Stefan Vlaston
Foto: Arhiva personala

Analiza Legii Educatiei Nationale (II): Reuseste noua lege sa separe graul de neghina, valoarea de impostura in invatamantul superior?

de Stefan Vlaston HotNews.ro

Vineri, 19 martie 2010, 15:40    NEWS | OPINII

Print YM E-mail Mai mare| Mai mic Comentarii

Cea mai simpla caracterizare a situatiei actuale a invatamantului universitar se face prin sintagma “fabrici de diplome”. Nu exclud existenta unor insule de excelenta, care insa nu pot ascunde marea de impostura. E suficient sa amintesc cazul universitatii Spiru Haret, care avea inmatriculati 300.000 de studenti, sau chiar mai multi si care obtineau diplome dupa examene luate in dialog cu calculatorul. Nici la examenul de licenta nu vedeau la fata vreun profesor.

Asa cum am promis vom analiza si partea referitoare la invatamantul universitar. Pentru o dezbatere relevanta si utila definitivarii Legii in discutie, voi selecta cele mai interesante propuneri de la comentariile cititorilor, urmand a publica periodic lista acestora, cu mentionarea autorilor. In final lista propunerilor va merge la initiator, adica Minister si Guvern, precum si la Parlament.

Inflatia de titluri universitare si doctorale a reusit sa creeze o nebuloasa perfecta, astfel incat nimeni nu mai stie ce e valoare si ce este nonvaloare. Tinta a fost atinsa.

Reuseste noua lege sa separe graul de neghina, adica valoarea de impostura? Din pacate raspunsul, la faza aceasta a legii, este nu.

Aspecte pozitive

1.Masuri de sanctionare drastice. La art 112 apar masuri de sanctionare drastice in cazul in care “raspunderea publica” nu este onorata:
“a) revocarea ordinului de confirmare a rectorului b) reducerea sau eliminarea temporara sau definitiva a accesului la finantarile din surse publice; c) initierea unui proiect de lege de preluare sau fuziune a institutiilor de invatamant superior slab performante de catre cele performante;
d) initierea unui proiect de lege de desfiintare a institutiei de invatamant superior in cauza”.
Art 115 (5) “Prin exceptie de la prevederile alineatului (2), in situatii temeinic justificate, guvernul, la propunerea Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, poate infiinta/desfiinta facultati”.

Niciodata pana in prezent n-au fost puse in lege masuri transante prin care proprietarul si garantul calitatii isi asigura parghii de actiune.  Cu exceptia taiaerii fondurilor din surse publice, celelalte masuri se refera si la universitatile private.

2.Masuri “antinepotism”. Carta universitatii va cuprinde obligatoriu “situatiile de conflicte de interese si incompatibilitati, incluzand prevederea ca in aceeasi universitate nu pot ocupa simultan functii de conducere, la oricare nivel, afini si rude de grad inclusiv II;”(art. 115).

3.Programe de studii initiate de guvern. Este si aceasta o noutate, bunevenita, daca nu va abuza guvernul de aceasta prevedere (“Guvernul, pe baza contractului institutional, poate sa infiinteze si sa finanteze intr-o institutie de invatamant superior publica un program de studii sau o facultate cu acele programe de studii care raspund unor cerinte stringente de instruire si formare profesionala in domenii de interes national”)

4.Echivalarea studiilor anterioare (“Diploma de licenta sau de absolvire a absolventilor invatamantului superior de lunga durata, din perioada anterioara aplicarii celor trei cicluri de tip Bologna, este echivalenta cu diploma de studii universitare de masterat, in specialitate”) Adica profesorii care au absolvit facultatea inaintea introducerii procesului Bologna nu au nevoie de sudii masterale pentru a profesa. Ceilalti trebuie sa-si completeze studiile cu un master educational. Adevarul este ca doar modulul de pedagogie, chiar atunci cand se facea cu seriozitate, nu era suficient pentru o prestatie de calitate la catedra.

5.Conducatorul de doctorat  (“Art. 152. Calitatea de conducator de doctorat este acordata de CNATDCU profesorilor universitari sau cercetatorilor stiintifici gradul I, in conformitate cu standardele nationale elaborate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, pe baza unor criterii de evaluare relevante la nivel national si international”) Prevederea este buna,  cu conditia sa nu fie pervertita in legislatia secundara.

6.Alte agentii de evaluare a calitatii. In lege se mentioneaza de mai multe ori ca evaluarea calitatii poate fi realizata ata de ARACIS cat si de late agentii inscrise in Registrul European al Agentiilor de Evaluare a Calitatii Educatiei. Prevedere existenta si in veche lege, dar niciodata folosita. Este drept ca si Registrul European abia s-a infiintat.

7.Clasificarea universitatilor. Universitatile isi asuma misiunea, prin carta universitara, in:
a) universitati preponderent de educatie;
b) universitati de educatie si cercetare stiintifica si creatie artistica;
c) universitati de cercetare avansata si educatie

Art 172 (3) “In cazul universitatilor publice, in maximum 12 luni de la promulgarea prezentei legi, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului va propune o lege prin care se realizeaza comasarea prin fuziune a universitatilor care au misiuni asemanatoare si sunt localizate in aceeasi unitate teritorial administrativa sau la o distanta mai mica de 200 km intre localitatile de resedinta.
(4) Fuziunea prin comasare sau absorbtie prin fuziune se va face prioritar in jurul institutiilor din categoria universitatilor de cercetare avansata si educatie”.
Este o noutate in peisajul romanesc, benefica cred, menita sa polarizeze invatamantul superior, sa nu mai faca toti de toate, fara a avea resursele umane si materiale.

8.Si finantarea isi propune sa se faca in functie de calitate
(Art. 175. un procent minim de 30% din finantarea de baza se acorda universitatilor publice pe baza criteriilor si standardelor de calitate stabilite de Consiliul National al Finantarii Invatamantului Superior si aprobate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului;
b) fondul de dezvoltare institutionala se adreseaza celor mai bune institutii de invatamant superior din fiecare categorie;
c) fondurile de finantare suplimentara si granturi alocate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.

Ar fi bina ca procentul de finantare care se acorda in functie de calitate sa se apropie de 100%! Altfel se intelege ca primesc finantare si univeristatile care sunt departe de standardele de calitate.

9.Registrul Matricol Unic al Universitatilor (RMUR) Este iarasi un lucru pozitiv, daca va reusi sa stavileasca diplomele false prin care ne-am facut “de basm” in Italia si alte tari.

10.Credite pentru studii (“Studentii beneficiaza de un sistem de imprumuturi bancare pentru efectuarea studiilor, garantate de stat, pe baza unei hotarari de guvern. Imprumuturile pot acoperi taxele de studii si costul vietii pe perioada studiilor”)

11.Studentii in Senatul Universitar, in proportie de 25%. Depinde si de studenti, sa nu se lase manipulati sau cumparati si sa asigure transparenta, cel putin, asupra deciziilor care se iau.

12.Comisia de selectie a rectorului “Senatul stabileste o comisie de selectie si recrutare a rectorului formata, in proportie de 50% din membrii ai universitatii si in proportie de 50% din personalitati stiintifice si academice din afara universitatii, din tara si strainatate”
Este posibil ca in forma finala a legii, procentul membrilor “externi” din comisia de concurs sa fie si mai mare.

13. Nu se accepta mai multe norme si depasirea varstei de pensionare. (Personalul didactic si de cercetare se pensioneaza la indeplinirea varstei legale de pensionare, de 65 de ani.
(2) Se interzice ocuparea oricarei functii de conducere sau administrare, la orice nivel al universitatii, dupa pensionare. Mandatele functiilor de conducere sau de administrare se intrerup de drept in cazul persoanelor care au indeplinit varsta de pensionare”)

14. Masuri antiplagiat. Este prevazuta masura anularii contractului de  munca in cazurile dovedite de plagiat (Art. 255(3) “Se interzice ocuparea posturilor didactice si de cercetare de catre persoane dovedite ca au plagiat. Se anuleaza concursul pentru un post didactic ocupat, indiferent cand, de catre o persoana dovedita ca a plagiat”)

Aspecte negative

1.Nu se incearca macar clarificarea conditiilor si valorii titlurilor universitare si doctorale obtinute in ultimii 20 de ani. Pana nu se face lumina asupra acestui aspect nu va exista liniste in sistemul universitar, pe buna dreptate: cei care au muncit si au obtinut titluri conforme cu valoarea si competentele proprii, netrucate, vor simti o frustrare imensa cand vad in functii de conducere oameni fara valoare atestata dupa standarde internationale.

2.Fabricile de diplome vor functiona in continuare, bine mersi, nu exsita prevederi care sa stopeze acest fenomen. “Jandarmul” calitatii univeristatilor, care oricum se afla in conflict de interese pentru ca personalul sau provine si este platit in continuare si de universitati, a demonstrat cat de “exigent” este: la recentul bilant, din 39 de universitati evaluate, de stat si private, 26 au obtinut calificativ maxim, adica “grad ridicat de incredere”! Adica 2/3 din universitatile romanesti sunt perfecte, desi niciuna nu figureaza in top 500 mondial! Curata perfectiune!

3.Nu e clar daca prvederea cu interzicerea ocuparii unor functii de conducere in aceeasi institutie,  de catre rude pana la gradul doi, se aplica imediat, sau dupa iesirea lor la pensie!

4.Exista o masura buna contra plagiatul, dar cum se certifica un plagiat, fara putinta de contestare? Ne amintim cazul Beuran, cand colegii l-au declarat plagiator si l-au dat afara iar justitia i-a dat castig de cauza, pe chestiuni de procedura si a fost reprimit in universitate, apoi a pirmit titlul didactic de profesor.

5.Cu ce s-a imbunatatit vechea procedura privind acordarea titlurilor universitare si doctorale? Vom vedea un Becali al zilelor noastre uns cu titlul de doctor? N-ar fi exclus.

Ar fi multe aspecte de discutat dar vom continua zilele urmatoare.

Important este ca in Romania zona de control, ancheta si sanctiune administrativa nu este acoperita prin legislatie, iar apelul la justitie se face pe principiu “boala lunga, uitare sigura”.

Poate aceasta lege va fi un inceput pentru remedierea acestei situatii.

Cel mai util ar fi daca cititorii care-si asuma osteneala citirii legii sa propuna reformulari sau chiar articole noi, pentru optimizarea legii.
Citeste mai multe despre     |   |   |   |   |   |   |   |   | 

  
3610 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    Analiza articol din proba bacalaureatului (Vineri, 19 martie 2010, 16:14)

    Serban [anonim]

    D) probă de evaluare a competenţelor digitale.

    Aceasta proba de la bacalaureat se refera la capacitatile de redactare a elevului a unui document pe calculator, sau a citirii ceasului digital de mana? Acest articol trebuie mai bine definit.

    In plus, la FINANŢAREA ŞI BAZA MATERIALĂ A ÎNVĂŢĂMÂNTULUI PREUNIVERSITAR nu am gasit nicun articol care sa mantioneze faptul ca statul va finanta scolile pentru ca elevul sa aiba suportul digital. Vor fi obligate scolile sa aiba calculatoare pentru a fi acreditate? Daca nu se mentioneaza prin ce mijloace se realizeaza aceasta proba si nu se verifica disponibilitatile materiale, atunci ea nu este echitabila.
    • 0 (0 voturi)    
      Din fericire (Vineri, 19 martie 2010, 17:51)

      Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui Serban

      La acest capitol stam chiar bine. Incepand din 2003 s-au tot alocat bani pentru calculatoare astfel incat toate liceele sunt dotate cu 1-2 retele performante si cu internet. Acum s-a trecut la dotarea scolilor generale.
  • 0 (0 voturi)    
    Programe de studii universitare (Vineri, 19 martie 2010, 16:36)

    Serban [anonim]

    Unitatile de invatamant superior ar trebui sa colaboreze cu piata muncii pentru a creea sau adapta programele de studii. Domeniul privat se plange tocmai de faptul ca studentii ies din facultate fara capacitati de adaptare, deoarece nu se lucreaza practic in universitati si nu se pune accentul pe competente de lucru ci pe cunoastere.
    Sa se implementeze un program progresiv de stagii, care sa reprezinte "practica" care se face acum pentru anumite universitati.
    Exemplu: Sfarsitul anului intai de licenta: 2 luni minim obligatorii de stagiu intr-o firma din domeniu.
    Pe decursul acestui stagiu studentul este urmarit de un responsabil cu dezvoltarea relatiilor in cadrul universitatii, pentru a se asigura ca studentul (stagiarul) este prezent si isi face munca dupa contractul incheiat intre cele 3 parti (universitate, student, firma sau institutie).
    La finalul stagiului stagiarul este obligat sa intocmeasca un raport de activitate (descrierea misiunii in cadrul firmei/institutiei) care va fi evaluat.
    In acest fel studentul dobandeste capacitatea necesara pentru a intra pe piata muncii iar universitatile care vor propune parteneriate cu firme/insitutii in acest sens vor fi apreciate in acest fel si de student, si de piata muncii.
    • 0 (0 voturi)    
      Pertinenta (Vineri, 19 martie 2010, 17:52)

      Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui Serban

      observatia. O s-o retin ca propunere in lista finala.
    • 0 (0 voturi)    
      Cine angajeaza atatia studenti? (Sâmbătă, 20 martie 2010, 1:03)

      Sorin [anonim] i-a raspuns lui Serban

      Mai bine s-ar considera un stagiu la firme in locul examenului la o disciplina optionala, etc.
      Obligatoriu nu poate fi, sau vreti sa obligati firmele sa angajeze temporar zeci de mii de studenti anual?

      Altminteri, e normal ca programa universitatilor sa tina seama in primul rand de situatiile reale pe care le va intalni absolventul.
      Iar stagiile practici sunt si acum apreciate de angajatori.
      • 0 (0 voturi)    
        Stagiu (Sâmbătă, 20 martie 2010, 6:47)

        Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui Sorin

        De practica nu presupune si salariu. E si interesul studentilor sa invete, chiar si fara salariu
  • 0 (0 voturi)    
    partial (1) (Vineri, 19 martie 2010, 16:42)

    crap [anonim]

    "26 au obtinut calificativ maxim, adica “grad ridicat de incredere”! Adica 2/3 din universitatile romanesti sunt perfecte, desi niciuna nu figureaza in top 500 mondial!"

    aveti dreptate privind lipsa de responsabilitate si bunacredinta in realizarea evaluarilor. n-as pune insa mare pret pe lista celor 500 universitati, care e facuta in functie de articolele publicate si cati le folosesc ca referinte, ptr ca la noi multi profesori valorosi nu stapanesc limba engleza si le e greu sa tina pas cu ultimile cercetari din cauza programului incarcat cu studentii - poate nu stiti dar afara multi profesori nici nu au activitate didactica per se (nu au cursuri) in anumiti ani, in care se dedica anumitor proiecte de cercetare. la noi nu cred ca exista inca asa ceva. ma uitam la cursurile oferite de o universitate de varf americana: nici un sfert din profesorii listati erau implicati in cursurile oferite intr-un anumit an. asta denota un colectiv mare dedicat cercetarii. insa nu afecteaza in nici un fel calitatea cursurilor oferite in universitatile noastre de varf, ba din contra, parerea mea e ca cele cateva de varf de la noi ofera studenti cu competente foarte apropiate de ale celor mai tari de afara. din proprie experienta.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu este (Vineri, 19 martie 2010, 17:54)

      Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui crap

      de conceput ca un profesor universitar sa fie valoros fara sa stapaneasca limba engleza. Il depasesc studentii. Atunci cum isi mentine la zi informatia din specializarea sa?
      • 0 (0 voturi)    
        Nu neaparat (Sâmbătă, 20 martie 2010, 1:07)

        Sorin [anonim] i-a raspuns lui Stefan Vlaston

        De pilda intr-o catedra de studii de limbi romanice, etc.
        Altminteri, si in discipline tehnice, nu este TOTAL exclus sa mai dai peste cate un geniu lucrand in izolare sau dupa traduceri franco-ruso-germane.
        Sa nu exageram.
        PS: Tot ce am scris profesional pana acum am scris in engleza.
      • 0 (0 voturi)    
        baza (Duminică, 21 martie 2010, 17:01)

        crap [anonim] i-a raspuns lui Stefan Vlaston

        e aceeasi in unele domenii de mai bine de 50 de ani. in fizica se predau lucruri in anumite cursuri de grad care au fost puse in evidenta acum mai bine de 60 de ani. si asta ptr ca nu poti sa te bagi in ultimile descoperiri pana nu stapanesti chestii de complexitate ridicata, evidentiate insa in mod fundamental cu multe decenii in urma. studentii n-au cum sa depaseasca un profesor de calitate chiar daca acesta n-a mai citit literatura in ultimii ani (oricum nimeni nu poate stii totul in domeniul sau, dar i se cere ca stie baza foarte bine). mai sunt domenii ca electronica si automatica, care fiind mai dinamice probabil au suferit schimbari mai multe in ultimii douazeci de ani. dar in rest, baza e sfanta, peste tot.
    • 0 (0 voturi)    
      In universitatile americane... (Sâmbătă, 20 martie 2010, 11:34)

      comentator EDU_CER [anonim] i-a raspuns lui crap

      ... profesorii primesc salariu strict pentru pentru lunile in care predau efectiv cursuri; in rest, pentru vacante de exemplu, nu primesc salariu sau indemnizatie. De aceea, multi accepta sa-si sacrifice vacanta de vara predand la cursuri de vara, special organizate de catre universitati, cursuri pentru care, da, primesc salariu (pt. timpul cat predau). Daca au numai activitate de cerctare - situatie pe care eu n-am iantalnit-o in SUA, dar nu spun ca nu exista - si sunt platiti numai din aceasta, inseamna ca sunt realmente foarte buni. Dar nu cred ca o asemenea situatie poate dura timp de mai multi ani la rand sau chiar timp de un an in intregime. Universitatile americane angajaza profesori permanenti in primul rand pentru ca acestia sa tina cursuri; de aceea ei sunt foarte exigent selectati. Exista si "faculty", adica cadre didactice universitare angajati doar pentru research, dar acestia sunt temporar (si pentru scurt timp) tinuti. In concluzie, trebuie sa analizati mai bine si in totalitate listele pe care spuneti ca le-ati vazut la americani; e foarte probabil ca v-asu scapat amanunte esentiale. In fine, in USA nu poti deveni profesor la o universitate serioasa daca nu ai activitate dovedita de cercetare valoroasa , precum si faima de a fi autorul unor cursuri bune si apreciate de studenti. Mutatis mutandis, in Romania asta echivaleaza cu OBLIGATIVITATEA cunoasterii limbii engleze, pentru acces la documentatia de ultima ora de valoare mondiala. Cazurile de genii izolate, care lucreaza dupa standarde vechi, fraceze, rusesti, germane (dupa cum spuneti dvs.) sunt complet nesemnificative. Sunt convins ca daca limba de circulatie internationala a stiintei ar fi, in lume, limba rusa, toti profesorii universitari americani ar sti aceasta limba. Ca un fapt, in perioada razbiului rece erau destui care invatasera sa citeasca articole stiintifice din publicatiile sovietice in limba rusa, fiindca acelea contau mult pentru ei. Asadar, nu-i mai aparati pe cei ce nu cunosc eng
      • 0 (0 voturi)    
        nu prea cred (Duminică, 21 martie 2010, 6:35)

        crap [anonim] i-a raspuns lui comentator EDU_CER

        universitatile bune beneficiaza de granturi de research in stil mare, fie de la stat, fie de la firme private. mai verificati afirmatia ca nu prea exista profesori care sa nu predea, din proprie experienta am observat mai bine de juma de catedra angajata in munca de cercetare, ptr care singura legatura cu activitatea didactica era ca indrumau si niste phd'ei. restul, proiecte de research in general in mici colective din universitate, dar cel mai adesea in colaborari cu alti profesori de la alte universitati - asta cel putin mi s-a parut impresionant, usurinta cu care colaborau cu indivizi din toata lumea, de la alte universitati tari. cred ca singura modalitate prin care ai nostrii pot intra in lumea asa zis buna e sa inceapa colaborari masive cu alte universitati. si apropo, am justificare ptr cei in varsta, care multi sunt profesori de exceptie, dar sunt orientati pe activitatea didactica in general. la 60 de ani e greu sa-i ceri cuiva sa invete engleza, dar poti sa-i ceri sa scoata oameni de valoare din scoala. sunt inca oameni valorosi, care pot face o diferenta in instruirea de calitate a multor generatii.
  • 0 (0 voturi)    
    partial (2) (Vineri, 19 martie 2010, 16:59)

    crap [anonim]

    stati linistit, si afara sunt fabrici de diplome. doar nu va imaginati ca toate sunt de varf. unele sunt slabe si felul in care-si promoveaza masteranzii ar fi un subiect penibil daca s'ar petrece in romania. treptat si la noi se vor sti exact care universitati sunt foarte bune, si care scot pleava, siliti s-o faca ptr a subzista (pan' la urma multe sunt doar un business). si la noi, ca si afara, unul iesit de la o univ gen spiru isi va gasi extrem de greu job, iar daca va intra prin nepotism fara sa fie bun, va fi "eliberat din functie" la primele semne de slabiciune ale firmei. faptul ca asemenea oameni intrati in aparatul de stat prin pile/spaga isi vor mentine probabil joburile, fiind bugetari, nu exista solutie la asta; situatia o gasim peste tot, inclusiv in birocratia oricarui stat dezvoltat.

    da, e bine ca aparatul didactic sa aiba autoritate in fata studentilor. Sa existe posibiltati de contestare a anumitor calificative, dar profesorii nu pot fi constransi de studenti in nici un fel. la universitatile bune in vest poate ca e o atmosfera destinsa la cursuri, dar daca cineva calca pe bec e trantit de nu se vede. nu exista sa faci ce vrei tu daca in viziunea profesorului ce faci nu e in limitele la care e dispus sa accepte; sa nu mai vorbim de dovezi de dezinteres. ei asteapta sa vada interes si efort ptr subiectul predat.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu cred (Vineri, 19 martie 2010, 18:03)

      Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui crap

      Ca exista universitati de doi bani acreditate de o agentie guvernamentala europeana in tarile "vechi" ale UE, America, sau alte tari.

      Dati-mi exemple.
      • 0 (0 voturi)    
        uitati-va la cifre (Sâmbătă, 20 martie 2010, 16:56)

        crap [anonim] i-a raspuns lui Stefan Vlaston

        cati termina la ei o universitate comparativ cu populatia. asta in conditiile in care liceul lor, pe parte reala, e la nivelul clasei a 8-a la noi. nume n-am sa dau, dar vorbiti cu cineva de afara care lucreaza intr-un mediu universitar de mai bine de 8-10 ani. o sa va lamureasca, stie cum e structurat si diferenta de nivel calitativ intre cele slabe si cele foarte bune.
    • 0 (0 voturi)    
      pt. PARTIAL 2 (Sâmbătă, 20 martie 2010, 15:06)

      camelia [anonim] i-a raspuns lui crap

      Isi va gasi greu job, nu pentru ca e de la o anumita universitate, ci pentru ca nu stie carte!Exista si la stat absolventi care habar nu au!
      Aveti prejudecati, ce fel de gandire aveti?!
      • 0 (0 voturi)    
        traiesti pe alta lume (Duminică, 21 martie 2010, 6:21)

        crap [anonim] i-a raspuns lui camelia

        cata logica. nu vad de unde afirmatia mea demonstreaza ca am prejudecati; arata doar ca am parerea ca ele exista. nu vad pe cineva care sa-mi spuna genuin ca e lipsit complet de prejudecati, si care sa nu fie ipocrit. un absolvent va fi intotdeauna considerat in functie de mediul din care vine. o firma cu pretentii va selectiona absolventi de calculatoare de la vreo particulara, sau va da intaietate absolventilor de la automatica bucuresti? credeti ca la ior se va da atentie unuia de la mecanica ploiesti, sau unuia cu mecanica fina bucuresti? informatica galati sau informatica bucuresti? sincer, remarca va e fara sens. vreti sa vedeti prejudecati? munciti afara si le veti lua in piept una dupa alta. si explicatia e simpla: studentii cei mai buni urmeaza universitatile cele mai puternice.
        • 0 (0 voturi)    
          Nu Politehnica din ZURICH! (Duminică, 21 martie 2010, 18:12)

          ceres [anonim] i-a raspuns lui crap

          Stimate domn,universitatile puternice sant puternice fiindca au studenti pasionati si studiosi, ei fac universitatile-oriunde in lume- puternice, nu invers! Fundamentul oricarei univeritati puternice este studentul si absolventul insisi!
          Nu Politehnica din ZURICH a creat teoria relativitatii, ci pasiunea, geniul unui individ in carne si oase, Einstein!
          • 0 (0 voturi)    
            zau (Luni, 22 martie 2010, 15:38)

            crap [anonim] i-a raspuns lui ceres

            asta n-am mai auzit pana acum. studentii studiosi aleg universitatile puternice ptr ca stiu ca au ce sa invete. de ex in anii 20-30 au fost facute multe din descoperirile de baza ale quantum mecanicii.. ce sa mai spunem sa in proportie majora marile nume s-au format la universitatea din gottingen. calitatea unei universitati e data in primul rand de profesori, ei sunt cei care atrag studentii cei mai buni. einstein a avut noroc ca s-a dus acolo, unde l-a avut profesor pe minkowski (sub care s-au format born si altii, mai tarziu la univ din Gottingen). hai sa nu discutam vorbe. ma intreb de ce nu a plecat cu familia in italia, daca nu conta unde facea universitatea..
        • 0 (0 voturi)    
          Adica, dvs. vreti pe dos! (Duminică, 21 martie 2010, 18:20)

          coriandru [anonim] i-a raspuns lui crap

          "o firma cu pretentii va selectiona absolventi de calculatoare" numai dace stie carte, daca stie ceea ce trebuie sa stie,deci aposteriori, in urma unui examen, sau ce o fi!
          Adica, dvs. vreti pe dos, si anume sugerarea manipulatorie a ideii - n-o mai calific- ca "numele" conteza, nu cunostintele, seriozitatea etc. Vreti forma, nu continut!
          Altfel, Ciomu a facut la ''stat", ehei, si nu numai el!
          • 0 (0 voturi)    
            ce concluzie traznita! (Luni, 22 martie 2010, 15:43)

            crap [anonim] i-a raspuns lui coriandru

            imi pare rau ptr perceptia dvstra. ma refeream la prejudecati care exista si nu pot fi ignorate. m-am referit la procesul de selectie, nu neaparat la angajare; cei din universitatile tari vor fi mereu preferati in selectie, daca nu credeti asta nu mai avem ce discuta, e o realitate. si nu aveti ce califica, mai ales ca nu dovediti nivelul necesar ptr a intelege semnificatia unor afirmatii..
  • 0 (0 voturi)    
    aproximativ (Vineri, 19 martie 2010, 17:46)

    Tim [anonim]

    Putin superficial comentariul fata de ce m-ati obisnuit. Am impresia ca in preuniversitar sunteti mult mai in fenomen ca sa zic asa - poate si ca fost director de scoala.
    Unele dintre prevederi exista si acum. E ciudat ca la aspecte pozitive la punctul 8 sa spuneti ca e bine ca acordarea finantarii se face bazata pe standarde de calitate dar calitatea sa fie de 100%. Pe de alta parte prevederea exista intr-o forma sia cum. DAR la aspecte negative contestati jandarmul calitatii. Pai cine credeti ca va face clasamente bazate pe acele standarde?
    Nu am vazut inca foate clar cum se alege rectorul, decanii etc... Cu plagiatul nu poti face mai mult atata timp cat legea privitoare la copyright la noi e proasta.
    Iar ceea ce propuneti si anume o rediscutare a titlurilor acordate nu cred ca e posibila...
    • 0 (0 voturi)    
      Este adevarat (Vineri, 19 martie 2010, 18:11)

      Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui Tim

      ca ma pricep mai bine la preuniversitar.

      Dar n-am inteles obiectiile. Prevederea exista in Legea Calitatii, cam imprecis formulata. Acum se precizeaza doar 30%, adica un pas inapoi?

      Cu un alt jandarm al calitatii, unul dintr-o tara din UE, prevederea chiar ar functiona foarte bine. Ne trebuie un "jandarm" extern, care sa nu fi esuat in coruptie si trafic de interese. Vi se pare corect ca 2/3 din univ. sa fie socotite perfecte?

      Exista in celalat comentariu, referitor la preuniv., si in alte articole hotnews, atasata legea actuala. Astept reformulari sau formulari de articole noi.

      Fara revalidarea titlurilor acordate pana in prezent, macar pe baza voluntara, ceeace ar crea o discriminare pozitiva intre cadrele didactice, la univ. de prestigiu din lume, nu va fi dreptate.
      • 0 (0 voturi)    
        sincer :) (Vineri, 19 martie 2010, 22:18)

        Tim [anonim] i-a raspuns lui Stefan Vlaston

        Sincer D-le Vlaston nu-mi mai pierd timpul sa citesc proiectul de lege. Stiu ca e gresit fiind un om din sistem dar nu mai am nerv sa citesc toate propunerile. Nu cred ca va trece in forma aceasta ci mai degraba va fi o negociere dura politica, cu implicarea sindicatelor si a rectorilor, unii politicieni. De aceea cred ca propunerile nu prea isi au rostul. E bine insa ca unii mai spera. Chiar daca insa unele propuneri vor suna foarte bine vom vedea ca aplicarea lor le va schimba total. De ex concursul pentru posturi de conducere in universitati va esua in penibilul politic ce se intampla acum la toate institutiile. Asa va fi si la licee...Azi am discutat cu profesori din preuniv de la licee din localitati diferite. Situatia e dezastruoasa. Oamenii, unii directori, pur si simplu se zbat cu aberatiile sistemului. Speram mai multe de la Funeriu dar sincer cred deja ca va fi o groaznica dezamagire...
        • 0 (0 voturi)    
          Daca nici acum (Sâmbătă, 20 martie 2010, 6:51)

          Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui Tim

          Cand presedinte, premier, ministru, iata si o majoritate parlamentara, daca nici acum nu se face ceva bun cu aceasta lege, atunci cand? Nu sunt pesimist de felul meu. Nu este chiar totul pierdut. Doar sa ne unim eforturile. Ceeace dv. nu considerati util. Sa vedem cine are dreptate.
  • 0 (0 voturi)    
    periuta masteratelor in educatie. (Vineri, 19 martie 2010, 18:47)

    CMC [anonim]

    Propuneri s-au mai facut, inclusiv de educer si nu au fost luate in considerare nici la varianta anterioara, nici la asta.
    Consultarea e doar un exercitiu de imagine.
    N-o fi destul doar un curs de padagogie dar si un master mi se pare exagerat de mult pentru asta. Eu cred ca multi nu stiu ce inseamna un master, altceva decat masterele romanesti, care se fac de obicei seara, dupa programul de vanzator la magazin. Master insemna 8 ore de munca in laborator plus patru de scoala pe zi. Inmultiti cu trei sute de zile si doi ani si vedeti ce de pedagogie iese. ca nu au carti ce sa le predea.
    Nu ne foloseste la nimic sa ne dam bine pe langa cei care isi scriu legi nationale pentru disciplinele lor promovate ca masterate obligatorii.
    In rest, cred ca observatiile sunt bune si un punct bun de plecare intr-o discutie care nu-i intereseaza pe cei care au lansat-o. Dupa cum au dovedit si la discutiile anterioare.
    • 0 (0 voturi)    
      Sunt mai optimist (Vineri, 19 martie 2010, 20:32)

      Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui CMC

      S-a mai schimbat ceva. Guvernantii sunt mai receptivi. Fie si pentru motivul ca ne ducem in prapastie iar educatia proasta trage inapoi productivitatea in economie.
      • 0 (0 voturi)    
        lege in loc de reforma (Sâmbătă, 20 martie 2010, 12:28)

        CMC [anonim] i-a raspuns lui Stefan Vlaston

        Ce au preluat actualii guvernanti din din propunerile educer la varianta veche a legii. Ca doar stiau de propunerile educer.
        • 0 (0 voturi)    
          Cine? (Sâmbătă, 20 martie 2010, 19:03)

          Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui CMC

          Dna Andronescu? S-a consultat doar cu sindicatele.
    • 0 (0 voturi)    
      CUM ESTE POSIBIL ? (Vineri, 19 martie 2010, 22:31)

      VIRGIL [anonim] i-a raspuns lui CMC

      CUM ESTE POSIBIL SA NE LASAM MANIPULATI DE ACEST MINISTRU AL EDUCATIEI-ANDRONESCU-,UN MINISTRU CARE, DIN MOTIVE OCULTE, A INTARATAT SI DEZBINAT-SAU INCEARCA- STUDENTIMEA ROMANA PRIN DEFORMAREA REALITATII, ADICA PRIN CREAREA CONFUZIEI INTRE STUDENTI BUNI SI MEDIOCRI.
      4. IN TREACAT FIE SPUS, STUDENTUL CUTARE DE LA USH NU TREBUIE SA PLATEASCA PENTRU CE A FACUT SAU NU A FACUT A. BONDREA, NU E CORECT ASA?!
    • 0 (0 voturi)    
      CUM ESTE POSIBIL ? (Vineri, 19 martie 2010, 22:31)

      VIRGIL [anonim] i-a raspuns lui CMC

      CUM ESTE POSIBIL SA NE LASAM MANIPULATI DE ACEST MINISTRU AL EDUCATIEI-ANDRONESCU-,UN MINISTRU CARE, DIN MOTIVE OCULTE, A INTARATAT SI DEZBINAT-SAU INCEARCA- STUDENTIMEA ROMANA PRIN DEFORMAREA REALITATII, ADICA PRIN CREAREA CONFUZIEI INTRE STUDENTI BUNI SI MEDIOCRI.
      4. IN TREACAT FIE SPUS, STUDENTUL CUTARE DE LA USH NU TREBUIE SA PLATEASCA PENTRU CE A FACUT SAU NU A FACUT A. BONDREA, NU E CORECT ASA?!
      • 0 (0 voturi)    
        Cu respect (Sâmbătă, 20 martie 2010, 6:53)

        Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui VIRGIL

        Andronescu nu mai este ministru de anul trecut, din septembrie.
    • 0 (0 voturi)    
      ACAD. Razvan Teodorescu, Mihai Golu etc.etc.etc (Vineri, 19 martie 2010, 22:37)

      george [anonim] i-a raspuns lui CMC

      La USH SUNT PROFESORI DE MARCA,cu tratate in varii domenii, ia interesati-va( ACAD. Razvan Teodorescu, Mihai Golu etc.etc.etc.) SI SUNT UNII-UNII, ZIC- STUDENTI FOARTE STUDIOSI si inteligenti!
      INVIDIA-taxele rezonabile- SI BARFA PROSTESTI-via ANDRONESCU-S-A PRINS, SE VEDE, DE OAMENII LIPSITI DE INTELIGENTA SI DE SIMTUL DREPTATII!
  • 0 (0 voturi)    
    Funeriu (Vineri, 19 martie 2010, 20:47)

    Mihai [anonim]

    Ce pozitie are ministrul Educatiei vis-a-vis de fabricile de diplome?
    • 0 (0 voturi)    
      Din proiect (Sâmbătă, 20 martie 2010, 6:54)

      Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Nu rezulta ca a gasit metode sa le opreasca "productia". Sa vedem in forma finala a legii.
  • 0 (0 voturi)    
    prejudecati, colportaje, satana-andronescu! (Vineri, 19 martie 2010, 22:15)

    cornelia [anonim]

    Am absolvit Facultatea de Psihologie-Sociologie a Universitatii Spriru Haret din Bucuresti, in 2003. Am urmat, in 2001, cursurile de logopedie ale Asociatiei Logopezilor din Romania si am obtinut diploma de logoped. In 2002, m-am angajat la Scoala Speciala nr. 7 din Bucuresti, ca profesor psihopedagog. Apoi, din 2003 am lucrat un an la Scoala de Hipoacuzici tot din capitala, ca logoped. In 2005, am plecat ca voluntar in Italia – prin intermediul programului pentru tineret – EVS (European Voluntary Service) – intr-un mic orasel istoric numit Gradara. Cei interesati sa afle mai multe despre programe de acest fel, care se adreseaza tinerilor cu varsta intre 18 si 25 de ani, pot gasi informatii pe site-ul www.icye.org.

    La intoarcerea in tara, in 2006, am reluat activitatea de logoped de la Scoala de Hipoacuzici. In 2007, am plecat in Carolina de Sud, ca profesor de educatie speciala, prin programul de recrutare Faces despre care puteti citi pe site-ul www.facesinc.org . Pe scurt, este o organizatie americana, cu reprezentanta in Romania (si in alte tari, desigur), care recruteaza psihopedagogi/profesori pentru a lucra in scolile din Carolina de Sud.
  • 0 (0 voturi)    
    Einstein n-a absolvit o universitate de fite! (Vineri, 19 martie 2010, 22:17)

    hilgard [anonim]

    Credeti ca la Harvard ies “Einsteini” pe banda rulanta?!Ce prejudecata prosteasca! . Einstein n-a absolvit o universitate de fite, ceva de genul Harvard, iar teoria relativitatii n-a avut –si nici nu putea sa aiba- vreo legatura cu “Politehnica’’ lui modesta, ci cu talentul, cu geniul lui pe care i l-a dat natura, nu …de-alde ”Harvard”!
    • 0 (0 voturi)    
      Despre Harvard... (Sâmbătă, 20 martie 2010, 11:44)

      observator EDU_CER [anonim] i-a raspuns lui hilgard

      ...va exprimati fara sa stiti despre ce anume vorbiti. E drept, de acolo nu se scot genii pe banda rulanta, dupa cum nicairi nu exista o asemenea performanta. Dar va pot spune fara vreo retinere ca absolventii de la Harvard sunt primii pe lista preferintelor angajatorilor, fie ei firme private, fie universitati. Ba chiar se accepta angajarea ca profesor (pe trepte inferioare, la inceput) a unor absolventi care inca nu au publicatii de prestigiu, doar pentru ca sunt absolventi Harvard. E bine sa nu ne lasam "dusi de val" !
      • 0 (0 voturi)    
        Si absolventii ALTOR universitati (Sâmbătă, 20 martie 2010, 22:08)

        hilgard [anonim] i-a raspuns lui observator EDU_CER

        Stiu despre ce vorbesc.Acelor patroni li s-a inoculat-ce interese exista?-ideea ca numai cei de la Harvard sunt bine pregatiti si ca descopera nu stiu ce...Fals!
        Si absolventii ALTOR universitati din lume iau premii Nobel, sunt bine pregatiti, cerceteaza etc.etc.
        Altfel, si in Romania au existat, exista si vor exista profesionisti de marca, fara"Harvard"!
        Nu-i asa? Am impresia ca dl. Funeriu vrea sa FORTEZE capacitatea, vana, gena intelectiva a romanilor.
        Dar romanii nu pot da decat ceea ce pot sa dea.Prin "fortare" si nenumarate "coduri" ale educatiei nu se va face nimic.
  • 0 (0 voturi)    
    STUDENTUL INSUSI, (Vineri, 19 martie 2010, 22:19)

    mihaela [anonim]

    CALITATEA IN INVATAMANT ESTE DATA DE STUDENTUL INSUSI, DE STUDENTUL CARE INVATA SI DE CREATIVITATEA LUI!
    • 0 (0 voturi)    
      Da, dar (Sâmbătă, 20 martie 2010, 6:56)

      Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui mihaela

      Cand toti studentii trec "clasa", an de an, ca sa asigure finantarea, cine mai e de vina?
      • 0 (0 voturi)    
        fondul problemei (Sâmbătă, 20 martie 2010, 16:04)

        COSTEA [anonim] i-a raspuns lui Stefan Vlaston

        Universitatile de stat, nu vor finantare?!Ba chiar "sa faca bani", cum a spus domnul Funeriu! Dar asta-i altceva, in ceea ce ma(ne) priveste.Vreti ca toti sa umple numai universitatile de stat?!
        Esenta , fondul problemei, este performanta studentului, in genere, cum gandeste, ce il pasioneaza, ce scrie, ce idei are in domeniu- indiferent de universitate!Cu studentii performanti, pasionati- indiferent de universitate-, ce va face Ministerul Educatiei, in noua Lege?!
        Trebuie sa porniti de la singular la general!
  • 0 (0 voturi)    
    studentii mediocri se pot ascunde (Vineri, 19 martie 2010, 22:21)

    horia [anonim]

    In general vorbind, studentii mediocri se pot ascunde, camufla foarte bine daca universitatea la care invata este etichetata ca fiind de stat!
  • 0 (0 voturi)    
    Decat daca, persoane dubioase, unele televiziuni (Vineri, 19 martie 2010, 22:24)

    zenovia [anonim]

    3..Legile economice ale lui Keynes sunt aceleasi si la stat, si la privat( respectiv, la USH)
    Principiul de incertitudine al lui Heisenberg e acelasi si la stat, si la privat!
    Metodele de integrare , in analiza matematica, sunt aceleasi, si la stat si la privat!
    Etc.etc. etc.
    4. Vedeti, studentul simte nevoia de a munci pe undeva, sa ia un ban, dar sa si poata studia!
    Multi studenti nu sant de bani-gata, vor sa aiba si ei un ban in buzunar fiindca viata e grea si-ti trebuie bani, de mancare, de carti, de chirie, de intretinere, de-o tigara … si lista este foarte lunga!
    5. Studentul- repet, absolut indiferent la ce universitate studiaza- daca are chef sa invete, ar trebui sa nu aiba nicio problema!
    6. Decat daca, persoane dubioase, unele televiziuni si ziare, sau grupuri de interese , creeaza false probleme, denigreaza din prostie, din interes, dintr-o ura satanica oarba, psihanalizabila!
    7. Si nimeni nu-l va impiedica sa mearga in laboratoare, biblioteci-vorbesc despre cei seriosi-, la seminarii , sa scrie sa se informeze etc. etc.!
    • 0 (0 voturi)    
      Promoveaza (Sâmbătă, 20 martie 2010, 6:58)

      Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui zenovia

      Inclusiv la examenul de licenta si aceia care n-au invatat nimic. Aici e problema.
      • 0 (0 voturi)    
        NU CUMVA EXAMINAREA?! (Sâmbătă, 20 martie 2010, 16:09)

        BRISTOL [anonim] i-a raspuns lui Stefan Vlaston

        "Aceia care n-au invatat nimic".Si cu ceilalti care "au invatat", ce veti face?!
        Inteleg ca va referiti si la cei care au absolvit la "stat".
        CINE SAU CE DOVEDESTE CA AU INVATAT SAU NU?!
        NU CUMVA EXAMINAREA, TEZA RESPECTIVA, CEEA CE AU SCRIS IN TEZA?!
  • 0 (0 voturi)    
    Concurenta certifica valoarea, concurenta! (Vineri, 19 martie 2010, 22:26)

    doru panait [anonim]

    Concurenta certifica valoarea, concurenta!
    Doi absolventi de la universitati diferite-indiferent care- vor da examen pe acelasi subiect, in acelasi timp!
    Si , dupa examen, vom vedea care a scris mai bine! Asa este corect si cinstit, asta e concurenta, cui ii este frica de concurenta, celor de la “stat”?!
  • 0 (0 voturi)    
    Cine si de ce are interesul ? (Vineri, 19 martie 2010, 22:29)

    xenia [anonim]

    Cine si de ce are interesul sa inoculeze falsa si perversa idee ca USH e asa si pe dincolo- de fapt la forma ID-?
    Iar unii chiar inghit pastila unor medii, in loc sa gandeasca!
    Conceptia dupa care numai la stat faci o facultate ca lumea este o iluzie! O iluzie intretinuta de cei care au interes s-o intretina. Iar interesele sunt diverse!
    De la stat, UNII absolventi ies buni sau mediocri, de la privat-respectiv USH-UNII absolventi ies buni sau mediocri, e o concluzie de bun simt. Nu “toti”.Asta nu se stie?
    Cine vrea cu adevarat sa invete, invata oriunde in lume, asta-i o axioma binecunoscuta!
    Societatea ii va alege pe cei buni, si de la stat, si de la privat.Fiindca avem de-a face cu indivizi concreti, nu cu generalitati.
    • 0 (0 voturi)    
      Doamna Xenia... (Sâmbătă, 20 martie 2010, 11:48)

      observator EDU_CER [anonim] i-a raspuns lui xenia

      ... nu e de-ajuns sa spunetzi UNII (de ici, de colo, de oriunde), ci trebuie sa precizati ce procent se ascunde sub acest UNII. Adevarul enuntat de dvs. este prea general si, de aceea, nesemnificativ pentru discutia de fata.
  • 0 (0 voturi)    
    denigrare cu interes secret, aruncare de vorbe ! (Vineri, 19 martie 2010, 22:33)

    petru [anonim]

    NUMAI UN SPIRIT PUTINTEL LA MINTE REPETA, CA PAPAGALUL, "PASTILA" ARUNCATA DE SINISTRA ANDRONESCU, CARE A INCERCAT, IN VARA, SA DENIGREZE NERUSINAT UNIV. SPIRU HARET-DE FAPT, NUMAI INVATAMANTUL id-, IAR UNII ZIARISTI, PROSTI SAU INTERESAti, S-AU LASAT HIPNOTIZATI DE ARGUTIILE ASTEIA!
    • 0 (0 voturi)    
      “Studentii(de la stat, n.n.) copiaza la examene (Vineri, 19 martie 2010, 23:53)

      teodor [anonim] i-a raspuns lui petru

      Ziarul de Iasi: Tehnologia Bluetooth bate „servitele“ si fituicile
      “Studentii(de la stat, n.n.) copiaza la examene folosind casti minuscule fara fir”
      Autor: Nicoleta VIERU
      Data publicarii: 19/03/2007
      „Datele“ le sint transmise de la telefonul mobil din buzunar. Mai e nevoie de un alt student care dicteaza de afara.
      Sistemul „Hands free" de la telefoanele mobile este cea mai utilizata si mai reusita metoda de copiat printre studentii actuali. Aceasta a fost concluzia unui studiu realizat de Uniunea Nationala a Studentilor din Romania (UNSR) pe baza unor chestionare aplicate studentilor din marile centre universitare.
    • 0 (0 voturi)    
      stiinta de carte, se va vedea la concursuri (Sâmbătă, 20 martie 2010, 0:15)

      anghelescu ion [anonim] i-a raspuns lui petru

      Cauza, adevarata cauza secreta a denigrarii USH sunt taxele rezonabile, iar Ministerul Educatiei vrea sa-i impingă pe tineri la universitatile de stat care nu au finantare! Apoi, calitatea educatiei, mai exact, stiinta de carte, se va vedea la concursuri, examene! E simplu!
  • 0 (0 voturi)    
    vorba (Vineri, 19 martie 2010, 23:56)

    condureanu ion [anonim]

    La ush a fost vorba de ID , nu de Zi.
  • 0 (0 voturi)    
    foarte buni (Vineri, 19 martie 2010, 23:58)

    catalin [anonim]

    A C. Recruitments am cunoscut absolvenţi de facultăţi particulare care sunt foarte buni şi candidaţi care veneau de la instituţii de renume, care nu prea aveau ce oferi”, a declarat Liliana Dumitrescu, reprezentanta companiei.
  • 0 (0 voturi)    
    echipa manageriala este foarte performanta (Sâmbătă, 20 martie 2010, 0:01)

    EUGEN TILIMPEA [anonim]

    Coordonez 3 masterate, in drept european: printre masteranzi sunt nu numai avocati, judecatori sau procurori, ci si economisti, matematicieni,medici si nu numai. De ce credeti ca vin aceste personalitati, nu pentru o diploma, ci pentru valoarea informatilor pe care o primec in timpul cursurilor de master. Ca un ex. pe data de 6 oct.2009, Parlamentul European asteapta o vizita a unui mare grup de studenti , masteranzi si prof.de la USH. Nu intamplator, ci pt.faptul ca echipa manageriala este foarte performanta.
  • 0 (0 voturi)    
    predau si la o celebra Universitate de stat (Sâmbătă, 20 martie 2010, 0:03)

    LUCIAN TUDOR [anonim]

    Daca vreti sa faceti o scoala moderna si performanta, va recomand in special USH. Repet, predau si la o celebra Universitate de stat, dar nu se compara conditiile de la USH cu cele de la stat.
  • 0 (0 voturi)    
    Faptele vorbesc, nu barfele! (Sâmbătă, 20 martie 2010, 0:05)

    tutankamon [anonim]

    Faptele vorbesc, nu barfele!
    Vezi http://www.jurnaluldebotosani.ro/Invatamant-se-face-carte-si-la-privat-Haretistii-leau-dat-clasa-celor-din-invatamantul-de-stat-A16525.html
    • “Haretistii(absolventi ai USH, n.n.) le-au dat clasa celor din invatamantul de stat.
    Cele mai multe note sub 5 de la examenul de titularizare au fost obtinute de cadrele didactice care provin din invatamantul de stat. In mod suprinzator, doar un procent mic din absolventii invatamantului privat nu a reusit sa ia note peste 5.”
  • 0 (0 voturi)    
    note mai mici de cinci (Sâmbătă, 20 martie 2010, 0:07)

    mirinda [anonim]

    "Rezultatele slabe de la titularizare sunt cauzate de faptul ca absolventii de facultate(LA STAT, N.N.) sunt extrem de slab pregatiti."Peste 130 de botoşăneni, absolvenţi ai unei forme de învăţământ DE STAT, care au susţinut pe 15 iulie-2009, concurul de titularizare au obţinut note mai mici de cinci."
  • 0 (0 voturi)    
    o imagine creata de andronescu-satana! (Sâmbătă, 20 martie 2010, 0:18)

    cypy [anonim]

    ...Da! Asa este!Restul sunt barfa si atac prostesc la persoana! Unii sunt lipiti de o imagine creata de andronescu-satana, si asta ii face sa nu gandeasca faptele, realitatea!
  • 0 (0 voturi)    
    73% (Sâmbătă, 20 martie 2010, 0:22)

    coriandru [anonim]

    Titularizarea din 2009:„ 73% din aspiranţii la o catedră care au luat note sub cinci au absolvit o formă de învăţământ de stat iar 27% sunt absolvenţi ai învăţământului superior privat. Asta înseamnă că cine vrea să înveţe cu adevărat, învaţa oriunde.”, a specificat şefa Inspectoratului Şcolar Judeţean, Ada Macovei”.
  • 0 (0 voturi)    
    NUMAI STUDENTII SAU ABSOLVENTII RESPECTIVI! (Sâmbătă, 20 martie 2010, 0:25)

    VINTILA TARANGUL [anonim]

    Nicio institutie de invatamant din lume- indiferent care nu-si poate adjudeca talentul, pofta de studiu, eventual geniul si creatia pur personala a unor studenti!
    Este numai si numai meritul acestor persoane! Nu "institutia" si-a batut capul, s-a informat, a facut efort de gandire, a conceput etc.-, ci numai STUDENTII SAU ABSOLVENTII RESPECTIVI!
  • 0 (0 voturi)    
    "FABRICI DE URECHISTI"! (Sâmbătă, 20 martie 2010, 0:31)

    IONESCU ALEX [anonim]

    ''Fabrici de diplome", cum jignitor spun unii?! Unii, pentru ca nu pot sa cred ca toti sunt orbiti de manipularea androneascai, ci cunosc viata, oamenii!
    Simetric vom spune "FABRICI DE URECHISTI" PENTRU UNIVERSITATILE IN CARE STUDENTII COPIAZA LA EXAMENE CU HANDS-FREE!
    CASTI WIRELESS PENTRU COPIAT LA EXAMENE invites you to view photos
    "Vand handsfree wireless - microcasca cu vibratii pe timpan, invizibila si nedetectabila. Pretul este de 110 lei. Am pe stoc pt orice Nokia. Livrarea personala..."
  • 0 (0 voturi)    
    UNII absolventi, nu toti! (Sâmbătă, 20 martie 2010, 0:38)

    dumitru felicia [anonim]

    De la stat, UNII absolventi ies buni sau mediocri, de la privat-respectiv USH-UNII absolventi ies buni sau mediocri, e o concluzie de bun simt.
    Restul sunt barfe si invidie.
    In fine, de vreme ce exista concurenta, s-o lasam sa functioneze!
    Concurenta intre indivizi confirma sau infirma “calitatea” invatamatului!
    Dar, se pare ca sunt persoane care se opun concurentei!
    Nu cred ca mai este ceva de comentat!
  • 0 (0 voturi)    
    cercetare si predare (Sâmbătă, 20 martie 2010, 1:05)

    ionica fara frica [anonim]

    Ar trebui luate la puricat activitatea didactica si cercetarea tuturor cadrelor didactice universitare. Am avut un coleg a carui medie de absolvire era in jur de 7-7,5. Prin 1998 a fost acceptat la doctorat, a fost angajat apoi ca asistent. De citiva ani buni este conferentiar. Poate sa-mi explice cineva cum e cu putinta ca in aproximativ sase ani sa faci un doctorat si sa urci in ierarhia didactica cite o treapta pe an in conditiile in care nu ai fost capabil sa ai o medie de peste 8 la licenta? Legea nu ar trebui sa prevada o medie MINIMA pe baza careia sa poti fi angajat in invatamintul superior? (Cum tatal acelui coleg era maior la Securitate, nu m-as mira ca intre timp media pusa pe diploma fiului sa fi devenit 10.) La Universitatea Cuza din Iasi, stiu personal un profesor care are doua fiice angajate in doua catedre diferite. Sa nu-mi spuneti ca angajarile s-au facut pe merit! Cea mai mare parte a celor angajati in anii '90 sint fii, fiice, soti, sotii, nepoti etc. ai profesorilor. In Statele Unite, cind completezi formularul de aplicatie la un post in invatamintul universitar (in special in sistemele online) esti intrebat daca ai rude in universitatea respectiva sau daca ai lucrat deja vreodata pt ei. Cunosc profesori la Iasi care au virsta pensionarii de trei ani incoace - ce mai cauta acolo? Ar trebui sa existe o comisie anticoruptie pt invatamintul universitar care sa analizeze toate angajarile si promovarile facute in ultimii douazeci de ani. Apoi toata lumea stie ca notele la examene sint de vinzare-cumparare. Nu ne dam seama cit de extinsa este practica notarii pe baza de pile. Pina nu vor fi pedepsiti cei care recurg la ea, acest cancer va face imposibila redresarea invatamintului romanesc. Puneti telefoanele / birourile profesorilor sub urmarire daca altfel nu se poate. Este important sa avem o lege buna si coerenta a invatamintului, dar pina cind nu vor exista pirghiile punerii ei in aplicare si vointa de a o aplica, totul va fi zadarnic.
    • 0 (0 voturi)    
      nu este obligatoriu´.. (Sâmbătă, 20 martie 2010, 13:40)

      marlene [anonim] i-a raspuns lui ionica fara frica

      sa existe o nota minima pentru angajare in invatamantul superior. Ci doar , cum spuneai-activitatea de cercetare predare si bineteles de ani, nu poti ajunge profesor in 3 ani. Daca ai articole serioase (Nature, Sciene)..se mai face o excepitie dar in fiecare universitate din vest (care se respecta) exista un minim garantat de ani (dupa doctorat) in care trebuie sa faci cercetare-predare .
  • 0 (0 voturi)    
    O opinie poate nu avizata! (Sâmbătă, 20 martie 2010, 1:44)

    stefan [anonim]

    Am ajuns ca Cocosila din Morometii. Am stat si am cugetat.
    Se vrea acum ca si mai inainte sa se dea o lege ce sa acopere tot invatamantul.
    O consider o mare prostie. In primul rind pentru ca trebuie sa avem un cadru legal pentru fiecare etapa. Asa va fi mai usor de modificat ulterior, in sensul adaptarii legii la alte nevoi sau repararii erorilor. Apoi pentru ca Avem nevoie de un cadru legal de finantare generala de la buget, dar si de partea de finantare privata. Asta ar trebui sa fie o alta lege. Pentru ca vorbim de bani, poate de sprijin sin partea statului pentru cei ce economisesc.
    Si nu in ultimul rind trebuie ca o lege sa fie cit mai simpla, usor de inteles de toti si usot de aplicat. Ea trebuie votat in Parlament, fara norme sau metodologie ce vor fi generate de minister. Trebuie gindite de la bun inceput pentru a evita confuziile, interpretarile si fraudarea ei cit mai putin cu putinta.
    Dupa mine programa scolara n-are nimic cu legea. Programa poate fi adaptata si modificata, dar legea ramane neschimbata. Programa e un cadru, o indrumare, dar cel de la catedra are libertatea sa aleaga manualul, continutul lectiei.
    Promovarea materiilor sa se faca prin examene scrise (teste grila, eseuri, chestionare, proiecte) 4-5 pe semestru sau ma rog poate mai putine, stabilite de la bun inceput.
    Trebuie generata o lege care sa favorizeze aparitia si multiplicarea burselor, sponzorizarea scolilor.
    Sistemul universitar trebuie sa aiba clar o lege aparte.
    Cit despre reevaluarea doctoratelor, gradelor didactice... Ar fi ceva daca s-ar face.
    Eu propun ca angajarea personalului didcatic in Universitati sa se faca pe baza de contracte anuale, fara posibilitate de prelungire, ci numai reinnoire. Asa s-ar evita situatia cu Beuran-copiuta. Poate nu e buna propunerea (ce facem cu decanii si prodecanii, dar cu rectorii? Ca nu-s adeptul exceptiilor de la regula)
  • 0 (0 voturi)    
    publicatii (Sâmbătă, 20 martie 2010, 9:09)

    Uglea, C [anonim]

    Stiu ca D-na Andronescu a introdus,pentru promovre in invatamantul superior, publicarea de lucrari stiintifice in reviste cotate ISI.Se va pastra acest criteriu?
    Este de asemenea stiut ca Romania se situiaza pe ultimile locuri in ceace priveste potentialul stiintific (nr lucrai publicate in reviste de prestigiu din lume), Ce se va face pentru incurajarea tinerilor cercetatori si universitari pentru aceasta? In unele tari (de ex Mexic) aceste publicatii sunt recompensate substantial (cca. 200 US Dolari) pentru fiecare. Stiu ca sepremiaza si la noi. Se va pastra sistemul?
    Cu stima
  • 0 (0 voturi)    
    Nu exista "universitate de varf"! (Sâmbătă, 20 martie 2010, 15:08)

    georgescu [anonim]

    Nu exista "universitate de varf", ci numai student sau absolvent de varf!
  • 0 (0 voturi)    
    de unde aveti informatia ?! (Sâmbătă, 20 martie 2010, 15:50)

    milosescu adriana [anonim]

    Domnule Stefan Vlaston,
    de unde aveti informatia ca eu, student la USH,nu imi vad de carte, nu citesc in domeniul meu, in biblioteci si pe net-in limbi straine-, nu fac-din pasiune- schite si proiecte, nu corespondez cu oameni de stiinta, romani si straini, care imi apreciaza eseurile si ma cheama sa conferentiez in SUA ?!
    Va intreb deci punctual:
    de unde aveti aceasta criminala informatie, in ceea ce ma priveste?!
    Daca ati cunoaste persoana( respectiv, persoanele), v-ati schimba total parerea ( de altfel lipita de o imagine creata de andronescu, fosta...si care imi poate face mult rau, sau probabil asta vreti cand, de fapt, ar trebui sa NU AVETI PREJUDECATI JUVENILE SI SA FITI DREPT!).
    • 0 (0 voturi)    
      Poate (Sâmbătă, 20 martie 2010, 19:08)

      Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui milosescu adriana

      sunteti dv. o exceptie. Am cunoscut multi studenti la USH complet "aerieni", ca sa folosesc un eufemism. Dv. va intalniti cu profii? Sunteti la cursuri de zi? Dar cei 300.000 de studenti, ar trebui sa aiba vreo 6000 de profesori. Ii aveti?
      • 0 (0 voturi)    
        Dar pe mine de ce nu m-ati cunoscut?! (Duminică, 21 martie 2010, 2:31)

        milosescu a. [anonim] i-a raspuns lui Stefan Vlaston

        Dar pe mine de ce nu m-ati cunoscut?!
        Sunt la zi, la USH.Nu ma intereseaza pe mine ce face sau nu face BONDREA. PE MINE MA INTERESEAZA DE MINE, CE SA MAI CITESC, CE SA MAI SCRIU ETC.ETC- independent de nu stiu ce "politica educationala", nu este treaba mea.Particip la seminarii, la cursuri. Acasa citesc, in engleza si franceza, ultimele noutati din domeniul meu( si cursuri care se predau la MIT).
        Am scris doua carti, una dintre ele are titlul ''PREDICTIA SI CONSERVAREA CONSTIINTEI''- cu zece pagini de bibliografie. Fac parte dintr-un grup de studii interdisciplinare-sustinut de savantul francez de origine romana-BASARAB NICOLESCU, avem colaboratori pe prof.univ.dr. Paul Flondor, pe prof. univ dr.Virgil Negoita,specialist in sisteme fuzzy, de la Universitatea din New York.Am vorbit ,liber,la un seminar despre postmodernism la Academia Romana si am fost aplaudat. AM PUBLICAT IN REVISTE DIN BUCURESTI SI IASI( deocamdata), am niste studii cu schite privind retelele neuronale etc.
        In concluzie, domnule Stefan Vlaston, nu am niciun chef sa fiu bagat intr-o oala cu altii, adica dl. Funeriu sa faca o lege "la gramada", fara sa se gandeasca la cei care vor intr-adevar sa creeze ceva( si la USH) in domeniul lor, fara sa-i filtreze, asa, din prejudecata. Mi-ar taia tot elanul intr-ale cercetarii personale, si nu ar fi de folos,la urma urmei, nici Romaniei!
        • 0 (0 voturi)    
          Felicitari (Duminică, 21 martie 2010, 19:48)

          Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui milosescu a.

          Problema este cati sunt ca dv. la USH. 1%? Apropo, de ce ati ales aceasta univ. ? Chiar sunt curios. Multumesc daca-mi spuneti.
  • 0 (0 voturi)    
    elevi (Sâmbătă, 20 martie 2010, 17:28)

    diana [anonim]

    Care va fi nr minim de elevi intr-o clasa de gimanaziu in mediul rural?Se va modifica nr orelor de matematica in gimnaziu in viitorul plan cadru?Multumesc!
    • 0 (0 voturi)    
      nr minim (Sâmbătă, 20 martie 2010, 19:10)

      Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui diana

      25, dar decizia nu e finala. Nu exista o forma finala a noilor planuri cadru. Sa asteptam sa vedem
  • 0 (0 voturi)    
    Domnule Stefan Vlaston! (Sâmbătă, 20 martie 2010, 22:15)

    nistorescu [anonim]

    Domnule Stefan Vlaston, ar fi foarte bine sa printati ceea ce scriu si vor scrie oamenii pe forum-tot ce se scrie, fara sa selectati- si sa-i aratati dl FUNERIU, pentru ca pe forumuri mustesc de realitate problemele noastre!
  • 0 (0 voturi)    
    Plagiat si Fals (Duminică, 21 martie 2010, 19:35)

    ioge [anonim]

    Extrem de binevenita masura antiplagiat. S-ar impune insa si o masura la fel de drastica importiva celor care au fost angajati sau promovati in baza unor declaratii false. (Carti inexistente, declarate publicate; lucrari inexistente declarate publicate sau "in press"; lucrari de categoria X declarate lucrari ISI; etc. ).
  • 0 (0 voturi)    
    Top 500 Univ - cat "costa" un articol ISI (Marţi, 23 martie 2010, 10:24)

    stefan [anonim]

    Times Higher Education in colaborare cu Thomson ISI vor realiza impreuna un clasament al univ de top pe plan mondial, pre regiuni geografice etc http://www.timeshighereducation.co.uk/story.asp?storycode=408881
    Printre indicatorii propusi de diverse personalitati au fost si unul, pe care eu il consider extrem de relevant:

    buget cercetare a univ/nr. de publicatii de impact (ISI)

    Abia atunci o sa vada si guvernantii nostrii de ce nu avem nici macar o universitate de top. La cati bani NU s-au bagat sau au fost cheltuiti aiurea in sistem (de ex. granturi care nu s-au finalizat cu publicatii), e de mirare ca mai avem oameni care chiar publica in fluxul principal de publicatii. Acestia merita intrebati cum reusesc, in conditiile in care dispun de un buget de cercetare,cu certitudine, de mii de ori mai mic decat colegii lor occidentali.
    Si apropos, ce a facut vreun guvern/"specialistii" in scientometrie ai CNCSIS, pentru a promova revistele romanesti in fluxul principal de publicatii (ISI) ???
    Va spun eu, nimic...in schimb au aparut voci care cer publicarea exclusiv in reviste din strainatate, putinele noastre reviste ISI, nefiind deci, in opinia lor, OK...:))


TOP5

Ultimele
stiri
    Nu există niciun articol deocamdată în această categorie

FORUM

Ultimele
discutii