​Articol webPR

​“Viata pe NET”: Romanii acceseaza internetul de acasa, navigheaza mai mult de 3 ore, iar cele mai dese cautari sunt prietenii si promotiile

de Smile Media

Joi, 29 martie 2012, 11:09    NEWS | STIRI

Print YM E-mail Mai mare| Mai mic Comentarii

In cadrul "Saptaminii competentelor digitale 2012" (eSkills Week 2012) s-a desfasurat in perioada 15-26 martie concursul online "Viata pe NET". Campania eSkills Week 2012 este initiata de Comisia Europeana si coordonata in Romania de APDETIC - Asociatia Producatorilor si Distribuitorilor de Echipamente de Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor.

La concurs s-au inscris peste 2.500 de persoane cu varste cuprinse intre 15 si 75 de ani. Majoritatea repondentilor (76%) au varstele cuprinse intre 15 si 35 de ani. Rezultatele concursului ofera date relevante despre tipologia utilizatorului roman de internet. Astfel, din punct de vedere al timpului zilnic alocat comunicarii on-line, aproximativ 60% din persoane stau pe net mai mult de 3 ore, principalul dispozitiv prin care comunica fiind laptopul (40%) sau calculatorul (36%). O pondere semnificativa se regaseste in randul tinerilor (15%) care sunt conectati prin intermediul dispozitivelor mobile.

Majoritatea persoanelor inscrise in concurs (79%) utilizeaza Internetul pentru a stabili contacte cu prietenii sau pentru cautarea unor promotii, accesand mediul on-line de acasa.

In ceea ce priveste competentele digitale, rezultatele concursului indica faptul ca acestea sunt importante pentru: informare, socializare, angajare, promovarea in cariera, divertisment si achizitii.

Rezultatele complete ale concursului se regasesc pe www.asociatiait.ro

Pe langa concursul online "Viata pe net", Saptamana competentelor digitale a mai cuprins conferinte seminarii si vizite ale elevilor si studentiilor la companii de IT din Bucuresti. Obiectivele acestei campanii sunt: constientizarea unor largi categorii de populatie, cum ar fi tineri interesati de cariere in IT, oamenii aflati offline dornici de a deveni activi online, lucratori din IMM-uri, care doresc sa devina mai competitivi prin utilizarea de aplicatii online etc. Comisia Europeana urmareste prin aceasta campanie cresterea interesului europenilor fata de utilizarea tehnologiei informatiei si a internetului in activitatea profesionala si in viata de zi cu zi.

Campania eSkills Week 2012, se va desfasura pana la sfarsitul lunii mai 2012. Pe langa APDETIC, in campanie sunt implicati si alti stakeholderi cum ar fi Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale, Intel, Microsoft, HP, IBM, Romtelecom, Business Software Alliance, JARO, ANBPR- Biblionet si Ateliere Fara Frontiere.
Citeste mai multe despre     |   |   | 

  
2156 vizualizari

TOP5

Ultimele
stiri
    Nu există niciun articol deocamdată în această categorie

FORUM

Ultimele
discutii