Comisarul Kuneva inaugureaza primul master european in domeniul protectiei consumatorilor

de M.B. HotNews.ro

Joi, 20 noiembrie 2008, 10:10    NEWS | STIRI

Print YM E-mail Mai mare| Mai mic Comentarii

Comisarul european pentru protectia consumatorilor, Meglena Kuneva, a inaugurat miercuri oficial primul master european in domeniul aspectelor privind consumatorii. Masterul va fi un program de studii sprijinit de UE, propus in 13 orase europene din 9 state membre: Germania, Franta, Spania, Belgia, Danemarca, Tarile de Jos, Polonia, Romania si Regatul Unit.

Obiectivul este de a introduce o formare profesionala in materie de aspecte privind consumatorii, pentru a putea aduce pe piata muncii profesionisti cu pregatire in domeniu care sa se ocupe de aspectele privind consumatorii in intreprinderi, in institutiile responsabile de elaborarea politicilor si chiar in cadrul organizatiilor de consumatori.

In prezent, nu exista o calificare profesionala europeana in acest domeniu si noul master universitar vizeaza compensarea acestei lacune. Cursurile vor fi consacrate legislatiei privind protectia consumatorilor, analizei comportamentului si psihologiei consumatorilor, economiei, marketingului, tehnologiei orientate catre consumatori si/sau consumului durabil. Intreprinderile, guvernele si organizatiile de consumatori si-au aratat deja interesul privind angajarea absolventilor acestui master. Comisia Europeana contribuie activ la crearea acestui program de studii si il sustine financiar.

Cu ocazia inaugurarii programului de master la Universitatea Haute Alsace din Colmar (Franta), comisarul Kuneva a declarat: „Avand in vedere evenimentele actuale, de exemplu, criza financiara si cresterea preturilor, nu putem decat sa acordam o si mai mare importanta protectiei si promovarii drepturilor si intereselor consumatorilor. Prin urmare, sunt extrem de incantata ca responsabilizarea consumatorilor face acum parte integranta din formarea universitara in Europa”.

De ce un master european in domeniul aspectelor privind consumatorii?


Drepturile si bunastarea consumatorilor sunt din ce in ce mai importante, in special in climatul economic actual, in care posibilitatea de a face alegeri in cunostinta de cauza reprezinta un avantaj real in viata cotidiana a consumatorilor. Consumatorii au nevoie de un acces facil la informatii clare si la consiliere din partea profesionistilor pentru a putea sa isi faca cumparaturile cu incredere, atat in tara lor, cat si in alte tari.

De asemenea, in pofida interesului semnificativ manifestat de angajatori cu privire la recrutarea de specialisti pentru a raspunde acestei necesitati, nu exista la ora actuala niciun program de studii postuniversitare in Europa consacrat in mod specific aspectelor privind consumatorii. Obiectivul noii initiative, care reuneste universitati din intreaga UE, este de a raspunde atat necesitatilor consumatorilor, cat si celor ale angajatorilor, prin crearea unui nou tip de cursuri postuniversitare care combina notiuni dintr-o serie de discipline traditionale (de la drept la marketing si la psihologie), precum si de a aborda aspecte privind consumatorii la nivel european.
 
Care universitati?

Programele de master vor fi oferite in 13 orase din 9 state membre. Universitatile sunt impartite in 3 grupe, in functie de diversele tematici propuse (*indica universitatile coordonatoare):

Grupa 1: marketing/management, tehnologia orientata catre consumatori, consumul durabil, alimente si nutritie, studii privind consumatorii, dezvoltarea lantului de aprovizionare
  • Universitatea Tehnica din München (Germania)
  • Universitatea din Aarhus (Danemarca)
  • Universitatea din Wageningen (Tarile de Jos)
  • Universitatea de Stiinte ale Vietii din Varsovia (Polonia).
Grupa 2: comportamentul consumatorilor, aspecte juridice, relatia dintre intreprinderi si consumatori
  • Universitatea Haute Alsace din Mulhouse (Franta)
  • Institut Catholique des Hautes Etudes Commerciales – ICHEC (Institutul Catolic de Inalte Studii Comerciale) din Bruxelles (Belgia)
  • Academia de Studii Economice din Bucuresti (Romania)
  • Universitatea de Economie Karol Adamiecki din Katowice (Polonia).
Grupa 3: economie, marketing, drept si psihologie
  • Universitatea din Barcelona (Spania)
  • Universitatea din Montpellier (Franta)
  • Universitatea din Bologna (Italia)
  • Universitatea de Vest din Timisoara (Romania)
  • Universitatea Brunel (Regatul Unit)
Cand vor incepe cursurile si cum se pot inscrie studentii?

Noile cursuri de master vor incepe in toamna anului 2009 (si anume, in anul academic 2009-2010). Studentii se pot inscrie la aceste cursuri direct la universitatea in cauza, ca in cazul oricarui alt program de studii.

Ce se va preda in cadrul acestor programe?

Continutul precis al programei variaza de la o universitate la alta, insa exista unele discipline de studiu comune: aspecte juridice ale protectiei consumatorilor, analiza comportamentului si psihologiei consumatorilor, economie, marketing, tehnologie si inovatii orientate catre consumatori si consum durabil. Programul de studii va avea o durata de pana la doi ani si studentii vor trebui sa petreaca o parte din acest timp intr-o universitate partenera dintr-o alta tara UE. Se va conveni recunoasterea reciproca a acestei calificari in intreaga Uniune Europeana inainte de inceperea cursurilor.
 
Unde se pot angaja absolventii?

Studiile efectuate anterior arata faptul ca mari companii, guverne nationale si asociatii ale consumatorilor au manifestat interes cu privire la recrutarea de experti calificati in materie de aspecte privind consumatorii. Alte oportunitati pot exista in intreprinderile mici si mijlocii (IMM-uri) din intreaga Europa.

In ce consta contributia din partea UE?

Fiecare dintre cele 13 universitati va primi finantare din partea UE in valoare de 50 000 de euro pe an pentru o perioada de trei ani pentru a pregati si a organiza cursurile. De asemenea, UE va finanta 260 de burse de studiu, cu o valoare de pana la 3 000 de euro fiecare, pana la o suma totala de 780 000 de euro.

Informatii suplimentare sunt disponibile pe site-ul de internet al Comisiei Europene consacrat educatiei consumatorilor.

  
1212 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    controlul calitatii produselor ? (Joi, 20 noiembrie 2008, 14:51)

    Silviu [anonim]

    In principiu acest master pare o calificare profesionala buna.
    Marea lacuna a masterului este ca este axat mai mult pe cunostiinte economice si mai putin pe controlul calitatii produselor care pana la urma se rezuma la chimie si biologie.
    • 0 (0 voturi)    
      chimie si biologie (Vineri, 21 noiembrie 2008, 20:18)

      florin [anonim] i-a raspuns lui Silviu

      Silviu, nu neg ce afirmi, dar nu exista doar produse 'agricole' pe piata.
      Exista servicii financiare, servicii de telecomunicatie, oamenii astia numai de chimie si biologie n'au nevoie...
  • 0 (0 voturi)    
    protectia consumatorilor (Vineri, 21 noiembrie 2008, 23:23)

    cristina [anonim]

    sunt de acord cu silviu. masterele acestea privesc consumatorul mai mult din punct de vedere economic decat din cel al calitatii produselor. in fond si la urma urmei majoritatea 'produselor' de consum sunt cele alimentare si cele mai multe goluri la capitolul protectia consumatorului in tara noastra (la celelate tari nu pot face referire) sunt cele din indistria alimentara. sunt curioasa cum invata ase-ul protectia consumatorilor dpdv al sanatatii. cred ca e nevoie de specialisti care sa stabileasca limitele pentru sanatatea omului, decat specialisti care sa determine niste lucruri strict in plan teoretic.
    • 0 (0 voturi)    
      mastere -protectia consumatorilor (Luni, 24 noiembrie 2008, 22:49)

      stefania [anonim] i-a raspuns lui cristina

      Cu privire la discutiile de mai sus , DA aceste cursuri sunt pentru a putea indruma reprezentantii societatilor comerciale in legatura cu produsul pe care urmeaza sa il scoata pe piata d.p.d.v. al gusturilor, calitatii,pretului cerut de consumator astfel ca acesta sa il accepte si sa il consume in cazul produselor alimentare .
      De multe ori te intrebi " Oare o sa fie aceptat la consumatiri? " dar intotdeauna pretul este cel care exceleaza si sunt unele produse foarte scumpe pentru ca sunt de marca " ...xxxx .", iar altele ieftine si foarte proarte si ne intrebam cei de mijloc cei care au si calitate si pret cum vor convinge consumatorul doar prim promotii eventual sau depind permanent de diverse mici trucuri care nu dureaza mult.
      Oricun una peste alta toti in felul nostru suntem diferiti unul de celelalt asa si gusturile noastre astazi ne place ceva ,maine alceva asa ca din punctul meu de vedere sunt de acord cu aceste mastere -eu una as dori sa fiu unul din participanti . Dar pentru ca oricum vor fi altii le urez toate cele bune si un " La multi ani!"'
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Vineri, 10 iulie 2009, 15:26)

    .... [anonim]

    am si eu o intrebare.....
    in cadrul carei facultati din incinta univ. de vest timisoara, se fac inscrierile la acest master european privind protectia cons.???????


TOP5

Ultimele
stiri
    Nu există niciun articol deocamdată în această categorie

FORUM

Ultimele
discutii