Andrei Marga: Universitatile private se inteleg pe sine ca unitati comerciale

de G.F. HotNews.ro

Marţi, 14 iulie 2009, 13:46    NEWS | STIRI

Print YM E-mail Mai mare| Mai mic Comentarii

Andrei Marga, fost ministru al Educatiei si actual rector al Universitatii Babes - Bolyai din Cluj-Napoca, sustine ca universitatile particulare "se inteleg pe sine ca unitati comerciale" si saluta decizia Ministerului de a opri admiterea la Universitatea Spiru Haret.

"Consider legitime si adecvate masurile Ministerului Educatiei", arata Andrei Marga intr-un comunicat de presa remis marti, sustinind ca "in sistemul universitar din Romania, construit la inceputul anilor ´90, sunt erori grave si confuzii culturale".

Eroarea principala este supradimensionarea: o tara cu ceva peste 20 de milioane de locuitori nu poate si nu va putea sustine adecvat peste 90 de universitati (cate sunt astazi recunoscute de Parlament). Aceasta eroare atrage, intre altele, o coruptie endemica. In fapt, Romania are prea multe unitati ce se boteaza pompos „universitati” si prea putini studenti", mai scrie Marga.
Citeste mai multe despre     |   | 

  
4437 vizualizari
  • +1 (19 voturi)    
    Andrei Marga (Marţi, 14 iulie 2009, 13:52)

    outside_the_wall [utilizator]

    Cel mai bun Ministru al Educatiei pe care l-a avut Romania dupa '90.
    • -1 (13 voturi)    
      SUBSCRIU (Marţi, 14 iulie 2009, 14:33)

      sabo [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

      asemenea.
      • +2 (4 voturi)    
        audit Dimitrie Cantemir (Marţi, 14 iulie 2009, 15:59)

        nmh [anonim] i-a raspuns lui sabo

        Solicit un audit pe incasari taxe scolare vs taxe de restante la Univ Crestina Dimitrie Cantemir.

        Rectorul se plimba cu mercedesul iar la re,re,re sala e plina !!!

        Oare profesorul nu e bun, politica e una de strangere de fonduri sau studentilor le place sa tot dea un examen de vreo 5-6 ori platind de fiecare data cate 100 ron pt ca in final sa treaca examenul?
    • 0 (14 voturi)    
      Marga der beste (Marţi, 14 iulie 2009, 14:41)

      cosmopolitus [anonim] i-a raspuns lui outside_the_wall

      Asa este, cel mai bun a fost, pacat s-a retras...a inteles ca e multa mizerie morala...Facultatle private sunt SRL-uri sau SA-uri...problema e ca exista o ministra care a terminat la privata, tot pe bani si pe puncte si conduce un sistem de care nu are habar...
    • 0 (4 voturi)    
      si cel mai despotic sef de universitate (Marţi, 14 iulie 2009, 22:33)

      deh [anonim] i-a raspuns lui outside_the_wall

      e vreun ubb-ist printre elogiatorii domnului marga? - ma indoiesc :D
      din pacate, pentru outsideri sunt prea putine dovezi ale realitatii (bine) ascunse din ubb
      iata o urma aici http://www.cotidianul.ro/razboiul_de_la_ubb_se_muta_la_filosofie-18902.html
  • -1 (13 voturi)    
    Marga STRIKES back (Marţi, 14 iulie 2009, 14:10)

    profesorul [anonim]

    In scurt timp Marga va reveni la minister cu o echipa Tanara si Profesionista.
  • +2 (12 voturi)    
    Comert in toate cele ce sunt... (Marţi, 14 iulie 2009, 14:17)

    Magar-inul [anonim]

    Corect! Stie el ce spune in cazul lui!.Si la Ministerul Educatiei s-a organizat in aceasi maniera. Se presupune ca apartine de servicile secrete( altfel nu se explica curajul cu care ataca pe oricine care sta in calea lui)> Dl. Marga poate aplica metodele lui fara scrupule si se crede superimportant, similar cu un adevarat material tiranic. Din cauza aceasta este obsedat de tot felul de reforme in stilul lui in educatie . Nu are retineri cand este vorba de comertul personal care trebuie sa fie profitabil cu orice cost: utilizeaza traseismul politic in stil cameleonic pentru a fi in castig personal (si pentru cine lucreaza in secret) cu orice pret. ; este capabil sa utilizeze fondurile publice in combinatii oculte (exista un caz cunoscut de manipulare a personalului din subordine in acest caz) ; Ca o dovada este si lupta pe care o duce permanent de a se afisa in presa ( pentru profitul superimportantei de sine si accesul la functii inalte publice ); este supercapabil de joc dublu si profita din orice i se iveste sau lucreaza chiar el la aceasta . Aceasta cu atat mai mult cu cat se arunca in domeniul filozofic fara sa aiba aptitudinile necesare. Se poate intelege ca filozofia lui este una de tipul care prin prisma domeniului economic (unde este talentat) el explica functionarea totala a lumii ,si mai mult, el poate actiona cu forta in acest sens .Se pare ca poate fi personaj cu adevarat periculos pentru a fi pus in functii publice inalte! Doamne fereste!
    • -3 (7 voturi)    
      POATE CA (Marţi, 14 iulie 2009, 14:34)

      sabo [utilizator] i-a raspuns lui Magar-inul

      este adevarat.
      insa asta nu inseamna ca nu are justet in ceea ce a spus.
      • 0 (0 voturi)    
        dreptate o fi avand (Miercuri, 15 iulie 2009, 16:36)

        deh [anonim] i-a raspuns lui sabo

        asa pot sa am si eu.
        dar nu are autoritatea morala sa vorbeasca. in conditiile in care a inabusit scandalul echinox asa cum a facut-o, cei implicati fiind amenintati ca vor fi dati afara daca nu tac din gura, in conditiile in care ubb-ul isi scoate bani buni pe spinarea studentilor, in care are admitere cu dosar mult inaintea bucurestiului, in care favorizeaza anumite facultati pe care le-a nasit si le persecuta pe cele care nu-i convin, in fine, in conditiile in care a condus de facto ubb-ul desi rectorul de drept era altul... am facut facultatea in ubb. lucrurile care merg bine te fac sa le observi si mai bine pe cele care put. asa ca mi se par jenante comentarii de genul vai ce minunat ministru a fost marga. asta a fost demult, iar eu fiind in scoala pe vremea aia nu am simtit nici o schimbare spectaculoasa. ce a facut asa de minunat ca ministru? invatamantul nostru este in continuare la pamant.
  • +3 (11 voturi)    
    Corect 100% (Marţi, 14 iulie 2009, 14:22)

    Blegu [anonim]

    "Eroarea principala este supradimensionarea. "

    Aferim !
    Punct ochit punct lovit !
    Avem divizii -organizate in armate- de absolventi cu studii superioare. Nu m-ar mira sa fie mai multi decat absolventii de liceu ( nu este un paradox ) !
    Avem enorm de multi masteranzi si o cantitate impresionanta de doctoranzi !
    Rezultate ?
    Priveste in jur popor !
    Societatea e dupa chipul , asemanarea si CUNOSTINTELE lor !

    Pa !

    NR: Asteptam Spiru H. University sa devina a mai prima intai din galaxie ! Bafta !
  • +4 (12 voturi)    
    ironie (Marţi, 14 iulie 2009, 14:29)

    ironie [anonim]

    o intrebare scurta, daca tot veni vorba de 'unitati comerciale'...
    cu cat a crescut la ubb in ultimii 5-10 ani numarul studentilor (mai ales la taxa)?
    • +6 (10 voturi)    
      bine punctat (Marţi, 14 iulie 2009, 15:03)

      kllaus [anonim] i-a raspuns lui ironie

      cei de la UBB tocmai isi faceau reclama la TV ce tari sunt ei, si cum promoveaza cele 20.000 de locuri scoase la "concurs". Sa se uite mai bine in ograda lui si apoi sa vorbeasca de altii. Pentru cei care-l lauda nespus de mult: sa-l stimeze pe banii lor. Dl. Marga a contribuit ca si altii la balamucul din sistemul educational romanesc prin autorizarea "provizorie" a tot felul de institutii obscure de genul Spiru Haret, Dimitrie Cantemir, s.a.m.d
    • +3 (3 voturi)    
      . (Marţi, 14 iulie 2009, 15:23)

      radukku [utilizator] i-a raspuns lui ironie

      in ultimii 5 ani a crescut cu aprox 4.000 de studenti , dupa finalizarea capusului FSEGA (facultate de economie+2 camine)si extinderea mai multor cladiri. Taxa e egala cu a celorlalte universitati de tip "conglomerat" (Univ. din Bucuresti). Daca te intereseaza taxele, atunci uita-te la alte universitati, dau exemplu din Cluj: Univ. de Medicina 80 milioane si posibil sa o mareasca, Univ. Tehnica cel mai ieftin e 33 milioane etc. UBB are acum taxe de 25 milioane.
      Problema nu e neaparat cresterea nr de studenti, problema e cresterea numarului de studenti fara a avea infrastructura necesara si numarul de cadre didactice.
  • +6 (12 voturi)    
    look who's talking... (Marţi, 14 iulie 2009, 14:44)

    calin [anonim]

    Ia intrebati-l pe Marga cate sectii si facultati a infiintat pentru "apropiatii" sai, pentru a avea voturile lor in Senat...

    Si mai intrebati-l unde s-au angajat absolventii celebrei "Facultati de Stiinte Europene". La Strasbourg, cumva? La Bruxeless? :)))

    Il mai puteti intreba pe Marga si care e modalitatea de lucru cu cei care s-au dovedit competenti in UBB. E Marga un spirit cooperant? E deschis catre conlucrare, catre parteneriat? :)))

    Si apoi sa vorbim de revenirea lui la minister impreuna cu "o echipa tanara si profesionista"...
  • +6 (8 voturi)    
    Concurenta la Universitatea Dlui Marga (Marţi, 14 iulie 2009, 14:50)

    Mama progresului este concurenta [anonim]

    Dl. Marga se exprima aici asa de induiosator la adresa concurentei , da? Sa intelegem atunci...Eu vad ca articolele despre Universitatea Spiru Haret sunt lipite de articolele cu inmormantarea cantaretului Jackson ? Aluzia? A platit darile catre cine trebuia aceasta universitate Spiru Haret ? Sa vedem ce se va mai intampla...
    • +4 (10 voturi)    
      Calin are dreptate. (Marţi, 14 iulie 2009, 15:04)

      U.M. [anonim] i-a raspuns lui Mama progresului este concurenta

      Hm, universitatile private poate nici nu sunt atat de mult de blamat pentru felul in care se comporta din moment ce li se permite. Mai ingrijorator este insa cand universitatile bugetate au un comportament foarte asemanator. In cazul UBB-ului, ar fi interesat sa se afle numarul total de studenti la cu taxa raportat la numarul de studenti bugetati. Cel putin in cazul FSEGA sunt convins ca raportul este unul total disproportionat.
      • +1 (1 vot)    
        statistici (Marţi, 14 iulie 2009, 18:35)

        ramona.a [utilizator] i-a raspuns lui U.M.

        Conform statisticilor anului universitar 2007/2008 Universitatea Babeş – Bolyai a avut un efectiv de 54 464 de studenţi la nivel de licenţă, masterat şi doctorat şi 891 de persoane înscrise la cursuri postuniversitare. Din numărul total al studenţilor sunt înscrişi la nivel de licenţă, master şi cursuri postuniversitare 41 959 de studenţi la linia română, 7 616 studenţi la linia maghiară, 1 117 studenţi la linia germană, 1 728 de studenţi la linia engleză plus alte limbi. O surpriză în ceea ce priveşte sexul studenţilor este faptul ca din numărul total doar 32,04% sunt băieţi, în timp ce restul de 67,96% sunt fete.
        Se pare că anul universitar în curs 2008/2009 a înregistrat creşteri la numărul studenţilor înscrişi, dar date concrete pot fi furnizate de către UBB doar la sfârşitul acestui an universitar.
        imi pare rau ca nu mai detin acele statistici ale UBB in care erau scrise si nr de locuri bugetate si cele de la taxa.
        numai bine
  • -3 (9 voturi)    
    in apararea Universitatii Spiru Haret (Marţi, 14 iulie 2009, 15:25)

    Ana [anonim]

    M-am inscris la master la spiru, dupa ce am absolvit acum ceva timp o facultate de stat (cu super reputatie - intra 400, ies 100). Nu sunt un student stralucit la master, am mai multe restante decat examene luate, pentru ca lucrez si nu prea am timp.
    Este insa o diferenta ca de la cer la pamant intre cum merg lucrurile la Spiru si cum mergeau la facultate. La spiru exista transparenta. Exista program. Exista ore intre care vorbesti cu secretara, care nu se zborseste la tine. Profesorii pot fi gasiti pe mail sau in birou, conform programului. Nu trebuie sa faci temenele nimanui. Vrei sa inveti, bine, nu vrei sa inveti, problema ta.
    E adevarat ca au interesul sa treaca pe cat mai multi, ca sa plateasca cat mai multi, dar cine invata are note mari, cine nu invata, are note mici. Pe vremea facultatii, am picat un curs la care facusem proiect practic si functional (total au fost 2 proiecte anul acela, restul lucrari teoretice) - l-am picat pentru ca mi-am bagat si mi-am scos in asistentul care mi-a zis sa ma duc la el acasa sa ii fac o copie dupa respectiva aplicatie practica.
    Astea fiind zise, Spiru este 3 capete peste imputitii de la stat, a caror scara a valorilor este direct proportionala cu pupincurismul si 'disponibilitatea' studentului/studentei. La stat inveti sa fii duplicitar si pupincurist. La Spiru inveti sa fii responsabil cu cat timp aloci invatatului, pentru ca acest timp reflecta notele.
    • 0 (6 voturi)    
      aveti f mare dreptate (Marţi, 14 iulie 2009, 16:04)

      iulia [anonim] i-a raspuns lui Ana

      Aveti dreptate cand spuneti ca la spiru haret exista transparenta dar mai exista si respect din partea profesorilor,respect pe care la stat ( la universitatea din bucuresti) il gasesti foarte rar.
      Si va ma spun ca si facultatile de stat scot absolventi pe banda,la stat fiecare se descurca cum poate ..la spiru haret trebuie sa si inveti deoarece e f greu sa copiezi la examene
    • +1 (3 voturi)    
      sa nu exageram (Marţi, 14 iulie 2009, 17:12)

      marius [anonim] i-a raspuns lui Ana

      Hai sa nu ne tragem de sireturi. Nu stiu cind ai facut tu, insa eu am terminat acu 3 ani la o univ. de stat, serioasa, si nu regret. Profii s-au mai schimbat,poti comunica usor cu ei, sunt disponibili, iti dau un sfat, dar iti si cer. La fel, faci treaba iei note bune, nu faci, nu. Deci hai sa nu generalizam aiurea. Am fost apoi in SUA cu o bursa si cind am fost introdus in baza de date de acolo univ. din Ro exista deja acolo, alaturi de cele vechi, traditionale, nici vorba de Spiru Haret, nu a auzit nimeni de ei pe acolo. La stat poti face cercetare, la particular ioc. USH e o mare afacere, asta e tot.
      • -1 (3 voturi)    
        care cercetare?! (Marţi, 14 iulie 2009, 17:33)

        Ana [anonim] i-a raspuns lui marius

        Ce cercetare faci la stat?! cercetarea pixului pe hartie? uita-te la tezele de doctorat produse la stat. aproape toate sunt 'contributii la...'. asta nu e cercetare, asta e reciclarea articolelor altora. din punctul asta de vedere, recunosc ca si privatele si statul sunt tot o apa si un pamant. diferenta insa, e ca la private, profesorii pricep ca isi iau salariul de pe urma studentului si in consecinta se poarta cu masura fata de client.
        inainte de master, am incercat un doctorat la stat. prima re-acomodare cu statul au fost 3 ore de sprijinit peretii inainte de examen - programarea de pe perete era la misto. urmatorul contact a fost ca biografia se putea lua doar de la o cocoana, care n-a vrut sa imi dea cartile (asistenta universitara). dupa ce am umblat vreo luna dupa cocoana, m-am dus anul urmator la spiru.
  • -1 (7 voturi)    
    univeristati particulare (Marţi, 14 iulie 2009, 15:45)

    gib [anonim]

    in anul 1996 am terminat cu brioUniversitatea Spiru Haret.Din cauza aceleiasi erori care se repeta si azi,in anul in care trebuia sa -mi dau licenta facultatea la care eram nu a mai primit acreditarea.Colegii mei de la Marketing si Comert exterior din seria 1992-1996 pot confirma acelasi lucru,rector era regretatul profesor Moisuc Constantin.Intr-un an de zile noi,cei de la marketing,a trebuit sa ne mutam cu totul la Management financiar-contabil,am sustinut o groaza de diferente si apoi a venit licenta finala.Decan la Management era regretatul profesor Vaduva.Am luat licenta,m-am angajat,am facut acum si masterul....vreau sa le zic RUSINE!!!!!!!!CEI CARE NE CONDUC SUNT NISTE INCOMPETENTI1AU ADUS LA 0 NIVELUL EDUCATIEI!
    Stiti voi ce carte se facea la Spiru Haret?Eu am luat bursa,nu am avut niciodata restante si am terminat si cu o nota buna.
    Imi pare rau sa zic asta dar masterul l-am facut la ASE,,execrabil dpdv organizatoric ,al pregatirii profesorilor si mai ales al mizeriei din ASE,invatam alaturi de zugravi,intr-o mizerie de nedescris,cu niste toalete infecte,niste scari mizerabile....imi era sila sa ma mai duc la ore .Pluc ca un master la ASE costa cat doua la particular....
    REPET. Sa le fie rusine ca tin sub stres absolventii.Eu sustin invatamantul privat,tot cunoscutii mei au absolvit la facultati private si toti au servicii bine platite si au dobandit o experienta de invidiat.
  • 0 (8 voturi)    
    90 de universitati la 20000000 locuitori... (Marţi, 14 iulie 2009, 16:00)

    statisticianu [anonim]

    In Romania sunt 90 de universitati la 20.000.000 de locuitori --> 1 universitate la fiecare 222.222 locuitori

    In SUA sunt 4.140 (http://www.infoplease.com/ipa/A0908742.html) universitati la 300.000.000 de locuitori --> 1 universitate la 72.463 locuitori

    Si cred ca dl. Marga are un anumit conflict de interese cu decizia privind la admiterea la Spiru Haret fiind rector la o alta universitate.
    • 0 (2 voturi)    
      Serios? (Marţi, 14 iulie 2009, 16:24)

      G [anonim] i-a raspuns lui statisticianu

      Cati studenti au universitatile din SUA in total?

      Cati dintre ei sunt americani (ca sa putem face comparatia corecta, pt ca sunt incredibil de multi straini la studii, care nu sunt pusi la socoteala in populatie, iar la noi strainii sunt o gluma prin comparatie)

      Cat la suta din totalul populatiei termina o facultate pe an?

      Cate universitati au minim 300.000 de studenti? Sau ca sa pastram proportia, raportat la populatie, minim 4.100.000 de studenti?
      • +1 (1 vot)    
        continuam cu statistica... (Marţi, 14 iulie 2009, 20:30)

        statisticianu [anonim] i-a raspuns lui G

        SUA are 14.261.778 sau 4.75% din populatie (asta are veni 950,000 relativ la populatia romaniei)

        Studentii straini sunt aproximativ 600.000, adica mai putin de 5%, deci nu afecteaza mult calculul de mai sus -- americani sunt 4.5% din populatie (95% din 4.75%)

        Cea mai mare universitate din SUA ca nr de studenti este CUNY (de stat) cu 480.000. Cea mai mare universitate privata din SUA ca nr de studenti este University of Phoenix cu 200.000.

        Aceste numere intr-adevar nu sunt proportionale la populatie. Deci am putea acuza Spiru Haret practici monopoliste, si am putea spune ca invatamintul in Romania e mai capitalist ca in America (ca de fapt multe alte chestii). Dar nu cred ca este corect sa spunem ca sunt prea multi studenti relativi la populatie.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Higher_education_in_the_United_States
        http://www.boston.com/news/local/articles/2008/07/05/foreign_students_flock_to_the_us/
        http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_largest_universities_by_enrollment
        http://en.wikipedia.org/wiki/City_University_of_New_York
  • 0 (2 voturi)    
    buna (Marţi, 14 iulie 2009, 16:18)

    lisa [anonim]

    nu se mai intelege nimic...ar trebui oprite aceste universitati. am absolvit una , particulara, si stau cu diploma in buzunar. nimeni nu te baga in seama....si taxele sant extrem de mari
  • 0 (2 voturi)    
    bravo (Marţi, 14 iulie 2009, 17:22)

    petreflp [utilizator]

    facultati care scot pe banda rulanta analfabetii viitorului,cand am sa intalnesc un dobitoc cu astfel de diploma am sa-i spun ca a gresit ca s-a nascut in aceasta era, si ca a ales aceasta facultate datorita prostiei care zace in capul lor de maimute.
  • +2 (2 voturi)    
    Concluzii ! (Marţi, 14 iulie 2009, 21:45)

    Danut D Deleanu [utilizator]

    @ Cine vrea poate.Cine poate munceste.A sta cu fata la carte e normal,Cartea e singurul prieten care nu te inseala. Vorbesc de cartile serioase de stiinta gen Enciclopedia Britanica.Carti de inalta tinuta de autori consacrati,de premianti Nobel sau facultati de traditie.Romania mai are cercetatori,profesori si academicieni dar sunt anonimi in modestia lor.Un fost asistent,actual Prof,universitar ,Dr.H.C. modest,prieten nu a facut caz ca de trei ani e Academician,Rara Avis.Am aflat intampator. Coposu decorat de Franta si Germania ,in tratament,intrebat , la mormantul eroului necunoscut la care participa in parcul Carol I de anii de zarca a raspuns stupefiant dar corect: Ce conteaza fata de tanarul care a facut jertfa suprema ?!!!Dar. Dar ramane iar Biblia: Nici un profet nu poate fi in ..sat la el. Imediat apare "anonimul,pizmasul : Cine: ala.ha ha ha, ce nu-l cunosc eu ???Uite asa au aparut si turnatorii,cosensul,"oamenii de bine".Sa munciti sa traiti bine.DDD
  • 0 (0 voturi)    
    acum si-a dat seama? (Miercuri, 15 iulie 2009, 0:29)

    dedeiu [anonim]

    Evident ca sunt niste unitati comerciale.
  • 0 (0 voturi)    
    Legea invatamintului (Miercuri, 15 iulie 2009, 9:29)

    Sile [anonim]

    Toata aceasta abrambureala va continua, cit timp nu vom avea o lege teafara a invatamintului construita pe o constitutie teafara , nu gaunoasa. Facem pariu?.Chiar si atunci ne va trebui un timp sa invatam legile si sa invatam sa respectam legile.Daca as fi parlamentar as porni de la legislatia interbelica. Ar fi o temelie solida.
  • 0 (0 voturi)    
    Liceu/facultate (Miercuri, 15 iulie 2009, 16:18)

    Maria [anonim]

    Profesorii trebuie sa-si schimbe stilul de predare. De ce? Talentele/inclinatia se descopera. Un elev de liceu nu stie intotdeauna ce i-ar place. Poate ca elevul mediocru refuza sa invete pentru ca nu-i place materia sau stilul prof de predare. Am avut profesori de liceu care te umileau (ca sa mergi la meditatie la ei!) sau dupa ce s-au schimbat vreo doi prof de literatura romana la mine la clasa, cand prof. de romana ne dadea lectii facultative la sf de saptamana, am descoperit ca imi place literatura. si, ce credeti ca mi-a facut? A vazut ca am raspuns de cateva ori foarte bine si, ca sa ma puna la punct, m-a prins odata cu lectia neinvatata si mi-a dat nota 4; m-a linistit. Deci, te trata ca pe un obiect nu ca pe un adolescent pe care trebuie sa-l formezi si care doreste sa-l descoperi. Poate ca de aceea suntem frustrati privind studiile. Suntem inteligenti si nu avem profesorii potriviti. Asta e clar. Alta: dirigentele ne era si profesor de fizica; BRRR!!, dar vorbea mult despre fizica, ne antrena, nu ne jignea, ne incuraja, iar la bac am luat nota cea mai mare tocmai la fizica. Datorita lui. Sa traiasca! Si..., trebuie sa ne adaptam zilelor noastre. Cum sa te descurci in noianul de birocratie romaneasca daca nu inveti ceva ?
  • 0 (0 voturi)    
    bleah (Vineri, 17 iulie 2009, 10:15)

    xoxox [anonim]

    Stiti de ce e considerat Marga un foarte bun ex-ministru? Pentru ca a fost cel care a majorat salariile profesorilor din invatamantul de stat. De accea este, sau a fost, bun.
    N-am observat nici pe vremea domniei lui si nici acum o reforma sau un progres spectaculos. Am observat insa fapte de coruptie dovedite, profesori de la universitati de stat care vand lucrari de licenta, care cer favoruri sexuale studentelor, care vand note de trecere celor cu dare de mana, care isi dau salarii ce i-ar face invidiosi pe cei mai bine platiti oameni din sectorul privat et caetera.
    Asa ca nu mai faceti comentarii rautacioase la sistemul particular de invatamant pana cand cel de stat nu este un model de urmat.
    PS Institutiile de invatamant superior, de stat sau particulare, care nu vor fi serioase se vor desfiinta de la sine. Toate functioneaza dupa regulile dictate de economia de piata. E ca si cand te duci la un restaurant: daca nu-ti place mancarea nu te mai duci a doua oara si nici nu te duci daca locul se bucura de referinte proaste.