Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii

conferinta internationala, FJSC
Foto: etajul6.ro

Conferinta internationala: cat continut mass-media se consuma  la sat

de A.I. HotNews.ro

Sâmbătă, 21 februarie 2009, 6:20    NEWS | STIRI

Print YM E-mail Mai mare| Mai mic Comentarii

“Programele si consumul de mass-media in zonele rurale (Media programming and media consumption in the rural world)”, studiu cu un esantion de 110 respondenti, din sate romanesti, a fost prezentat in zilele de 19-20 ianuarie, la o conferinta internationala organizata de FJSC (Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii)  si Universitatea Bucuresti, in cadrul unui proiect european.

In acest studiu au fost implicati 110 respondenti din comunele: Dragutesti, Insuratei, Voineasa, Densus, Brezasca, acoperind regiunile istorice ale tarii.

Urmariti la etajul6.ro cateva imagini de la sesiunea de deschidere a conferintei Media programming and media consumption in the rural world.

Tema conferinţei

Transformările socio-economice după căderea comunismului şi după aderarea la Uniunea Europeană au schimbat mediul rural, în toate statele europene. Aceste transformări au afectat, de asemenea, şi conţinutul mass-media, şi consumul de media, şi ar trebui să fie în centrul atenţiei tuturor actorilor sociali, de la jurnalişti, manageri de instituţii mass-media sau specialişti în comunicare (relaţii publice, marketing, publicitate), la reprezentanţi ai structurilor guvernamentale, legislatori şi cercetători în ştiinţele comunicării.

În România, ţara europeană cu cel mai mare procent al populaţiei în mediul rural, consumul cultural, mai ales cel de produse mass-media, este un tip de consum urban. Produsele mass-media dedicate mediului rural (presă scrisă, radio, TV şi on-line) sunt puţine şi se dovedesc adesea neatrăgătoare pentru audienţele lor ţintă.

Conferinţa repune pe agenda dialogului academic această zonă a conţinutului produselor mass-media şi a consumului de produse mass-media în lumea rurală, prin discutarea unor exemple naţionale sau regionale şi prin identificarea tendinţelor în contextual european. Sunt binevenite, de asemenea, prezentări academice ale realităţilor non-europene.

Această conferinţă este parte a proiectului de cercetare „Modele ale consumului mass-media în mediul rural românesc: identităţi tradiţionale, identităţi europene“, al Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării, Universitatea din Bucureşti.

Comunicările ştiinţifice au fost prezentate în următoarele ateliere tematice:

  • Oferta mass-media pentru zona rurală

  • Consum mass-media în zona rurală

  • Sfera publică: forme de includere şi forme de excludere a lumii rurale

  • Identităţi locale, regionale şi naţionale şi identităţi europene.

O parte dintre articolele conferinţei vor fi publicate, în engleză sau franceză, într-un număr special din Revista română de jurnalism şi comunicare, editată de Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării, Universitatea din Bucureşti şi Editura Ars Docendi.

Despre proiectul de cercetare - prof univ dr Mihai Coman, directorul proiectului

  • "Aceasta conferinta finalizeaza cercetarile desfasurate de FJSC in cadrul Grantului IDEI, finantat de Universitatea Bucuresti.
  • Cercetarea a urmarit tipurile de media si continuturile care sunt preferate de locuitorii din mediul rural.
  • Proiectul incearca sa analizeze care este corelatia dintre mesajele transmise satului prin emisiunile specializate de radio si televiziune si optiunile de consum ale celor care traiesc in mediul rural.
  • FJSC, in urma acestui proiect, intra in strategia de cercetare globala in scopul investigarii rolului presei in constituirea spatiului public, cu un accent special asupra fenomenelor asociate culturii populare."
link
Aici detalii despre conferinta si programul detaliat.
Citeste mai multe despre     |   |   |   |   |   |   |   |   | 

  
996 vizualizari

TOP5

Ultimele
stiri
    Nu există niciun articol deocamdată în această categorie

FORUM

Ultimele
discutii