca legea nu discrimineaza intre functii didactice si functii de conducere), astfel incat se afla una fata de alta in pozitie de conducere, control sau evaluare directa la orice nivel in aceeasi universitate, devin incompatibile si trebuie sa-si rezolve aceasta incompatibilitate.

Legea nu da solutii asupra modalitatilor de rezolvare si nici nu intereseaza pe cineva. Ne intereseaza doar faptul ca legea trebuie respectata. Nimic altceva. Imprejurarea ca incalcarea acestei prevederi, in cazul concursurilor de ocupare a posturilor, duce la anularea acestora,  nu are legatura cu respectarea prevederii pentru persoanele aflate acum in aceasta situatie. Daca legiutorul ar fi vrut sa dea o derogare in acest sens, ar fi facut-o la dispozitii tranzitorii, asa cum s-a intamplat cu alte prevederi.

2.    Pensionarea

Art. 284. (2) Personalul didactic de conducere, de indrumare si de control din invatamantul de stat se pensioneaza la data implinirii varstei legale de pensionare. Dupa data implinirii varstei legale de pensionare, se interzice indeplinirea oricarei functii de conducere, de indrumare sau de control.

Art. 289. ¬ (1) Personalul didactic si de cercetare se pensioneaza la implinirea varstei de 65 de ani.
(2) In invatamantul superior de stat, particular si confesional se interzice ocuparea oricarei functii de conducere sau de administrare, la orice nivel al universitatii, dupa pensionare.
Mandatele celor care detin functii de conducere sau de administrare, la orice nivel al universitatii, inceteaza de drept in cazul persoanelor care au implinit varsta de pensionare. Fac exceptie de la aceste reglementari functiile de membru al consiliului de administratie al universitatilor particulare.

(3) Senatul universitar din universitatile de stat, particulare si confesionale, in baza criteriilor de performanta profesionala si a situatiei financiare, poate decide continuarea activitatii unui cadru didactic sau de cercetare dupa pensionare, in baza unui contract pe perioada determinata de un an, cu posibilitatea de prelungire anuala conform Cartei universitare, fara limita de varsta. Senatul universitar poate decide conferirea titlului onorific de profesor emerit, pentru excelenta didactica si de cercetare, cadrelor didactice care au atins varsta de pensionare. Cadrele didactice pensionate pot fi platite in regim de plata cu ora.

In interpretarea noastra aliniatul trei nu scuteste universitatile de a scoate la concurs postul eliberat prin pensionare, prevedere pe care speram s-a regasim in metodolgia de ocupare a posturilor didactice.

Exista insa o prevedere contradictorie cu acestea:
Art. 215. ¬ (1) Dupa implinirea varstei de pensionare, ocuparea oricarei functii de conducere in universitatile de stat, particulare si confesionale este interzisa, cu exceptia mandatelor in exercitiu la data intrarii in vigoare a prezentei legi.

Nu stim cum a scapat aceasta contradictie si care dintre cele doua prevederi se aplica. Asteptam lamuriri de la ministrul Funeriu, probabil chiar la intalnirea de sambata cu rectorii.

3. Incompatibiliatea dintre functiile de rector si functiile de demnitate publica sau de conducere in cadrul unui partid politic.

Art 215.
(3) Persoanele care ocupa o functie de conducere sau de demnitate publica nu pot exercita functia de rector pe perioada indeplinirii mandatului.
(4) Functia de rector este incompatibila cu detinerea de functii de conducere in cadrul unui partid politic, pe perioada exercitarii mandatului.
In aceasta categorie intra in primul rand Ecaterina Andronescu, incompatibila si la aliniatul trei si la patru, fiind parlamentar si vicepresedinte de partid. De asemeni toti cei patru rectori parlamentari, trebuie sa renunte la una dintre functii pe data de 11 februarie. Daca nu se va intampla acest lucru inseamna ca nu suntem un stat de drept, in care nimeni nu este mai presus de lege.

4.    Cumulul de norme

Art. 287. ¬ (1) Norma universitara cuprinde:
a) norma didactica;
b) norma de cercetare

(22) Suma totala a orelor de munca dintr-o norma didactica sau de cercetare, realizata prin cumularea ponderilor activitatilor prevazute la alin. (1), este de 40 ore pe saptamana
Art. 288. ¬ (1) Activitatile didactice care excedeaza o norma didactica prevazuta la art. 287 sunt remunerate in regim de plata cu ora. Pentru personalul titular, numarul maxim de ore platite inregim de plata cu ora, indiferent de institutia la care se efectueaza, nu poate depasi norma didactica minima.

Aceasta prevedere inseamna ca incepand cu data de 11 februarie, toate cadrele didactice, cu sau fara functii de conducere, vor renunta la toate orele care exced cadrul legal. Orele ramase descoperite din acest motiv se pot redistribui la cadrele didactice care functioneaza la limita sau sub limita unei norme didactice. Orice intarziere de la aplicarea legii ii face pe conducatorii din invatamantul superior responsabili in fata legii.

5.    Desfiintarea specializarilor/programelor de studii neautorizate

Art. 361. (4) La data intrarii in vigoare a prezentei legi, institutiile de invatamant superior acreditate inceteaza procesul didactic la toate specializarile/programele de studii care nu au fostautorizate sa functioneze provizoriu sau acreditate.

Continuarea procesului didactic la aceste specializari/programe de studii sau initierea procesului didactic la alte specializari/programe destudii neautorizate ori neacreditate reprezinta o incalcare a legii, institutia de invatamant superior fiind sanctionata cu intrarea in lichidare, iar vinovatii urmand a fi sanctionati potrivit prevederilorlegale.

Conform acestui articol, pe data de 11 februarie toate specializarile/programele de studii neautorizate sau autorizate dar iesite din perioada intermediara dintre autorizare si acreditare isi inceteaza activitatea.

Iarasi nu exista loc de targuieli, care odata incepute vor lasa loc la coruptie, trafic de influenta, interventia unor persoane cu putere politica.

6.    Schimbarea statutului doctoranzilor si a cercetatorilor postdoctorali

Art. 164. ¬ (1) Pe parcursul desfasurarii studiilor universitare de doctorat, persoana inscrisa in programul de studii are calitatea de student-doctorand. Studentii-doctoranzi sunt incadrati de catre IOSUD sau oricare dintre membrii IOSUD ca asistenti de cercetare sau asistenti universitari, pe perioada determinata.
Art 172. (4) Cercetatorii postdoctorali sunt incadrati de catre universitati cu contract de munca pe perioada determinata. Cercetatorii postdoctorali sunt incadrati, de regula, pe functia de cercetator stiintific sau cercetator stiintific gradul III, dar pot fi incadrati si pe functii de cercetare superioare acestora, in functie de indeplinirea conditiilor necesare.

7.    Conducerea unitatilor de invatamant preuniversitar


Art. 96-2
b) in cazul in care consiliul de administratie este format din 9 membri, dintre acestia 4 sunt cadre didactice, un reprezentant al primarului, 2 reprezentanti ai consiliului local si 2 reprezentantiai parintilor. Directorul si directorul adjunct sunt membri de drept ai consiliului de administratie din cota aferenta cadrelor didactice din unitatea de invatamant respectiva;

(6) Consiliul de administratie se intruneste lunar sau ori de cate ori este necesar, la solicitarea directorului sau a doua treimi dintre membri. Metodologia-cadru de organizare si de functionare a consiliului de administratie este stabilita prin ordin al ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului.

Nu exista niciun motiv ca metodologia-cadru (care poate fi adaptata de catre Consiliul de Administratie la specificul unitatii), sa fie elaborata pana in 10 februarie, astfel incat in luna februarie sa se poata constitui noile Consilii de Administratie.

Art. 257. ¬ (1) Functia de director si de director adjunct se ocupa prin concurs public de catre cadre didactice titulare membre ale corpului national de experti in management educational.

(2) Concursul pentru ocuparea functiilor de director sau de director adjunct se organizeaza de unitatea de invatamant, prin consiliul de administratie.

(3) In urma promovarii concursului, directorul incheie contract de management cu primarul/primarul de sector al unitatii administrativ-teritoriale, respectiv presedintele consiliuluijudetean pe raza careia se afla unitatea de invatamant.

(4) Directorul si directorul adjunct din unitatile de invatamant preuniversitar nu pot avea, pe perioada exercitarii mandatului, functia de presedinte sau vicepresedinte in cadrul unui partidpolitic, la nivel local, judetean sau national.

Art. 258 (2) Metodologia de organizare si desfasurare a concursului pentru ocuparea functiei de director si de director adjunct se stabileste prin ordin al ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului.

(3) Consiliul de administratie valideaza rezultatele concursului de ocupare a functiilor de director, respectiv director adjunct si emite decizia de numire in functia de director, respectiv de director adjunct

(5) Directorul unitatii de invatamant de stat poate fi eliberat din functie prin hotararea consiliului de administratie, cu votul a 2/3 dintre membri. In aceasta situatie, este obligatorie realizarea unui audit de catre inspectoratul scolar judetean/al municipiului Bucuresti.

Acesta este cadrul care asigura depolitizarea conducerilor de scoli. Aceste prevederi pot fi aplicat in luna februarie, dupa aparitia metodologiei. Singura derogare ce poate fi cuprinsa in metodologie se refera la faptul ca persoanele care castiga concursul de directori sa devina experti in management educational intr-o perioada determinata, pentru ca in prezent nu exista astfel de calificari.

Solicitam ministrului Funeriu sa elaboreze rapid metodologiile pentru ocuparea posturilor din Consiliul de Etica si Management Universitar (CEMU), Consiliul National de Etica a Cercetarii Stiintifice, Dezvoltarii Tehnologice si Inovarii (CNECSDTI), Consiliul National de Atestare a Titlurilor, diplomelor si Certificatelor Universitare (CNATDCU), Consiliul National al Cercetarii Stiintifice (CNCS), pentru ca aceste Consilii sa inceapa sa functioneze si sa rezolve problemele de incalcare grava a eticii universitare, cum ar fi plagiatul.

Urmatoarele sapatamani sunt decisive. Daca un singur pas inapoi va devoala incapacitatea autoritatilor de a aplica fara intarziere Legea Educatiei Nationale, vor gasi in EDU CER un critic pe masura angajamentului in sustinerea promovarii acestei Legi.

Vom reveni si cu alte prevederi importante.
Citeste mai multe despre     |   |   |   |   |   |   |   |   | 

  
11909 vizualizari
  • +2 (2 voturi)    
    yupiiii (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 10:59)

    adriana [anonim]

    De-abia astept!!!
  • -1 (1 vot)    
    usor cu pianul pe scari (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 11:12)

    Tim [anonim]

    Nea Vlaston, Gigel Militaru - ca nu mai stiu daca mai e cineva activ in educer,
    In mare aveti dreptate. La norme nu prea inteleg cum e posibil sa fie scgimbate in timpul anului universitar. Un exemplu: un cadru didactic are 2 norme numai ca sunt dezechilibrate pe semestre. In primul are 1 iar in al doilea 3. Nu e ok? Al doilea exemplu: un cadru didactic are pe an 2.5 norme: 4 in primul si 1 in al doilea: asta e ok? Daca primul nu e ok nu prea e clar cum ar fi al doilea. In lege spune ca statele nu pot fi modificate in timpul anului scolar. Bun, veti zice: se scoate postul la concurs. Lasa ministerul daca nu au fost dati afara sau sa plece singuri 7? Nu. Sau: vin externo la plata cu ora. Da numai ca daca orele sunt in post de asistent nu prea se poate ca legea spune doar de la lector in sus asociati. Deci nu prea cred ca va fi or ezolvare aici.

    Pensionarea:
    Din pacate citirea e clara: 289 se refera la cazul general. In viitor, daca cineva candideaza la 63 de ani la 65 ii inceteaza mandatul. Acum insa prin 215 sunt exceptati. Ramane o singura problema: daca nu le inceteaza mandatul nu pot fi pensionati. Dar ia sa vedem ce zice in alt articol:
    (3) Pentru motive temeinice, pensionarea personalului didactic de conducere, de
    îndrumare şi de control se poate face şi în timpul anului şcolar, cu aprobarea consiliului de
    administraţie al unităţii de învăţământ, respectiv al inspectoratului şcolar.
    Inteleg de aici ca pensionarea in timpul anului scolar se poate face pentru motive temeinice doar. Deci nu cred ca cei cu functii vor fi pensionati pana in vara cel putin dar in baza 215 cred ca doar la anul, dupa alegeri.
    Cam acestea ar fi observatiile mele. Cred ca e normal sa dorim ceva dar trebuie sa vedem daca e si posibil...
    • +2 (2 voturi)    
      de ce nu? (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 13:13)

      Gigel Militaru [anonim] i-a raspuns lui Tim

      Nu statele de functii sunt marea problema a reformei LEN. Dar rezolvarea cumulurilor da --- nu la cei care au o norma + una ne referim. Ci la cei ce au mai mult de atit.

      Edu Cer are foarte multi membri si simpatizanti (peste 785 pe e-grup in acest moment -- va invitam sa va alutarati si va veti convinge) sau cititi -- http://educer.eu/documente/DECLARATIE%20Apel%20CCR%20final.pdf
      • -1 (1 vot)    
        probleme (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 14:47)

        eu [anonim] i-a raspuns lui Gigel Militaru

        Din cei 785 de e-membri nu v-a spus nici unul ca tergiversare este sinonim cu amanare?
        Tim si Marian Dragoi au dreptate: nu poti schimba cursuri si seminarii, de la unii la altii, fara o pregatire prealabila.
        Este absurd si in contradictie cu ce tot spuneti despre calitatea invatamantului. In plus se uita ( v-ati gandit macar?) o alta problema: nu este suficient sa iei ore de la unii si sa le dai altora. Poate multi nici nu vor acele ore in plus. Deci de unde iei oameni competenti in mijlocul anului universitar ca sa faca orele? Din dorinta de a se aplica aceasta lege cat mai repede se uita multe lucruri importante. Voi chiar nu ganditi de loc, ca sunteti 700 si ceva din cate va laudati. Nimeni nu a sesizat aceste probleme?
      • -1 (1 vot)    
        astept mai mult (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 15:37)

        Tim [anonim] i-a raspuns lui Gigel Militaru

        Gigel Militaru, ti-am apreciat "lupta" de-a lungul ultimilor ani. Problema acum e o abordare serioasa nu doar un fel de revenge. Spui ca rezolvarea cumulurilor sunt marea problema. Bun. Poti sa-mi raspunzi concret cum se face asta in timpul anului scolar? Se merge pe strict 2 norme pe semestrul II? Bun dar atunci cine a avut 4 in primul va avea tot peste 2 pe tot anul iar cine a avut 1 in primul va avea 1.5 pe tot anul cum de fapt se contorizeaza. Deci cum trebuie judecat? Apoi ok, se gaseste o varianta mai buna sau mai rea. Unii renunta acum la ore. Cine le preia din afara pentru ca trebuie sa aiba conditii minime de lector. Probabil 10-20% din ore pot fi preluate de colegi dar restul? Nu credeti ca masura aplicata cumva (ilegal as zice) acum va face mai mult rau? Precizez ca nu sunt in aceasta situatie dar vreau sa vad cum ganditi. In special tu care esti in domeniu.

        Referitor la educer ma abtin. Nu vreau sa-ti amintesc de disputa ta cu domnul Vlaston de acum cativa ani. Din pacate in afara de dansul si mai nou de tine nu am mai auzit niciun glas...
        Mi se pare putin jenant ca demersul pentru CCR sa fie semnat de familie de stomatologi (4 membri), sa stranga sub 100 de persoane parca samd.
        Asta imi spune ca educer are o problema cu cei 800 de membri...
        In fine, problema mea nu e educer. Problema mea e ca legea asta sa nu se transforme in ceva gen revolutia romana. La cum va comportati in aceste zile cred ca incolo ne indreptam...
        • 0 (0 voturi)    
          mersi dar sunt solutii (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 18:16)

          Gigel Militaru [anonim] i-a raspuns lui Tim

          Multumesc de apreciere. Acum sa fim rationali. Cine tine 4 norme si din ce motiv o face? Universitatea respectiva a scos posturile la concurs? Sa fim intelesi -- pentru ore la plata cu ora se pot scoate posturi la concurs -- astea nu sunt blocate...

          Pana incepe sem II mai sunt 5 saptamini --- timp sa fie organizat concursuri publice in fiecare universtiate exita pentru cei care tin 4 norme. Parerea mea ca sunt puntini acestia multi-cumularzi si nu stiu de ce ma face sa cred ca sunt din jurul puterii academice locale.
          • 0 (0 voturi)    
            nu sunt solutii (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 20:51)

            Tim [anonim] i-a raspuns lui Gigel Militaru

            Referitor la state nu sunt solutii! Ce posturi sa scoti la concurs ca ele sunt combinate cu ore incrucisat. Unii au 1/2 dintr-un post si mai 1/3 din altul. E ciudat sa scoti post la concurs in care un tip foarte competent tine 1/2 din el pentru ca cel care tine cealalta jumatate are in medie peste normare. Nu judecati numai dupa cazurile din facultatile in care sunteti pentru ca nu e chiar asa. Gigel, banuiesc ca nu mai ai plata cu ora (sigur nu ti-au dat) pentru ca am impresia ca nu intelegi situatia exact. Incercati sa fiti rationali, cum zici, ascultati ce probleme apar in realitate, nu in imaginatie. Altfel demersul vostru va fi total inutil.
            • 0 (0 voturi)    
              ufff, (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 22:12)

              Gigel Militaru [anonim] i-a raspuns lui Tim

              Tim, nu am plata cu ora si nu am avut niciodata in ultimii 10 ani ca nu am vrut si nu ma intereseza.

              Dar zau, ne-am blocat in discutia asta neesentiala.

              Poti tine, conform LEN, nici o problema, pe linga norma inca o norma la plata cu ora -- daca esti titular. Pe astea nu le scoti la concurs.

              Ce facem cu cei care au 4-5-6 norme? Chiar credeti ca le fac?
    • +2 (2 voturi)    
      Daca nu vrem (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 13:14)

      Vlaston Stefan [utilizator] i-a raspuns lui Tim

      Sa functioneze legea e f. usor sa gasim o mie de scuze. Doar ca legea nu se discuta, se executa. Se vor gasi solutii la toate, sub amenintarea sanctiunii legii.
      • -1 (1 vot)    
        sa fim seriosi (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 15:25)

        Tim [anonim] i-a raspuns lui Vlaston Stefan

        Nu cu replici cazone a la Boc ( orice nu se discuta ci se executa ) rezolvam situatia. Matale imi spui de sanctiunile legii numai ca in parte ele nu sunt prevazute. Apoi ti-am dat cele 3 cazuri concrete. in loc sa-mi raspunzi exact imi spui povesti. Daca nu intelegi ce spun cere lamuriri. Sunt de acord ca legea e buna dar vreau sa vad o abordare serioasa cu referire clara la ce am semnalat altfel va descalificati cu tot cu educer.
        • +1 (1 vot)    
          reactia (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 18:00)

          Vlaston Stefan [utilizator] i-a raspuns lui Tim

          Reactia mea si a lui Gigel este justificata de modul de neaplicare a legilor in Ro.

          Bun, sa zicem ca nu se poate umbla la norme in timpul anului. Dar sa vedem restul articolelor aplicate. Si n-am terminat enumerarea celor mai importante. Daca nici acelea care se pot aplica nu se pun in opera, ce avem? O noua siluire a statului de drept.

          Despre educer. Lasati in pace membrii educer. De ce sa dam raportul la altii? In momentul cand actionam ne sanctioneaza opinia publica sau legea.
          • 0 (0 voturi)    
            mda (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 21:01)

            Tim [anonim] i-a raspuns lui Vlaston Stefan

            "De ce sa dam raportul la altii?"
            Da domle. Nu dati niciun raport. Dar atunci nu incercati sa reprezentati o comunitate. Dati in continuare comunicate dupa ureche ca oamenii din sistem sa spuna: astia sa ma reprezinte? Nu, mersi.
            Eu incerc sa va spun unde gresiti. Interpretarea mea e corecta, pe baza legii. Nu inventez. Daca nu reusiti sa ma convingeti pe mine care sunt de partea legii cum veti reusi sa convingeti adversarii legii?
            • 0 (0 voturi)    
              Aha (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 21:51)

              Vlaston Stefan [utilizator] i-a raspuns lui Tim

              Si daca nu reusim sa va convingem pe dv. inseamna ca si ceilalti ne vor judeca la fel? Nu va supralicitati?
            • 0 (0 voturi)    
              care interpetare? (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 22:08)

              Gigel Militaru [anonim] i-a raspuns lui Tim

              Nu va cerem sa fiti reprezenati de Edu Cer. Va puteti reprezenta si singur. Nici nu vrem sa reprezatam pe nimeni. Ci doar sa se puna in practica odata o lege care sa defeudalizeze si sa europenizeze sistemul.

              Nu stiu ce anume interpretati din lege. Ati deviat discutia intr-o zona marginala. Puctele forte care le vrem aplicate imediate sunt alte: incompatibilitatile, transparenta, adio cumuluri infinite, etc.
    • -1 (1 vot)    
      norme didactice (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 14:04)

      Marian Dragoi [anonim] i-a raspuns lui Tim

      Mare dreptate are Tim. Numai cine nu munceste la un stat de functii si un plan de invatamant crede ca legea se poate aplica asa simplu. Iar redistribuirea orelor de la cei cu mult la cei cu putin nu-i deloc o treaba care se face dand din palme, pentru ca cel ce preia o disciplina trebuie sa se si priceapa cat de cat la ea. Exista o curba a invatarii, ce se aplica nu doar in productie cat si in...predare.
      • +1 (1 vot)    
        de concurs nu s-a auzit? (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 18:11)

        Gigel Militaru [anonim] i-a raspuns lui Marian Dragoi

        Pana incepe semestrul II mai sunt 5 saptamini si ceva.

        De concurs public pentru a angaja pe cineva care sa tina acele ore la plata cu ora nu s-a auzit? -- e legal, nu sunt blocate posturile pentru plata cu ora nicaieri... Sau preferati varianta de pana acum -- se da pe sub mana de sefuletii locali?

        Asa ca nu aveti dreptate din punctul meu de vedere.

        Planul de invatamint NU are absolut nici o legatura cu cazul de fata.
        • 0 (0 voturi)    
          sa fim seriosi! (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 20:29)

          eu [anonim] i-a raspuns lui Gigel Militaru

          Oamenii buni in domeniu nu se prezinta la un concurs pentru "la plata cu ora". Mai ales in mijlocul semestrului. Cei buni sunt preocupati de cercetare, de vizite in laboratoare straine, de conferinte. O sa gasiti niste amarati si situatia va fi si mai rea ca cea actuala.
          Daca nu este asa puteti da niste nume de oameni valorosi ce ar fi gata sa se inscrie la un concurs pentru aceste ore? Dv va veti inscrie?
          • 0 (0 voturi)    
            nu (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 22:05)

            Gigel Militaru [anonim] i-a raspuns lui eu

            Nu am predat niciodata ore la plata cu ora in ultimii 10 ani -- asa ca nu o sa ma inscriu. Poate altii o fac.
            • 0 (0 voturi)    
              nu (Luni, 31 ianuarie 2011, 10:07)

              Eu [anonim] i-a raspuns lui Gigel Militaru

              Nu aveti ore la Po pentru ca probabil nu sunteti un tip competent. Oricum, ma raliez lui Tim si va spun ca nu este normal ca un grupuscul sa se erijeze in reprezentantii comunitatii academice.
    • 0 (0 voturi)    
      (3) (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 18:11)

      Vlaston Stefan [utilizator] i-a raspuns lui Tim

      (3) se refera doar la preuniv., ca vobeste de unitati de invatamant, iar in superior sunt institutii.
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 23:26)

    gogu [anonim]

    daca un rector are nevasta profesor in universitate sau un decan are nevasta profesor in facultate inseamna ca din 10 februarie nu mai au functie de conducere???
    • 0 (0 voturi)    
      Da (Duminică, 16 ianuarie 2011, 11:55)

      Gigel Militaru [anonim] i-a raspuns lui gogu

      Da, trebuie sa demisioneze din functie! Sau sa fie penibil si sa ... divorteze rapid. Ma astept si la asta.

      Nu e o drama: o universitate sau o facultate poate gasi destele cadre didactice care sa ocupe functia de conducere respectiva.

      In caz contrar Edu Cer va sesiza oficial in luna februarie Ministerul pentru a incepe demersurile conforme cu LEN privind responsabilitatea publica in aplicarea legii care presupun:
      - revocarea rectorului
      - anularea finatarii publice a universitatii care incalca LEN
      - retragerea autorizarii.
    • 0 (0 voturi)    
      Inseamna (Duminică, 16 ianuarie 2011, 18:56)

      Vlaston Stefan [utilizator] i-a raspuns lui gogu

      Ca trebuie sa rezolve, in vreun fel, incompatibilitate: ori renunta el la functie, ori pleaca nevasta in alta universitate (facultate)
      • 0 (0 voturi)    
        sau divortul (Duminică, 16 ianuarie 2011, 22:43)

        Gigel Militaru [anonim] i-a raspuns lui Vlaston Stefan

        Sau divortul administrativ. :):):) La notar se face acum si dureaza fix 30 de zile.

        Pui pariu cu mine ca unii vor divorta sa ramina decani? Am eu unul in minte care sigur asta va face.


TOP5

Ultimele
stiri
    Nu există niciun articol deocamdată în această categorie