Absolventii de ASE pot tine contabilitatea
Foto: mscontexpres.ro

Absolventii de studii economice vor putea tine contabilitatea firmelor cu cifra de afaceri mai mica de 35.000 euro

de Redactia CampusNews

Duminică, 27 martie 2011, 18:19    NEWS | STIRI

Print YM E-mail Mai mare| Mai mic Comentarii

Absolventii de studii economice superioare vor putea tine contabilitatea firmelor cu cifra de afaceri si active mai mici de 35.000 de euro, potrivit Mediafax care citeaza un proiect de ordonanta de urgenta pentru modificarea legii contabilitatii.

"Persoanele care in exercitiul financiar precedent au indeplinit urmatoarele doua criterii: cifra de afaceri neta sub echivalentul in lei al sumei de 35.000 euro si totalul activelor sub echivalentul in lei al sumei de 35.000 euro, pot opta pentru un sistem simplificat de contabilitate, aprobat prin ordin al ministrului finantelor publice. Nivelul indicatorilor prevazuti se poate modifica prin hotarare a Guvernului", se arata in proiectul de ordonanta.

In cazul acestor firme contabilitatea poata fi organizata si condusa si pe baza de contracte/conventii civile incheiate potrivit Codului civil cu persoane fizice care au studii economice superioare, si nu doar cu membri ai Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania (CECCAR).

O alta prevedere importanta vizeaza institutiile publice la care contabilitatea nu este organizata in compartimente distincte sau care nu au persoane incadrate cu contract individual de munca sau numite intr-o functie publica. Acestea vor putea incheia contracte de prestari de servicii, pentru conducerea contabilitatii si intocmirea situatiilor financiare trimestriale si anuale, cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale CECCAR.

"Incheierea contractelor se face cu respectarea reglementarilor privind achizitiile publice de bunuri si servicii, iar plata serviciilor respective se face din fonduri publice cu aceasta destinatie", se mai spune in proiectul de OUG.

Proiectul mai stabileste obligatia firmelor, persoanelor si institutiilor publice si regiilor autonome sa pastreze aplicatiile informatice cu ajutorul carora au prelucrat datele inregistrate in contabilitate pe o perioada de cel putin 10 ani de la data incetarii utilizarii acestora.
Citeste mai multe despre     |   |   |   |   |   |   |   |   | 

  
5094 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    Sa pastreze aplicatiile informatice 10 ani? :)) (Duminică, 27 martie 2011, 20:33)

    Ionut [anonim]

    Daca va ajunge sa fie votata in forma asta , ordonanta va contine o mare tampenie. Avand in vedere ca multe , probabil mai mult de jumatate din firme , tin contabilitatea in regim externalizat (la diverse firmulite de contabilitate) , cum vede legiuitorul aplicarea in fapt a acestei prevederi? Adicatelea, daca eu vreau sa schimb firma de contabilitate, cer sa-mi dea baza de date si aplicatia (care contine de obicei datele tuturor firmelor pentru care ei ofera servicii ) ? Sa zicem ca-i conving sa-mi dea o copie a aplicatiei, care ar fi una cu licenta platita de ei . Cu ce drept si in ce conditii voi putea sa o instalez eu la o adica pe un calculator porpriu, si la ce folos din moment ce toata arhiva contabila in format tiparit este mai mult decat suficienta pentru un control? Daca e una free (ex. SAGA) e posibil ca peste 10 ani, nici sa nu mai mearga instalata pe noile sisteme de operare , firma producatoare sa dispara din piata si deci inca un motiv pentru care legea este facuta stramb. Legiutori de trei parale!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Mesaj (Duminică, 27 martie 2011, 21:06)

    Eduard [anonim]

    Da sigur da
  • 0 (0 voturi)    
    Logica acestei masuri... (Luni, 28 martie 2011, 9:21)

    George [anonim]

    ... privitoare la pastrarea aplicatiei informatice ce a generat prelucrarea datelor contabile pe o perioada de 10 ani ar putea fi ca la un posibil viitor control, peste 9 ani sa zicem, s-ar putea sa nu mai poata fi "citite" de pe suporturile de stocare (altele decat hartia) fiindca intre timp firma are alt program informatic.
    Corect ce a spus Ionut, daca evidenta a fost tinuta de o firma de contabilitate... ce obligatii ii revin firmei?
    O ordonanta absurda si greu de aplicat.

    In schimb, angajarea absolventilor de invatamant superior economic doar pentru firme care au cifra de afaceri sub 35.000 euro mi se pare (iar) absurda, avand in vedere ca altii, autorizati CECCAR nu au astfel de restrictii. Si ma intreb cine e mai bun, un contabil autorizat (dar care a fost bucatar, vanzator, invatator, etc) si care s-a autorizat dupa un examen (unde de cele mai multe ori se stiu raspunsurile dinainte) sau unul care a studiat 4 ani si e si licentiat in economie...
    • 0 (0 voturi)    
      @George (Sâmbătă, 23 aprilie 2011, 11:06)

      Libanezu [anonim] i-a raspuns lui George

      @George: bucatar autorizat CECCAR vs licentiat:
      - nici unul nici altul nu sunt mai grozavi. Argumentez: lucrez cu foarte multi contabili (clienti de-ai mei) licentiati, si inainte si dupa '89, absolventi de ASE si/sau particulare. Foarte multi (destui) nu au habar de principii elementare de contabilitate, contabilitatea lor e "varza", lor le ia 1 minut sa strice, tie o "viata" sa repari dupa ei.

      Deci cred ca aici nu vor exista probleme deloc, pt ca in general (or fi si exceptii in particular) foarte multi invata mecanic in scoala (ca sa treaca semestrul), proiect de licenta copy-paste (+ spaga), experienta capatata pe genunchi la "La Libanezu srl", iar dupa scoala acolo s-a terminat si cu invatatul.

      Cei care se simt lezati de acest comentariu si cred ca fac exceptie, atunci probabil ca fac exceptie. Deci sa nu se oboseasca sa injure, ca cel care se scuza se acuza :o)


TOP5

Ultimele
stiri
    Nu există niciun articol deocamdată în această categorie

FORUM

Ultimele
discutii