Studentii de la FJSC
Foto: Arhiva personala

Doua echipe de studenti romani de la FJSC, in top 10 la un concurs de publicitate de la Viena

de B.M. HotNews.ro

Joi, 21 mai 2009, 10:51    NEWS | STIRI

Print YM E-mail Mai mare| Mai mic Comentarii

Doua echipe de studenti romani de la Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii s-au clasat in top 10 si inca doua in top 20 la AdVenture, un concurs european de publicitate. Competitia a fost organizata de EFCCE si au participat echipe de cate 4 studenti din toate colturile continentului.

Echipa Spot Lights, clasata la o diferenta de doar 1% fata de locul 1 (ocupat de echipa din Austria, Ad Hoc), a ratat oportunitatea de a prezenta campania pe care a realizat-o la Festivalul de Publicitate de la Cannes. „Sa invigi facultati din Marea Britanie, Germania, Olanda, Belgia si altele chiar e o performanta, credem noi”, spune Adrian Mutescu, teamleader al echipei Spot Lights.

Cum au aflat despre concurs

„Am aflat de concurs de pe site-ul facultatii, dupa care am luat legatura cu profesorul Sorin Psatta, de la Grafitti BBDO, pentru mai multe detalii, apoi a inceput "Adventura"”.

Cum s-au pregatit

„Am avut un brief in care trebuia sa realizam o campanie de comunicare prin care sa-i determinam pe cetatenii europeni sa includa criteriul de "environmental friendly" al unei masini printre criteriile de selectie si cumparare. Pentru publicul tinta, am avut doua categorii date din care sa alegem: tinerii europeni sau familiile europene. Am ales tinerele familii europene.

Etapele prin care am trecut noi au fost similare cu cele dintr-o agentie de publicitate, la primirea unui client nou. Putem spune ca am reusit sa facem cu succes cate putin din toate: de la research pana la intocmirea unei strategii si la conceperea materialelor creative. Am tratat de la inceput concursul cu mare seriozitate si ne-am pregatit destul de mult.

Am citit cam tot ce am gasit despre campanii de genul asta, pasii de urmat si alte lucruri relevante. Am inceput, cum era de asteptat, printr-un research, care ne-a ocupat cel mai mult timp. Am avut in vedere toti factorii care ar putea sa influenteze o astfel de campanie: legislatie, tehnologii existente, asociatia producatorilor de masini, comportamentul europenilor fata de tot ceea ce inseamna environmental friendly (2 eurobarometre de 150 de pagini fiecare), Comisia Europeana, deci cam tot ce am gasit.

Apoi am rulat cel putin 5 strategii complet diferite si mult mai multe concepte creative. Zicala “1% inspiratie, 99% transpiratie” chiar se aplica in cazul nostru.

A fost o singura etapa de selectie, dupa care am intrat in finala, unde ne-am luptat alaturi de o echipa din Austria si una din Germania. In faza de selectie, echipele inscrise au trimis rezolvarea brief-ului pe internet, iar un juriu format din specialisti de cel mai inalt nivel din Europa au ales cei 3 finalisti. Pe scurt, cam asta a fost faza de selectie. Dupa ce am aflat ca am fost selectati ca finalisti a inceput partea frumoasa - prezentarea campaniei la Viena."

Ce s-a intamplat pe 15 – 16 mai la Viena

„La Viena a trebuit sa prezentam campania in fata unui juriu, altul decat in preselectii, fara ca de data aceasta sa stim criteriile de jurizare. Cam ciudat. Pe 15, practic, a fost concursul, iar pe 16, o serie de conferinte. Confruntarea finala s-a desfasurat la Werbe Akademie, o facultate de comunicare si markenting ultramoderna. Prima echipa care a prezentat a fost echipa Austriei, care provenea exact de la facultatea organizatoare, fiind de altfel prezentata de catre decanul facultatii ca solutia la brief-ul dat. Aceasta echipa a si castigat!

Stiu ca noi, romanii, tindem sa ne plangem cand nu castigam, insa aici au fost cam multe lucruri "trase de par". Cu toate astea, am fi lipsiti de fair-play sa spunem ca austriecele nu au avut o prezentare excelenta in comparatie cu a noastra. La cina de final aproape toti membrii juriului ne-au laudat strategia si modul matur in care am gandit campania, fiind chiar singura apreciata de reprezentantii producatorilor de masini si singura care ar putea fi fezabila. Asta, dupa spusele lor.

Sincer sa spun, conceptul nostru - FIT, era pe buzele tuturor, toti ne laudau strategia, ba chiar mai mult, faceau si glume plecand de la conceptul nostru. Cat despre echipa Germaniei, pot spune ca au avut un proiect slab spre foarte slab. Strategie bunicica, executie medie, prezentare cu scapari, aceasta este impresia pe care ne-au lasat-o noua si se pare ca si juriului. Chiar daca nu am castigat locul 1, aprecierea pe care am primit-o din partea unor oameni cu greutate din industria advertisingului ne-a coplesit."
Citeste mai multe despre     |   |   |   |   |   |   |   |   | 

  
651 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    Doua echipe de studenti romani de la FJSC, in top (Luni, 25 mai 2009, 17:37)

    Gabriela [anonim]

    Felicitari echipei pentru munca depusa! E foarte bun si locul II! Important este ca ati participat si pe viitor cu siguranta daca veti participa locul I va fi al vostru pentru ca ati dobandit experienta.Inca o data felicitari!


TOP5

Ultimele
stiri
    Nu există niciun articol deocamdată în această categorie

FORUM

Ultimele
discutii