Examen de titularizare
Foto: F D P

De ce isi doresc profesorii sa ramana in sistemul de invatamant?

de F D P

Joi, 15 iulie 2010, 11:59    NEWS | STIRI

Print YM E-mail Mai mare| Mai mic Comentarii

Competitia pentru posturile de profesor titular a devenit de doua ori mai stransa anul acesta fata de anul trecut:  60.700 de inscrisi pentru cele 5.200 de locuri libere, adica 12 candidati pe un loc, fata de 6 anul trecut. In anumite judete s-a ajuns chiar la 64 de candidati pentru un post de profesor titular de istorie.

Cum se explica aceste cifre, in conditiile in care salariile cadrelor didactice, si asa mici, au fost micsorate, iar sondajele de opinie arata ca prestigiul meseriei de dascal este in scadere?

Sa fie reducerea angajarilor in mediul privat si a posturilor de profesor titular, odata cu scaderea numarului de elevi, singurele motive pentru concurenta ridicata?


Citeste mai multe despre     |   | 

  
2823 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    sigur (Joi, 15 iulie 2010, 12:10)

    Claw [anonim]

    care salarii mici in sistemul de invatamant? Luand in considerare ca aproape jumatate de an stau acasa si iau banii?

    daca era atat de rau nu se zbatea nimeni sa mearga in invatamant stati linistiti.
  • 0 (0 voturi)    
    pai (Joi, 15 iulie 2010, 12:21)

    Mazeta [anonim]

    cate locuri titularizabile/netitularizabile au fost anul trecut si cate anul asta? si cati candidati efectivi (multi nu s-au preznetat)?
  • 0 (0 voturi)    
    De ce? (Joi, 15 iulie 2010, 12:39)

    Matthew [anonim]

    Cum de ce...!? scoala este pentru ei o sursa de copii pentru meditatii. Special isi bat joc la orele de clasa...vrea copchilu' sa invete - vine la lectii particulare...si care sunt si neimpozitate. Nu vine la meditatii?...ii dam numai note mici care vor atarna greu la facultatile/liceele unde se i-au in calcul si mediile anuale.

    Acuma e clar...?
  • 0 (0 voturi)    
    Adevarul este.... (Joi, 15 iulie 2010, 13:32)

    mr X [anonim]

    De ce se zbat unii sa ajunga titulari intr-un sistem dominat de lipsuri (materiale/salar)?Raspunsul este simplu: Nevoia de siguranta a zilei de maine... Cu alte cuvinte, odata ajuns titular poti sa fi sigur ca o sa ajungi la pensie fara sa fii stresat ca se lichideaza "firma". Dar bineinteles ca acest "avantaj" vine cu lipsa unui salar decent.Degeaba urlati voi ce nu ati lucrat in invatamant ca profesorii au jumate de an liber... Si ce folos daca nu ai bani?!Bineinteles ca poti spune: ca in timpul vacantelor poti sa-ti gasesti altceva de lucru. Corect!DAR, ce job crezi ca gasesti pentru o perioada scurta de timp?!decat ceva de genul zilier pe santier la lopata/roaba si tarnacop.Voi stiti cat este de greu sa incerci sa-ti pastrezi ca profesor un statut?Credeti ca vei mai avea respect din partea unor adolescenti care nu vor intelege ca daca te vad la lopata este ca iti vrei sa muncesti si apoi vei avea respectul cuvenit... adica 0 (ZERO).Iar fara acest respect din partea lor... nu vei putea sa-ti indeplinesti indatoriile de prof. Am parasit invatamantul... si nu ma mai intorc pentru nimic in lume!Le urez fostilor colegi, nervi de otel!
  • 0 (0 voturi)    
    universitatile (Joi, 15 iulie 2010, 15:04)

    mihai [anonim]

    Cum pestele de la cap se impute, universitatile sunt cele care
    au dat tonul scaderii invatamantului. Universitatile au scos din ce in ce mai multe locuri la admitere si in consecinta avem o inflatie de licentiati in mai toate domeniile. Cred ca exceptie fac specializarile din domeniul IT carora in ciuda cererii constante de programatori, nu le-a crescut mult cifra de scolarizare si nici nu au aparut facultati particulare in domeniu.
  • 0 (0 voturi)    
    @mihai [anonim] (Joi, 15 iulie 2010, 22:25)

    hm [anonim]

    aveti foarte multa dreptate: dezastrul de azi a inceput de la universitati, cu celebrele admiteri pe dosare - surprinzator, nu?, avand in vedere ca majoritatea absolventilor de liceu de azi sunt de nivelul scolilor profesionale... procedeul tatona terenul pe cand am dat eu admitere la facultate, intre timp a ajuns la tiranie. azi un elev trece prin toti anii de studii fara nici un examen real - cu exceptia probei de matematica de la bac :D
    cum bine spuneti, si pestele de la cap se impute, totul e foarte bine controlat de sus. de la minister, inspectorate... ministerul nu are cum sa nu-si dea seama care sunt problemele si totusi, de cand am dat si eu cu capul de tavanul imbecilitatii din acest sistem, nu am auzit nici un oficial sa spuna lucrurilor pe nume.
    bacalaureatul din anul asta a lasat sa treaca elevi de cea mai joasa speta (in schimb i-a picat sarguincios pe cei ce au dat semne de inteligenta), universitatile vor digera din nou nulitati, ministerul continua sa fie orb la toti si la toate. e bine? - nu, e foarte bine.
    examenul de titularizare a facut si el parte din sceneta burlesca a educatiei.
    ce ii tine pe profesori in invatamant? - o sa radeti, dar unora chiar le place foarte mult aceasta munca. pentru unii este cariera, vocatie si altele din acest registru. treaba cu vacantele o fi si ea, insa cea cu orele mai putine - nu. predatul e un proces atat de energofag, incat cele 4 ore de predat te storc de orice vlaga, ca sa nu mai vorbim de nervi, stres, umilinte, sanatate zdruncinata. apoi "stabilitatea" - nu, nu invatamantul in sine ofera stabilitate: exista enorm de multe posturi netitularizabile, cu profesori suplinitori, uneori remarcabili, care nu au, insa, posibilitatea de a ramane mai mult de 3 ani pe respectivul post. "stabilitatea" consta in faptul ca vorbim de foarte multe orase mici in care un profesor doar asta poate face. apoi, este un sistem foarte inchis - lucrurile se vad altfel de acolo, comunicarea intre exterior si interior e inexistenta
  • 0 (0 voturi)    
    mkol (Vineri, 3 septembrie 2010, 7:53)

    miy [anonim]

    as,m


TOP5

Ultimele
stiri
    Nu există niciun articol deocamdată în această categorie

FORUM

Ultimele
discutii