Catalin Baba: Recunoasterea automata a diplomelor inseamna ca tarile din Procesul Bologna vor avea acelasi curriculum, cercetare si standarde comune, mecanisme de verificare reciproca

de Raluca Pantazi CampusNews

Vineri, 27 aprilie 2012, 15:51    NEWS | STIRI

Print YM E-mail Mai mare| Mai mic Comentarii

​Recunoasterea automata a diplomelor in interiorul Procesului Bologna este unul dintre obiectivele stabilite prin comunicatul de la Bucuresti, a anuntat ministrul Educatiei, Catalin Baba. Potrivit oficialului, aceasta recunoastere automata a diplomelor inseamna compatibilizarea curriculei intre statele membre ale Procesului Bologna, implementarea de mecanisme de verificare reciproca, o cercetare comuna, precum si dezvoltarea unei mobilitati mai bune a studentilor.  
 
"In acest moment exista un mecanism de recunoastere a diplomelor, bazat pe declaratia de la Lisabona. Diplomele romanesti sunt recunoscute in Europa, dar aceasta recunoastere automata a diplomelor de care vorbim acum este un proces care are loc la un nivel mult mai profund", a explicat ministrul Educatiei. "Toti cei care sunt in reteaua Bologna vor trebui sa aiba acelasi curriculum, cercetare comuna, standarde comune, mecanisme de verificare reciproca", a continuat Catalin Baba.

Ministrul a declarat ca acesta este un obiectiv pe termen lung pentru Europa. "In prezent sunt in Romania universitati care au programe bazate pe un curriculum comun cu cele mai bune universitati europene; sunt universitati in Romania care dau diplome duble, ceea ce inseamna ca studentul trebuie sa petreaca un timp si in tara partenera universitatii din Romania pentru ce de-a doua diploma. Problema este scara la care se intampla acest fenomen. Cand aceasta practica va fi unitara si procesul recunoasterii diplomelor va fi gata, va insemna ca avem cu adevarat un spatiu european comun al universitatilor", a sustinut Catalin Baba.

Un alt obiectiv adoptat de Conferinta Ministeriala Bologna la Bucuresti este reducerea somajului in randul tinerilor. Pentru Romania asta inseamna ca "atunci cand tara noastra va negocia cadrul bugetar 2014-2020 al UE va avea acces la fonduri europene pentru cresterea angajabilitatii si mobilitatii tinerilor. Inseamna ca UE va finanta astfel de programe", a continuat ministrul.

Potrivit acestuia, Romania este una dintre putinele tari europene care si-au completat registrul calificarilor, "ceea ce inseamna ca atunci cand eu termin o facultate, stiu care sunt abilitatile pe care trebuie sa le am si atunci universitatea nu o sa ma mai invete lucruri care nu au acoperire in acest registru al calificarilor", a declarat Baba. Ministerul Educatiei realizeaza o reevaluare a numarului de studenti in anumite domenii si "am constatat deja ca sunt prea putini studenti in zona de inginerie si de stiinte exacte, asa ca decizia MECTS a fost de a finanta aceste zone, sa se indrepte mai multe burse catre aceste zone si mai putin catre economie, drept, stiinte umaniste, stiinte politice".

Declaratiile au avut loc in conferinta de presa care a marcat finalul evenimentului Conferinta Ministeriala Bologna si Bologna Policy Forum, unul dintre evenimentele majore ale Uniunii Europene pe teme de educatie. Cea de-a opta editie a Conferintei Ministeriale a Procesului Bologna a avut loc in Romania, la Palatul Parlamentului, in perioada 26-27 aprilie. Scopul acestor conferinte ministeriale bianuale este de a stabili directiile politice ale Procesului Bologna. Evenimentul este organizat si sprijinit de Secretariatul Bologna Follow-Up Group (BFUG), care in acest moment este gazduit tot de Romania.

Romania este semnatara a Declaratiei de la Bologna din 1999, iar in aceasta calitate tara noastra a preluat in legislatia nationala instrumentele si institutiile Procesului Bologna. Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Superior (ARACIS) este listata in Registrul European al Asigurarii Calitatii (EQAR), potrivit MECTS.

Citeste si:

Citeste mai multe despre     |   |   | 

  
1440 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    Exista inconsistenta si adevarate gauri negre... (Sâmbătă, 28 aprilie 2012, 16:31)

    Gigel [anonim]

    Intr-adevar, exista realizari ale ministerului.
    Insa sunt multe goluri prin care maestrii fraudarii sistemului se vor strecura foarte usor.
    Exemplul 1: criteriile pentru promovarea pe postul de conferentiar/profesor sunt minime in Bulgaria; lectori din Romania, se fac (pe spagi) conferentiari sau profesori universitari in Bulgaria "s-apoi se-ntorc de fericesc norodul / Cu chipul lor istet de oaie creata"; aici vor fi precum masinile vechi cu numere de Bulgaria care au circulat ani de zile pana au mai inceput sa faca ceva in problema asta;
    Exemplul 2: exista domenii in care nu exista doctorate in specializari de nisa care, de departe se vede ca nu necesita doctorate; personaje care in mod fraudulos (pe plagiat si mita) si-au dat doctorate in Romania, acum se duc in Bulgaria ca sa faca noi doctorate in specializarile care lipsesc de la noi; planul este ca, in ciuda dobitoceniei lor in plan stiintific si educational, odata ce devin doctori in . . .nimic. . . in Bulgaria revin sa isi echivaleze diploma de doctior in Romania si sa ajunga sa conduca doctorate in specializarea aceea ingusta.
    Deci degeaba vede din satelit dl ministru realizari epocale cand, de fapt, exista un proces de fraudare in forma continuata.
    In plus exista mari nemultumiri privind criteriile bazate pe recomandarile 'Australian College of Science' care sunt inoportune la nivel de Europa, in conditiile in care criteriile educationale NU se aplica la concursurile pentru ocuparea posturilor din invatamant.


TOP5

Ultimele
stiri
    Nu există niciun articol deocamdată în această categorie